Het grote Android (appz) topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Bram » 26 feb 2011, 11:53

Op mijn Galaxy kan ik internet uitzetten en ik ga er vanuit dat dit op meerdere smartphones kan, je telefoon kan dan geen verbinding maken met internet, dus geen rare verrassingen op je rekening. Ik heb wel altijd m'n WiFi aanstaan.

Thuis ben ik gewoon online via mijn eigen WiFi. Je kan voor een paar tientjes een routertje kopen en op die manier je eigen WiFi netwerkje thuis aanleggen, als je al over internet beschikt uiteraard. Kan handig zijn als je appz of updates op je telefoon wilt zetten, of gewoon lui op de bank wil internetten.

Als je ergens bent waar een WiFi hotspot is, moet je in sommige gevallen om login gegevens vragen en dan kom je online via een wachtwoord en inlognaam.

Vaak is dat niet eens nodig, je telefoon vindt het WiFi netwerk en je bent dan met wat simpele handelingen online, zonder dus van betaald internet gebruik te maken. Toen ik in oktober vorig jaar met Nandor in London was hebben wij in de meeste winkels, restaurants en hotels op die manier gratis verbinding gemaakt met internet.

JP

Bericht door JP » 26 feb 2011, 12:09

partyondude schreef:Wat vind je van de nieuwe Galaxy S II die ik ergens hierboven gepost heb? Die heeft toch wel heel erg sterke specs!

(...)
Inderdaad ja :thumbup: , alleen nog duurder dan een Desire HD/Incredible S aangezien ik nu een los toestel moet kopen...(kan pas over 8 maanden verlengen, dus nu geen korting)
Maar ja, een gsm gaat bij mij toch maar een half jaar mee. Dan ben ik erop uitgekeken en is ie meestal versleten. (ik is lomp)

Bram

Bericht door Bram » 26 feb 2011, 12:35

Ja, dat wordt het wel een dure hobby hoor, denk dat de nieuwe Galaxy voorlopig echt niet voor onder de €500,- te krijgen is :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 feb 2011, 12:45

ah, dankje :thumbup: , dat maakt het wat duidelijker...ja thuis wel Internet (kabel @home)
hm, dus zo werkt dat ongeveer :nerd:
zitten ook zoveel afkortingen bij de technische gegevens e.d. :bag:

Bram

Bericht door Bram » 26 feb 2011, 12:48

Ik wist het eerst ook niet hoor :bag: Maar WiFi in huis is gewoon handig, zeker als je ook laptops of tablets hebt :)

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 26 feb 2011, 14:36

Mijn zoon van 13 heeft ook een Android telefoon maar geen internet abbo, uit de market gewoon APN droid halen en je komt niet voor verrassingen te staan. Thuis gebruikt hij (uiteraard) wel WIFI.
APN droid is trouwens ook handig als je geen kosten in het buitenland wil maken per ongeluk.

@Partybram, ik gebruik mijn Desire HD steeds vaker om te navigeren. Het scherm is net zo groot als mijn TomTom XL, alleen heb ik met Google navigatie wél altijd de meest recente kaarten. En hij werkt net zo prettig als mijn TomTom.

Bram

Bericht door Bram » 26 feb 2011, 14:41

Ok cool en navigeert die Desire HD ook goed dan? Dat wil bij de SGS wel eens een probleem zijn lees ik. Heb je er een mount voor gekocht?

De nieuwe SGS heeft ook een 4.3" scherm, vet hoor :mrgreen:

JP

Bericht door JP » 26 feb 2011, 14:53

Ben benieuwd wanneer de SGS II uit zou komen

Bram

Bericht door Bram » 26 feb 2011, 15:26

Volgens tweakers ergens rond mei/juni in Nederland meen ik, UK is eerder aan de beurt.

Stefan R

Bericht door Stefan R » 26 feb 2011, 22:09

De HD navigeert net zo goed als mijn TomTom, ook herberekenen van routes etc. gaat net zo vlot.
Enige wat ik nog moet kopen is een Brodit houder, die kan ik dan zo op een zelfgemaakte steun schroeven voor in de boswachter.

JP

Bericht door JP » 06 mar 2011, 16:53

Inmiddels enkele dagen aan de Desire HD. Ding is wel erg....groooot (maar wel lekker.... 8) )
Kan ik weer enkele maanden vooruit

Ook eens benieuwd wat de App Speedview allemaal kan (net pas geïnstalleerd)

Erik K.

Bericht door Erik K. » 06 mar 2011, 17:44

Ik gebruik de App Carperformance nogal eens, ook erg handig voor 1/4mile, 1000m, 0-100, 0-200 en snelheidsmeter via GPS.

Bram

Bericht door Bram » 02 apr 2011, 15:21

Galaxy Tabs deze zomer in Nederland

AMSTERDAM – De nieuwe Galaxy Tabs van Samsung komen deze zomer naar Nederland en de speciale versie van de 10.1 inch Galaxy Tab die alleen verkrijgbaar is bij Vodafone komt nog eerder.

Dat laat Samsung Nederland tegenover NU.nl weten.

Onlangs maakte Samsung bekend dat er na de eerste Galaxy Tab van 7 inch in april twee nieuwe versies komen van 8.9 en 10.1 inch. De tablets zullen net iets dunner en lichter zijn dan de iPad 2 en worden uitgerust met Android Honeycomb in combinatie met de Touchwiz-interface van Samsung.

Ook worden de prijzen van de tablets flink verlaagd om concurrentie te kunnen bieden aan de iPad 2 van Apple.

Afbeelding

10.1v

Precieze lanceringsdata voor Europa of Nederland zijn niet bekendgemaakt, maar de tablets zullen deze zomer op de Nederlandse markt verschijnen. De 10.1v komt ‘binnenkort’, laat Samsung weten.

Deze variant is alleen verkrijgbaar via Vodafone, voor 599 euro, en kenmerkt zich door de 8-megapixelcamera en is een paar millimeter dikker dan de normale 10.1 inch.

Verkoopcijfers

De ‘oude’ Galaxy Tab werd als eerste concurrent gezien voor de iPad. Inmiddels zijn er twee miljoen exemplaren verkocht. Samsung laat weten een groei in de verkoop te verwachten wat betreft de nieuwe Galaxy Tabs. Van de eerste iPad zijn er zo'n 16 miljoen verkocht.

“Enerzijds door de groei van de markt en samen met de uitbreiding van ons aanbod in verschillende formaten mikken we ook op de groei van ons aandeel in deze markt”, aldus Samsung.
Laatst gewijzigd door Bram op 03 mei 2011, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Bram

Bericht door Bram » 02 mei 2011, 12:41

Als het goed is vanaf vandaag in de winkel en sowieso al te pre orderen:

Samsung brengt Galaxy S II uit

Samsung heeft zijn Android-vlaggenschip Galaxy S II officieel uitgebracht. Het toestel komt uit in 120 landen, waaronder Nederland. Wel moeten Nederlanders nog een paar weken wachten voordat het toestel daadwerkelijk beschikbaar is.

Samsung Galaxy S IIDe Koreaanse fabrikant laat weten begonnen te zijn met het verzenden van de Galaxy S II vanuit zijn thuisbasis. Het toestel lijkt daarnaast al in Europa verkrijgbaar te zijn; in het Verenigd Koninkrijk wordt de Android-smartphone inmiddels geleverd. Zo is het toestel bij de Britse provider O2 los verkrijgbaar voor 399 pond. Nederlandse webshops hanteren momenteel hogere prijzen, maar het is mogelijk dat deze na de release in Nederland dalen. Die release vindt vermoedelijk half mei plaats.

Afbeelding

Ondertussen claimt de Nederlandse ontwikkelaar Chainfire al een alternatieve kernel op de Galaxy S II geïnstalleerd te hebben. Hij werkt hiervoor samen met andere ontwikkelaars, maar het is onduidelijk wie precies hieraan werken. De hackers verwachten ook snel roottoegang te hebben, waardoor het aannemelijk is dat er binnenkort al mogelijkheden komen om custom roms op de smartphone te zetten. In tegenstelling tot de meeste nieuwe toestellen van concurrerende smartphonemaker HTC, heeft Samsungs Galaxy S II geen versleutelde bootloader, wat het installeren van alternatieve software vergemakkelijkt.

De Galaxy S II beschikt over een dualcore-Exynos-processor die zijn werk op 1,2GHz doet. Het scherm is van het Super Amoled Plus-type en heeft een diagonaal van 4,3" met een resolutie van 800x480 pixels. Foto's kunnen geschoten worden met een 8-megapixelcamera die ook over een ledflitser beschikt. Verder beschikt het toestel over wifi, gps, bluetooth en umts met hspa+.

Mogelijk verschijnen er alternatieve versies van de Galaxy S II op de markt. Door tekorten is Samsung waarschijnlijk genoodzaakt om versies met Nvidia's Tegra 2-processor en een Super Clear LCD uit te brengen. Daarnaast kwamen er veel verschillende versies uit in de Galaxy S-serie. Het is mogelijk dat Samsung de opvolger, de Galaxy S II, eveneens gaat aanpassen voor verschillende providers.

Lee M3

Bericht door Lee M3 » 02 mei 2011, 22:09

Hmm... binnenkort mag ik mijn abonnement weer verlengen. Galaxy S II of HTC Sensation? :hmmm:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 02 mei 2011, 22:48

Wheather Widget update van Htc ligt momenteel plat.

Heb Fancywidget nu f geïnstalleerd en werkt wel. Hoor er meer mensen over. Hier ook mensen die dit probleem hebben?

Bram

Bericht door Bram » 02 mei 2011, 22:57

Lee M3 schreef:Hmm... binnenkort mag ik mijn abonnement weer verlengen. Galaxy S II of HTC Sensation? :hmmm:
De HTC heeft minder RAM (786 MB vs 1 GB) en opslag geheugen (1 GB vs 16 GB). Resolutie is hoger, al is daarmee niet zeker of dat ook voor scherper beeld zorgt, aangezien de SGS II een nieuwere versie van het S-AMOLED scherm heeft.

Verder heeft de SGS II een accu met grotere capaciteit en is die platter en lichter dan de HTC. Beiden maken gebruik van een dualcore processor, Samsung van zijn eigen en HTC van 1 van Qualcomm en beiden draaien die op 1.2 GHz.

Zodra ik sim only kan gaan bellen koop ik de SGS II gewoon. Prijzen gaan vast nog wel wat zakken en m'n SGS I is vast nog wel iets waard tegen die tijd :)

atomchris

Bericht door atomchris » 03 mei 2011, 09:44

applanet is de black market appstore voor android...TOP!

Bram

Bericht door Bram » 04 mei 2011, 18:15

"HTC rolt Gingerbread-update uit voor Desire HD en Incredible S"

HTC is begonnen met de uitrol van Android 2.3.3 voor zijn smartphones Desire HD en Incredible S. Gebruikers ontvangen de update over-the-air. De fabrikant levert geen nieuwe versie van zijn skin Sense mee bij de update.

Afbeelding

HTC Desire HD floatDe eerste gebruikers van een Desire HD en Incredible S hebben de update inmiddels op hun toestel ontvangen, zo blijkt uit reacties op GoT. Met de update wordt de Android-versie op de telefoons van versie 2.2 naar versie 2.3.3 gebracht, wat onder andere de prestaties van de toestellen moet verbeteren. Daarnaast biedt de nieuwe versie van Googles mobiele besturingssysteem ondersteuning voor het sip-protocol voor internetbellen en ondersteuning voor near field communication. De Desire HD en Incredible S hebben echter geen nfc-chip aan boord.

HTC bracht voor nieuwe Android-toestellen onlangs een nieuwe versie uit van zijn Sense-skin. Deze is inmiddels bij versie 3.0 aangekomen en biedt onder andere een verbeterd lockscreen. De fabrikant liet eerder al weten dat niet alle toestellen hierover zullen beschikken. Het blijkt dat HTC inderdaad geen Sense 3.0 in de Gingerbread-update heeft verwerkt. Wel is het mogelijk om deze via een custom-rom op de Desire HD te installeren.

De Incredible S werd in maart uitgebracht in Nederland en beschikt, net als de Desire HD, over een Qualcomm MSM8255-processor die zijn werk op 1GHz doet. Het scherm van de Incredible S is met 4" een stukje kleiner dan dat van de Desire HD, die een schermdiagonaal van 4,3" heeft. De Desire HD is al wat ouder; dit toestel werd als opvolger van de eerste Desire in oktober uitgebracht.

EN:

"Samsung Galaxy S 2 heeft in Zuid-Korea het preorderrecord van de iPhone 4 overtroffen"

Samsung heeft met de Galaxy S 2 het preorderrecord van de iPhone 4 in Zuid-Korea overtroffen. In de eerste 5 dagen werd de Samsung Galaxy S 2 meer dan 200.000 keer besteld. Samsung is een Zuid-Koreaans bedrijf. Het record van de iPhone 4 lag op 110.000 preorders. De eerste 10.000 preorders voor de Samsung Galaxy S 2 vonden plaats in slechts 29 minuten en de eerste 20.000 in slechts 64 minuten.

Afbeelding

Als Samsung in dit snelle tempo door weet te gaan, gaan ze hun doel van 10 miljoen verkochte exemplaren van de Galaxy S2 zeker halen. Verder hebben AT&T (de grooste aanbieder in de Verenigde Staten) en Samsung medegedeeld dat ze later deze week samen iets speciaals aankondigen. Dit is waarschijnlijk de lancering van de Samsung Galaxy S 2 in de VS.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 04 mei 2011, 18:57

Gingerbread net geinstalleerd op m'n DHD, werkt lekker. Stukje vlotter geworden ook. :-)

Verder sinds vorige week een Android 3.0 tablet, de Iconia tab a500 van Acer. Topding, net geroot ook. Alleen nog weinig honeycomb apps helaas.

Bram

Bericht door Bram » 04 mei 2011, 19:19

Ik wacht met smart op Honeycomb op m'n SGS, gaat wel komen, maar wordt waarschijnlijk nog wel een maandje wachten. Maar goed, toch relaxt dat Samsung op een 1 jaar oud toestel, wat onderhand al oud is in telecomland, toch nog deze update gaat geven.

Mooi, zo'n tablet! Laat eens weten wat voor specs die heeft en hoe die eruit ziet. Waarom niet de nieuwe Tabs van Samsung? Die lijken me echt heel erg fraai!

En, je hoeft toch geen Honeycomb apps te hebben om je tablet te kunnen gebruiken? Werkt toch ook met reeds bestaande apps? Of zijn die dan minder mooi qua resolutie?

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 04 mei 2011, 19:34

partyondude schreef:Ik wacht met smart op Honeycomb op m'n SGS, gaat wel komen, maar wordt waarschijnlijk nog wel een maandje wachten. Maar goed, toch relaxt dat Samsung op een 1 jaar oud toestel, wat onderhand al oud is in telecomland, toch nog deze update gaat geven.

Mooi, zo'n tablet! Laat eens weten wat voor specs die heeft en hoe die eruit ziet. Waarom niet de nieuwe Tabs van Samsung? Die lijken me echt heel erg fraai!

En, je hoeft toch geen Honeycomb apps te hebben om je tablet te kunnen gebruiken? Werkt toch ook met reeds bestaande apps? Of zijn die dan minder mooi qua resolutie?
Hier wat info over de A500:

Afbeelding
Vanaf eind vorige week is de Acer Iconia Tab A500 leverbaar in Nederland. Deze tablet heeft een LCD-scherm met een doorsnede van 10,1 inch en draait op het besturingssysteem Android 3.0, bijgenaamd Honeycomb. Het apparaat gaat de concurrentie aan met vergelijkbare tablets die de komende maanden in Nederland op de markt verschijnen.

De Iconia Tab is de eerste Android 3.0-tablet die in Nederland verkrijgbaar is. Vanaf begin april is al wel de Galaxy Tab 10.1v bij Vodafone te bestellen, maar deze is nog niet leverbaar. De Iconia Tab heeft onder meer een nVidia Tegra 2 dual-core processor. Daarnaast heeft de tablet twee camera's (2 megapixel en 5 megapixel) en een schermresolutie van 1280 bij 800 pixels.

Het geheugen van de tablet is uit te breiden met een microSD-geheugenkaart. Verder beschikt de Iconia Tab over een (mini)HDMI-poort, USB-aansluiting en Bluetooth. De tablet weegt 700 gram, meet 260 bij 177 bij 13.3 millimeter en houdt het volgens Acer tot 10 uur uit op een volle batterijlading.

Op dit moment wordt de versie met 32 GB en wifi-verbinding bij een aantal Nederlandse winkels te koop aangeboden, zoals Dixons. Acer komt ook nog met andere modellen, waaronder een met 3G-verbinding. Voor dit model is nog geen leverdatum bekend.

De adviesprijs voor de 32GB-versie met wifi bedraagt 499 euro.
Samsung had ook gekund maar wij zijn Acer reseller dus dat lag wat meer voor de hand. En de Acer was als één van de eersten leverbaar. Had een paar weken terug een iPad 2 besteld maar die bleek dus niet snel leverbaar. Maar gecancelled toen. Ben eigenlijk gegaan voor de eerste tablet die leverbaar was. :)

In principe werken oudere Android apps meestel ook wel, alleen ziet dat er soms niet uit (lage resolutie), werken ze soms domweg helemaal niet op Android 3.0 of krijg je een heel klein venster waar de app in draait. Zo werkt bijvoorbeeld de officïele Formula 1 timing app ook niet geweldig op Android 3.0. Hij start wel op maar je kunt bijvoorbeeld de opties in de app weer niet aanpassen.

Zijn dus nog maar een paar echte Honeycomb apps waarmee je echt profiteert van het grote scherm maar daar zitten wel pareltjes tussen. De Youtube of Gmail app van Google is super, evenals bijvoorbeeld de CNN app. Maar het zijn er nog niet veel, op dat vlak loopt Apple nog behoorlijk voor.

Maar goed, Android 3.0 is ook nog maar net leverbaar dus dat zal ongetwijfeld binnenkort verbeteren. :)

Bram

Bericht door Bram » 04 mei 2011, 19:48

Mooi ding zeg! Lijkt me een serieuze concurrent van de Samsung en Apple, alleen is de Acer wat zwaarder, of niet?

Tablet apps zullen nu pas echt los gaan komen, aangezien de Honeycomb tablets echt volwaardige concurrenten van de iPad 2 zijn. De eerste Tab van Samsung draaide op 2.2 en dat was geen tablet besturingssysteem.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 04 mei 2011, 19:52

Tikje zwaarder idd... mooie van de Acer vind ik wel dat de achterkant van aluminium is... behoorlijk goed afgewerkt en ook mooi.

Afbeelding

Achterlijke van Acer is dan weer dat ze de Exchange ondersteuning uit Android hebben gesloopt. Idioten... dat hebben veel zakelijke gebruiker (waaronder ik) nou juist wel nodig... ik wil hem ook zakelijk gaan gebruiken. Geen idee waarom ze dat hebben gedaan.

Daarom net de Iconia geroot, originele email.apk weggemikt en vervangen door de versie van een Asus eee pad hehe. Nu heb ik alsnog Exchange ondersteuning.

Stefan R

Bericht door Stefan R » 04 mei 2011, 19:52

Vanmorgen Gingerbread binnen gehaald op de DHD, en samen met Launcher pro plus werkt het allemaal nóg soepeler sneller etc.

Plaats reactie