Bij mij is het probleem dat de 2e auto ook praktisch moet zijn.
Ik rijd zelf in een gezinsbus die mee moet naar het werk en die dus ook voor alle andere ritten ingezet wordt als we met het gezin op pad gaan.
Voor de paar ritjes van m'n vrouw naar haar werk hadden we eerst een 5-drs Punto. Handig met de kids.
Maar ja, de bus is niet echt spannend en die Punto ook niet.
Dus Punto ingeruild (in 2 jaar 9kkm, dus veel wordt er niet in gereden) op een nieuwe Ibiza FR 5-drs. Mijn 2e auto moet dus ook een 4-drs of 5-drs zijn.
De Ibiza is het ook niet echt, alhoewel ik daar met veel meer plezier instap dan in die Punto

Nu na 2 jaar en 7kkm met de Ibiza (da's al lang

Maar het blijft een auto voor erbij. Ik zit al naar auto's te kijken van 35k als 2e auto, wat ik veel vind.
Ik heb ook wel zitten denken aan een Boxter/ S2000 ofzo en er dan een 3e auto bij te zetten. De oprit komt wel vol zo...
Ik zit zwaar de denken aan de nieuwe Leon FR straks maar toch blijft het gevoel knagen dat dat eigenlijk hetzelfde is als wat ik nu heb. Ietsie groter maar concept blijft hetzelfde.
35k is toch echt de max wat ik uit wil geven voor een 2e auto erbij.
Dus M3 ed zijn niet in beeld. Plus het gegeven dat ik thuis niet alles alleen beslis, terwijl hier lijkt alsof de mannen alleen de broek aan hebben thuis (en/ of er zitten veel vrijgezellen tussen). Bij mij waait de rook niet tegen de wind in hoor

Het nadeel is dat meeste "sportieve leuke" auto's maar 2 deuren hebben, een coupe dus.
Wat wel een mogenlijkheid is dat ik nog een 5 jaar wacht want dan is m'n jongste dochter zover dat ze zelf in de auto stapt. Dan zou een coupe wel weer kunnen.
Moeilijk, moeilijk.