Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 11 mei 2011, 12:17

laat ik de linkse rakkers :wink: even voor zijn:

PVV: hulp voor spoorlijn Tel Aviv-Jeruzalem
DEN HAAG - De PVV vindt dat Nederland Israël hulp moet bieden voor het voltooien van de spoorlijn tussen Tel Aviv en Jeruzalem. PVV-Kamerlid Raymond de Roon stelt dat in Kamervragen aan het kabinet.

Raymond de Roon Raymond de Roon Foto: Fred Steenman

Deze week werd bekend dat het Duitse staatsspoorwegbedrijf Deutsche Bahn zijn medewerking aan de aanleg van de spoorlijn intrekt. Dat is gebeurd na druk van Palestijnse politici en activisten, die tegen de spoorlijn zijn omdat die over 6 kilometer door Palestijns gebied op de Westelijke Jordaanoever loopt.

De Roon stelt dat Deutsche Bahn zich heeft teruggetrokken onder „extreem linkse druk”. Volgens hem zou het „een mooi gebaar van vriendschap zijn als Nederland Israël kan helpen om deze fantastische spoorlijn te voltooien”. Israël wil de hogesnelheidslijn in 2017 klaar hebben.
dom dom dom dom dom dom dom.........dom!

GTRene

Bericht door GTRene » 11 mei 2011, 12:39

maybe...
klinkt inderdaad niet echt slim...zou die Raymand Jood zijn oid? of wortels daar hebben?
in elk geval niet verstandig nu al zo partij te kiezen.
niet dat ik wat op heb met de palestijnen :lol: maja ook niet met die extremistische/fanatieke Joden.

Snipe

Bericht door Snipe » 11 mei 2011, 12:42

Dus terwijl hier het hele land in rep en roer was omdat de zoon van een NSB'er een toespraak hield op 4 mei, waren de Duitsers vrolijk spoorlijnen aan het aanleggen in Israel?
:hmmm:

Luco

Bericht door Luco » 11 mei 2011, 12:50

Snipe schreef:Dus terwijl hier het hele land in rep en roer was omdat de zoon van een NSB'er een toespraak hield op 4 mei, waren de Duitsers vrolijk spoorlijnen aan het aanleggen in Israel?
:hmmm:
En dat terwijl die zoon altijd afstand heeft genomen van de opvattingen die zijn vader en moeder hadden.
@Rene, Wilders is een jodenvriendje en zijn kamerleden kruipen voor hem, dus ja.
Dit is echt zo doorzichtig, bij mij gaat die iig steeds meer door de mand vallen.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 11 mei 2011, 15:25

Is het nog niet duidelijk dat de PVV een Joodse vinger in de Nederlandse politieke pap is? :bag:

Rupie

Bericht door Rupie » 11 mei 2011, 16:56

Hé, echt waar? Ik begin zo waar een hekel aan de PVV te krijgen. :) Vertel Michel, wat zijn jouw roots? :angel:

Geintje.

HansD

Bericht door HansD » 11 mei 2011, 17:01

Wat??!!! De PVV staat onder joodse invloed?? Kan ik me niet voorstellen bij een NL politieke partij, dat zou bijna insinueren dat een vreemde mogendheid directe invloed op NL regeringsbeleid heeft :sealed: .

Die Israelische vlag op hun kantoor was toch gewoon een grapje net zoals die NSB -oh nee sorry VOC- vlag een grapje was?

GTRene

Bericht door GTRene » 11 mei 2011, 18:57

achja, in elk geval een aardig open vizier bij de PVV, bij een partij als de PvdA(nderen) moet je maar afwachten waar ze op uit zijn :wink:
ik zie liever een open vizier zodat je wat meer weet waar ze voor staan :forum:

kunnen andere partijen een voorbeeld aan nemen.

Brava

Bericht door Brava » 11 mei 2011, 19:01

GTRene schreef:achja, in elk geval een aardig open vizier bij de PVV, bij een partij als de PvdA(nderen) moet je maar afwachten waar ze op uit zijn :wink:

Open én democratisch!

HansD

Bericht door HansD » 11 mei 2011, 22:20

GTRene schreef:achja, in elk geval een aardig open vizier bij de PVV, bij een partij als de PvdA(nderen) moet je maar afwachten waar ze op uit zijn :wink:

:roflol: . Sorry hoor, ik laat een hoop van je gaan maar dit gaat natuurlijk nergens over. De PVV is idd de meest open partij -oh nee beweging- van NL.
Maar ok, mag ik dan hieruit concluderen dat de PVV er voor de joden -en dus niet de NL'ers- is? Of dat ze VOC -of NSB- aanhangers zijn? Of is er een andere conclusie te trekken? Waar staan deze actie's dan voor?

Is Wilders zijn twitteraccountje trouwens stuk? Normaal jankt hij van alles de wereld in via dit medium maar nu hij echt iets kan melden hoor ik hem niet :hmmm: .

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 12 mei 2011, 00:11

Nou! Nerderland is naar de klote!

Aankomende zondag is er de kampioenswedstrijd, deze speelt Ajax tegen Twente. Om deze goed en gezellig te kunnen bekijken wil ik mij naar de binnenstad van Enschede begeven. Ware het niet dat deze actie gefrustreerd wordt door de wetenschap dat ik tot twee uur moet werken. Wat denk je? Geen enkele collega bereid om voor mij te werken. Wat doe je dan? Ressorteer je naar de eeuwenoude traditie van het omkopen. Zelfs voor 100 euro wil er niemand voor me werken. Het land is kapot. Naar de klote zeg ik je!

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 12 mei 2011, 11:29

Rotterdam gaat lekker. 1 miljard aan subsidie down the drain:
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws? ... 0op%20Zuid" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo valt die pindakaasvloer van 40k eigenlijk wel mee.

Effe voor de beeldvorming; de bouw van de deltatwerken heeft in 30 jaar 5 miljard gekost.

Luco

Bericht door Luco » 12 mei 2011, 11:37

Pact van Zuid, haha.
Ik denk dat die muntjes verdwenen zijn in onder andere die mooie boot die daar ligt en ook de aannemers en de bestuurders die daarbij betrokken waren.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 12 mei 2011, 13:43

ROFL, wat een belachelijke post zeg. Dus je vindt het ok, dat de PVV openlijk toegeeft israel/joden te steunen. :roflol:

Als de Pvda straks toegeeft voornamelijk Allo's te steunen, dan ga je dat ook ok vinden? Ook iets met open vizier enz....

Altijd lachen met GTRene. :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 mei 2011, 13:48

De PVdA steunt de moslimgemeenschap. What else is new. En de PVV steunt de Israelis. Nou prima.

En Gretta steunt en kreunt als ze van d'r stoel flikkert.

Ik ga ff een kop koffie drinken en me weer(liever) in de autosectie begeven.

GTRene

Bericht door GTRene » 12 mei 2011, 14:05

smiley schreef:Rotterdam gaat lekker. 1 miljard aan subsidie down the drain:
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws? ... 0op%20Zuid" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo valt die pindakaasvloer van 40k eigenlijk wel mee.

Effe voor de beeldvorming; de bouw van de deltatwerken heeft in 30 jaar 5 miljard gekost.
sodejuh...
en maar meer belastingen heffen....vind je het gek, je zou bijna mensen moeten kunnen vervolgen die zo makkelijk die belasting gelden verstrekken :hmmm:

PD power

Bericht door PD power » 12 mei 2011, 21:07

Ahmed schreef:

ROFL, wat een belachelijke post zeg. Dus je vindt het ok, dat de PVV openlijk toegeeft israel/joden te steunen. :roflol:

Als de Pvda straks toegeeft voornamelijk Allo's te steunen, dan ga je dat ook ok vinden? Ook iets met open vizier enz....

Weet je wat belachelijk is, als je enigzins de schijn wekt pro Israël te zijn dan wordt je meteen verketterd, door de linkse meuk, maar als je pro Moslim bent, dan ben je in 1 keer sociaal. :goodnight:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 12 mei 2011, 22:01

Een ontwikkeld land hier 3000km vandaan helpen met een spoorlijntje van NL-se belastingcentjes, als mooi gebaar van vriendschap, en ondertussen maar roepen dat NL naar de haaien gaat........dat is pas........ :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 12 mei 2011, 22:15

Ahmed schreef:Een ontwikkeld land hier 3000km vandaan helpen met een spoorlijntje van NL-se belastingcentjes, als mooi gebaar van vriendschap, en ondertussen maar roepen dat NL naar de haaien gaat........dat is pas........ :mrgreen:
als daar al geld aan wordt besteed...
als je eens wist hoeveel ze al naar de palestijnen stuurden :wink:
en als je eens wist hoeveel NL geld naar zogenaamde kids en ex NL mensen naar Marokko en Turkije stuurt :wink: NL is allang naar de Haaien...als we die haaien nu eens voerden met overtollig tuig en frauduleuze mensen enz enz, dan zijn ze wel even koest :wink:

Luco

Bericht door Luco » 12 mei 2011, 22:42

GTRene schreef:
Ahmed schreef:Een ontwikkeld land hier 3000km vandaan helpen met een spoorlijntje van NL-se belastingcentjes, als mooi gebaar van vriendschap, en ondertussen maar roepen dat NL naar de haaien gaat........dat is pas........ :mrgreen:
als daar al geld aan wordt besteed...
als je eens wist hoeveel ze al naar de palestijnen stuurden :wink:
en als je eens wist hoeveel NL geld naar zogenaamde kids en ex NL mensen naar Marokko en Turkije stuurt :wink: NL is allang naar de Haaien...als we die haaien nu eens voerden met overtollig tuig en frauduleuze mensen enz enz, dan zijn ze wel even koest :wink:
@Rene, je hebt misschien wel een punt, maar doordat nederland zo in elkaar zit hebben ook de mensen in Nederland zelf een vangnet en zijn er allerlei uitkeringen.
Dus eigenlijk moet je blij zijn dat nederland zo in elkaar steekt.

Rupie

Bericht door Rupie » 12 mei 2011, 22:53

PD power schreef:
Ahmed schreef:

Weet je wat belachelijk is, als je enigzins de schijn wekt pro Israël te zijn dan wordt je meteen verketterd, door de linkse meuk, maar als je pro Moslim bent, dan ben je in 1 keer sociaal. :goodnight:
Ja, ik ga toch reageren. :mrgreen: Deze reactie raakt kant noch wal inhoudelijk. Dus geen sterk argument voor wat je dan ook wil bepleiten..
Laatst gewijzigd door Rupie op 12 mei 2011, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Friso

Bericht door Friso » 12 mei 2011, 22:53

[quote][/quote]

vangnet moet dat geen hangmat zijn :hmmm:

Luco

Bericht door Luco » 12 mei 2011, 22:59

Ja Friso, hoe ga jij dat bepalen dan wanneer het een vangnet en wanneer het een hangmat is??

Dus alle mensen met een uitkering zijn hangmatters?
Er zullen er best tussen zitten ja, dat is nu eenmaal het jammerlijke gevolg van het systeem.
De andere kant zou zijn helemaal geen vangnet, dus dan zijn ook de mensen die het wel nodig hebben de dupe.

GTRene

Bericht door GTRene » 12 mei 2011, 23:43

vangnet oke voor diegenen die het echt nodig hebben zeg maar door pech/ongelukken of wat ook.
echter vandaag weer in het nieuws tussen 2006 en 2009 zijn er meer dan 8.000 :shock: UWV uitkeringen verricht (al die jaren dus) aan mensen van wie ze geen adres hebben in Amsterdam...
schijnt een grote fraude te zijn...waarschijnlijk naar de buitenlanden ook, maar dan denk ik? waar en welke bank hebben ze dat gestort dan, dan heb je toch ook een adres oid?
en of gaven ze dat geld zonder digid gegevens en of controle?
best triest dat bv in dit geval, Amsterdam zo met dat geld omgaat van de belasting betaler, grote steden hebben daar toch een handje van, laatst ook al Rotterdam toch?
UWV geeft spookburgers uitkering
Jarenlang heeft het UWV uitkeringen betaald aan mensen die officieel niet bestaan. Ze staan bij geen enkele gemeente ingeschreven. Het gaat om duizenden mensen, die ook nergens belasting betalen en misschien niet eens in Nederland wonen.
Woonplaats onbekend
Dat blijkt uit interne stukken van het UWV in Amsterdam, waarop de researchredactie van RTL Nieuws de hand wist te leggen. In die stukken staat dat deze uitkeringgrechtigden in Amsterdam wonen, terwijl de gemeente nog nooit van ze heeft gehoord.

8500 mensen
Het UWV heeft jaar na jaar uitkeringen verstrekt aan mensen die tegen het UWV zeggen in Amsterdam te wonen, maar dat helemaal niet doen. Het gaat om 8500 mensen die bij de gemeente Amsterdam niet bekend zijn. Ze komen daar in de gemeentelijke basisadministratie niet voor. Toch krijgen ze wel een uitkering, bijvoorbeeld een werkloosheids-, WAO- of ziektewetuitkering.

'Bizar hoog'
"Dit aantal alleen al voor de gemeente Amsterdam is bizar hoog", zegt Ger Koopmans, Kamerlid voor het CDA. "Het is niet normaal dat je een uitkering hebt en niet een inschrijving in de basisadministratie. Eentje is al onterecht, dit zijn er duizenden. Dat moet worden uitgezocht."

Spookburgers
RTL Nieuws berichtte eerder al over spookburgers, burgers die zoek zijn voor gemeenten. Maar deze nieuwe groep spookburgers is niet eens bekend bij welke Nederlandse gemeente dan ook. Ze komen in geen enkele administratie voor.

2006 tot 2009
Het gaat om uitkeringen in de periode 2006 tot 2009. Mogelijk is er sprake van grootschalige uitkeringsfraude, vermoedt het CDA. Sowieso betalen deze uitkeringsgerechtigde spookburgers geen gemeentelijke belastingen en heffingen, omdat ze bij geen enkele gemeente bekend zijn.

Fraude of niet?
De gemeente Amsterdam wil nu van het UWV weten om welke 8500 mensen het gaat. "We willen weten wat er aan de hand is met deze groep", zegt Diana Duttenhofer, directeur Dienst Persoons- en Geo-informatie. "We weten het niet, we kennen ze niet en dus zou je kunnen denken aan fraude."

Delen met GBA verplicht
Allerlei instanties melden de gemeente duizenden keren per jaar nieuwe of afwijkende adressen. Dat is als instanties twijfelen over een adres, ook wettelijk verplicht. Het UWV is een uitzondering. Dat heeft volgens de gemeente Amsterdam in 2010 geen enkele keer een ander adres gemeld. Ook voor 2010 deed meldde UWV mondjesmaat, maar toen was dat ook nog niet wettelijk verplicht.

Reactie UWV
Op de vraag hoeveel mensen er landelijk een uitkering krijgen zonder in de basisadministratie van een gemeente te staan, wil het UWV op korte termijn geen antwoord geven.
De regeringspartijen VVD en CDA willen dit nu uitgezocht hebben en ook weten hoe groot het landelijke probleem is.

Lees de complete reactie van het UWV

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/" onclick="window.open(this.href);return false;)/components/actueel/rtlnieuws/2011/05_mei/11/verrijkingsonderdelen/reactie-uwv.xml

© RTL Nieuws.nl

HansD

Bericht door HansD » 13 mei 2011, 07:13

Apart van dat UWV. Vraag me ook af hoe het kan, heb in 2009 en 2010 -helaas- een tijdje een WW uitkering ontvangen maar buiten dat ik van tevoren mijn hele hebben en houden moest overleggen had ik ook zo nu en dan een gesprek op dat UWV kantoor. Die mensen blijkbaar niet?

Niet dat dat gesprekje iets voorstelde overigens maar dat is een andere discussie.

Het hoeft natuurlijk geen fraude te zijn, onderhuur is bijv een zeer reële mogelijkheid zeker in Amsterdam, maar je mag toch verwachten dat het bij het UWV bekend is waar en hoe hun cliënten te benaderen. Lijst met namen maar even controleren en de betrokken personen benaderen zou ik zeggen.

Plaats reactie