BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Arthur » 12 mei 2011, 10:37

:mrgreen: @Robin

Dat geldt ook voor het uiterlijk van hun vrouwen/vriendinnen als ik de reakties in NSFW zo lees :wink:

RVV

Bericht door RVV » 12 mei 2011, 10:41

Toch denk ik dat je moet oppassen met al die filmpjes dat de verwachtingen niet te hoog zijn.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 mei 2011, 10:43

RVV schreef:Toch denk ik dat je moet oppassen met al die filmpjes dat de verwachtingen niet te hoog zijn.
:lol: ROFL @ humor Rico. Het ding wordt 'overal' de grond ingeboord tot en met , hier ook, hij 'verliest' in eigenlijk elke test van de concurrentie etc etc.

RVV

Bericht door RVV » 12 mei 2011, 11:18

De grond ingeboord? Serieus joh? Ik dacht juist de hemel in geprezen. Oke die vergelijkende testen, maar dat zegt niet zoveel. Verschillende auto's met elkaar vergelijken en daar punten aanhangen is altijd lastig.

Ik doel meer op de feel good factor die je bij deze auto verwacht. Het idee dat je echt iets speciaals hebt. Zeg maar het ///M effect.

Robin

Bericht door Robin » 12 mei 2011, 11:46

RVV schreef:De grond ingeboord? Serieus joh? Ik dacht juist de hemel in geprezen. Oke die vergelijkende testen, maar dat zegt niet zoveel. Verschillende auto's met elkaar vergelijken en daar punten aanhangen is altijd lastig.

Ik doel meer op de feel good factor die je bij deze auto verwacht. Het idee dat je echt iets speciaals hebt. Zeg maar het ///M effect.

Ik heb 't idee dat jij de laatste weken soms de boel wat verkeerd interpreteert, Rico.Maar ik snap je punt.

Hielke

Bericht door Hielke » 12 mei 2011, 11:55

Een test is pas waardevol als er een vergelijking is. Er moet een referentiekader zijn.

Robin

Bericht door Robin » 12 mei 2011, 12:06

Hielke schreef:Een test is pas waardevol als er een vergelijking is. Er moet een referentiekader zijn.
Mooie one(or two) liner, maar ik begrijp 'm niet. :bag:

De kar is al vergeleken met de RS3 en Cayman R. Dus referentiekader?

:hmmm:

Hielke

Bericht door Hielke » 12 mei 2011, 12:29

Robin schreef:
Hielke schreef:Een test is pas waardevol als er een vergelijking is. Er moet een referentiekader zijn.

De winnaar bepaalt het kader. In dit geval de RS3. Tester was Georg Kacher, momenteel misschien wel de beste in zijn vak.

Robin

Bericht door Robin » 12 mei 2011, 12:39

Hielke schreef:
Robin schreef:

De winnaar bepaalt het kader. In dit geval de RS3. Tester was Georg Kacher, momenteel misschien wel de beste in zijn vak.
Dus wordt er helemaal niet zo himmelhochjauchend gedaan over de 1M. En dus @ Rico, welke hoge verwachtingen?

OK, dat je met 'n RS3 beter naar de Albert Heijn kan dan met de 1M en dat je met 'n 1M leuker 'n klaverblad/bocht aanvallen kan dan de RS3. Maar goed Georg Kacher prefereert de RS3 dus.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 12 mei 2011, 12:42

RS3 versus 1M blijft appels en peren, een hatchback versus een coupe, vierwielaandrijving versus achterwielaandrijving. Allemaal zaken die de vergelijking compleet scheef laten gaan.

Robin

Bericht door Robin » 12 mei 2011, 12:43

Petrolhead Tom schreef:RS3 versus 1M blijft appels en peren, een hatchback versus een coupe, vierwielaandrijving versus achterwielaandrijving. Allemaal zaken die de vergelijking compleet scheef laten gaan.
Ben IK met je eens hoor, maar Hielke zegt 't dus is 't zo. :wink:

Hielke

Bericht door Hielke » 12 mei 2011, 12:45

Petrolhead Tom schreef:RS3 versus 1M blijft appels en peren, een hatchback versus een coupe, vierwielaandrijving versus achterwielaandrijving. Allemaal zaken die de vergelijking compleet scheef laten gaan.
De factoren die de rijbeleving bepalen zijn bij beide auto's identiek.

1. Je zit hoog op de bok.
2. De turbomotoren zitten voorin.
3. Er is plaats voor 4

Snipe

Bericht door Snipe » 12 mei 2011, 12:46

Robin schreef:Maar goed Georg Kacher prefereert de RS3 dus.
Dat dan weer niet.

"The verdict? The 1-series coupe from M division delivers the more visceral driving experience and that's why it would get my money. But for the majority of drivers, even when the sun is shining on the ground, and setting on the A3, the RS3 is the better, more complete car."

RVV

Bericht door RVV » 12 mei 2011, 12:46

En dus @ Rico, welke hoge verwachtingen?
Dat dit de ultieme ///M natte droom is.

RVV

Bericht door RVV » 12 mei 2011, 12:47

1M of RS3 dat is natuurlijk een no brainer.. altijd de 1M.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 12 mei 2011, 12:48

Hielke schreef:
De factoren die de rijbeleving bepalen zijn bij beide auto's identiek.

1. Je zit hoog op de bok.
2. De turbomotoren zitten voorin.
3. Er is plaats voor 4
Wat een gelul, de aandrijving bepaalt de beleving ook voor een groot deel en vierwiel versus achterwiel is een wereld van verschil.

Robin

Bericht door Robin » 12 mei 2011, 12:51

Snipe schreef:
Robin schreef:Maar goed Georg Kacher prefereert de RS3 dus.
Dat dan weer niet.

"The verdict? The 1-series coupe from M division delivers the more visceral driving experience and that's why it would get my money. But for the majority of drivers, even when the sun is shining on the ground, and setting on the A3, the RS3 is the better, more complete car."
Ok, thanks. Dus GK prefereert de 1M.

Dat verandert de zaak, he Hielke, en hou eens op met lijmsnuiven man. :lol:

Andre

Bericht door Andre » 12 mei 2011, 12:53

4wd is voor mij alleen fun op gladde ondergronden. En dan wel een goeie 4wd opzet. Met mechanische diffs zoals mitsubishi evo RS. De henkie haldex systemen met fwd en rwd ondersteuning is leuk voor moeder de vrouw om de boodschappen te halen. Voor dre is het niks.

Laatst een test gelezen van de RS3 waarbij de voorbanden compleet naar ze grootjes waren in een aantal hotlaps op een circuit. Als de banden dan toch kapot mogen dan de achterste maar.:)

Ik vindt de RS3 zeker een leuke auto maar zie hem meer als snelle familie knaller. Ik zie hem niet als entertainer.

Robin

Bericht door Robin » 12 mei 2011, 12:57

Andre schreef:4wd is voor mij alleen fun op gladde ondergronden. En dan wel een goeie 4wd opzet. Met mechanische diffs zoals mitsubishi evo RS. De henkie haldex systemen met fwd en rwd ondersteuning is leuk voor moeder de vrouw om de boodschappen te halen. Voor dre is het niks.

Laatst een test gelezen van de RS3 waarbij de voorbanden compleet naar ze grootjes waren in een aantal hotlaps op een circuit. Als de banden dan toch kapot mogen dan de achterste maar.:)

Ik vindt de RS3 zeker een leuke auto maar zie hem meer als snelle familie knaller. Ik zie hem niet als entertainer.
Met m'n ex S3 in 't achterhoofd en 'n nóg zwaardere kar nu dus zie ik dat eigenlijk ook zo. En 'n RS3 is geen R8(V10)

Andre

Bericht door Andre » 12 mei 2011, 13:02

andere run geluid is hier beter

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PBdpNl3G ... dded#at=66[/youtube]

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 12 mei 2011, 13:35

Blijkbaar niet als je dat citaat van Georg Kacher leest :wink:
RVV schreef:1M of RS3 dat is natuurlijk een no brainer.. altijd de 1M.

Robin

Bericht door Robin » 12 mei 2011, 13:51

Als DFer zou je dus eigenlijk de 1M* moeten kiezen, maar de huisvader met gezin kiest de RS3 bij wijze van. Ik zou dan nog steeds 'n 335i Touring kiezen tov de RS3, maar wie ben ik he. :mrgreen:

Vind 'm wel mooi zo'n RS3 hoor, daar niet van. :thumbup:

*liever natuurlijk een zeepkist met motorblok, van Britse makelijk, snap ik, maar als ik denk aan wat dhr Weylandt(RIP) op de fiets is overkomen, bedank ik daar maar voor..... :bag:

Rupie

Bericht door Rupie » 12 mei 2011, 13:58

Ook ik ben het hier niet mee eens. Dat Audi bij uitzondering wel eens goede auto's maakt met rijbeleving bewijst dat het wel zou kunnen, maar het is toch de "Audi badge" die hier het plaatje verstoord.

Kut, zet ik nu de M1 boven de RS3? :oops:

Ik bedoel dus, beide kutauto's, je moet de Porsche hebben.

RVV

Bericht door RVV » 12 mei 2011, 14:01

Robin schreef:Als DFer zou je dus eigenlijk de 1M* moeten kiezen, maar de huisvader met gezin kiest de RS3 bij wijze van. Ik zou dan nog steeds 'n 335i Touring kiezen tov de RS3, maar wie ben ik he. :mrgreen:
Zou ik ook doen. 335i touring vind ik ook 'meer' auto dan de RS3.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 12 mei 2011, 14:01

Ik zeg toch nergens de Audi niet leuk kan rijden Ruben? De vergelijking slaat alleen nergens op, de carrosserie vorm is anders, de aandrijving, de motor, het verschil in ruimte. Ze zijn gewoon te verschillend.

Plaats reactie