BMW 1 Serie M Coupé
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 1 ///M Coupé
Moet je even meer surfen op porsche forums waar ze trackdays rijden met pccb. LOL
Zit je nou met opzet verkeerde informatie te posten of weet je het gewoon niet. Of gaan we allerlei mensen overtuigen van zaken om er zelf een voordeeltje uit te halen door straks weer mooie testritten te kunnen maken. Profiteren van mensen die grof geld gaan investeren door lofzangen van anderen die zelf niet een spyder hebben en zelfs niet eens de moeite nemen om echte info te vergaren.
Zie het niet als een aanval. Maar het forum hoort er juist te zijn mensen te behoeden van misstappen. Kijk bijv. eens in het Federal draadje. Mega problemen met de banden. Maar het Federal logo staat nog steeds rechts boven te pronken. In mijn beleving a no go.
Porsche is mega duur in onderhoud en zeker als je veel km rijdt. In vergelijk met andere premium merken laat er maar gerust factor 4 op los.
Zit je nou met opzet verkeerde informatie te posten of weet je het gewoon niet. Of gaan we allerlei mensen overtuigen van zaken om er zelf een voordeeltje uit te halen door straks weer mooie testritten te kunnen maken. Profiteren van mensen die grof geld gaan investeren door lofzangen van anderen die zelf niet een spyder hebben en zelfs niet eens de moeite nemen om echte info te vergaren.
Zie het niet als een aanval. Maar het forum hoort er juist te zijn mensen te behoeden van misstappen. Kijk bijv. eens in het Federal draadje. Mega problemen met de banden. Maar het Federal logo staat nog steeds rechts boven te pronken. In mijn beleving a no go.
Porsche is mega duur in onderhoud en zeker als je veel km rijdt. In vergelijk met andere premium merken laat er maar gerust factor 4 op los.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: 1 ///M Coupé
Ach, troost je de gedachte.Andre schreef:Moet je even meer surfen op porsche forums waar ze trackdays rijden met pccb. LOL
Zit je nou met opzet verkeerde informatie te posten of weet je het gewoon niet. Of gaan we allerlei mensen overtuigen van zaken om er zelf een voordeeltje uit te halen door straks weer mooie testritten te kunnen maken. Profiteren van mensen die grof geld gaan investeren door lofzangen van anderen die zelf niet een spyder hebben en zelfs niet eens de moeite nemen om echte info te vergaren.
Zie het niet als een aanval. Maar het forum hoort er juist te zijn mensen te behoeden van misstappen. Kijk bijv. eens in het Federal draadje. Mega problemen met de banden. Maar het Federal logo staat nog steeds rechts boven te pronken. In mijn beleving a no go.
Porsche is mega duur in onderhoud en zeker als je veel km rijdt. In vergelijk met andere premium merken laat er maar gerust factor 4 op los.
Ik hoor wel eens wat van Dick over de PCCB's.
Ik ben blij dat jij wel altijd serieus bent. Of ben je nog steeds boos op me?
En zie het niet als een aanval hoor. De zon schijnt en het is dus mooi weer.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
En ik moet een keer in een Boxster rijden. Whatever Boxster.partyondude schreef:Er zit maar 1 ding op, ik moet een keer in een 135i en de 1M rijden
Tis ook wat. Heb ik bij sommigen een naam als bietser, maar intussen buiten een paar GT3's nog nooit in een andere Porsche, Ferrari, Lambo, of whatever sportwagen gereden
Die grote, dure, zware exoten boeien me trouwens ook niet. Een Boxstertje, en ik ben tevreden 8)
Leest er een Porsche dealer mee? Kan ik m'n telefoonnummer ergens achterlaten?
Over die onderhoudsprijzen van de Boxster. Daar hoef je dus geen Porsche voor te laten staan. In de praktijk als je veel trackdays doet zal het wel anders worden. Maar die rijdt Ferdinand niet. Als het verschil in beleving tussen een 1M en een Boxster de helft is van het verschil tussen een GT3 en een M3 dan ben je van de pot gerukt als je voor de fun niet voor een Boxster kiest.
-
Tom
- Berichten: 22487
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: 1 ///M Coupé
Begreep van Ron dat het onderhoudsinterval van de Spyder om de 30.000km is
Geen idee wat de kosten dan zijn van zo'n beurt vergeleken met M prijzen.
Geen idee wat de kosten dan zijn van zo'n beurt vergeleken met M prijzen.
-
M@rcel
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: 1 ///M Coupé
Nog even cijferfappen
135 vs ACS 135i vs 1M
-Versnellingsbak
135i ---------- 6-bak
135i DKG --- 7-bak sequentiële aut.
ACS ---------- 6-bak
1M Coupe -- 6-bak
-----------------
-Vermogen pk's
135i ---------- 306pk/5800
135i DKG --- 306pk/5800
ACS1 -------- 360pk/5800
1M Coupe -- 340pk/4900
-----------------
-Vermogen Nm's
135i ---------- 400Nm/1300-5000
135i DKG --- 400Nm/1200-5000
ACS1 --------- 520Nm/3000
1M Coupe --- 500Nm/1500-4500
-----------------
-Pk's per Liter
135i ---------- 103 pk/L
135i DKG --- 103 pk/L
ACS1 --------- 121 pk/L
1M Coupe --- 114 pk/L
------------------
-Gewicht
135i ----------- 1.430 kg
135i DKG ---- 1.445 kg
ACS1 --------- 1.460 kg
1M Coupe --- 1.470 kg
------------------
-Gewicht per pk
-135i ---------- 4,67 kg/pk
-135i DKG --- 4,72 kg/pk
-ACS1 -------- 4,05 kg/pk
-1M Coupe - 4,32 kg/pk
------------------
-Topsnelheid
-135i ----------- 250 km/u
-135i DKG --- 250 km/u
-ACS1 --------- 294 km/u
-1M Coupe -- 250 km/u
------------------
Acceleratie:
----------------135i---------135i DKG-----ACS1-----------1M Coupe
0>80----------4,1------------3,7--------------3,7---------------3,6
0>100--------5,4------------5,1--------------4,8---------------4,6
0>120--------7,5------------6,9--------------6,8---------------6,4
0>140--------9,7------------9,0--------------8,6---------------8,5
0>160--------12,2----------11,6------------10,8-------------10,7
0>180--------15,8----------14,7------------14,1-------------13,8
0>200--------20,1----------18,5------------17,7-------------17,5
-------------------
Tussen acceleraties:
------------------135i----------135i DKG------ACS1---------1M Coupe
60>100 IV-----4,9---------------4,1-------------n.b--------------n.b
80>120--------3,2---------------3,1-------------3,1--------------2,8
80>120 IV-----n.b---------------n.b------------ 4,3--------------4,0
80>120 V------6,1--------------6,1--------------5,0-------------4,6
80>120 VI-----7,5--------------6,4--------------6,2-------------5,8
80>180--------10,8------------11,0-------------10,4-----------10,2
-------------------
Remweg 100>0
-135i------------35,4 meter
-135i DKG-----35,6 meter
-ACS1-----------37,8 meter
-1M Coupe-----34,3 meter
---------------------
Hockenheim kort:
-135i-------------1.17,40 min.
-135i DKG------n.b.
-ACS1------------1.16,10 min.
-1M Coupe------1.14,10 min.
135 vs ACS 135i vs 1M
-Versnellingsbak
135i ---------- 6-bak
135i DKG --- 7-bak sequentiële aut.
ACS ---------- 6-bak
1M Coupe -- 6-bak
-----------------
-Vermogen pk's
135i ---------- 306pk/5800
135i DKG --- 306pk/5800
ACS1 -------- 360pk/5800
1M Coupe -- 340pk/4900
-----------------
-Vermogen Nm's
135i ---------- 400Nm/1300-5000
135i DKG --- 400Nm/1200-5000
ACS1 --------- 520Nm/3000
1M Coupe --- 500Nm/1500-4500
-----------------
-Pk's per Liter
135i ---------- 103 pk/L
135i DKG --- 103 pk/L
ACS1 --------- 121 pk/L
1M Coupe --- 114 pk/L
------------------
-Gewicht
135i ----------- 1.430 kg
135i DKG ---- 1.445 kg
ACS1 --------- 1.460 kg
1M Coupe --- 1.470 kg
------------------
-Gewicht per pk
-135i ---------- 4,67 kg/pk
-135i DKG --- 4,72 kg/pk
-ACS1 -------- 4,05 kg/pk
-1M Coupe - 4,32 kg/pk
------------------
-Topsnelheid
-135i ----------- 250 km/u
-135i DKG --- 250 km/u
-ACS1 --------- 294 km/u
-1M Coupe -- 250 km/u
------------------
Acceleratie:
----------------135i---------135i DKG-----ACS1-----------1M Coupe
0>80----------4,1------------3,7--------------3,7---------------3,6
0>100--------5,4------------5,1--------------4,8---------------4,6
0>120--------7,5------------6,9--------------6,8---------------6,4
0>140--------9,7------------9,0--------------8,6---------------8,5
0>160--------12,2----------11,6------------10,8-------------10,7
0>180--------15,8----------14,7------------14,1-------------13,8
0>200--------20,1----------18,5------------17,7-------------17,5
-------------------
Tussen acceleraties:
------------------135i----------135i DKG------ACS1---------1M Coupe
60>100 IV-----4,9---------------4,1-------------n.b--------------n.b
80>120--------3,2---------------3,1-------------3,1--------------2,8
80>120 IV-----n.b---------------n.b------------ 4,3--------------4,0
80>120 V------6,1--------------6,1--------------5,0-------------4,6
80>120 VI-----7,5--------------6,4--------------6,2-------------5,8
80>180--------10,8------------11,0-------------10,4-----------10,2
-------------------
Remweg 100>0
-135i------------35,4 meter
-135i DKG-----35,6 meter
-ACS1-----------37,8 meter
-1M Coupe-----34,3 meter
---------------------
Hockenheim kort:
-135i-------------1.17,40 min.
-135i DKG------n.b.
-ACS1------------1.16,10 min.
-1M Coupe------1.14,10 min.
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: 1 ///M Coupé
Toch best wel verschillen, helemaal bij remweg en rondetijd (2 sec sneller!).
-
M@rcel
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: 1 ///M Coupé
Dus Ferdi, kopen die 1M
-
Tom
- Berichten: 22487
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: 1 ///M Coupé
Ja na die cijfers moet je toch wel overtuigd zijn 
- Erik K.
- Berichten: 7220
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: 1 ///M Coupé
Denk alleen dat gezien de rollenbank uitslag van Ferdi de 1///M het onderspit moet delven tegen de acceleratie van de auto van Ferdi 
- Bert ///M3
- Berichten: 9428
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: 1 ///M Coupé
Inderdaad. Maar kijk ook naar dat koppel. ACS1 520 NM @ 3000, 1M 500 NM 1500-4500.
ACS1 heeft meer topvermogen maar hoog in de toeren. Ik denk dat die 1M zijn voordeel haalt uit het brede koppelverloop + lange overbrenging. (weet niet of er bij Schnitzel een andere eindreductie op gaat?)
Tussenacceleratie cijfers laten dat ook heel duidelijk zien.
ACS1 heeft meer topvermogen maar hoog in de toeren. Ik denk dat die 1M zijn voordeel haalt uit het brede koppelverloop + lange overbrenging. (weet niet of er bij Schnitzel een andere eindreductie op gaat?)
Tussenacceleratie cijfers laten dat ook heel duidelijk zien.
-
M@rcel
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: 1 ///M Coupé
Ferdi heeft toch een ASC1 Coupé?Erik K. schreef:Denk alleen dat gezien de rollenbank uitslag van Ferdi de 1///M het onderspit moet delven tegen de acceleratie van de auto van Ferdi
Bovenstaande zijn toch echt de cijfers, misschien een positieve rollenbank?
- DavidV
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 16:37
Re: 1 ///M Coupé
Voor 2011 is de keuze makkelijk.
Alle 1M 's voor Nederland zijn reeds verkocht.
Als je er eentje wilt dan kun je hem pas in 2012 geleverd krijgen
Alle 1M 's voor Nederland zijn reeds verkocht.
Als je er eentje wilt dan kun je hem pas in 2012 geleverd krijgen
-
M@rcel
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: 1 ///M Coupé
Ach, is met een normale X3 ook al het geval....
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Marcel,
zijn die Hockenheim ronden allemaal door Horst Saurma van Sport Auto gereden?
zijn die Hockenheim ronden allemaal door Horst Saurma van Sport Auto gereden?
-
M@rcel
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: 1 ///M Coupé
Durf het niet te zeggen Hielke, cijfers komen van Zeperfs.com.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupé
Dit is in essentie wel een beetje waarHielke schreef:... Als het verschil in beleving tussen een 1M en een Boxster de helft is van het verschil tussen een GT3 en een M3 dan ben je van de pot gerukt als je voor de fun niet voor een Boxster kiest.
Maar dit is het 1M/// draadje! Met Andre eens. Die cijfers zijn wel indrukwekkend van een 1M///, niet? Overigens, zijn het nog papieren cijfers (behalve klein Hockenheim). Maar BMW is meestal conservatief, dus het zal wel kloppen ook. Mijn ACS1 meette 565NM en 375PK op de bank bij Beek Autoracing. Maar ach, wat zegt het.. Ik hoor mensen zeggen dat die bank van Beek veel te positief is, en dan nog, wat zegt het. Misschien meet die 1M/// ook wel dezelfde cijfers, zou zo maar kunnen.
Eigenlijk Erik K, moet jij een keertje een sport doen tegen de 1M///, dat zou leuk zijn. Want die weldadige M3 van jou, maakt het jan-en-alleman vreselijk moeilijk, en het wordt een soort van 'referentie' voor DF snelweg sprintjes: maw. is de BMW van Erik K te verslaan met de 1M///. Dus 25 mei, kom erbij, en laten we dat even testen!
@Hielke, Op 25 mei kun je even sturen in zowel de 1M/// als in de ACS1. Da's mooi, want dan lul ook jij niet alleen op basis van een folder over die auto's
:banaan:
Ferdiacs1 (Die eigenlijk een Ferrari California wil hebben
Laatst gewijzigd door Sperdy op 03 mei 2011, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
M@rcel
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: 1 ///M Coupé
Heb het even opgezocht, zijn allen SportAuto tijden.
- Erik K.
- Berichten: 7220
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: 1 ///M Coupé
Ik hoor graag waar en hoelaat ik mag aantredenFerdiACS1 schreef:Eigenlijk Erik K, moet jij een keertje een sport doen tegen de 1M///, dat zou leuk zijn. Want die weldadige M3 van jou, maakt het jan-en-alleman vreselijk moeilijk, en het wordt een soort van 'referentie' voor DF snelweg sprintjes: maw. is de BMW van Erik K te verslaan met de 1M///. Dus 25 mei, kom erbij, en laten we dat even testen!![]()
De auto van Ferdi heeft overigens altijd veel koppel 565Nm volgens de bank, en niet zoals de 1///M een seconde of 7 500Nm ipv 450Nm, dat scheelt ook nogal.
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 1 ///M Coupé
Boxster ferrari porsche allemaal prachtig voor een rondje om de kerk. Als 2e 3e 4e auto helemaal goed als je ruimte op je erf hebt en geld over hebt.
Nu de dagelijkse gang van zaken. Even weer met beide op moeder aarde. De helft hier zweeft met ze hoofd boven nasa.
1M is gewoon een sportive auto die dagelijks inzetbaar is. Je kan er met 4 man inzitten tis wel krap maar het kan. Een kofferbak waar boodschappen in kunnen. En auto waar iemand gewoon in kan rijden zonder dat mensen je nakijken of met het vingertje wijzen. Heerlijk anoniem.
Wel je schreeuwen ja koop dan een echte sportauto en neem alle nadelen voorlief.
Hielke praat makkelijk maar gaat zelf ook niet dagelijks in een boxster sturen. Schrijven op een forum is makkelijker dan het werkelijk doen. Hielke kiest een punto evo. Een auto die mede ook gekozen is, omdat ze moeder er makkelijker in en uit kan stappen. Grote deuren en hoge zit.
Elke echte lage sportauto is beter dan een normale auto met sportieve aspiraties dat hoeft niemand mij uit te leggen. Alleen nu moet je het even in juiste perspectief zetten hoe je normale dag indeling is. En dan kom je er heel snel achter dat een echte lage sportauto daar meestal als enige auto niet in past.
Nu de dagelijkse gang van zaken. Even weer met beide op moeder aarde. De helft hier zweeft met ze hoofd boven nasa.
1M is gewoon een sportive auto die dagelijks inzetbaar is. Je kan er met 4 man inzitten tis wel krap maar het kan. Een kofferbak waar boodschappen in kunnen. En auto waar iemand gewoon in kan rijden zonder dat mensen je nakijken of met het vingertje wijzen. Heerlijk anoniem.
Wel je schreeuwen ja koop dan een echte sportauto en neem alle nadelen voorlief.
Hielke praat makkelijk maar gaat zelf ook niet dagelijks in een boxster sturen. Schrijven op een forum is makkelijker dan het werkelijk doen. Hielke kiest een punto evo. Een auto die mede ook gekozen is, omdat ze moeder er makkelijker in en uit kan stappen. Grote deuren en hoge zit.
Elke echte lage sportauto is beter dan een normale auto met sportieve aspiraties dat hoeft niemand mij uit te leggen. Alleen nu moet je het even in juiste perspectief zetten hoe je normale dag indeling is. En dan kom je er heel snel achter dat een echte lage sportauto daar meestal als enige auto niet in past.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Maar er zijn genoeg mensen zoals Ferdinand die voor de keuze staan welke fun auto ze willen gaan gebruiken. Hij zegt zelf al die auto uit praktische overwegingen niet echt nodig te hebben.
En hoe onpraktisch is een Boxster werkelijk? Ik zou het graag eens willen meemaken. De instap is in vergelijking met een Elise een peuleschil en qua bodemspeling is ie in vergelijking met een 997 GT3 bijna een SUV. Op drempels zal het niet overhouden maar het is wel te doen. Denk zelfs, aan foto's te zien, dat ie er makkelijker overheen gaat dan de dramatisch onpraktische Alfa Mito.
Voor mijn situatie is de Punto Evo inderdaad de ideale auto. Ik weet niet eens of ik met een andere thuissituatie heel veel geld voor een straatauto zou uitgeven. Ik ben eerder neiuwschierig naar de capaciteiten van een sportieve auto dan dat ik er eentje zou willen bezitten. In mijn beleving is de Punto diesel zelfs de ideale Ringauto! Met de diesel er comfortabel in een knap tempo naar toe om dan voor het middagprogramma bij RSR racing een Clio RS cup op te halen. Het beste van twee werelden! 8)
En hoe onpraktisch is een Boxster werkelijk? Ik zou het graag eens willen meemaken. De instap is in vergelijking met een Elise een peuleschil en qua bodemspeling is ie in vergelijking met een 997 GT3 bijna een SUV. Op drempels zal het niet overhouden maar het is wel te doen. Denk zelfs, aan foto's te zien, dat ie er makkelijker overheen gaat dan de dramatisch onpraktische Alfa Mito.
Voor mijn situatie is de Punto Evo inderdaad de ideale auto. Ik weet niet eens of ik met een andere thuissituatie heel veel geld voor een straatauto zou uitgeven. Ik ben eerder neiuwschierig naar de capaciteiten van een sportieve auto dan dat ik er eentje zou willen bezitten. In mijn beleving is de Punto diesel zelfs de ideale Ringauto! Met de diesel er comfortabel in een knap tempo naar toe om dan voor het middagprogramma bij RSR racing een Clio RS cup op te halen. Het beste van twee werelden! 8)
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: 1 ///M Coupé
Dan heb je de drempels hier nog niet gezien denk ik.. Die voel je zelfs nog in een SUV.Hielke schreef: En hoe onpraktisch is een Boxster werkelijk? Ik zou het graag eens willen meemaken. De instap is in vergelijking met een Elise een peuleschil en qua bodemspeling is ie in vergelijking met een 997 GT3 bijna een SUV. Op drempels zal het niet overhouden maar het is wel te doen. Denk zelfs, aan foto's te zien, dat ie er makkelijker overheen gaat dan de dramatisch onpraktische Alfa Mito.
@Ferdi: Tussen welke auto's twijfel je nu eigenlijk allemaal? ACS1, 1M, Boxster, Boxster Spyder, Ferrari California?
-
M@rcel
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: 1 ///M Coupé
En de Fiat Panda
-
OnlineBram
- Berichten: 16783
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 1 ///M Coupé
Wel willen rijden niet investeren in het bezit. Hmmmm.
Opzich wel mooi bedacht. Ga ik ook maar eens aan beginnen:) Dan hou je teminste nog eens wat knaken over.
Opzich wel mooi bedacht. Ga ik ook maar eens aan beginnen:) Dan hou je teminste nog eens wat knaken over.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Ja luister, je bent zelfverklaard tester of je bent het niet.Andre schreef:Wel willen rijden niet investeren in het bezit. Hmmmm.
Opzich wel mooi bedacht. Ga ik ook maar eens aan beginnen:) Dan hou je teminste nog eens wat knaken over.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Marc Sierra, MarcF en 14 gasten
