We've sh(g)ot him ! - Bin Laden
- Robin Hartog
Re: We've sh(g)ot him ! - Bin Laden
Zou Al Qaida wel de foto's hebben gezien? 

- Ahmed
AQ HQ is te vinden op 1600 Pennsylvania Avenue, dus wat denk je zelf? 

- Robin Hartog
Ahmed schreef:AQ HQ is te vinden op 1600 Pennsylvania Avenue, dus wat denk je zelf?

- Maus335i
GeniaalRobin schreef:OBL's laatste mailtje:

- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
- Downforce Hans
Vind je het gek dat die heli neerstort, heb je die wieken gezien, das niet goed jonguh........Ahmed schreef:
Als het echt geheim was, dan hadden ze toch alles opgeblazen?
- WJ
Warning, may be shocking!Shakes schreef:Ik wil toch eerst graag foto's zien.
- GTRene
- Hielke
SchitterendWJ schreef:Warning, may be shocking!Shakes schreef:Ik wil toch eerst graag foto's zien.

- Snipe
Dat had ik bij dit Osama-gerelateerde nieuwtje: http://www.autoblog.nl/archive/2011/05/ ... post-42985" onclick="window.open(this.href);return false;Shakes schreef:Ik wil toch eerst graag foto's zien.
Pics or it didn't happen 8)
- Robin
Zie ik dit, kan ik me nog net inhouden om die hufter niet virtueel een hengst voor z'n kop te geven. Zal wel weer de enige zijn die dat heeft.
http://www.zie.nl/video/dood-bin-laden/ ... gz4mefq67u" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.zie.nl/video/dood-bin-laden/ ... gz4mefq67u" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ravin ///M
AQ zit in het complot. OBL is 72 Cubaanse maagden aangeboden door de US, dus spelen ze mee.

- Robin
Cubaanse maagden[>16yo) bestaan niet. 8)

- Snipe
Afgelopen zaterdag stonden er nog wat interessante artikelen in de Volkskrant over Bin Laden (ook een paar minder interessante trouwens). Benjamin Ferenc vroeg zich af of de executie van (en de actie tegen) Bin Laden legaal was. Ook vroeg hij zich af of Amerika in staat zou zijn geweest om Bin Laden een eerlijk proces te geven als hij gevangen zou zijn genomen.
Liesbeth Zegveld, hoogleraar internationaal strafrecht, ging ook nog in op de vraag of de VS Obama dood mochten schieten. Aangezien de strijd met Bin Laden niet voldoet aan de definitie van een oorlog, is het antwoord duidelijk: nee, dat mocht niet. Maar gezien de omstandigheden (of het gebrek aan kennis daarover) kun je er verder weinig over zeggen, zei ze.
Allebei interessante artikelen.
Liesbeth Zegveld, hoogleraar internationaal strafrecht, ging ook nog in op de vraag of de VS Obama dood mochten schieten. Aangezien de strijd met Bin Laden niet voldoet aan de definitie van een oorlog, is het antwoord duidelijk: nee, dat mocht niet. Maar gezien de omstandigheden (of het gebrek aan kennis daarover) kun je er verder weinig over zeggen, zei ze.
Allebei interessante artikelen.
- Brava
Zo zie ik het ook. Naar de letter van de wet was het waarschijnlijk een 'illegale' daad. Aan de andere kant was het pragmatisch gezien de juiste oplossing. Berechten was op z'n minst contraproductief geweest gezien de publiciteit die er dan wereldwijd was gekomen. Het zou OBL nog meer dan nu tot een martelaar gemaakt hebben. Daarnaast zou, waarschijnlijk pas na jaren procederen, een executie alleen maar kunnen leiden tot allerlei vergeldingsaanslagen omdat ze dan i.t.t. nu, alle tijd gehad hadden om deze voor te bereiden. Gevangenisstraf is geen optie omdat je dan altijd de kleine kans zou houden op bevrijding en de grote kans op allerlei ontvoeringen en gijzelingen om dat te bewerkstelligen.
Ook denk ik dat het niet de reden had mogen zijn om het niet te doen. Er moest een duidelijke sanctie staan op zijn daden. Deze sanctie is op langere termijn de beste, gewoon verwijderen uit dit leven.
Dus legaal of niet, moreel gezien juist.
Ook denk ik dat het niet de reden had mogen zijn om het niet te doen. Er moest een duidelijke sanctie staan op zijn daden. Deze sanctie is op langere termijn de beste, gewoon verwijderen uit dit leven.
Dus legaal of niet, moreel gezien juist.
- Snipe
Het voornaamste argument tégen berechten was dat er dan een kans op vrijspraak bestaat. Niemand wil verantwoordelijk zijn voor de vrijspraak van Bin Laden.Brava schreef:Berechten was op z'n minst contraproductief geweest gezien de publiciteit die er dan wereldwijd was gekomen.
- GTRene
nog zo'n idoot...Robin schreef:Zie ik dit, kan ik me nog net inhouden om die hufter niet virtueel een hengst voor z'n kop te geven. Zal wel weer de enige zijn die dat heeft.![]()
echt waar dat geloof en die extremisten zijn echt levensgevaarlijke gehersenspoelde idioten....
het grappige? is dat de President van Iran nu ook weer met het geloof te maken krijgt, hij werd al een paar keer op het matje geroepen en dingen die hij beslist had werden omgekeerd door de Ayatolla aldaar, die schijnt de opperbaas te zijn (moslim geloof?) anyway zo gevaarlijk voor de democratie...
ook weer zoiets in Egypte wat die kut gelovige extremisten daar doen.
- WJ
http://news.yahoo.com/s/yblog_thecutlin ... ouse-photo" onclick="window.open(this.href);return false;

"The photograph may not be manipulated in any way."
Mooi als je ziet hoeveel versies er wel niet zijn.

"The photograph may not be manipulated in any way."
Mooi als je ziet hoeveel versies er wel niet zijn.