Van 4 naar 6 cyl in een 2004 auto

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1978
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Van 4 naar 6 cyl in een 2004 auto

Bericht door Erik » 08 mei 2011, 11:10

Hoe gaat de rdw daarmee om ?
Heb het 6 cyl lok voor de impreza hier staan, turbo erop, swappen (valt op org steunen en org boutpatroon bak) en na veel electronisch gerommel krijgen we het wel aan de praat.
Wil emissietechnisch safe zitten dus voldoet aan de eisen als ik hem aanbied.
Iemand ervaring met de keuring(en) en de kosten?
Ik zat zelf te denken aan een geluidmeting, emissietest, en wellicht een remmentest.
Als alles klaar is wil ik 350kw / 6 cyl op het kenteken hebben.
Hoor/lees graag.
Erik

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Van 4 naar 6 cyl in een 2004 auto

Bericht door GTRene » 08 mei 2011, 15:55

dat zijn fraaie specs 8)

denk dat je inderdaad opnieuw moet keuren...
sowieso dat je naar 6cyll gaat, en dan ook meteen de kw waarde aanpassen.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Van 4 naar 6 cyl in een 2004 auto

Bericht door VLA » 09 mei 2011, 09:07

Geloof dat je na bouwjaar 1998 moet herkeuren, is je auto voor 1998 dan kun je je kentekenbewijs laten aanpassen voor slechts 50,- euro.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28617
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Van 4 naar 6 cyl in een 2004 auto

Bericht door Martijn_bmw » 09 mei 2011, 18:53

zodra je een auto bouwd waar geen type goedkeuring voor is (en die is er niet in dit geval)

moet je het volgende doen:

- keuring in de hal (soort APK)
- wegen
- geluidtest
- weggedrag test op RDW test baan in lelystad

als alles goed is gekeurd zijn de totale kosten zo'n € 1000,- en heb je je motor + vermogen op kenteken 8)

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1978
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: Van 4 naar 6 cyl in een 2004 auto

Bericht door Erik » 09 mei 2011, 21:01

Oh valt mee dus
Feitelijk bouw ik dus een nieuw type auto in een bekend jasje
Kan ik dan gelijk de abs verwijderen en de airbags ?
En de rolkooi, doen ze daar moelijk over ?
Wat een vragen allemaal pfffff.....
Zal in ieder geval een uitgebreid fotoverslag maken, hebben ze wat te lezen :-)
Erik

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Re: Van 4 naar 6 cyl in een 2004 auto

Bericht door Niels v D » 09 mei 2011, 21:14

Bel even naar de RDW. De eisen die gesteld worden hangen een beetje af van de financiele situatie bij de rdw volgens mij.. Wisselt nogal eens. Keurmeesters daar willen je best uitleggen waar je aan moet voldoen.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28617
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Van 4 naar 6 cyl in een 2004 auto

Bericht door Martijn_bmw » 09 mei 2011, 22:16

Erik schreef:Oh valt mee dus
Feitelijk bouw ik dus een nieuw type auto in een bekend jasje
Kan ik dan gelijk de abs verwijderen en de airbags ?
En de rolkooi, doen ze daar moelijk over ?
Wat een vragen allemaal pfffff.....
Zal in ieder geval een uitgebreid fotoverslag maken, hebben ze wat te lezen :-)
Erik
ABS zou ik niet weg doen, je moet de weggedrachtest ondergaan op de kombaan en daar kan het abs best van pas komen om die te doorstaan ;)

verder houden de RDW keurmeester meestal van zo origineel en netjes mogelijk dus ik zou een auto bouwen zoals deze mogelijk ook uit de fabriek zou rollen, keuren en daarna pas strippen, kooi er in etc ;)

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28617
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Van 4 naar 6 cyl in een 2004 auto

Bericht door Martijn_bmw » 09 mei 2011, 22:19

Niels v D schreef:Bel even naar de RDW. De eisen die gesteld worden hangen een beetje af van de financiele situatie bij de rdw volgens mij.. Wisselt nogal eens. Keurmeesters daar willen je best uitleggen waar je aan moet voldoen.
de verschillen zitten voornamelijk in de leeftijd van de auto ;)

hoe ouder hoe makkelijker maar na 2000 is alles wat niet aan een bestaande typegoedkeuring voldoet;

- soort APK
- wegen
- geluidtest
- weggedragtest op de kombaan ;)

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1978
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: Van 4 naar 6 cyl in een 2004 auto

Bericht door Erik » 10 mei 2011, 23:46

Ok, het plan was toch al om alles er zo oem mogelijk uit te laten zien, incl de std motorafdekplaat, turbo wordt weggstopt, geen blauwe siliconen slangen maar gewoon zwarte etc, buizen tbv turbo matzwart, intercooler netjes weggewerkt et. Etc.
Rijdtest maak ik me absoluut niet druk om.
Gezien de huidige rijeigenschappen ;-)
Erik

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28617
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Van 4 naar 6 cyl in een 2004 auto

Bericht door Martijn_bmw » 12 mei 2011, 10:26

Dan voorzie ik weinig problemen ;) gewoon doen, keuren en rijden. Heb je een gaaf uniek iets 8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bjorn1404 en 2 gasten