Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27085
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nieuwe 3-serie (2012)

Bericht door romo » 07 mei 2011, 14:42

indobesar schreef:
romo schreef:Ik vind die tellers ook niks...................man wat een gerommel....................
Schaalverdeling van 20. Dus wat zeur je nou!? 8)

Ik heb het over het reliëf..............dat domme nietszeggende, a-functionele ronde randje ......................verschrikkelijk weer..........

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27085
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nieuwe 3-serie (2012)

Bericht door romo » 07 mei 2011, 22:15

Wat bij nadere interpretatie minder fraai lijkt ( je kan het pas IRL echt beoordelen uiteraard)


Zie hoe het kofferdeksel in een rare lijn richting halverwege de Hofmeister knik loopt........ :hmmm:

Afbeelding


Bij het volgende plaatje kan je die lijn ook zien,maar lijkt het minder storend. Ook is hier de zijlijn die door de de handvaten loopt naar het voorste spatscherm mooi te zien. Die lijkt IMHO wel erg veel op een Merc C klasse........ :hmmm:

Afbeelding


De auto imponeert toch minder scherp en "knackig" dan de rendering op de vorige pagina....................FWIW

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9070
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Nieuwe 3-serie (2012)

Bericht door Joop » 08 mei 2011, 19:19

Naast de tellers oogt het dashboard ook erg rommelig...

...hoop dat ze dat nog wel iets netter maken.

Wel een pluspunt is dat de vier tellers weer terug zijn; alleen snap ik daarnaast niet waarom ze niet de tellerbak uit de X3 of de grotere broers pakken. Het uitgesneden LED-displaytje onder de twee grote tellers ligt nu gewoon te ver terug.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe 3-serie (2012)

Bericht door Snipe » 09 mei 2011, 08:14

Joop schreef:Naast de tellers oogt het dashboard ook erg rommelig...

...hoop dat ze dat nog wel iets netter maken.
Scott: 'That is the "Unfinished" F20 1er dashboard in that 3er, the 1er gets the option of a flat screen monitor that sits at the top of the dash , similar to the BMW 6er Coupe and Convertible.

The 3er will feature technology features from the 7er and 5er as it is important to it's segment. The sector the 3er leads is earmarked for serious growth within this decade which is why there will be additional 3er models coming from the new modular matrix developed for the 1er/3er.

Mass Production of these features such as Head-up display will mean BMW can offer the 3er the option more cost effectively. The 1er will also share this technology usually earmarked for the premium luxury market, again stressing it's importance as a segment that will deliver more growth within this decade alongside the 3er in the Premium Compact segment.'

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55628
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe 3-serie (2012)

Bericht door Robin » 09 mei 2011, 08:23

Als er bij mijn zo'n ding komt wil ik iig geen GoodYear Excellence ofzo RFT's eronder(het liefst non RFT Michelin of Bridgestone), is gewoon 'n harde niet sportieve band en eventueel toch die adaptieve schokdempertoestanden(zal nu wel kunnen op de nieuwe 3er denk ik?)
We zullen zien met 'n dik jaar....

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Nieuwe 3-serie (2012)

Bericht door Maus335i » 09 mei 2011, 14:27

Geen RTF's Robin? Moet eerlijk zeggen dat naar mn gevoel de 335 van Erik ietsje scherper is gaan sturen sinds RFT's.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13432
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Nieuwe 3-serie (2012)

Bericht door Tristan » 09 mei 2011, 14:57

Maus335i schreef:Geen RTF's Robin? Moet eerlijk zeggen dat naar mn gevoel de 335 van Erik ietsje scherper is gaan sturen sinds RFT's.
Nee hoor. Ik heb nu non-RFT's onder de 1-serie zitten en stuurt veel fijner en veel meer comfort.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55628
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe 3-serie (2012)

Bericht door Robin » 09 mei 2011, 15:02

Tristan schreef:
Maus335i schreef:Geen RTF's Robin? Moet eerlijk zeggen dat naar mn gevoel de 335 van Erik ietsje scherper is gaan sturen sinds RFT's.
Nee hoor. Ik heb nu non-RFT's onder de 1-serie zitten en stuurt veel fijner en veel meer comfort.
Dat lijkt mij ook. Welk merk/maat nu Tristan, en wat zat er oem RFT onder? Het gaat om je 123d toch?

@Maurice, ik denk dat er veel verschil zit in wel merk/type RFT en op die boot van mij zitten 'hogesnelheid'COMFORT(...)banden , maar zo comfy zijn ze niet. De 2x RFT Michelins
18"onder m'n ex 330i/335i E90's waren snoeistuiterig, maar tóch ook best sportief. De GoodYears die ik nu heb zijn slijtvast en hard.....

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13432
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Nieuwe 3-serie (2012)

Bericht door Tristan » 09 mei 2011, 15:05

Ik had bij aflevering GoodYear RFT's eronder zitten. Drama banden. Daarna overgegaan naar Bridgestone RE 050A non-RFT (225 voor/255 achter). Heb nu sinds enkele wegen de nieuwe Bridgestone S-001 non-RFT (225 voor/255 achter) en wat een geweldige band. Stuur heel direct, perfect te plaatsten en veel grip.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55628
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe 3-serie (2012)

Bericht door Robin » 09 mei 2011, 15:07

Tristan schreef:Ik had bij aflevering GoodYear RFT's eronder zitten. Drama banden. Daarna overgegaan naar Bridgestone RE 050A non-RFT (225 voor/255 achter). Heb nu sinds enkele wegen de nieuwe Bridgestone S-001 non-RFT (225 voor/255 achter) en wat een geweldige band. Stuur heel direct, perfect te plaatsten en veel grip.
Mooi, misschien moet ik ook weer eens RE 050A's proberen, alleen wat zonde van die 4 GY's die er nog maar 17k km onder zitten en nog 70% zijn bij wijze van. Maar daar kan ik wel verandering in brengen. :df:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13432
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Nieuwe 3-serie (2012)

Bericht door Tristan » 09 mei 2011, 15:16

Dan zou ik voor de S-001's gaan als je een sportieve band wilt.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55628
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe 3-serie (2012)

Bericht door Robin » 09 mei 2011, 15:55

Tristan schreef:Dan zou ik voor de S-001's gaan als je een sportieve band wilt.
Tja maar wat kosten die dingen met V Max > 250 vóór 245/40 19 en achter 275/35 19 bij benadering?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13432
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Nieuwe 3-serie (2012)

Bericht door Tristan » 09 mei 2011, 16:18

Ik was Euro 750,- all in kwijt voor 4 banden (incl. montage).

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55628
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe 3-serie (2012)

Bericht door Robin » 09 mei 2011, 16:43

Tristan schreef:Ik was Euro 750,- all in kwijt voor 4 banden (incl. montage).
Dat klinkt als bijna 'n koopje? :bag:

18"heb jij? Wat voor codering?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13432
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Nieuwe 3-serie (2012)

Bericht door Tristan » 09 mei 2011, 16:52

Robin schreef:
Tristan schreef:Ik was Euro 750,- all in kwijt voor 4 banden (incl. montage).
Dat klinkt als bijna 'n koopje? :bag:

18"heb jij? Wat voor codering?
18' codering 92Y

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55628
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe 3-serie (2012)

Bericht door Robin » 09 mei 2011, 17:01

ok.

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Re: Nieuwe 3-serie (2012)

Bericht door Brava » 09 mei 2011, 18:26

M3 mit Sechszylinder
Im Herbst 2013 – am Zeitplan hat sich nichts geändert – rollt schließlich der Sportler M3 zu den Händlern. Nicht mehr mit einem hochdrehenden Achtzylinder, sondern mit einen Dreiliter-Reihensechszylinder mit doppelter Turboaufladung, der auf dem aktuellen Dreiliter-Turbo (306 PS/einfache Aufladung) basiert.

Der Neue hat ein anderes Kurbelgehäuse und einen speziellen Zylinderkopf. Entwickelt wird er von der M GmbH. Bei der Leistung kommt sogar noch eine Schippe drauf: Aktuell wird mit 440 PS gerechnet. Dabei soll der Durchschnittsverbrauch, der bisher bei 12,4 Liter liegt (Handschaltgetriebe), um mindestens einen Liter sinken. Als Extra gibt’s wie bisher das Doppelkupplungsgetriebe (DKG Drivelogic). Wir freuen uns auf die erste Ausfahrt.

Bron: Autozeitung

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27085
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nieuwe 3-serie (2012)

Bericht door romo » 09 mei 2011, 20:22

The next generation M3 wordt hopenlijk een stuk lichter dan de huidige...........................dan heb je met 100 PK minder ook zat................aan de andere kant vind ik het verschil in power tussen een M3 enM5-6 wel erg groot worden.................

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Re: Nieuwe 3-serie (2012)

Bericht door leonard » 09 mei 2011, 21:09

Robin

Als ik je mag adviseren zou ik ook voor de S001 gaan. Ik rij er nu zo'n 8weken mee en ik vind ze helemaal geweldig. Ik dacht dat mijn setje(235 voor 265 achter 19'') ergens rond de 1000,00 kostte.
Goed in de regen en geweldig op droog. :thumbup:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13432
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Nieuwe 3-serie (2012)

Bericht door Tristan » 10 mei 2011, 09:22

Probeerde vanochtend even de auto in een drift te gooien maar helaas....teveel grip in de regen. Verbaas me echt ook over de grip in nat. Daarna weer proberen en moest echt forceren om een flinke drifthoek te maken. Dus qua grip in het nat zit het wel goed.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27085
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nieuwe 3-serie (2012)

Bericht door romo » 20 mei 2011, 21:02

Rumor: BMW Testing Four Engine Configurations for Next M3
154
REPLIESThe next generation M3 is still at least 3 years from its debut, but it's never too early for speculation, particularly about its powerplant. While the current E9x M3 is powered by the marvelous high-revving V8 engine (S65), it's been widely speculated that that the next generation M3 will return to using a 6-cylinder engine. Emissions regulations have forced the move, much like the new upcoming F10 M5 getting the more efficient S63 V8 Twin-turbo engine instead of continuing to use the iconic V10.

So far so good. However, according to our good source with close ties to BMW M, BMW has not settled on exactly which engine layout the company will use for the F30/F32 M3. Rather, the guys at BMW M are currently testing no less than four different engines at the moment, using four separate E9x M3 prototypes. They are as follows:

1. S65 V8 Biturbo Engine
This one comes as the biggest suprise to us. Most of us are sad thinking about current M3's glorious S65 engine (which just won an International Engine of the Year Award) going away. However, according to this rumor, it may be far from gone. BMW M has allegedly reworked the engine internals, lowered the redline slightly, and -- sit tight -- added a bi-turbo. Maximum output would be only a tad higher than in the current S65, but with much more torque and much lower fuel consumption.

This engine would be suitable for a possible Z4 M and X3 M as well. As great as this sounds, we'd be highly surprised to see this engine in the F3x M3. As an aside, we've been told that the first X3 M prototype is currently being built!


2. Modified N54 Engine
We have heard rumors about a modified N54 or N55 engine as a possible choice and always considered it the 'natural choice' for the new M3. The biggest advantage of this solution would be relatively low production costs. But, the question is whether this engine will be powerful enough, and there's no easy way to increase its displacement. In other words, BMW may decide against a modified N54/55 engine for the new M3 fairly soon.


3. Modified S63 Engine
Think AMG's way of shoehorning here. It's apparently possible to fit the upcoming F10 M5's S63 monster V8 twin-turbo engine into the next M3. But, BMW isn't AMG and thus hesitant to follow the one-engine-for-all-cars trend, despite the possible cost savings coming with larger scales of use. Another downside is that this engine would not fit in the Z4 at all, and hardly at all in the X3.


4. V6 Engine Based on the S63
BMW is said to currently favor this engine - a V6 based on the S63 V8 turbo motor, with an yet undisclosed amount of turbos. This engine makes for better weight distribution and is also small enough to be fitted into the Z4 and the X3.

Only downside is (and it's a big one): How does BMW make a credible switch to a V6 engine without upsetting BMW fans and owners for abandoning the inline-6 philosophy. Former M CEO Dr. Segler did say that BMW does not subscribe to dogmas, but we're not sure he had this in mind.

It's obviously difficult to substantiate any of this info at the moment, and BMW may never confirm whether some or all of these options were/are being tested. But, some say speculation and discussing possibilities of an upcoming model is half the fun, so have it!
Share this story
Bron; Southlight, Bimmerpost

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nieuwe 3-serie (2012)

Bericht door GTRene » 20 mei 2011, 21:30

hm, spannend dus...
wellicht dus de mooie V8 M3 dan naar 3.8L door andere krukas of zuigers en iets minder rpm maar met speciale turbo of turbo's bijna zonder turbo gat...en iets van 450pk en 580nm 8)

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Re: Nieuwe 3-serie (2012)

Bericht door Femme » 21 mei 2011, 01:30

Ik denk dat het de twinturbo V6 gaat worden. Het is goedkoopste optie en de optie het laagste gewicht en de beste gewichtsverdeling oplevert.

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Nieuwe 3-serie (2012)

Bericht door Xave30 » 21 mei 2011, 01:33

Binnenkort morgen mensen dus terecht die sjonnie V6 emblemen plakken...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nieuwe 3-serie (2012)

Bericht door GTRene » 21 mei 2011, 08:42

Femme schreef:Ik denk dat het de twinturbo V6 gaat worden. Het is goedkoopste optie en de optie het laagste gewicht en de beste gewichtsverdeling oplevert.
dat is waar...
doch lijkt me die beter voor andere doeleinden/types.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Downforce Hans, Gijzert, Marc Sierra en 5 gasten