BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door M@rcel » 04 mei 2011, 23:53

Zit je al op pag 135?

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sperdy » 04 mei 2011, 23:53

En dit is pagina 135i nu dan?

F*ck Marcel, jij toch eerder ... :bag: :banaan:
Laatst gewijzigd door Sperdy op 04 mei 2011, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door M@rcel » 04 mei 2011, 23:53

hahahaha

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door M@rcel » 04 mei 2011, 23:54

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sperdy » 04 mei 2011, 23:59

M@rcel schreef:Afbeelding
Jou pagina 135 telt niet, want je hebt geen 135i

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13441
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Tristan » 05 mei 2011, 00:06

FerdiACS1 schreef: Ik begrijp alleen niet dat M/// op turbo's overgaat, en bijv. Porsche, AM, Jaguar XKR en Ferrari, etc, dat helemaal niet doen. Ze vissen toch allemaal in dezelfde klantenvijver?
.
Verschil is dat de merken die je noemt veel minder auto's produceren en daarom meer CO2 uitstoot mogen produceren. Hoe meer auto's je verkoopt, hoe lager je gem. CO2 per auto moet zijn.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sperdy » 05 mei 2011, 00:12

Tristan schreef:
FerdiACS1 schreef: Ik begrijp alleen niet dat M/// op turbo's overgaat, en bijv. Porsche, AM, Jaguar XKR en Ferrari, etc, dat helemaal niet doen. Ze vissen toch allemaal in dezelfde klantenvijver?
.
Verschil is dat de merken die je noemt veel minder auto's produceren en daarom meer CO2 uitstoot mogen produceren. Hoe meer auto's je verkoopt, hoe lager je gem. CO2 per auto moet zijn.
Dat sucks natuurlijk voor BMW. De milieumaffia remt dus hun succes.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16783
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Bram » 05 mei 2011, 00:20

Tristan schreef:
FerdiACS1 schreef: Ik begrijp alleen niet dat M/// op turbo's overgaat, en bijv. Porsche, AM, Jaguar XKR en Ferrari, etc, dat helemaal niet doen. Ze vissen toch allemaal in dezelfde klantenvijver?
.
Verschil is dat de merken die je noemt veel minder auto's produceren en daarom meer CO2 uitstoot mogen produceren. Hoe meer auto's je verkoopt, hoe lager je gem. CO2 per auto moet zijn.
Ze hebben toch Mini om dat voor een groot deel op te vangen? Of mag dat niet?

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door M@rcel » 05 mei 2011, 00:20

FerdiACS1 schreef:
Tristan schreef:
FerdiACS1 schreef: Ik begrijp alleen niet dat M/// op turbo's overgaat, en bijv. Porsche, AM, Jaguar XKR en Ferrari, etc, dat helemaal niet doen. Ze vissen toch allemaal in dezelfde klantenvijver?
.
Verschil is dat de merken die je noemt veel minder auto's produceren en daarom meer CO2 uitstoot mogen produceren. Hoe meer auto's je verkoopt, hoe lager je gem. CO2 per auto moet zijn.
Dat sucks natuurlijk voor BMW. De milieumaffia remt dus hun succes.

BMW is al heel erg vroeg op de groene toer gegaan. Las vandaag dat ze meer winst dan ooit hebben geboekt in het 1e kwartaal, succes genoeg dus.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door M@rcel » 05 mei 2011, 00:37

Limited Design Sketch (1000 total) made by the exterior designer of the 1M.

If people bought an 1M and signed in on the website m-power.com than they were promised a gift. This is the gift.

Afbeelding

Robin
Berichten: 56239
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Robin » 05 mei 2011, 09:33

Haalde dus gisteren wat laat(...) de SPORTAUTO met de 1M test. Prima kar. Wel wat stug, maar ook zeer Alltagstauglich.

Test over een 550i , dikke boot, 2020kg op de schaal.... :bag:

doorlezen dan maar

nieuwe CLS 63 AMG, mooie dikke kar, 1919kg vollgetankt....

3 tiende sneller dan de 1M op Hockenheim Kurz. LOL 570pk ofzo. V8 biturbo. Maar toch knap van die Benz. (1:13.9)

En ik zie met bijna tranen in de ogen de nieuwe M5 tegemoet, wat moet dat kutding dan wel niet wegen en zo'n CLS 63 is toch z'n tegenhanger.

BMW is zó fout bezig met die 5er en hun dynamiek.Waardeloos. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :( :roll: :| :'(
Binnen nu en 'n dik jaar rij ik 335i F30 handbak of dkg. Serieus.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 05 mei 2011, 09:55

FerdiACS1 schreef:En dit is pagina 135i nu dan?

F*ck Marcel, jij toch eerder ... :bag: :banaan:
whahahaha ik rol bijna van men stoel met je try outs 135 pogingen :mrgreen:

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door M@rcel » 05 mei 2011, 09:56

Ik weet niet om welke 550i het ging, maar volgens autoweek weegt de zwaarste F10, een 550i HE Xdrive 1875 kg.

Robin
Berichten: 56239
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Robin » 05 mei 2011, 10:31

M@rcel schreef:Ik weet niet om welke 550i het ging, maar volgens autoweek weegt de zwaarste F10, een 550i HE Xdrive 1875 kg.
Een 'gewone' rwd F10 550i met een hoop ellende en luxe aan boord(30k euro in Duitsland). 2020kg, aldus SPORTAUTO en die club trek ik nooit in twijfel.

k33z
Berichten: 2926
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door k33z » 05 mei 2011, 10:39

Waarschijnlijk verschil in wegen tussen NL en DE. Wel of niet met bestuurder, lege of volle tank, etc.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Rupie » 05 mei 2011, 10:51

Zet sportauto de auto's niet daadwerkelijk op de weegschaal?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43832
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Arthur » 05 mei 2011, 10:52

Wss moeten de BMW mannen er nog aan wennen dat een turbomotor, softwarematig, gewoon erg makkelijk aan te passen is. En omdat BMW al een erg fijn turboblok had liggen was het wss genoeg om van deze idd alleen de software aan te passen.
Dus wen er maar vast aan :wink:
M@rcel schreef:
RVV schreef:En toch blijft het jammer dat er helemaal niets met de motor is gedaan. Ook al is het verplicht een turbomotor, BMW ///M had er best wat serieuzer mee aan de slag mogen gaan. Ipv alleen wat software matige aanpassingen. Zoals ik het nu een beetje inschat is het als daily driver niet veel anders dan een 135i.
Ze hadden idd op z'n minst de cilinderinhoud een beetje kunnen vergroten.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Snipe » 05 mei 2011, 11:18

Arthur schreef:Wss moeten de BMW mannen er nog aan wennen dat een turbomotor, softwarematig, gewoon erg makkelijk aan te passen is.
Een turbomotor in een BMW went nooit :bag:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Niels v D » 05 mei 2011, 11:51

Snipe schreef:
Arthur schreef:Wss moeten de BMW mannen er nog aan wennen dat een turbomotor, softwarematig, gewoon erg makkelijk aan te passen is.
Een turbomotor in een BMW went nooit :bag:

Afbeelding
Heerlijk zo'n modelduitser aan het stuur :mrgreen:

Robin
Berichten: 56239
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Robin » 05 mei 2011, 12:17

Snipe spreekt mooi voor zichzelf met weinig tot nul ervaring met de N54 en N55.

indobesar
Berichten: 9986
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door indobesar » 05 mei 2011, 12:23

Komt wel vaker onzin uit Snipe....

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Snipe » 05 mei 2011, 12:36

Robin schreef:Snipe spreekt mooi voor zichzelf met weinig tot nul ervaring met de N54 en N55.
Ja, natuurlijk spreek ik voor mezelf. Jij lijkt me niet iemand die een woordvoerder nodig heeft en de rest van de forummembers hier ook niet bepaald. En die 2002 Turbo die ik postte vind ik ook gelijk de uitzondering die de regel bevestigt.

Het is een kwestie van smaak natuurlijk. Jij vermaakt je goed met turbo-BMW's. Good for you, en er breken mooie tijden voor je aan want ze komen er steeds meer. Ik geef de voorkeur aan een zes-in-lijn zonder turbo. Wat ze verder met vier- of achtcilinders doen interesseert me niet, die hebben me eigenlijk nooit zo geïnteresseerd.

Robin
Berichten: 56239
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Robin » 05 mei 2011, 12:47

Snipe schreef:
Robin schreef:Snipe spreekt mooi voor zichzelf met weinig tot nul ervaring met de N54 en N55.
Ja, natuurlijk spreek ik voor mezelf. Jij lijkt me niet iemand die een woordvoerder nodig heeft en de rest van de forummembers hier ook niet bepaald. En die 2002 Turbo die ik postte vind ik ook gelijk de uitzondering die de regel bevestigt.

Het is een kwestie van smaak natuurlijk. Jij vermaakt je goed met turbo-BMW's. Good for you, en er breken mooie tijden voor je aan want ze komen er steeds meer. Ik geef de voorkeur aan een zes-in-lijn zonder turbo. Wat ze verder met vier- of achtcilinders doen interesseert me niet, die hebben me eigenlijk nooit zo geïnteresseerd.
Ik ben 'n V12 man, al sinds m'n 5e. Afgeleide van 'n R6 of andersom.

Een 2002 Turbo had een turbogat van jewelste, dat hebben de N54/N55 niet. Dus wat vind je niet mooi aan 'n moderne turbo vraag ik me dan weer af(retorische vraag). Een 1975 911 Turbo is 'n icoon, een BMW Turbo uit 1972 ook, Renault 5 Turbo Maxi, vele Porsches van 917 Can Am via 959 naar 997 GT2RS en Turbo. 288GTO en F40. Nissan GTR...

Alles heeft z'n charme....en dan heb ik 't nog niet eens over de rallycars/GrB....

Maar voor daily is 'n moderne dikkere turbomotor superieur aan z'n atmo broertje. Je zult dat niet toe willen/durven geven I know.

We zijn hier allemaal knots op de Norschleife. Of niet?

Het ultieme wereldrecord staat al bijna 30 jaar op naam van 'n auto mét turbomotor. En 't zal ook wel zo blijven.....

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Snipe » 05 mei 2011, 12:54

Robin schreef:Ik ben 'n V12 man, al sinds m'n 5e. Afgeleide van 'n R6 of andersom.

Een 2002 Turbo had een turbogat van jewelste, dat hebben de N54/N55 niet. Dus wat vind je niet mooi aan 'n moderne turbo vraag ik me dan weer af(retorische vraag). Een 1975 911 Turbo is 'n icoon, een BMW Turbo uit 1972 ook, Renault 5 Turbo Maxi, vele Porsches van 917 Can Am via 959 naar 997 GT2RS en Turbo. 288GTO en F40. Nissan GTR...

Alles heeft z'n charme....en dan heb ik 't nog niet eens over de rallycars/GrB....

Maar voor daily is 'n moderne dikkere turbomotor superieur aan z'n atmo broertje. Je zult dat niet toe willen/durven geven I know.
Vroeger zag je het van een straatlengte afstand, maar tegenwoordig kunnen ze hele fraaie neptieten maken. Dus wat vind je niet mooi aan moderne siliconenborsten vraag ik me dan weer af (retorische vraag).

Zoiets dus. Maar vergis je even niet, ik heb het specifiek over BMW. Dus een 1975 911 Turbo is inderdaad een icoon, Renault 5 Turbo Maxi, vele Porsches van 917 Can Am via 959 naar 997 GT2RS en Turbo. 288GTO en F40. Nissan GTR...
Alleen bij BMW ligt het een beetje gevoelig, omdat die atmo-zescilinder zo bij dat merk hoort (en ze lekker rijden en geil klinken, zie dat maar eens te bereiken met die nieuwe x28i viercilinder turbo). In het BMW Museum hebben ze er ook een leuk zaaltje over. Daar laten ze de ontwikkeling van die motor zien, sinds de eerste in 1929 of zo. Dus ik vind dat toevallig leuk, zoals andere mensen weer wat anders leuk vinden. Bij andere merken kan het me geen reet schelen op welke motoren ze wel of geen turbo's schroeven.

Robin
Berichten: 56239
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Robin » 05 mei 2011, 13:00

Perry, dat met die siliconentieten LOL.(Als ze mooi staan, who cares)

Maar ik ken de BMW puristen wel: Totale paniek toen de E30 M3 met 'n 4 cylinder eruit ging voor een 3 liter R6....de wereld zou nooit, maar dan ook nooit meer hetzelfde zijn....

Je snapt me wel....



(buiten 't feit dat proto BMW Turbo al uit 1972 kwam, 14 jaar vóór die andere icoon E30 M3)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 6 gasten