RS4 gejat tijdens proefrit > achtervolging met Opel Astra

Dit is ons algemene autoforum.
Hielke

Re: RS4 gejat tijdens proefrit > achtervolging met Opel Astr

Bericht door Hielke » 02 mei 2011, 17:59

Stilstaand voor een rood verkeerslicht en dan de auto in de toeren jagen, ja hoor, dat valt voor een bomenknuffelaar zeker in de categorie levensbedreigend :stom:

Of hing de BMW adept Steve op dat moment misschien uit pure adoratie aan de uitlaat te zuigen? Ja, dan zou ik er nog iets bedreigends uit kunnen halen :lol:

Gijzbed en Steve, ik zou jullie wel weer eens willen horen als je in die Punto had gezeten waar die gestoorde gek bovenop reed. ALS je dan uberhaupt nog iets zou kunnen vertellen!

dvh

Bericht door dvh » 02 mei 2011, 18:17

+1 ruben

Snap de reactie wel, maar het is het simpelweg niet waard wanneer je brokken zou maken waar iemand bij verongelukt.

Rupie

Bericht door Rupie » 02 mei 2011, 19:06

steve smith schreef:Ruben? Da's toch degene die een jaar of drie geleden onderweg naar m'n eerste DF dag voor me stond bij het stoplicht in Aerdenhout? Je stond daar toch in de file voor een rood licht je 130 tegen de begrenzer te jagen? En jij begint over normaal doen op straat?

:clap:

ROFLMAO!!!!!!!!!
Jammer Steve, er is een beter voorbeeld, maar je loopt net niet lang genoeg mee blijkbaar :thumbup:

Paul

Bericht door Paul » 02 mei 2011, 22:09

Ruben schreef:Je hebt een plaat voor je kop als je niet begrijpt wat ik bedoel. Is je waarschijnlijk niet kwalijk te nemen. Maar ik spreek je wel als een familielid van jou doodgereden wordt door zo'n slachtoffer (mij niet gebeurd). Kijken of je nog steeds zo'n held bent.

Dialoog tussen slachtoffer die een familielid van jou heeft doodgereden en jou:

Jij: Nee, ik begrijp het wel hoor, ik had hetzelfde gedaan....

Of je hebt gewoon de ballen niet om zelf wat te doen... dat ken ook natuurlijk

M@rcel

Bericht door M@rcel » 03 mei 2011, 12:30

Laten we het erop houden dat sommige een wat hogere impulscontole hebben.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 03 mei 2011, 12:36

Menen te hebben, want dat kun je toch niet voorspellen...

Zjeraaar

Bericht door Zjeraaar » 04 mei 2011, 09:17

Ruben schreef:Je hebt een plaat voor je kop als je niet begrijpt wat ik bedoel. Is je waarschijnlijk niet kwalijk te nemen. Maar ik spreek je wel als een familielid van jou doodgereden wordt door zo'n slachtoffer (mij niet gebeurd). Kijken of je nog steeds zo'n held bent.

Dialoog tussen slachtoffer die een familielid van jou heeft doodgereden en jou:

Jij: Nee, ik begrijp het wel hoor, ik had hetzelfde gedaan....
Kijk, dat is nog eens een volwassen, goed onderbouwde reactie Ruben, bedankt voor deze interessante inzichten. Snap niet helemaal wat het probleem is behalve dat er een gezonde discussie ontstaat over een moeilijke kwestie, maar dat zal wel door die plaat voor m`n kop komen.. mgoed dat is me ook niet kwalijk te nemen blijkbaar?

Niveautje hoor :thumbup:

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 04 mei 2011, 11:56

Ik denk dat ik hetzelfde gedaan had.
Al besef ik me dat het niet verstandig is.
Maar ja, als je je vrouw betrapt met de buurman in bed, gaat er ook iemand aan de sondevoeding.
Iets met emotionele daad.

Vergeet niet dat dit heerschap waarschijnlijk hetzelfde als een volstrekte mongol had gereden in die wagen als je er niet achteraan was gegaan (!!)

De discussie over opjagen begrijp ik niet zo, de politie mag die vent evt wel opjagen, met potentieel hetzelfde gevolg, terwijl ik mijn handen ervoor in het vuur steek dat deze coureur een grotere voertuigbeheersing kent.

Dubbele moraal om dan te zeggen dat de beste man niet had moeten achtervolgen.........

Er is geen verschil of hij of de politie of de coureur een famillielid doodrijdt zoals hierboven genoemd. Dood = dood en is zeer nutteloos en pijnlijk. Wees blij dat het niet gebeurd is. De oorzaak ligt bij de dief en niet bij de achtervolgers en die dief rijd geen kmh langzamer als hij niet zichtbaar achtervolgd wordt........

Just my 2 cts.

E

M@rcel

Bericht door M@rcel » 04 mei 2011, 12:08

Erik schreef: Vergeet niet dat dit heerschap waarschijnlijk hetzelfde als een volstrekte mongol had gereden in die wagen als je er niet achteraan was gegaan (!!)

En dat waag ik nu te betwijfelen.
Kerel wil toch ook zo min mogelijk opvallen?

Overigens denk ik dat de politie idd beter in staat is om zo'n autodief aan te houden dan een coureur, het draait echt niet allemaal om wagenbeheersing, al is het mooi meegenomen.

Herinneren jullie dat blik op de weg GT3 filmpje nog?
Waar ging het fout, en waar ging het goed?

steve smith

Bericht door steve smith » 04 mei 2011, 12:29

M@rcel schreef:Herinneren jullie dat blik op de weg GT3 filmpje nog?
Waar ging het fout, en waar ging het goed?
Oh come on, moeten we nou echt blik op de weg filmpjes gaan verzamelen om je aan te tonen dat 90% van je collega belastingvreters nog niet met een winkelwagentje op tempo overweg kan? Pak ff de schadecijfers van de hermandad erbij, en als je toch bezig bent de opkomstcijfers van die rijopleidingen waar ze de bek van vol hebben. Of de foto's van die nagelnieuwe 550iAS die op z'n dak in de sloot naast de A12 lag tijdens een cursus op straat. :thumbup:

Rationeel weet iedereen dat je als een mak schaap in de hoek met gaan zitten als je auto geklauwd wordt, en dat de overheid er alleen maar gelukkig mee is. Het kost ze niks, en levert door vervanging (waarom RDW keuren zonder afspraak? Omdat ze er hoe meer hoe liever hebben) enkel de staatskas geld op. Mijns inziens is de enige die echt iets opschiet met autodiefstal de NL overheid. Want de dmv een verzekering vergoedt de maatschappij zelfs nog een dikke belastingafdracht, en als die einde van het jaar tekort komt schroeft men de premies op zodat het alsnog door de maatschappij betaald wordt. Dat is mijns inziens ook de rede dat vadertje staat geen ene moer aan autodiefstallen doet. Als Den Haag als begin verplicht zou worden rest-BPM uit te keren aan de vergoedende verzekeraar zouden ze al een stukje harder gaan "opsporen", dan ondervindt men ook financiele last, nu levert autodiefstal ze netto op.

Maar die rationele uitleg boeit geen reet als je daar staat en je auto rijdt weg, en het is al ZEKER niet hoe een ondernemer zal reageren. En dat de achtervolger mede verantwoordelijk is voor een eventueel ongeval? Nogmaals, nee. Als de achtervolger eruit vliegt ja. Als de dief een klap maakt, nee. Vind het vervelend als er een slachtoffer bij valt. Oprecht. Maar die verantwoording ligt niet bij degene die z'n spullen achterna gaat.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 04 mei 2011, 13:10

Ben het met je eens dat het rijniveau van de pet op straat ernstig te kort schiet, niet alleen doordat politieagenten nauwelijks in staat worden gesteld om opfriscursussen te doen, maar ook omdat de eisen van voertuigbeheersing bedroevend laag zijn. En ja, die cijfers ken ik, Haaglanden voorop.
Leuk voorbeeld, moest een tijdje geleden met een S500 Guard van dik 3800 kg een slalom proef doen met diverse opdrachtjes. Na een minuut of drie tot stilstand op de finishlijn riep mijn instructeur. "doe je goed Marcel, bijna een halve minuut sneller dan wat de eis is voor politieagenten in een Touran" , en echt spectaculair had ik niet eens gereden, hard ging het al helemaal niet.
Mijn buurman is overigens examinator bij het CBR voor de politie. Ieder week hoor ik wel weer de verhalen over hoe bedroevend het is gesteld met het niveau. Zoekopdrachten die compleet falen, paniekreacties en weet ik al niet wat?

Het filmpje van wegmisbruikers gaf heel erg goed aan waar het mis ging, en wel op het moment dat de politie te achtervolging inzette en de dader daarbij de macht over het stuur verloor. Met losse delen schoot die kerel weer de snelweg op waarbij naar mijn idee aardig wat onschuldige slachtoffers hadden kunnen vallen.
Het goede moment was toen zij hem tactisch bleven volgen en collega's verderop een file creëerde op de snelweg. Een plaatje van een aanhouding maar idd, zo zijn er niet veel.

Toch blijf ik van mening dat een autodief eerder gepakt kan worden door op afstand te volgen icm coördinerende agenten dan een enkele cowboy met race-ervaring.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 04 mei 2011, 13:28

steve smith schreef:Of de foto's van die nagelnieuwe 550iAS die op z'n dak in de sloot naast de A12 lag tijdens een cursus op straat. :thumbup:
Waar zijn die foto's te zien? :mrgreen:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 04 mei 2011, 13:36

Er vallen meer pantserauto's om dan je denkt. 8)

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 04 mei 2011, 17:56

ik heb in zuid afrika eens (1997 ofzo) een carjacker loeihard (80kmh) geramd en tegen een boom gedrukt bwam en hij stond stil en ik schampte verder.....rechstreks naar politiebureau.
heel ons bakkie gekreukeld aan de linkerkant, als een spijkerbroek die net uit de was komt
maar wel complimenten van de politie, scheelde ze een berg zoekwerk en kerel kreeg wa hij verdiende :bag:
carjacker had zijn halve kop in elkaar omdat hij geen gordel droeg, ik heb er geen minuut slecht van geslapen, het was hij of ik, en met complimenten van de politie in je binnenzak...........
:mrgreen:
nu zeg ik niet dat we als bovenstaand in NL moeten gaan handelen
maar mensen die het toch doen, hoeven niet op onbegrip van mijn zijde te rekenen
*tapt zichzelf op schouder vanwege politiek zeer correcte laatste zin hierboven*
:roflol:

GTRene

Bericht door GTRene » 04 mei 2011, 19:04

zo is dat, met echt foute daders (echte criminelen en of draaideur crimi's) geen enkele medelij.
ze verzieken een groot deel van het vertrouwen en of meer.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 05 mei 2011, 12:16

@Erik: waarom heb je dat toen gedaan. Was het jouw auto? Of gewoon omdat 'ie het deed? En waarom was het "hij of ik"? Ben ik wel nieuwsgierig naar.
Je bent bij mij trouwens niet in achting gestegen door deze post.

Rupie

Bericht door Rupie » 05 mei 2011, 12:18

Arthur schreef: Je bent bij mij trouwens niet in achting gestegen door deze post.
Dat is een understatement wat mij betreft.

steve smith

Bericht door steve smith » 05 mei 2011, 12:33

Arthur schreef:@Erik: waarom heb je dat toen gedaan. Was het jouw auto? Of gewoon omdat 'ie het deed? En waarom was het "hij of ik"? Ben ik wel nieuwsgierig naar.
Denk je nou echt dat een carjacker in SA je met een bloemetje en doos bonbons uit je auto gaat lokken?

:please:

"hij of ik" is een volledig correcte omschrijving.
Laatst gewijzigd door steve smith op 05 mei 2011, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur

Bericht door Arthur » 05 mei 2011, 12:38

Ik wil hem er helemaal niet uitlokken. Veel te link, zo'n figuur zal wel voor meer niet terug deinsen. Mijn vraag is dus nog steeds waarom Erik dit nu deed, Steve. Als iemand je auto jat dan is het hij of ik dood? Niet als ik gewoon thuis blijf en de verzekering bel. Ik zie dat echt niet. Misschien ben ik dan slap wanneer ik niet achtervolg. Je bent iig niet stoer om hem dood te rijden. En zo komt de post wel over, evenals jouw reactie wbt "hij of ik".

steve smith

Bericht door steve smith » 05 mei 2011, 12:39

(Als je nou ff leest wat er staat)

Edit: op welke post reageer je? Kan hier meerdere kanten mee op, maar niet op dit moment. Laters!

Arthur

Bericht door Arthur » 05 mei 2011, 12:43

Dan ben ik eigenlijk en slap en dom? Want ik kan niet (begrijpend) lezen :)
Maar goed ik doe een poging:
-Je wilt hem uit de auto dus ram je hem tegen een boom want hij lust geen bonbons en houdt niet van bloemen.
-Het is hij dood of ik dood want hij steelt een/m'n auto en dat wil ik niet. Zo lees ik "hij of ik".

Edit@Steve: jij quote mij, dus daar reageer ik op :wink: Noem ook je naam.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 mei 2011, 12:52

denk dat met, "het is hem of ik" meer iets ruimer gezien mag worden...
de maatregelen nemen die nodig zijn om hem (de dader/dief) te stoppen en of tot overgeven/opgeven dwingt, dat kan snel...doch ook met moeite/gevaar gaan.

echter uitzwaaien en de verzekering bellen omdat je lekker toch all risk verzekerd bent bv is eigenlijk een no go, immers premies over het algemeen worden duurder voor een ieder, en dieven maak je het makkelijker enz enz.

Arthur

Bericht door Arthur » 05 mei 2011, 12:56

Een "no go" ?? Mijn god, Rene. Alsjeblieft zeg. Op m'n schouderbladen hangen en niets doen veroordeel je terwijl je iemand voor het stelen van je auto wel wilt vermoorden? Dat zijn uitersten hoor. Dan ga ik echt voor het 1e zeg!

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 05 mei 2011, 13:07

Wat een topic al niet kan losmaken.

Ik was er overigens niet achteraan gegaan denk ik.. Voor mij is een auto op dat moment gewoon een stuk vervangbaar blik waarvoor ik ben verzekerd. :blabla:

Plaats reactie