Ventiel lekt spontaan

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Joy

Ventiel lekt spontaan

Bericht door Joy » 05 mei 2011, 22:31

Even een vraagje. De bedrijfsbus (Peugeot Boxer) had vorige week een lege band. Kan gebeuren. Bij de bandenboer bleek het ventiel te lekken in het ventielgat van het wiel. Nieuw ventiel erin en opgelost.

Maar zojuist hoorde ik ineens hard gesis (4 bar) en buiten gekomen bleek het ventiel op een ander wiel ook ineens te lekken. Het is telkens na thuiskomst dat ie in de avond plots leeg loopt. Hoe kan dat nou telkens spontaan gaan lekken ? Hebben hogedrukventielen een andere opbouw in het gedeelte wat in het wiel steekt of zit het verschil 'm puur in de afsluiter ? Ik krijg nu de neiging de overige wielen ook maar te voorzien van nieuwe ventielen want dit schiet niet op.

Paul

Re: Ventiel lekt spontaan

Bericht door Paul » 05 mei 2011, 23:00

Vervang ze allemaal maar, gebeurd wel vaker hoor, slechte ventielen

steve smith

Re: Ventiel lekt spontaan

Bericht door steve smith » 06 mei 2011, 02:41

Als je er 4 bar in hebt zitten rij je op 8PR, dus echt voor 3,5 a 3,8t GVW. In Duitsland is het al jaren doodnormaal (TUV-eis) dat er dan stalen ventielen in zitten. Hier in NL moet je er echt om vragen, en staan ze je stom aan te kijken.

De derde in dit rijtje:

http://www.stahlie-import.nl/PDF_Groep1 ... tielen.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij de laatste winterwissel van de Sprinter (5-tonner) heb ik er niet naast gestaan en vanzelfsprekend kwam dat ding terug op rubberen ventielen :hammer: . Kreeg er ook prompt commentaar op bij een Duitse verkeerscontrole terwijl ze voor de rest van het span niks dan lof hadden.

Plaats reactie