BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door romo » 05 mei 2011, 20:04

Daar is genoeg over gezegd, maar als ik Ferdi moest adviseren;

Gewoon houden die ACS1, uniek in bang for the buck, veel beter dan een 1M of de Audi en Porker...............

Of een nieuwe 135i .................en dan maar ACS2 of zo................

Hielke

Bericht door Hielke » 05 mei 2011, 21:07

Heb de AMS maar even gekocht.

Kan alvast dit zeggen, in de triotest zit de 1M volgens AMS niet bij de eerste twee. :lol:

Snipe

Bericht door Snipe » 05 mei 2011, 21:10

Hielke schreef:Kan alvast dit zeggen, in de triotest zit de 1M volgens AMS niet bij de eerste twee. :lol:
In de duotest van CAR zit de 1 M wel bij de eerste twee.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 mei 2011, 21:35

de test zou me niet veel uitmaken, gaat ook om smaak en of waar je hem voor gaat inzetten en of hoe groot je gezin is oid :mrgreen:

Cayman R of 1M zou ik een moeilijke keuze vinden :hmmm:

beide hebben wel wat,

de Cayman R is eigenlijk een opgeleukte Cayman S

terwijl de 1M toch wel iets meer is dan de 135i coupe.

tja welke te kiezen, das een moeilijke, vind de Cayman R iets meer sport DF en de 1M een sportieve DF kar.
denk dat je met de Cayman R iets sneller rond gaat bij bv CPZ en Assen,maar wat zal het zijn, 1 a 2 sec top?

hm...ik denk misschien toch dat als ik in beide zou rijden de Cayman R als prettigste stuurmachine ervaar?

de Cayman echter daagt je uit om harder te scheuren, terwijl de 1M ook relaxed te ridjen valt bijwijze van karakter.

wat denken jullie van die 2, hoe zien jullie dat als jullie voor die keuze zouden komen.

Tristan

Bericht door Tristan » 05 mei 2011, 21:48

Afbeelding

Dit plaatje zegt mij al alles, waarom een RS3 als je dit kan. :df:

Hielke

Bericht door Hielke » 05 mei 2011, 21:54

Misschien omdat je voor de prijs van de 1M achterbanden al een oud E30- je kunt opsnorren die het ook kan?

:wink:

Tom

Bericht door Tom » 05 mei 2011, 21:54

No doubt die Cayman R.
1295kg, 330pk, atmo 6 cilinder boxer, rwd, middenmotor.
Die bijna 1500kg wegende 135i met brede spatborden... ehh 1 M Coupe.. mogen ze houden ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 05 mei 2011, 22:03

ik denk ook dat de Cayman R je meer raakt, betrokken maakt met.
lichter gewicht, huggy seats en een hongerige motor :df:

eigenlijk 2 heel verschillende auto's, de 1M vind ik fantastisch van BMW (in de basis that is)
maar meer alledaags en de Cayman meer een weekend toy :df:

gelukkig heb ik die keus niet :nerd:

vette foto trouwens van die R 8)
Laatst gewijzigd door GTRene op 05 mei 2011, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Tristan

Bericht door Tristan » 05 mei 2011, 22:03

Ik zou ook voor de Cayman gaan, maar niet als daily drive.

Snipe

Bericht door Snipe » 05 mei 2011, 22:04

Ja, die Cayman is mooier.
Maar ook onpraktischer en slechts twintig procent duurder.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 mei 2011, 22:06

prachtig he, zo die er ook bij staat met smeer en in die kleur en dik...I like that :df:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 05 mei 2011, 22:08

Cayman R svp. Hoeft geen strik omheen, neem hem zo wel mee. :love:

RVV

Bericht door RVV » 05 mei 2011, 22:15

Een vergelijkende test tussen die drie auto's slaat ook nergens op.

Macboy

Bericht door Macboy » 05 mei 2011, 22:30

Natuurlijk slaat een vergelijkende test wel ergens op. Je moet alleen de puntentelling toepassen op die onderdelen die jij belangrijk vind. Zitruimte achter, tractie bij nat weer etc zijn niet echt punten dis een 1M nodig heeft. Allround verliest hij maar dat is geen verrassing en niet interessant voor mij.

De 1M wordt een icoon en Most Wanted op de occassion wish list van autogekken over de hele wereld. Mark my words.

Zeikerds hadden we altijd op DF.

Snipe

Bericht door Snipe » 05 mei 2011, 22:36

In Duitsland zit er wel wat in. Drie Duitse auto's, vergelijkbaar vermogen. Ik denk dat niemand twijfelt tussen een Audi RS3 of een Cayman, maar beiden concurreren wel met de BMW. Dat op zich spreekt wel voor de BMW, natuurlijk. Welke er dan als beste uitkomt voor jou, kun je bij AMS altijd vrij gemakkelijk uit die puntenlijstjes halen.

Hier in NL zou die vergelijking nergens op slaan. Een vijfdeurs gezins-Audi met vierwielaandrijving van 70k tegen een RWD coupé van Porsche die minimaal 96k kost. Zonde van de tijd.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 mei 2011, 22:39

leuke no nonsense video, Cayman R vs 1M

http://www.welt.de/videos/motor/article ... l#autoplay" onclick="window.open(this.href);return false;

aan het eind mooi uitgelegd...

de 1M is wat softer en de Cayman R is rrrrrrrrrr :mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 05 mei 2011, 22:40

Macboy,

natuurlijk wordt die 1M een superpopulaire auto. Nieuw of tweedehands. Hoe sterk of zwak hij als sportieve auto ook is.

Dat is de kracht van M. Het is ontzettend knap van BMW om die ene hoofdletter zo'n magische lading en aantrekkingskracht mee te geven.

Maar voor een volwassen liefhebber van sportieve automobielen zegt die letter niets over de daadwerkelijke kwaliteit van een M bestikkerde auto.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 mei 2011, 22:43

Macboy schreef:Natuurlijk slaat een vergelijkende test wel ergens op. Je moet alleen de puntentelling toepassen op die onderdelen die jij belangrijk vind. Zitruimte achter, tractie bij nat weer etc zijn niet echt punten dis een 1M nodig heeft. Allround verliest hij maar dat is geen verrassing en niet interessant voor mij.

De 1M wordt een icoon en Most Wanted op de occassion wish list van autogekken over de hele wereld. Mark my words.

Zeikerds hadden we altijd op DF.
Mooi verhaal :lol:

Tja die foto's van die 1M en Cayman hierboven: Gelukkig staat die drekkerige gele er geil op, want de rest van de foto's wint de 1M hands down. Period. 8)

Rupie

Bericht door Rupie » 06 mei 2011, 08:36

Hielke schreef:Macboy,

natuurlijk wordt die 1M een superpopulaire auto. Nieuw of tweedehands. Hoe sterk of zwak hij als sportieve auto ook is.

Dat is de kracht van M. Het is ontzettend knap van BMW om die ene hoofdletter zo'n magische lading en aantrekkingskracht mee te geven.

Maar voor een volwassen liefhebber van sportieve automobielen zegt die letter niets over de daadwerkelijke kwaliteit van een M bestikkerde auto.
Hear hear!

Robin

Bericht door Robin » 06 mei 2011, 09:35

@Hielke: AMG en Quattro doen hetzelfde bij die andere Duitsers natuurlijk, ook magische namen/afkortingen voor de liefhebber. Maar at the end of the day is 't 'n compromis, en dat geldt ook bijvoorbeeld voor 'n Cayenne met pakketje, een Panamera met pakketje. Een standaard 997 heeft ook 1 pakketje nodig, genaamd GT3. En dat is ook 'n compromis.

Wát zoekt men in 'n (sportievere) auto?

De één dit, de ander dát....

Hielke

Bericht door Hielke » 06 mei 2011, 11:11

Robin,

Boxster, Cayman en 997 zijn geen compromissen. Dat zijn rasechte sportwagens. Laag, extreem laag zwaartepunt, hele kleine wielbasis. Elementen die je bij de andere Porsches, bij de 1M en bij de RS3 niet tegenkomt.

En over het wel of niet mogen vergelijken van een Boxster/Cayman met een M1 of RS3. De prijzen van die auto's zijn in Nederland ongeveer hetzelfde, de pretenties als sportieve auto's zijn hetzelfde, natuurlijk kun je ze met elkaar vergelijken. En die noodzaak aan zitruimte voor meer dan 1 passagier. Ik geloof dat niet zo. De keren dat ik iemand op de achterbank van een M3 heb gezien zijn op de vingers van een hand te tellen geweest.

Let wel, ik doe wederom geen uitspraak over welke auto als entertainer beter is. In een Boxster/Cayman heb ik nog nooit gereden.

Snipe

Bericht door Snipe » 06 mei 2011, 11:27

Hielke schreef:En over het wel of niet mogen vergelijken van een Boxster/Cayman met een M1 of RS3. De prijzen van die auto's zijn in Nederland ongeveer hetzelfde, de pretenties als sportieve auto's zijn hetzelfde, natuurlijk kun je ze met elkaar vergelijken.
Kijk even naar buiten, naar die Punto. Stel je vervolgens voor dat er net zo'n Punto naast zou staan. Bedenk dan dat die twee Punto's het prijsverschil zijn tussen een Audi RS3 en een Cayman R. Vind je dan de prijzen nog steeds 'ongeveer hetzelfde'?
(De Cayman is bijna 40 procent duurder dan de RS3...)

Hielke

Bericht door Hielke » 06 mei 2011, 11:46

Snipe schreef:
Hielke schreef:En over het wel of niet mogen vergelijken van een Boxster/Cayman met een M1 of RS3. De prijzen van die auto's zijn in Nederland ongeveer hetzelfde, de pretenties als sportieve auto's zijn hetzelfde, natuurlijk kun je ze met elkaar vergelijken.
Kijk even naar buiten, naar die Punto. Stel je vervolgens voor dat er net zo'n Punto naast zou staan. Bedenk dan dat die twee Punto's het prijsverschil zijn tussen een Audi RS3 en een Cayman R. Vind je dan de prijzen nog steeds 'ongeveer hetzelfde'?
(De Cayman is bijna 40 procent duurder dan de RS3...)
Ik verwacht dat de beleving als sportauto bij alle versies van Boxster/Cayman ongeveer hetzelfde is. En voor wat betreft de kille cijfers, zelfs de normale Boxster (zonder S) is met een acceleratie van 5,9 sec. naar 100 en een top van 263 km/h een serieus snelle auto. En dat voor 67.000 euro. Een Grande Punto diesel minder dan een 1M.

Boxster of Cayman? Ik zou altijd voor de Boxster gaan. Die dakconstructie is geweldig en terwijl je bij ieder merk aanmerkelijk meer moet neerleggen voor een cabrio, kost ie in het geval van Porsche met de Boxster juist minder.

Maar misschien is de 1M of RS3 wel de betere entertainer.

Robin

Bericht door Robin » 06 mei 2011, 11:48

Hielke , rij eens met 'n 997 en je neemt je woorden terug. Buiten dat zijn de 2 andere Porsche sportwagens natuurlijk ook compromissen, want:Binnenruimte, actieradius, verkeersdrempelgemak, copmagnetisme etc. Dat is ook 'n compromis....

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 06 mei 2011, 12:33

Als we het toch over beleving (entertainer) hebben, hoe kan die RS3 dan genoemd worden ? Een opgeleukte boodschappen auto hoort in die vergelijking zo wie zo niet thuis... (lekker belangrijk dat ie evt ergens iets sneller is dan een de 1M coupe vanwege de quattro meuk: het gaat om de DF :df: )

Plaats reactie