Megafactory
- dvh
Megafactory
Regelmatig heb je op National Geograpic het programma megafactory.
Vanavond is Masserati aan de beurt. Erg leuk programma !
Begint om 21.00 en herhaling om 23.00
Vanavond is Masserati aan de beurt. Erg leuk programma !
Begint om 21.00 en herhaling om 23.00
- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Re: Megafactory
Volgende week Mercedes met de SLS AMG! :banaan:
- Jelmer850i
jammer, gemist 

- jaydee
Ik ben door het zien van deze aflevering wel volledig bevestigd in mijn vooroordelen over Italiaanse arbeiders... Wat een lomperiken daar bij Maserati!
De interieurman zit met zijn dikke reet vol op de middenconsole tijdens het plaatsen van de panelen achterin. De carrosseriecontroleur heeft zoveel ringen en armbanden dat ik me afvraag hoeveel krassen hij per auto zal maken in plaats van op hoeveel auto's hij een krasje maakt. En tot slot worden de naden in het plaatwerk letterlijk met hamer en koevoet bewerkt als ze niet helemaal naar wens zijn...
Ik moest denken aan het filmpje van de Trabantfabriek
Oja, bovendien worden motoren en carrosserieën nog steeds gewoon buiten bewaard alsof het in Italië nooit regent of waait
De interieurman zit met zijn dikke reet vol op de middenconsole tijdens het plaatsen van de panelen achterin. De carrosseriecontroleur heeft zoveel ringen en armbanden dat ik me afvraag hoeveel krassen hij per auto zal maken in plaats van op hoeveel auto's hij een krasje maakt. En tot slot worden de naden in het plaatwerk letterlijk met hamer en koevoet bewerkt als ze niet helemaal naar wens zijn...
Ik moest denken aan het filmpje van de Trabantfabriek

Oja, bovendien worden motoren en carrosserieën nog steeds gewoon buiten bewaard alsof het in Italië nooit regent of waait

- Robin Hartog
@Jaydee: Haha, exact dezelfde dingen vielen mij op! Ik zapte vanochtend toevallig langs NG en zag dat ze hem herhaalden, dus maar even gekeken; had hem ook gemist.
Verder blijft het natuurlijk wel een schoonheid, zo'n GranTurismo/GranCabrio.
Daarna ook even Megafactories - Bugatti gedownload en bekeken, ook interessant toch wel.
Verder blijft het natuurlijk wel een schoonheid, zo'n GranTurismo/GranCabrio.

Daarna ook even Megafactories - Bugatti gedownload en bekeken, ook interessant toch wel.

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik kon m'n ogen gisterenavond niet meer open houden. Maar dit soort programma's worden vaak herhaald, dus ik zie hem vanzelf een keer.
Denk alleen niet dat het bij Masserati net zo klinisch is als dat het bij Porsche en Bugatti is
Denk alleen niet dat het bij Masserati net zo klinisch is als dat het bij Porsche en Bugatti is
- Luco
jaydee schreef:Ik ben door het zien van deze aflevering wel volledig bevestigd in mijn vooroordelen over Italiaanse arbeiders... Wat een lomperiken daar bij Maserati!
Ik moest denken aan het filmpje van de Trabantfabriek![]()
Hahaha, hoe denk je dat het in andere fabrieken gaat

Bij ferrari werden de nokkenassen van de v8en die 8000 of meer toeren draaiden met een hamer rechtgeslagen

- jaydee
Je hebt gelijk, Luco... Ik maak me ook geen illusies.
Maar het valt wel op dat in andere afleveringen van hetzelfde programma te zien is dat Corvettes en Vipers - die als Amerikanen toch geassocieerd worden met matige bouwkwaliteit - met de grootste zorg in elkaar gestoken worden, door werknemers die met passie voor het product hun werk doen.
Maar het valt wel op dat in andere afleveringen van hetzelfde programma te zien is dat Corvettes en Vipers - die als Amerikanen toch geassocieerd worden met matige bouwkwaliteit - met de grootste zorg in elkaar gestoken worden, door werknemers die met passie voor het product hun werk doen.
- Rivanov
Als er een camera op hun neus staat? 

- Robertdj
Laatst de Bugatti aflevering gezien, wel een mooi bouwproces.
Maargoed mag ook wel voor 2kk.
Maargoed mag ook wel voor 2kk.

- dvh
Als je in hetzelfde programma ziet hoe een R8 in elkaar gezet wordt tegenover een Corvette, echt 2 werelden 
Waar ze bij Audi in witte jassen naast een volgerobotiseerde bouwlijn staan. Lopen ze bij Corvette in geblokte houthakkersvestjes met een peukje in hun hand !
Leuk om zo in de keuken mee te mogen kijken.

Waar ze bij Audi in witte jassen naast een volgerobotiseerde bouwlijn staan. Lopen ze bij Corvette in geblokte houthakkersvestjes met een peukje in hun hand !
Leuk om zo in de keuken mee te mogen kijken.
- Luc B
Voor het laatst wel die van de viper gezien. Deze voldeet vrijwel precies aan het beeld dat ik had. de auto was van plastic omdat ze zo oa de panelen goed in vorm konden slaan ...
Lieten ze trouwens ook nog zien dat in principe zonder body de viper het ook gewoon deed. Zou hem zonder body bestellen ! een caterham look-a-like met een v10 !
Lieten ze trouwens ook nog zien dat in principe zonder body de viper het ook gewoon deed. Zou hem zonder body bestellen ! een caterham look-a-like met een v10 !
- SteV6
Hé, bekende opmerkingjaydee schreef:Ik ben door het zien van deze aflevering wel volledig bevestigd in mijn vooroordelen over Italiaanse arbeiders... Wat een lomperiken daar bij Maserati!
Ik moest denken aan het filmpje van de Trabantfabriek![]()

Dit videofragment overigens:
Stephan
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
leukSteV6 schreef:Dit videofragment overigens:

Hier de volledige docu:
1 http://www.youtube.com/watch?v=Li6CTnV3MNI" onclick="window.open(this.href);return false;
2 http://www.youtube.com/watch?v=tMroHlPkcDg" onclick="window.open(this.href);return false;
3 http://www.youtube.com/watch?v=GNM1opZXNFg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Zelfs in Kentucky gaan ze een straatlengte fatsoenlijker met de auto voor de klant om...
(voor de liefhebber heb ik de aflevering van Megafactory over de Corvette fabriek in HD kwaliteit)
(voor de liefhebber heb ik de aflevering van Megafactory over de Corvette fabriek in HD kwaliteit)
- Niels
- Auto: Prius+
Nee ook wel zonder. American pride is dat en die gaat ver al gaat die niet zo ver als de Japanse mentaliteitRivanov schreef:Als er een camera op hun neus staat?

- VLA
Heb zojuist die van Porsche gezien, hoe een 911 gebouwd word. Erg leuk om te zien. Donderdag komt de Mercedes SLS nogmaals.
- dvh
Rivanov schreef:Volgende week Mercedes met de SLS AMG! :banaan:
Inmiddels is dat vanavond !

Kijken dus.
21.00 en 23.00 herhaling.
Volgens mij wordt het vrijdagavond ook nog eens uitgezonden !
- Rivanov
Super om te zien daar bij AMG. 

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Straks lekker in bed de herhaling kijken dus 

- Rivanov
Volgende week donderdag de Jaguar XJ! 8)
- dvh
Idem ! Alleen hier op de bank.Richardt. schreef:Straks lekker in bed de herhaling kijken dus
Moet alleen zorgen dat ik niet, net als vorige week, midden in de nacht wakker word met de afstandbediening in mn hand en de tv nog aan...
- InjectTheVenom
Viper episode is na aandringen van iemand binnen de club op dvd uitgebracht (it wasn't me, pinky swear!)
http://shop.nationalgeographic.com/ngs/ ... iper-dvd-r" onclick="window.open(this.href);return false;
Challenger
http://shop.nationalgeographic.com/ngs/ ... oryId=A072" onclick="window.open(this.href);return false;
5 disc set met een aantal anderen:
http://shop.nationalgeographic.com/ngs/ ... oryId=A072" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.nationalgeographic.com/ngs/ ... iper-dvd-r" onclick="window.open(this.href);return false;
Challenger
5 disc set met een aantal anderen:
- marcokers
Zag net een reclame voor komende donderdag 21:00 op NGC
Swedish Supercar: Koennigsegg
Swedish Supercar: Koennigsegg
- Robin Hartog
Damn, dat zijn nog flink wat afleveringen die ik moet kijken.
SLS, XJ, Viper, Koenigsegg, Porsche.. Gaaf!