Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
-
FrankS
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Dit was van de afgelopen VLN lauf toch? Die golf liep echt serieus hard. Iedereen en (ok bijna) alles opduwen... geweldig 
- Paskal
- Auto: meerdere
Da's "gewoon" een Golf 24 
- 2,5 liter 5 cylinder turbo
- 4 wd
- 440 pk
- 540 Nm
Uiteraard speciaal gemaakt om deel te nemen aan de 24h van de Ring.
- 4 wd
- 440 pk
- 540 Nm
- Tristan
Wat een kanon! En dan met AWD, dan snap ik wel waarom hij de 911 buitenom de Karussell inhaalt. 
- JP
Schitterend ! 
- KW
Tuurlijk kan buitenom sneller zijn, als je maar genoeg downforce hebt om er niet uit te schuiven
met zo'n vleugel wil dat wel ja...
- daNpy
Heb de Golf 6 R20 (straat versie) ook al gezien... érg dikPaskal schreef:Da's "gewoon" een Golf 24
- 4 wd
- 440 pk
- 540 Nm
- Archiebald
Paskal schreef:Da's "gewoon" een Golf 24
Gaaf filmpje, is ook echt een serieus dikke auto!
Hier staat wat meer info
- TurboClouseau
- Kasteel
Copy paste:
Gister beetje brakjes van de hooikooirts, maar wilde toch graag gaan, na half uurtje Tommy overhalen toch nog een passagier geregeld en onderweg naar Nurburgring gegaan. Ongeveer 15 minuten voor aankomst zagen we de regenbuien en bekende gezichten ons tegemoet komen. Op de baan was het dan ook echt heel erg rustig
. Had er wel 3 rondjes voor nodig om een beetje lekker rond te kunnen komen. Aldaar nog wat bekende gesproken en een hapje wezen eten bij de Hundebar
.
Ondanks me brakheid en beperkte stem, toch wel een hele leuke dag gehad
.
Gister beetje brakjes van de hooikooirts, maar wilde toch graag gaan, na half uurtje Tommy overhalen toch nog een passagier geregeld en onderweg naar Nurburgring gegaan. Ongeveer 15 minuten voor aankomst zagen we de regenbuien en bekende gezichten ons tegemoet komen. Op de baan was het dan ook echt heel erg rustig
Ondanks me brakheid en beperkte stem, toch wel een hele leuke dag gehad
-
Rupie
Mooi dat je nog ff de baan op bent geweest Bart. Ik had ook nog wat andere dingen te doen, maar ga graag een volgende keer weer mee.
Hoe dan ook moet ik mijn moedgrens af en toe oprekken en daar helpt jou rijgedrag altijd bij
Hoe dan ook moet ik mijn moedgrens af en toe oprekken en daar helpt jou rijgedrag altijd bij
- Peter-Paul
Iemand ooit deze beelden gezien?
Deel 1
Deel 2
Deel 1
Deel 2
- EmielS60
Was gisteren in de buurt; pittige MTB route gefietst. Na een maaltijd bij Pistenklause naar de ingang gereden. Stap uit...baan gesloten.
We waren er toch echt ruim voor sluitingstijd (20 minuten).
Wilde even controleren of je met een A label S60 ook bij Kesslechen omhoog komt...

Was druk op de baan, hebben na sluiting een half uur staan kijken wat er van de baan afkwam, denk dat het er tegen de 200 waren.
We waren er toch echt ruim voor sluitingstijd (20 minuten).
Wilde even controleren of je met een A label S60 ook bij Kesslechen omhoog komt...
Was druk op de baan, hebben na sluiting een half uur staan kijken wat er van de baan afkwam, denk dat het er tegen de 200 waren.
- MParallel
- Auto: BMW
Ik had mezelf beloofd om voorlopig even niet in dit topic te gluren en nu weet ik ook weer waarom.
Prachtige foto's en fimpjes heren. Het jeukt weer gigantisch.
Prachtige foto's en fimpjes heren. Het jeukt weer gigantisch.
- SanderZ
- Auto: Leon FR
Na dik 5 jaar niet geweest gister eindelijk weer eens bij de ring geweest. De bedoeling was dat ik een rondje ging die maar ik kwam er bij de laatste inspectie van me auto(vloeistoffen ed.) achter dat me multiriem z'n beste tijd heeft gehad dus ik besloot geen risico te nemen. Dit geeft me gelijk de tijd om het onderstel nog aan te passen voor de volgende keer(is nog standaard).
"s Ochtends om 8 uur vertrokken we, eerst de auto aftanken en toen konden we eindelijk op weg. Bij Bedburgerland even een sanitaire stop gemaakt en rond 12 uur kwamen we bij de ring aan. Eerst even op de parkeerplaats kijken om te zien dat het erg druk was, op het grasveld stond volgens mij de complete M-club geparkeerd
. Al snel besloten we om naar Hocheichen te gaan om daar te kijken. Net op het moment dat we aankwamen was de baan afgesloten, heeft volgens mij toch wel een uur geduurd(ook een traumahelikopter gespot). Toen ging het eindelijk los, het was goed te zien dat het een drukke dag was, de auto's en motoren bleven komen. Het viel me ook op dat sommige auto's jankend hard door die bochtencombinatie gingen en dat voor straatauto's!! Respect.
Om een uur of half 4 besloten we ergens anders te gaan kijken en dat werd Brünchen. Het was heel druk daar en ja hoor we zaten net en toen werd de baan weer afgesloten
. Tot een uur of 5 gewacht en toen maar besloten om te gaan om dat we nog een flink stuk naar hus moesten rijden.
Al met al was het een leuke dag met jammer genoeg wel 2 lange afsluitingen. Voor de volgende keer zorg ik dat ik in de buurt verblijf want het is toch wat vermoeiend zo'n dag en dan wordt het gelijk mijn ringdoop.
Zaken die me opvielen vandaag:
- porsche gt3rs klinkt echt geweldig!
- m3 gt is echt een mooie auto en klinkt ook lekker
- dat er verschrikkelijk veel mensen een raceauto huren
- motoren zijn levensgevaarlijk
- het stikt vd bmw's op het circuit(toch de goede auto gekocht)
- niet iedereen met een ferrari durft ook hard te gaan op het circuit
- mijn auto is er nog lang niet klaar voor
ps op de terugweg nog bijna een motorrijder op me kofferklep gehad, was onderweg naar de snelweg op een 100km stuk en ik haalde een langzamer rijdende auto voor me in toen er ineens vanuit het niets een motorrijder achter me zat die me eigenlijk wilde inhalen op het moment dat ik de auto inhaalde. Dat ging dus niet dus zodra ik klaar was ging ie me jankend hard voorbij achtervolgd door een Audi r8 en nog een motor, die waren met z'n 3en aan het spelen en haalde in bochten en alles in ook de r8!!
"s Ochtends om 8 uur vertrokken we, eerst de auto aftanken en toen konden we eindelijk op weg. Bij Bedburgerland even een sanitaire stop gemaakt en rond 12 uur kwamen we bij de ring aan. Eerst even op de parkeerplaats kijken om te zien dat het erg druk was, op het grasveld stond volgens mij de complete M-club geparkeerd
Om een uur of half 4 besloten we ergens anders te gaan kijken en dat werd Brünchen. Het was heel druk daar en ja hoor we zaten net en toen werd de baan weer afgesloten
Al met al was het een leuke dag met jammer genoeg wel 2 lange afsluitingen. Voor de volgende keer zorg ik dat ik in de buurt verblijf want het is toch wat vermoeiend zo'n dag en dan wordt het gelijk mijn ringdoop.
Zaken die me opvielen vandaag:
- porsche gt3rs klinkt echt geweldig!
- m3 gt is echt een mooie auto en klinkt ook lekker
- dat er verschrikkelijk veel mensen een raceauto huren
- motoren zijn levensgevaarlijk
- het stikt vd bmw's op het circuit(toch de goede auto gekocht)
- niet iedereen met een ferrari durft ook hard te gaan op het circuit
- mijn auto is er nog lang niet klaar voor
ps op de terugweg nog bijna een motorrijder op me kofferklep gehad, was onderweg naar de snelweg op een 100km stuk en ik haalde een langzamer rijdende auto voor me in toen er ineens vanuit het niets een motorrijder achter me zat die me eigenlijk wilde inhalen op het moment dat ik de auto inhaalde. Dat ging dus niet dus zodra ik klaar was ging ie me jankend hard voorbij achtervolgd door een Audi r8 en nog een motor, die waren met z'n 3en aan het spelen en haalde in bochten en alles in ook de r8!!
- Luc B
Gisteren dus eindelijk voor het eerst op de ring geweest. Rond half 11 vertrokken richting de ring, onderweg nog even gestopt bij de Burger King om wat ontbijt te scoren. Rond half 1 aangekomen bij de ingang van de Nordschleife, was helaas de baan gesloten. Hierop dus maar even doorgereden naar het GP-circuit , waar het zeer rustig was.
Toevallig stond er een kennis van ons daar die vandaag met de brommert moest racen. Deze heeft hier al aardig wat rondes gedraaid, dus na een kleine ''tips&tricks'' eens een kaartje gehaald en zijn we ons gaan opstellen in de pitlane. Hier nog heerlijk kunnen genieten van het geluid van verscheidene motoren en vooral elise's.
Helmpje op , en gaan. Vooral rustig opbouwen en goed spiegelen. Gelukkig reden na 1 ronden alle snelle deelnemers van ons weg dus konden lekker ons eigen ding doen. Op het begin merkte ik goed dat ik alle bochten te krap nam, en de auto te veel liet rollen. Dit steeds meer kunnen verbeteren en ook steeds meer gevoel in de auto kunnen krijgen. Ook eens voorzichtig de achterkant wat meer laten spelen.

Steeds meer gebruiken van het circuit.
Hierna rondje Nordschleife gedaan (uiteraard eerst nog auto laten afkoelen , nog tanken, even kijken ). Net voor mij reed er een e92 M3 de baan op. Schijnbaar ook nog niet zo vaak op de ring gereden want ik kon fijn aanhang vinden en constant achter hem blijven . Ideaal om toch meteen lijnen e.d. een beetje te leren. hem voor de karussel toch voorbij gestoken, ineens had die er geen zin meer in. Gewoon in hetzelfde ritme doorgereden en man o man , wat is dat 2e gedeelte van de nordschleife toch gaaf, heerlijk aaneenrijgen van bochten. Geweldig !

Nordschleife op

Hierna weer even gekeken en maar weer eens naar het gp-circuit gegaan. Dit keer konden we direct aanrijden want sessie begon toevallig net. Dit keer op een Insignia OPC en lotus Exige niets snels qua auto's . (helaas) wel een aantal motorrijders.

Zwaar irritante motorrijder.

Motorrijder die wel netjes uitweek.
Exige zocht aanhang bij mij en hebben leuk kunnen spelen , tot helaas een motorrijder toch echt roet in het eten gooide. Absoluut geen lijnen rijden en niemand erlangs laten. Tot grote ergernis van een aantal mede rijders. Uiteindelijk liet die ons er toch maar langs.

Samen met de exige erlangs.
Hierna liet ook de exige zich wegvallen en hadden we vrijwel alle ruimte. Vooral in de 2e linkerbocht van de mercedes arena een paar hele nette drifts gemaakt. Hierop werd ik wel even aangesproken dat dit niet helemaal de bedoeling was. Omdat er mensen van konden schrikken. Daarom deed ik het natuurlijk ook niet met mensen in de buurt maar goed, Ik snap zijn punt en heb beloofd het niet meer te zullen doen.
Na deze sessie meteen naar het uitkijkpunt waar mijn broertje foto's stond te maken. Bij het parkeren van de auto al meteen de aandacht van een paar japanners die maar wat graag onder de kap wilde kijken, en meteen een ''thumbs up'' gaven.
Rond half 6 nog een rondje Nordschleife gedaan. Ondanks de drukte toch vrij baan voor groot gedeelte en heerlijk door kunnen rijden. Heerlijk.

Dit smaakte absoluut naar meer, en toch maar eens een mooi zomerbaantje zien te scoren om dit nog veel vaker te kunnen doen ( lees: ook trackdays).
Auto heeft zich uitstekend gehouden en geen slag verkeerd gegeven. Super !
Toevallig stond er een kennis van ons daar die vandaag met de brommert moest racen. Deze heeft hier al aardig wat rondes gedraaid, dus na een kleine ''tips&tricks'' eens een kaartje gehaald en zijn we ons gaan opstellen in de pitlane. Hier nog heerlijk kunnen genieten van het geluid van verscheidene motoren en vooral elise's.
Helmpje op , en gaan. Vooral rustig opbouwen en goed spiegelen. Gelukkig reden na 1 ronden alle snelle deelnemers van ons weg dus konden lekker ons eigen ding doen. Op het begin merkte ik goed dat ik alle bochten te krap nam, en de auto te veel liet rollen. Dit steeds meer kunnen verbeteren en ook steeds meer gevoel in de auto kunnen krijgen. Ook eens voorzichtig de achterkant wat meer laten spelen.
Steeds meer gebruiken van het circuit.
Hierna rondje Nordschleife gedaan (uiteraard eerst nog auto laten afkoelen , nog tanken, even kijken ). Net voor mij reed er een e92 M3 de baan op. Schijnbaar ook nog niet zo vaak op de ring gereden want ik kon fijn aanhang vinden en constant achter hem blijven . Ideaal om toch meteen lijnen e.d. een beetje te leren. hem voor de karussel toch voorbij gestoken, ineens had die er geen zin meer in. Gewoon in hetzelfde ritme doorgereden en man o man , wat is dat 2e gedeelte van de nordschleife toch gaaf, heerlijk aaneenrijgen van bochten. Geweldig !
Nordschleife op
Hierna weer even gekeken en maar weer eens naar het gp-circuit gegaan. Dit keer konden we direct aanrijden want sessie begon toevallig net. Dit keer op een Insignia OPC en lotus Exige niets snels qua auto's . (helaas) wel een aantal motorrijders.
Zwaar irritante motorrijder.
Motorrijder die wel netjes uitweek.
Exige zocht aanhang bij mij en hebben leuk kunnen spelen , tot helaas een motorrijder toch echt roet in het eten gooide. Absoluut geen lijnen rijden en niemand erlangs laten. Tot grote ergernis van een aantal mede rijders. Uiteindelijk liet die ons er toch maar langs.
Samen met de exige erlangs.
Hierna liet ook de exige zich wegvallen en hadden we vrijwel alle ruimte. Vooral in de 2e linkerbocht van de mercedes arena een paar hele nette drifts gemaakt. Hierop werd ik wel even aangesproken dat dit niet helemaal de bedoeling was. Omdat er mensen van konden schrikken. Daarom deed ik het natuurlijk ook niet met mensen in de buurt maar goed, Ik snap zijn punt en heb beloofd het niet meer te zullen doen.
Na deze sessie meteen naar het uitkijkpunt waar mijn broertje foto's stond te maken. Bij het parkeren van de auto al meteen de aandacht van een paar japanners die maar wat graag onder de kap wilde kijken, en meteen een ''thumbs up'' gaven.
Rond half 6 nog een rondje Nordschleife gedaan. Ondanks de drukte toch vrij baan voor groot gedeelte en heerlijk door kunnen rijden. Heerlijk.
Dit smaakte absoluut naar meer, en toch maar eens een mooi zomerbaantje zien te scoren om dit nog veel vaker te kunnen doen ( lees: ook trackdays).
Auto heeft zich uitstekend gehouden en geen slag verkeerd gegeven. Super !
- GTRene
- Adje ///M3
Wij waren gisteren met dit clubje aanwezig bij de ring:

360 Spider staat niet op de foto
360 Spider staat niet op de foto
- Paskal
- Auto: meerdere
@Adje: leuk gezelschap, maar bij de Ring lijkt alles wel gewoon 
Ik was er afgelopen weekend ook. Debuut op de semi-slick wat uitermate goed bevallen is.
Zoals gebruikelijk wederom een verslag met wat enkele foto's gemaakt wat je hier kunt lezen.
Ik was er afgelopen weekend ook. Debuut op de semi-slick wat uitermate goed bevallen is.
Zoals gebruikelijk wederom een verslag met wat enkele foto's gemaakt wat je hier kunt lezen.
- daNpy
Paskal schreef:@Adje: leuk gezelschap, maar bij de Ring lijkt alles wel gewoon
Tot danAl met al een heerlijk weekend met prachtig door weer waarbij de semi-slicks een verademing zijn ten opzichte van de oude straatbanden die ik eronder had liggen. Over twee weken gaat de X5 weer Ringwaarts om naar de 24u van de Ring te kijken.
-
Thijs-v-d-H
Vandaag ook geweest, 10 ronden gedaan in onze (van een vriend en mij) E30 325i low budget trackcar en nog een ronde in mijn E30 M3 aan het einde van de dag.
http://ross219uk.zenfolio.com/p24907566 ... #h265a333f" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ross219uk.zenfolio.com/p24907566 ... #h333381c0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ross219uk.zenfolio.com/p24907566 ... #h265a333f" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ross219uk.zenfolio.com/p24907566 ... #h333381c0" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Thijs-v-d-H op 14 jun 2011, 05:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
ik heb het gevoel dat het dit jaar ook weer niet wat wordt
ken het nwe systeem zelfs nog niet
scary...en moet dan nog een doos power in men kop hebben om 1x onderweg te zitten, 1x uber die grenze no problemo...moet er nodig wat rondes bij doen...nog steeds slechts 3 of 4? tel kwijt
en dat verspreid over 3x daar...slechte score.
als ik er ben dan maar eens wat meer ronden doen, een paar rustige en 1 of 2 snellere.
ken het nwe systeem zelfs nog niet
scary...en moet dan nog een doos power in men kop hebben om 1x onderweg te zitten, 1x uber die grenze no problemo...moet er nodig wat rondes bij doen...nog steeds slechts 3 of 4? tel kwijt
als ik er ben dan maar eens wat meer ronden doen, een paar rustige en 1 of 2 snellere.
- Franswa
- Auto: Megane 2RS & Clio 3RS
Afgelopen zondag na een hele tijd (ruim 2 jaar...) weer eens zelf gereden op de Nordschleife... En het kriebelt weer hoor! Deze keer met de 156 van de vriendin, maar wat is dat toch een heerlijke auto! Ook al is de auto standaard, de auto geeft gewoon veel vertrouwen. Binnenkort komt er een Brembo Junior upgrade (past mooi bij mijn naam
) op, later nog een Eibach Pro setje erbij. Maar in basis is het al een heerlijke auto!
Foto:

Foto:
- Macboy
Het gebeurt niet vaak dat de Ring de hele dag op zaterdag open is dus maar besloten om de Polo de ringdoop te bezorgen. Natuurlijk zal ik er niet vaak op rijden met de Polo maar de ringsticker moet je wel verdienen natuurlijk ! Uiteraard is het een blauwe sticker geworden
Op de Ring was er een Focus RS club met ongeveer 200 nieuwe Focusjes !!!! Eerlijk is eerlijk van alle auto's die er reden klinken die nieuwe Focusjes toch verreweg het beste.
Op de Ring was er een Focus RS club met ongeveer 200 nieuwe Focusjes !!!! Eerlijk is eerlijk van alle auto's die er reden klinken die nieuwe Focusjes toch verreweg het beste.
- Knot
Natte boel daar of niet?
Ging ie een beetje die 3pitter?
Ging ie een beetje die 3pitter?
- Macboy
Tot 15.30 uur heerlijk zonnig weer. Daarna pas regen.
Auto ging wel ok had bijna een Swift racer ingehaald in stuk na Karoussel
Auto ging wel ok had bijna een Swift racer ingehaald in stuk na Karoussel