toen de Euro95 3 jaar geleden ook op 1.699 stond koste de diesel 1.499, dus de diesel is nu minder hard gestegen. Nu 30 cent verschil en 3 jaar geleden 20 cent verschil toz van de Euro95.Martijn_bmw schreef:diesel is de afgelopen 3 jaar niks duurder geworden dan benzine hoorFerdi Gielen schreef:Moet wel zeggen dat ik diesel tegenwoordig ook schofterig duur vind worden.... je betaald al flink meer aan wegenbelasting en dan wordt het ook nog eens duurder en duurder aan de pomp zelf![]()
het gat was 3 jaar geleden 30 cent en dat is het nogsteeds...
Brandstofprijs
- Hans
Re: Brandstofprijs
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik zag gisteren op de A6 bij de pomp 1,40 voor Diesel, dat klopt dus aardig met Hans'verhaal hierboven tov 1,69. Ik betaalde hier 1,71 voort Ultimate 98.
*Hoeft er geen rekenmachine bij te pakken om te zien dat 'n 535d gewoon niet uitkan tov de 535i met amper 20.000 op jaarbasis*
*Hoeft er geen rekenmachine bij te pakken om te zien dat 'n 535d gewoon niet uitkan tov de 535i met amper 20.000 op jaarbasis*

- Martijn_bmw
http://www.nu.nl/economie/2462647/benzi ... -euro.html" onclick="window.open(this.href);return false;Ferdi Gielen schreef:Alleen tankte je toen nog voor een veel lager bedrag als nu...Martijn_bmw schreef:diesel is de afgelopen 3 jaar niks duurder geworden dan benzine hoorFerdi Gielen schreef:Moet wel zeggen dat ik diesel tegenwoordig ook schofterig duur vind worden.... je betaald al flink meer aan wegenbelasting en dan wordt het ook nog eens duurder en duurder aan de pomp zelf![]()
het gat was 3 jaar geleden 30 cent en dat is het nogsteeds...
Weet nog wel dat toen ik mijn S60 had je voor net iets meer dan een euro de liter klaar was en zo heel lang geleden is dat nou ook weer niet
Met de nieuwe prijs kost een liter ongelood al ruim 1 cent meer dan het record uit juni 2008. Toen kostte een liter 1,692 euro.
De dieselprijs bedraagt dinsdag 1,419 euro per liter. De hoogste prijs die we aan de pomp betaalden voor een liter diesel was 1,503 euro in juli 2008.
tja tuurlijk is het duur maar zelfs 10 cent minder hard gestegen dan benzine dus diesel heeft juist minder reden tot klachen

- Robin Hartog
Las het inderdaad ook. Vanaf vandaag 1,70 p/liter. Maar bij de tankstations waar ik langs ben gekomen was het nog steeds 'maar' 1.60? Zal wel voor de snelweg gelden...
- Petrolhead Tom
De 1,70 is dan de adviesprijs. Veel pomphouders geven korting dat verklaard waarom je op de binnenwegen vaak minder betaald dan aan de snelweg.Robin Hartog schreef:Las het inderdaad ook. Vanaf vandaag 1,70 p/liter. Maar bij de tankstations waar ik langs ben gekomen was het nog steeds 'maar' 1.60? Zal wel voor de snelweg gelden...
- Robin Hartog
Duidelijk.Petrolhead Tom schreef:De 1,70 is dan de adviesprijs. Veel pomphouders geven korting dat verklaard waarom je op de binnenwegen vaak minder betaald dan aan de snelweg.Robin Hartog schreef:Las het inderdaad ook. Vanaf vandaag 1,70 p/liter. Maar bij de tankstations waar ik langs ben gekomen was het nog steeds 'maar' 1.60? Zal wel voor de snelweg gelden...

- Tristan
Vanochtend gooide ik de 1-serie voor ruim 75 euro vol met V-power diesel. Vroeger gooide ik daar mijn benzineauto voor vol. 

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Is er ook een handige site om te kijken waar je in een provincie overal RON 98 kunt tanken? Wordt steeds lastiger en gooi toch het liefst 98 erin ipv. 95...
-
- Macboy
€ 1,747 !!
- JP
Ben jij zeker blij dat je binnenkort aan de (116)diesel gaat.....
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Vorige week voor het eerst meer dan 100 euro (€ 100,11) in de GTI gegooid.
- wjn
Nog wel, de EU wil diesel juist meer gaan belasten (belasting naar energie-inhoud).Martijn_bmw schreef:http://www.nu.nl/economie/2462647/benzi ... -euro.html" onclick="window.open(this.href);return false;Ferdi Gielen schreef:Alleen tankte je toen nog voor een veel lager bedrag als nu...Martijn_bmw schreef:diesel is de afgelopen 3 jaar niks duurder geworden dan benzine hoorhet gat was 3 jaar geleden 30 cent en dat is het nogsteeds...
Weet nog wel dat toen ik mijn S60 had je voor net iets meer dan een euro de liter klaar was en zo heel lang geleden is dat nou ook weer niet
Met de nieuwe prijs kost een liter ongelood al ruim 1 cent meer dan het record uit juni 2008. Toen kostte een liter 1,692 euro.
De dieselprijs bedraagt dinsdag 1,419 euro per liter. De hoogste prijs die we aan de pomp betaalden voor een liter diesel was 1,503 euro in juli 2008.
tja tuurlijk is het duur maar zelfs 10 cent minder hard gestegen dan benzine dus diesel heeft juist minder reden tot klachen
Hierzo (PL) is diesel soms al duurder dan euro 95

- GTRene
voor wat? euro of super plus, ik denk euro 95?Macboy schreef:€ 1,747 !!
wel prijzig dan

- Robin Hartog
Pfoe, volgens mij mag ik nog niet eens 'klagen' als ik het zo lees. Tank nu gemiddeld voor 1,64.9...
- Dennis Cavallino
Ze (EU) moeten in de hele EU gewoon alles gelijktrekken. motorrijtuigenbelastingen, accijnzen, brandstofprijzen en locaties. Pas dan kun je Diesel en Benzine gelijk belasten.
NL kan daarin al een stap maken, door de motorrijtuigenbelastingen te herzien, want 't slaat natuurlijk nergens op dat als je straks meer voor Diesel gaat betalen, je ook nog steeds houderschapsbelasting betaalt dat veel hoger ligt dan benzine. Koppel belastingen gewoon aan het verbruik (= direct gekoppeld aan uitstoot, ongeacht energielabel etc.), dus direct aan de pomp.
Als gebruiker heb je dan de keuze. Tank ik benzine, bio-ethanol, aardgas, diesel, electra of iets anders? Als je het bezit dus uit de belastingen koppelt, dan kun je dus ook meerdere auto's voor meerdere doelen hebben. Als ze dan stilstaan, dan kosten ze niets.
Nu ben je zowat verplicht om ook echt veel met je auto te rijden. Ik tank gemiddeld voor 120 euro per maand, maar ik ben hetzelfde bedrag kwijt aan houderschapsbelasting. Ik wil best meer voor LPG betalen als ik geen MRB hoef te betalen. Dan los je ook meteen 't 'probleem' op dat veel mensen in klassiekers rijden op LPG en daarmee geen MRB betalen. Ook al vind ik dat zelf vanuit milieutechnisch oogpunt juist een goede ontwikkeling, want het is optimaal gebruik van iets dat niet opnieuw geproduceerd hoeft te worden, maar goed, dat is een andere discussie.
Dieseltechniek blijft imho gewoon interessant, want hoe zuinig we benzinemotoren ook maken, Diesel zal altijd zuiniger zijn. 1:100 halen de laatste studiemodellen al. Doe mij die maar, BPM en wegenbelastingvrij. Rijd ik daar wel mee naar mijn klanten. Een paar keer per jaar tanken. Wat ik daarmee bespaar wil ik dan best investeren in een nieuwe zuinige CV ketel met zonneboiler ofzo.
NL kan daarin al een stap maken, door de motorrijtuigenbelastingen te herzien, want 't slaat natuurlijk nergens op dat als je straks meer voor Diesel gaat betalen, je ook nog steeds houderschapsbelasting betaalt dat veel hoger ligt dan benzine. Koppel belastingen gewoon aan het verbruik (= direct gekoppeld aan uitstoot, ongeacht energielabel etc.), dus direct aan de pomp.
Als gebruiker heb je dan de keuze. Tank ik benzine, bio-ethanol, aardgas, diesel, electra of iets anders? Als je het bezit dus uit de belastingen koppelt, dan kun je dus ook meerdere auto's voor meerdere doelen hebben. Als ze dan stilstaan, dan kosten ze niets.
Nu ben je zowat verplicht om ook echt veel met je auto te rijden. Ik tank gemiddeld voor 120 euro per maand, maar ik ben hetzelfde bedrag kwijt aan houderschapsbelasting. Ik wil best meer voor LPG betalen als ik geen MRB hoef te betalen. Dan los je ook meteen 't 'probleem' op dat veel mensen in klassiekers rijden op LPG en daarmee geen MRB betalen. Ook al vind ik dat zelf vanuit milieutechnisch oogpunt juist een goede ontwikkeling, want het is optimaal gebruik van iets dat niet opnieuw geproduceerd hoeft te worden, maar goed, dat is een andere discussie.
Dieseltechniek blijft imho gewoon interessant, want hoe zuinig we benzinemotoren ook maken, Diesel zal altijd zuiniger zijn. 1:100 halen de laatste studiemodellen al. Doe mij die maar, BPM en wegenbelastingvrij. Rijd ik daar wel mee naar mijn klanten. Een paar keer per jaar tanken. Wat ik daarmee bespaar wil ik dan best investeren in een nieuwe zuinige CV ketel met zonneboiler ofzo.
- GTRene
de accijnzen op benzine zijn toch al het hoogst?
ze trekken de diesel wat op die al eeuwen een lagere accijns hebben, en dan het LPG al helemaal...
wat je wel na kunt gaan, immers per liter brandstof zit er al minimaal 1,-euro accijns op...terwijl LPG dat al niet eens kost all in
eigenlijk horen ze te zeggen, al die brandstoffen gelijke accijns
ze trekken de diesel wat op die al eeuwen een lagere accijns hebben, en dan het LPG al helemaal...
wat je wel na kunt gaan, immers per liter brandstof zit er al minimaal 1,-euro accijns op...terwijl LPG dat al niet eens kost all in

eigenlijk horen ze te zeggen, al die brandstoffen gelijke accijns

- Dennis Cavallino
LPG is een restproduct René. Dus of mensen 't nou tanken of niet, het gaat anders gewoon de lucht in tijdens 't affakkelen. Eigenlijk zouden ze geld toe moeten geven voor LPG rijders zoals ik!
<maar toch serieus>

- GTRene
kan wel zijn, maar accijns zegt niks over verbruik...tis puur een belasting per liter of dat nu een liter LPG is waar km mee gereden wordt of een liter brandstof die duurder te maken is..Dennis Cavallino schreef:LPG is een restproduct René. Dus of mensen 't nou tanken of niet, het gaat anders gewoon de lucht in tijdens 't affakkelen. Eigenlijk zouden ze geld toe moeten geven voor LPG rijders zoals ik!
<maar toch serieus>
stel de accijns is 1 euro per liter...Superplus zou dan bv 1.80 zijn, waarvan 0.80 de brandstof kost, en bv LPG dat restproduct kost maar zeg 0.30 cent, dan kost 1 liter LPG 1.30 euro, dan ben je alsnog goedkoper uit dan Superplus bv.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Maar gaat de LPG rijder dan ook minder houderschapsbelasting betalen?
Dan zou dan tenslotte weer eerlijker zijn.
Ik wil met mijn dieseltje best meer voor een liter diesel betalen, maar alleen als daar tegenover staat dat ik ook minder houderschapsbelasting hoef te betalen.
Mijn Ibiza kost nu ruim 30 euro per maand meer aan belasting dan de veel zwaardere en dorstiger benzine Volvo S60 van mijn ouders
Dan zou dan tenslotte weer eerlijker zijn.
Ik wil met mijn dieseltje best meer voor een liter diesel betalen, maar alleen als daar tegenover staat dat ik ook minder houderschapsbelasting hoef te betalen.
Mijn Ibiza kost nu ruim 30 euro per maand meer aan belasting dan de veel zwaardere en dorstiger benzine Volvo S60 van mijn ouders
- GTRene
klopt, de houderschaps belasting moet dan ook gelijk getrokken worden naar gewicht voertuig is belasting straat.
zo hou je toch nog iets de voordelen van goedkopere brandstof en wellicht door de iets betere houderschaps belasting ook makkelijker te pruimen en een eerdere omslag voor wanneer het uit zou kunnen? dus alsnog licht geprikkeld om LPG of Diesel te tanken.
zo hou je toch nog iets de voordelen van goedkopere brandstof en wellicht door de iets betere houderschaps belasting ook makkelijker te pruimen en een eerdere omslag voor wanneer het uit zou kunnen? dus alsnog licht geprikkeld om LPG of Diesel te tanken.
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Aan de snelweg; Shell V-Power @ 1,807
- Maus335i
Wat ga je dan doen als iedereen ineens op electra gaat rijden en zn auto thuis oplaad? Slaat toch een gat van zo'n 6 a 7 miljard per JAAR in de rijksbegroting.Dennis Cavallino schreef:Ze (EU) moeten in de hele EU gewoon alles gelijktrekken. motorrijtuigenbelastingen, accijnzen, brandstofprijzen en locaties. Pas dan kun je Diesel en Benzine gelijk belasten.
- Maus335i
Oh je geeft het probleem zelf ook al aanDennis Cavallino schreef:Dieseltechniek blijft imho gewoon interessant, want hoe zuinig we benzinemotoren ook maken, Diesel zal altijd zuiniger zijn. 1:100 halen de laatste studiemodellen al. Doe mij die maar, BPM en wegenbelastingvrij.

- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Afgelopen zaterdag €1,80.4 voor een liter Gulf Challenger benzine in Zeist betaald..-Menrik- schreef:Aan de snelweg; Shell V-Power @ 1,807