Misschien wel, misschien niet. Eichmann, die ik al eerder noemde, zat ook niet zwijgend in dat hokje.Gert-jan schreef:Maar Snipe, jij gelooft toch niet dat OBL rustig in de rechtzaal had gezeten en in alle rust even had uitgelegd wat hij wel of niet gedaan zou hebben? Je hoort nu ook van de vrouw die de kindermoorden heeft gepleegd in friesland van haar advocaat dat je als aanklager je eerst maar moet bewijzen dat het kind ooit geademd heeft na geboorte, anders is het geen moord namelijk.....
Of terwijl, weer jarenlang bewijzen bewijzen bewijzen en ik denk niet dat OBL dan had gezegd, ja ik was het!
'We hebben hem niet beschuldigd, maar we vinden wel dat hij het gedaan heeft dus we knallen hem maar af,' lijkt de redenering te zijn. Dat lijkt me niet helemaal de juiste weg voor een beschaafd land. Ook al omdat domweg doodschieten natuurlijk de kans op wraakacties vergroot.
Maar goed, het is een beetje een theoretische discussie. Enerzijds omdat het al gebeurd is, dus je kunt er niets meer aan veranderen, maar anderzijds ook omdat de praktische uitkomt (hij is dood) waarschijnlijk hetzelfde zou zijn geweest.