Van 4 naar 6 cyl in een 2004 auto
- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Van 4 naar 6 cyl in een 2004 auto
Hoe gaat de rdw daarmee om ?
Heb het 6 cyl lok voor de impreza hier staan, turbo erop, swappen (valt op org steunen en org boutpatroon bak) en na veel electronisch gerommel krijgen we het wel aan de praat.
Wil emissietechnisch safe zitten dus voldoet aan de eisen als ik hem aanbied.
Iemand ervaring met de keuring(en) en de kosten?
Ik zat zelf te denken aan een geluidmeting, emissietest, en wellicht een remmentest.
Als alles klaar is wil ik 350kw / 6 cyl op het kenteken hebben.
Hoor/lees graag.
Erik
Heb het 6 cyl lok voor de impreza hier staan, turbo erop, swappen (valt op org steunen en org boutpatroon bak) en na veel electronisch gerommel krijgen we het wel aan de praat.
Wil emissietechnisch safe zitten dus voldoet aan de eisen als ik hem aanbied.
Iemand ervaring met de keuring(en) en de kosten?
Ik zat zelf te denken aan een geluidmeting, emissietest, en wellicht een remmentest.
Als alles klaar is wil ik 350kw / 6 cyl op het kenteken hebben.
Hoor/lees graag.
Erik
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Van 4 naar 6 cyl in een 2004 auto
dat zijn fraaie specs 8)
denk dat je inderdaad opnieuw moet keuren...
sowieso dat je naar 6cyll gaat, en dan ook meteen de kw waarde aanpassen.
denk dat je inderdaad opnieuw moet keuren...
sowieso dat je naar 6cyll gaat, en dan ook meteen de kw waarde aanpassen.
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Van 4 naar 6 cyl in een 2004 auto
Geloof dat je na bouwjaar 1998 moet herkeuren, is je auto voor 1998 dan kun je je kentekenbewijs laten aanpassen voor slechts 50,- euro.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28617
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Van 4 naar 6 cyl in een 2004 auto
zodra je een auto bouwd waar geen type goedkeuring voor is (en die is er niet in dit geval)
moet je het volgende doen:
- keuring in de hal (soort APK)
- wegen
- geluidtest
- weggedrag test op RDW test baan in lelystad
als alles goed is gekeurd zijn de totale kosten zo'n € 1000,- en heb je je motor + vermogen op kenteken 8)
moet je het volgende doen:
- keuring in de hal (soort APK)
- wegen
- geluidtest
- weggedrag test op RDW test baan in lelystad
als alles goed is gekeurd zijn de totale kosten zo'n € 1000,- en heb je je motor + vermogen op kenteken 8)
- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: Van 4 naar 6 cyl in een 2004 auto
Oh valt mee dus
Feitelijk bouw ik dus een nieuw type auto in een bekend jasje
Kan ik dan gelijk de abs verwijderen en de airbags ?
En de rolkooi, doen ze daar moelijk over ?
Wat een vragen allemaal pfffff.....
Zal in ieder geval een uitgebreid fotoverslag maken, hebben ze wat te lezen
Erik
Feitelijk bouw ik dus een nieuw type auto in een bekend jasje
Kan ik dan gelijk de abs verwijderen en de airbags ?
En de rolkooi, doen ze daar moelijk over ?
Wat een vragen allemaal pfffff.....
Zal in ieder geval een uitgebreid fotoverslag maken, hebben ze wat te lezen

Erik
- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
Re: Van 4 naar 6 cyl in een 2004 auto
Bel even naar de RDW. De eisen die gesteld worden hangen een beetje af van de financiele situatie bij de rdw volgens mij.. Wisselt nogal eens. Keurmeesters daar willen je best uitleggen waar je aan moet voldoen.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28617
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Van 4 naar 6 cyl in een 2004 auto
ABS zou ik niet weg doen, je moet de weggedrachtest ondergaan op de kombaan en daar kan het abs best van pas komen om die te doorstaanErik schreef:Oh valt mee dus
Feitelijk bouw ik dus een nieuw type auto in een bekend jasje
Kan ik dan gelijk de abs verwijderen en de airbags ?
En de rolkooi, doen ze daar moelijk over ?
Wat een vragen allemaal pfffff.....
Zal in ieder geval een uitgebreid fotoverslag maken, hebben ze wat te lezen
Erik

verder houden de RDW keurmeester meestal van zo origineel en netjes mogelijk dus ik zou een auto bouwen zoals deze mogelijk ook uit de fabriek zou rollen, keuren en daarna pas strippen, kooi er in etc

-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28617
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Van 4 naar 6 cyl in een 2004 auto
de verschillen zitten voornamelijk in de leeftijd van de autoNiels v D schreef:Bel even naar de RDW. De eisen die gesteld worden hangen een beetje af van de financiele situatie bij de rdw volgens mij.. Wisselt nogal eens. Keurmeesters daar willen je best uitleggen waar je aan moet voldoen.

hoe ouder hoe makkelijker maar na 2000 is alles wat niet aan een bestaande typegoedkeuring voldoet;
- soort APK
- wegen
- geluidtest
- weggedragtest op de kombaan

- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: Van 4 naar 6 cyl in een 2004 auto
Ok, het plan was toch al om alles er zo oem mogelijk uit te laten zien, incl de std motorafdekplaat, turbo wordt weggstopt, geen blauwe siliconen slangen maar gewoon zwarte etc, buizen tbv turbo matzwart, intercooler netjes weggewerkt et. Etc.
Rijdtest maak ik me absoluut niet druk om.
Gezien de huidige rijeigenschappen
Erik
Rijdtest maak ik me absoluut niet druk om.
Gezien de huidige rijeigenschappen

Erik
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28617
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Van 4 naar 6 cyl in een 2004 auto
Dan voorzie ik weinig problemen
gewoon doen, keuren en rijden. Heb je een gaaf uniek iets 8)

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bjorn1404 en 2 gasten