+++1!!!Macboy schreef:Wat wordt ik moe van alle onzin over foto's van Osama. Stelletje sensatiezoekers. Zowel hier als over de hele wereld. Als mensen graag een foto zien van een uit elkaar geknald hoofd zoek maar op internet genoeg zieke sites te vinden.
Geen enkele foto zal bewijs kunnen opleveren voor iemand 's dood terwijl het vrijgeven van foto's wel averechts kan werken. Een simpele afweging van belangen maakt dan maar een conclusie mogelijk.
Als Osama nog leeft moet ie maar snel een video opnemen. Tot die tijd is het voor de meesten wel duidelijk denk ik.
We've sh(g)ot him ! - Bin Laden
- Brava
Re: We've sh(g)ot him ! - Bin Laden
- Maus335i
Het ging mis op het moment dat je mij probeerde uit te leggen wat respect dan wel moet inhouden voor een agent, terwijl je het niet eens voor elkaar krijgt om respect te hebben voor een andere mening over autoriteit. "Lulkoek" zeg je. De Bijbel van voor tot achter bestuderen en passages gebruiken om zaken in het leven uit te leggen, maar zodra iemand die passages niet kent (sorry, de Bijbel is niet mijn studieobject geweest) zal hij/zij niet weten waar hij/zij over praat. Dat soort arrogantie heeft al helemaal geen ene reet met respect te maken.Brava schreef:Natuurlijk, ik ben triest en jij bent het jongetje dat gelijk heeft. Je bent braaf.Maus335i schreef:Joh wat een trieste reactie, ik ga er maar niet op in. Je weet het allemaal beter, prima! Leggen we ons allemaal braaf bij neer. Iedereen blijBrava schreef:Vertel?
Ik neem voor de goede orde dan maar aan dat je de parafrase van Lucas 23:34 "Vader, vergeef hun, want ze weten niet wat ze doen" in het kader van de religie niet herkend hebt.
Maar goed joh. Jij jouw mening, ik de mijne.
En de volgende keer neem ik aan dat je voor de spiegel staat en heel respectvol omgaat met de diender die je je volgende bekeuring geeft.
Of juist niet omdat zijn ondergewicht hem te weinig overwicht geeft.
Het is niet alleen de Amerikaanse politie waarvoor "men" meer respect heeft, ik gaf als voorbeeld ook de Italiaanse, Spaanse en Franse politie. Maar doorgewinterde Amerika haters kan je sommige dingen niet aan het verstand brengen. Vaak zijn dat ook mensen die er zelf nooit zijn geweest, en hun mening baseren op alleen maar "van horen zeggen" en "gezien op TV". Zo'n sensatieprogramma als "de politie op je hielen" is niet bepaald een weerspiegeling van de doorsnee agent in NYC. Buiten dat, Amerika is groot.... HEEL groot. Ook daar zijn verschillen in cultuur, omgangsnormen etc., net zoals wij dat hier in Europa ook hebben.
Dat ik het uberhaupt uitleg. Je klinkt me als iemand die hoog (hoger) is opgeleid en goed is ingelezen in de geschiedenis. Niet helemaal gek dus, maar die status vervolgens misbruiken om andere mensen te minachten en neerbuigend te spreken vind ik zó ontzettend zwak. Nog zwakker dan Wikipedia bekritiseren ja.
Ik kan slecht tegen dat soort type mensen, laat dat ondertussen wel duidelijk zijn. Zeker de mensen die menen het enige recht op de waarheid te hebben. Dure, ongebruikelijke bewoordingen gebruiken om te laten zien dat je serieus genomen moet worden. Bah..
- Brava
Maus335i schreef:Het ging mis op het moment dat je mij probeerde uit te leggen wat respect dan wel moet inhouden voor een agent, terwijl je het niet eens voor elkaar krijgt om respect te hebben voor een andere mening over autoriteit. "Lulkoek" zeg je. De Bijbel van voor tot achter bestuderen en passages gebruiken om zaken in het leven uit te leggen, maar zodra iemand die passages niet kent (sorry, de Bijbel is niet mijn studieobject geweest) zal hij/zij niet weten waar hij/zij over praat. Dat soort arrogantie heeft al helemaal geen ene reet met respect te maken.
Het is niet alleen de Amerikaanse politie waarvoor "men" meer respect heeft, ik gaf als voorbeeld ook de Italiaanse, Spaanse en Franse politie. Maar doorgewinterde Amerika haters kan je sommige dingen niet aan het verstand brengen. Vaak zijn dat ook mensen die er zelf nooit zijn geweest, en hun mening baseren op alleen maar "van horen zeggen" en "gezien op TV". Zo'n sensatieprogramma als "de politie op je hielen" is niet bepaald een weerspiegeling van de doorsnee agent in NYC. Buiten dat, Amerika is groot.... HEEL groot. Ook daar zijn verschillen in cultuur, omgangsnormen etc., net zoals wij dat hier in Europa ook hebben.
Dat ik het uberhaupt uitleg. Je klinkt me als iemand die hoog (hoger) is opgeleid en goed is ingelezen in de geschiedenis. Niet helemaal gek dus, maar die status vervolgens misbruiken om andere mensen te minachten en neerbuigend te spreken vind ik zó ontzettend zwak. Nog zwakker dan Wikipedia bekritiseren ja.
Ik kan slecht tegen dat soort type mensen, laat dat ondertussen wel duidelijk zijn. Zeker de mensen die menen het enige recht op de waarheid te hebben. Dure, ongebruikelijke bewoordingen gebruiken om te laten zien dat je serieus genomen moet worden. Bah..

Ach weet je, ik ben ook klaar met jou en jouw "type". Je bent opeens gevoelig voor het woord lulkoek. Nou nou.
Ik zal je zeggen, ik ben niet religieus, niet religieus opgevoed en heb altijd op openbare scholen gezeten. Goh, ik heb een beetje algemene ontwikkeling, wat ontzettend arrogant en neerbuigend van mij om een .bekend bijbelcitaat te gebruiken en aan te passen.
Je kunt mij minachtend noemen, dat zal ik dan maar als geuzentitel opvatten. Je kunt het ook andersom zien, jezelf in de slachtofferrol manoeuvreren omdat je een minderwaardigheidscomplex hebt. LOL. Omgekeerde psychologie.
Ik heb meerdere malen gezegd, jouw mening - mijn mening. Ik heb ook gezegd dat we blijkbaar een verschillende opvatting hebben over "respect". Dat klinkt wel heel erg naar de waarheid in pacht hebben, hè.
Nee, ik zou die eerder aangehaalde spiegel maar eens goed bekijken, there's a good chap.
- Ravin ///M
Tis wat he, die Bin Laden.
- RVV
Macboy het gaat me niet om een foto van een afgeknalde OBL ( die toch niet in die foto herkenbaar is) Het gaat er om dat de Yanks behalve een bewering niet met hard, te controleren bewijs komen.
Flikker die DNA match dan maar in de wereld. Laat onfhankelijke (lees niet usa) experts dat beoordelen.
Laat een derde onafhankelijke partij bevestigen dat OBL dood is geschoten.
Tot die tijd zie ik het vooral als een grote USA pr/reclame stunt. Een legitieme reden om nog meer de politieagent van de wereld te gaan spelen.
Want ik denk dat OBL allang dood was.
Flikker die DNA match dan maar in de wereld. Laat onfhankelijke (lees niet usa) experts dat beoordelen.
Tot die tijd zie ik het vooral als een grote USA pr/reclame stunt. Een legitieme reden om nog meer de politieagent van de wereld te gaan spelen.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
tja, zo denk ik er nu ook over.Macboy schreef:Wat wordt ik moe van alle onzin over foto's van Osama. Stelletje sensatiezoekers. Zowel hier als over de hele wereld. Als mensen graag een foto zien van een uit elkaar geknald hoofd zoek maar op internet genoeg zieke sites te vinden.
Geen enkele foto zal bewijs kunnen opleveren voor iemand 's dood terwijl het vrijgeven van foto's wel averechts kan werken. Een simpele afweging van belangen maakt dan maar een conclusie mogelijk.
Als Osama nog leeft moet ie maar snel een video opnemen. Tot die tijd is het voor de meesten wel duidelijk denk ik.
Maar wat Rico zegt dat ie allang dood is, zit ook wel wat in, aan de andere kant, dan is dat niet(indirect) door de USA zelf gedaan denk ik, want de USA was dan opportunistisch genoeg geweest dat breed uit te dragen zoals nu gebeurt. Dus dat kan van 'n autoongeluk, tot vergiftigd door 'medewerkers' tot een vreugdedansje in de 'tuin' doen na een gelukte aanslag zijn, terwijl ie vergat dat ie in 'n mijnenveld stond, tot gewoon ook 'n headshot van 1 of andere spion pipo zijn. Dát weten we niet nee....en wanneer....
Dacht dezer dagen aan de moord op JFK, ook zoiets mysterieus.

Of de maanlanding.

Kortom: AQ of wie dan ook moet met 'n video komen als omgekeerde bewijslast in dit verhaal.
- Robertdj
+veelRVV schreef:Macboy het gaat me niet om een foto van een afgeknalde OBL ( die toch niet in die foto herkenbaar is) Het gaat er om dat de Yanks behalve een bewering niet met hard, te controleren bewijs komen.
- Macboy
Rico Amerika hoeft helemaal niet met bewijs te komen. Het is volstrekt niet relevant of Osama leeft of dat hij dood is of al lang dood was. Het is de wereldmedia die dit poppenspel heeft opgeblazen tot idiote en volstrekt zinloze proporties. Als Osama leeft mag hij dat zelf bewijzen.
Als het namelijk waar is dat Osama schuldig is aan de 9/11 ramp dan is alleen hij iets verschuldigd aan de nabestaanden. En niet Amerika aan de wereld. Elke morele verplichting is toen heel snel overboord gegooid.
En als het niet waar is dan mag Osama toch zelf zijn hoofd laten zien ? Waarom moet er zo moeilijk worden gedaan als het heel makkelijk kan ?
Conclusie: ziekelijke sensatie zoekerij. Niet voor niets zijn de door kijkers veroorzaakte files bij ongelukken in Nederland het grootst. Heb dan ook het lef om dat eerlijk toe te geven: het is nu eenmaal menselijk.
Zelf heb ik vanaf 2001 al geroepen dat Al Qaida niet bestaat en nooit heeft bestaan in de vorm waarop de wereldmedia dit heeft geschetst. Terroristen en aanslagen zullen er altijd wel zijn. Met de dood van Osama kan hopelijk dit hoofdstuk een beetje afgesloten worden en kunnen we over tot de orde van de dag.
Als het namelijk waar is dat Osama schuldig is aan de 9/11 ramp dan is alleen hij iets verschuldigd aan de nabestaanden. En niet Amerika aan de wereld. Elke morele verplichting is toen heel snel overboord gegooid.
En als het niet waar is dan mag Osama toch zelf zijn hoofd laten zien ? Waarom moet er zo moeilijk worden gedaan als het heel makkelijk kan ?
Conclusie: ziekelijke sensatie zoekerij. Niet voor niets zijn de door kijkers veroorzaakte files bij ongelukken in Nederland het grootst. Heb dan ook het lef om dat eerlijk toe te geven: het is nu eenmaal menselijk.
Zelf heb ik vanaf 2001 al geroepen dat Al Qaida niet bestaat en nooit heeft bestaan in de vorm waarop de wereldmedia dit heeft geschetst. Terroristen en aanslagen zullen er altijd wel zijn. Met de dood van Osama kan hopelijk dit hoofdstuk een beetje afgesloten worden en kunnen we over tot de orde van de dag.
- Elise
Ik bedoelde te zeggen dat jij op mij een stempel drukt, maar nu ik e.e.a. terug lees komt dat niet goed overSnipe schreef:![]()
Nu ben ik wel benieuwd. Als ik zeg dat ik denk dat Cohen wat jou betreft niet ver genoeg uit de buurt kan zijn, wat zegt dat dan precies over mij?

-
Deze begrijp ik niet helemaal. Hier lijkt emotie in te zitten en minder ratio. Dat valt me dan toch tegen voor een advocaat.Macboy schreef: Als het namelijk waar is dat Osama schuldig is aan de 9/11 ramp dan is alleen hij iets verschuldigd aan de nabestaanden. En niet Amerika aan de wereld. Elke morele verplichting is toen heel snel overboord gegooid.

Maar serieus, wat wil je zeggen met deze zin?
- Robin Hartog
I lol'd.Macboy schreef:(...) is toen heel snel overboord gegooid. (...)

- Elise
Ik ben ook niet religieus, niet religieus opgevoed en heb altijd op openbare scholen gezeten. Ik heb ook een beetje algemene ontwikkeling, maar ik kan zo geen Bijbelcitaat oplepelen met het gemak waarmee jij het doet (Lucas 23:34 "Vader, vergeef hun, want ze weten niet wat ze doen" ), daarvoor moet ik toch echt googlen.Brava schreef:Ik zal je zeggen, ik ben niet religieus, niet religieus opgevoed en heb altijd op openbare scholen gezeten. Goh, ik heb een beetje algemene ontwikkeling, wat ontzettend arrogant en neerbuigend van mij om een .bekend bijbelcitaat te gebruiken en aan te passen.
Verder is het prima om woorden als "parafraseren" en "troglodiet" te gebruiken, maar dan moet je niet raar opkijken als je het label minachting opgeplakt krijgt......
- Elise
Dan ben ik heel erg benieuwd in welke vorm Al Qaida dan wel bestaat of heeft bestaan volgens jou.Macboy schreef:Zelf heb ik vanaf 2001 al geroepen dat Al Qaida niet bestaat en nooit heeft bestaan in de vorm waarop de wereldmedia dit heeft geschetst.
- Ravin ///M
Eens!Macboy schreef:Zelf heb ik vanaf 2001 al geroepen dat Al Qaida niet bestaat en nooit heeft bestaan in de vorm waarop de wereldmedia dit heeft geschetst.
Leuk kijkvoer hierover:
http://www.youtube.com/watch?v=mztfFdpd ... ded#at=598" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.disclose.tv/forum/al-qaeda-d ... 35660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Amerika kan geen bewijs leveren. Die mensen die zo gek zijn op complottheorieen gaan toch vanalles erbij verzinnen om aan te tonen dat het 'nep' is. Sommige van die lui hebben echt teveel films gekekenRVV schreef:Het gaat er om dat de Yanks behalve een bewering niet met hard, te controleren bewijs komen.

Serieus: denk je dat als ze een foto uitgeven men tevreden is? Ik geloof er niks van. Die twee torens had Amerika ook zelf opgeblazen toch

- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
+1Tom schreef:Amerika kan geen bewijs leveren. Die mensen die zo gek zijn op complottheorieen gaan toch vanalles erbij verzinnen om aan te tonen dat het 'nep' is. Sommige van die lui hebben echt teveel films gekekenRVV schreef:Het gaat er om dat de Yanks behalve een bewering niet met hard, te controleren bewijs komen.
Serieus: denk je dat als ze een foto uitgeven men tevreden is? Ik geloof er niks van. Die twee torens had Amerika ook zelf opgeblazen toch
- RVV
Dat is te makkelijk. Het zijn de Yanks zelf die dit nieuws wereldkundig hebben gemaakt. Zij zijn de makers van het nieuws. Dat de wereldmedia hier zo op in springt dat was voorspelbaar en logisch. En die sturing is gewoon pr/ marketing van de Yanks.Rico Amerika hoeft helemaal niet met bewijs te komen. Het is volstrekt niet relevant of Osama leeft of dat hij dood is of al lang dood was. Het is de wereldmedia die dit poppenspel heeft opgeblazen tot idiote en volstrekt zinloze proporties. Als Osama leeft mag hij dat zelf bewijzen.
Stel het volgende scenario voor. Maandenlang zijn ze met de operatie bezig. Vallen het huis binnen. En dan blijkt OBL er niet te zijn. Maar bv wel een look a like. Obama zei, toen hij de beelden zag. Het is Osama. Dus de president zegt het en het is zo. Denk aan de immense druk op de verantwoordelijken voor deze operatie. Dit was zo groots opgezet. Dit had onder geen beding mogen mislukken.
Er zijn zoveel belangen mee gemoeid dat nu toegeven dat ze fout zitten. Een major gezichtsverlies voor de wereld zal zijn.
OBL was vooral een schrikbeeld. Vleugellam was die al jaren. Een lange baard met jurk. Vooral als inspirator voor een nieuwe generatie terroristen. Hij lijkt er op dat er voornamelijk een idool/icoon is uitgeschakeld. Voor de Yanks was maar 1 ding belangrijk. Zij moesten er voor verantwoordelijk zijn. Als een soort van wraak voor het 9/11 onrecht. Bin laden was het kwaad omdat het zo is gebracht.
Symbool politiek. Dat is het.
- GTRene
dat niemand het over die aparte helikopter heeft...
ze zeiden met 4 helikopters...dan denk je van die chinook or whatever, maar die ene die pech kreeg en daar achterbleef ziet er wel heel apart uit...nooit zoiets gezien.
Nu zag ik net op het nieuws dat het een speciaal ding was, iets geheims??

dit zijn slechts delen, de rest is opgeblazen maar niet helemaal gelukt

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... n=elsevier" onclick="window.open(this.href);return false;
ze zeiden met 4 helikopters...dan denk je van die chinook or whatever, maar die ene die pech kreeg en daar achterbleef ziet er wel heel apart uit...nooit zoiets gezien.
Nu zag ik net op het nieuws dat het een speciaal ding was, iets geheims??
ABBOTTABAD (ANP) - De Black Hawk-helikopter die de Amerikaanse commando's in Pakistan hebben achtergelaten bij de aanval op Osama bin Laden, blijkt een onbekend type te zijn. Experts vermoeden dat het een zeer geheim superstil model is, dat onzichtbaar is gemaakt voor radar.
De helikopter raakte een muur en was gedwongen om een harde landing te maken. Aan het einde van de missie probeerden de commando's het toestel te vernietigen met explosieven. Foto's van de restanten tonen echter curieuze aanpassingen aan de staart. Militaire analisten vermoeden dat er zogenoemde stealth-aanpassingen zijn gedaan om het geluid te dempen en het toestel onzichtbaar te maken voor radar. De analisten hadden slechts geruchten gehoord dat dit programma bestond, meldde de Amerikaanse omroep ABC donderdag.
Het Amerikaanse ministerie van Defensie wilde niet reageren.
dit zijn slechts delen, de rest is opgeblazen maar niet helemaal gelukt
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... n=elsevier" onclick="window.open(this.href);return false;
- Arthur
- Auto: Nr.51
Je komt wel een beetje paranoïde over, Rico 

- Snipe
Nog meer complotdenken bij NRC Next: http://www.nrcnext.nl/blog/2011/05/05/b ... cia-agent/" onclick="window.open(this.href);return false;Arthur schreef:Je komt wel een beetje paranoïde over, Rico
- Arthur
- Auto: Nr.51
-
ROFLSnipe schreef:Nog meer complotdenken bij NRC Next: http://www.nrcnext.nl/blog/2011/05/05/b ... cia-agent/" onclick="window.open(this.href);return false;Arthur schreef:Je komt wel een beetje paranoïde over, Rico

Voor die mensen hebben we hier in brabant iets kei mooi's! klik
- Robin Hartog
Hahahaha, die complottheorieën. Prachtig!
Dikke +1 @ Tom.
Dikke +1 @ Tom.

- JP
Ik lees hier dat Osama maar moet bewiizen dat/als hij nog leeft.
Wat is er nog fijner als Amerikavijand nr.1 doodgewaand worden en dan de rest van je leven ergens (geschoren) op Hawaii verder leven...
Wat is er nog fijner als Amerikavijand nr.1 doodgewaand worden en dan de rest van je leven ergens (geschoren) op Hawaii verder leven...
- Robin Hartog
Precies, als hij echt nog leeft dan is het een droom die voor hem uitkomt. Lekker ergens in rust verder leven zonder dat iemand nog denkt dat hij in leven is.