De mogelijke subframe schade bij E46's (scheuren) zijn bekend bij velen, en meestal schijnt deze schade goed te repareren te zijn. Alhoewel de financiële afwikkeling nog wel eens te wensen over laat. Is iemand bekend met preventieve maatregelen die te nemen zijn ter voorkoming van deze scheuren (behalve de auto niet gebruiken waar hij voor gemaakt is)? Mijn M3 (2005, 83k) heeft deze schade nog niet, maar als ik verschillende fora lees, het niet de vraag óf het gaat gebeuren, maar wannéér.
Ik kwam al Google'end een reinforcement plate kit van Turner Motorsport tegen, heeft iemand daar ervaring mee?
Subframe schade E46
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Subframe schade E46
Bedoel je scheurtjes is het subframe rond de motorsteunen of uitscheuren van de bevestiging uit de koets achter? In geval van dat laatste is je titel verkeerd. Schade is niet aan het subframe maar aan de koets.
De oplossing is naar Paul Vlasblom rijden en preventief de voorste bevestigingen van het achtersubframe laten verstevigen. De prijs hiervan ga je om lachen. Als er al meer schade is en de kofferbak-vloer moet ook ook gefixt worden kan dat ook, is dagje extra werk. Totaal is sub-1000eu, enkel voorste pennen verstevigen is onder de 500.
De oplossing is naar Paul Vlasblom rijden en preventief de voorste bevestigingen van het achtersubframe laten verstevigen. De prijs hiervan ga je om lachen. Als er al meer schade is en de kofferbak-vloer moet ook ook gefixt worden kan dat ook, is dagje extra werk. Totaal is sub-1000eu, enkel voorste pennen verstevigen is onder de 500.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Re: Subframe schade E46
Nou is het niet zo dat elke E46 uitscheurt natuurlijk, dat percentage ging meer over promillage. Beetje afhankelijk van leeftijd en km stand en het geinstalleerde onderstel(BMW origineel of schnitzer) werd en wordt het meestal door BMW verholpen als het optreedt. Ga je inderdaad circuitrijden, driften en heb je spacers, laag onderstel of knal je de auto af, dan is een versteviging van de montagepunten van het subframe wel verstandig. Of je moet regelmatig kijken of je geen haarscheurtjes ziet. Zolang het nog niet doorscheurt waarbij je subframe bout door de koets getrokken wordt is het nog goedkoop te repareren zoals op de ad van paul V. Het knullige is dat de bout in een blok zit boven de onderste laag plaatwerk (bij een M3 vervelend genoeg dunner dan normale E46 las ik erger) en niet doorgelast zit naar middelste stuk koets en bij wrikken dus de boel doet uitscheuren.
400 euro voor een preventieve fix is eigenlijk peace of mind voor weinig geld.
400 euro voor een preventieve fix is eigenlijk peace of mind voor weinig geld.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Subframe schade E46
Bij de Z3 en dan vooral de M modellen vanwege extra power, komt dat ook regelmatig voor, heb al vele horrorfoto's gezien op het web.
schijnt dat ze met ingang van 2001 beter/ander materiaal gebruikt hebben? dus het nwere type zal er langer van verschoond blijven.
schijnt dat ze met ingang van 2001 beter/ander materiaal gebruikt hebben? dus het nwere type zal er langer van verschoond blijven.
-
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:57
Re: Subframe schade E46
Bedankt voor de reactie's.
Dit lijkt inderdaad een goede oplossing.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bjorn1404 en 3 gasten