Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Friso

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Friso » 01 mei 2011, 22:14

artikel zegt genoeg.
http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Oh-oh ... doving.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Luco

Bericht door Luco » 01 mei 2011, 22:21

Friso schreef:@luco beide groepen........varkens ritueel slachten:?:

Ja, in nederland worden ongelovigen gezien als varkens, en die moeten dan volgens een bepaald geloof geslacht worden.waarschijnlijk zoals Theo van Gogh.Maar dat zijn we allang vergeten want het is ook al zolang geleden. :goodnight:
Waar staat dat ik het over ritueel slachten van varjkens heb?
Van Gogh erbij halen is helemaal kinderachtig, het gaat erom dat ritueel slachten voor een dier niet pijnlijker is dan dat wij met onze voedselvoorziening omgaan.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mei 2011, 22:35

en dus goed dat er wat tegen gedaan gaat worden toch? :thumbup:

Luco

Bericht door Luco » 01 mei 2011, 22:44

GTRene schreef:en dus goed dat er wat tegen gedaan gaat worden toch? :thumbup:
Ow, wordt er dan wat aan het vervoer gedaan?
Wordt er wat aan de erbarmelijke leefomstandigheden gedaan?

Nee geen van beiden, maar wel zeiken over een paar dieren die ritueel geslacht worden, beetje hypocriet he.

En dat bedoel ik met dat het een rascistisch topic aan het worden is, het gaat alleen maar over turken en marrokanen, als een boer hier in nederland zelf zijn dieren slacht houdt iedereen zijn kop dicht.
En dat gebeurt minimaal zoveel als het ritueel slachten.

SteV6

Bericht door SteV6 » 01 mei 2011, 22:48

Pennucciracing Luco schreef:Ow, wordt er dan wat aan het vervoer gedaan?
Wordt er wat aan de erbarmelijke leefomstandigheden gedaan?
Afgelopen week lieten ze wat beelden zien van misstanden waar de animalcops wat aan moeten gaan doen. Er wordt zelfs een alarmnummer voor geopend, alleen weet ik niet meer zeker of dat 199 wordt ... :oops:

Snipe

Bericht door Snipe » 02 mei 2011, 00:21

Michel P schreef:
Snipe schreef:Zondagmorgen, de zon schijnt, kortom: tijd om eens lekker uit te halen.
Geert Wilders schreef:Gefeliciteerd Job met de 65e verjaardag van de PvdArabieren. Jullie gaven NL massa-immigratie en importeerden velen kanslozen en criminelen.
http://twitter.com/#!/geertwilderspvv/s ... 4787680256" onclick="window.open(this.href);return false;
Zit hij er zover naast?
- Zijn er cijfers van het aantal 'Arabieren' dat lid is van de PvdA of erop stemt?
- Cohen lijkt me niet echt een naam voor een Arabier.
- Massa-immigratie begon met gastarbeiders, begin jaren '60. De PvdA zat toen niet in de regering.
- Kanslozen en criminelen importeren? De eisen voor toelating werden in 2001 door staatssecretaris Cohen zodanig verscherpt dat zijn opvolger Rita Verdonk ze ongewijzigd liet.
- Heb ik het nog niet over de taalfouten.
- Heb ik het evenmin over Wilders' importbruid.

Overigens, de PVV is net zo verdeeld over dat ritueel slachten als de PvdA. (En was er eerst net zo fel tegen.)

dvh

Bericht door dvh » 02 mei 2011, 00:32

@Luco

Ben zelf vaak genoeg bij Dumeco , Boxtel , geweest.
Onderdeel van http://www.vionfood.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Die varkens krijgen een prinsenbehandeling alsvorens geslacht te worden.
Nu kun je gaan bakkerlijen over transport en fokken.
Het gaat in dit geval om het slachten.

De varkens worden daar vol liefde en passie behandeld.
Een boer die een eigen koe slacht doet dit ook zo netjes mogelijk.

Ik kom uit een boerenfamilie en heb genoeg dieren geslacht zien worden, geen van de slachtigen kkmen overheen met het " halal " slachten.

Van mij mogen ze het daarom afschaffen.
Verder is er een hoop mis betreft massateelt en bioindustrie. Maar je kan niet alles tegelijk veranderen.
Dit is een stap in de goede richting.

Snipe

Bericht door Snipe » 02 mei 2011, 00:39

dvh schreef:Ik kom uit een boerenfamilie en heb genoeg dieren geslacht zien worden, geen van de slachtigen kkmen overheen met het " halal " slachten.

Van mij mogen ze het daarom afschaffen.
Verder is er een hoop mis betreft massateelt en bioindustrie. Maar je kan niet alles tegelijk veranderen.
Dat ritueel slachten, halal of joods, verdient geen schoonheidsprijs. Maar hoe vaak komt het voor? Wat dat betreft zou je beter iets aan massateelt of bioindustrie kunnen doen. Kijk bijvoorbeeld eens naar een scharrelkip. Dan denk je aan zo'n vrolijk rondscharrelende kip, maar zoek de minimumeisen eens op... En zo zullen er nog wel duizend voorbeelden zijn.

Luco

Bericht door Luco » 02 mei 2011, 07:28

dvh schreef:@Luco

Een boer die een eigen koe slacht doet dit ook zo netjes mogelijk.
Hou toch op man voor 90% van de boeren zijn zijn dieren puur inkomsten, niet meer niet minder, daar zijn nog heel veel misstanden.
Het is niet dat ik voor ritueel slachten ben, maar nu wordt op elke slak zout gelegd.

Wel typisch weer, de opfokkippen wordt weer zorgvuldig uit de qoutes weggelaten.

Hypocriet is het.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 02 mei 2011, 07:37

ik begrijp al lang niet dat het halalslachten geen wet overtreedt. Daar zit dan toch ruimte voor verbetering van ons wetboek zou ik zeggen. Dat en het voeren van groeihormonen aan ons dagelijks stukje vlees.

dvh

Bericht door dvh » 02 mei 2011, 07:50

Hou toch op man voor 90% van de boeren zijn zijn dieren puur inkomsten, niet meer niet minder, daar zijn nog heel veel misstanden
In elk vak heb je prutsers, ook bij boeren.
Als we dan alles over een kam scheren dan klopt die 90% al niet met de mensen die ik ken.

Waarop basseer jij je 90% ??
Gewoon uit de lucht gegrepen volgens mij.

Begrijp me niet verkeerd. Massateelt waar dieren verkeerd behandeld worden ben ik zeer op tegen.

Luco

Bericht door Luco » 02 mei 2011, 08:08

dvh schreef:
Hou toch op man voor 90% van de boeren zijn zijn dieren puur inkomsten, niet meer niet minder, daar zijn nog heel veel misstanden
In elk vak heb je prutsers, ook bij boeren.
Als we dan alles over een kam scheren dan klopt die 90% al niet met de mensen die ik ken.

Waarop basseer jij je 90% ??
Gewoon uit de lucht gegrepen volgens mij.

Begrijp me niet verkeerd. Massateelt waar dieren verkeerd behandeld worden ben ik zeer op tegen.
Nee hoor is niet uit de lucht gegrepen, heb bij diverse boeren geholpen en gewerkt.
Tevens heb ik in mijn jonge jaren diverse malen kippen geladen en het gaat er nu nog steeds hetzelfde aan toe.

Ik ben ook tegen halal slachten, ritueel slachten, massateelt enz enz enz.
Maar laat jij je stukje vlees ervoor staan?
Ik niet, daar ben ik ook eerlijk in.

En laten we eerlijk zijn, hoeveel dieren worden er nu daadwerkelijk ritueel geslacht, dat is echt een druppel op de gloeiende plaat en weer erg goedkoop scoren omdat men weet dat het 99% buitenlanders zijn die dat doen.

Als je dan daadwerkelijk betrokken bent bij het dierenleed zijn er wel andere dingen om je druk te maken dan het ritueel slachten.

Michel P

Bericht door Michel P » 02 mei 2011, 08:12

+1 Luco!

Michel

dvh

Bericht door dvh » 02 mei 2011, 08:15

Ook eens.

Echter:
Van mij mag er zowiezo meer aandacht gaan naar het welzijn van dieren.
Betaal hier graag wat meer voor.

Elise

Bericht door Elise » 02 mei 2011, 08:48

Michel P schreef:Het sociale systeem was in basis meer dan prima, ben ik een groot voorstander van, echter misbruik is nooit keihard gestraft.
Regeren is vooruit zien en bij de invoering van het sociale systeem was toen al bekend dat het een onhoudbaar systeem was. Immers, men wist toen al dat gezinnen kleiner werden en mensen ouder werden.

Laat ik wel even duidelijk maken dat ik wel voorstander ben van een goed sociaal systeem, maar het gaat mij op de manier waarop e.e.a. ingevoerd wordt.
Als je een systeem invoert, waarvan je op je klompen kunt aanvoelen dat het op termijn dat het op termijn onhoudbaar is, moet je dit voor een bepaalde tijd instellen. Mocht de termijn verlopen zijn kan een regering die er dan zit altijd kiezen om de periode te verlengen.
Overigens is dit is waar zowel links als rechts zich schuldig aan maken....

GTRene

Bericht door GTRene » 02 mei 2011, 09:03

Pennucciracing Luco schreef:Ik ben ook tegen halal slachten, ritueel slachten, massateelt enz enz enz.

.
wat zit je dan te zeuren en of een ander voor iets raars uit te roepen, dit is toch wat we zeggen, dan zijn we het daar toch over eens!.
Leer eens wat manieren over normaal communiceren ipv dat geschreeuw zo vaak :wink:
Laatst gewijzigd door GTRene op 02 mei 2011, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Elise

Bericht door Elise » 02 mei 2011, 09:03

Pennucciracing Luco schreef:als een boer hier in nederland zelf zijn dieren slacht houdt iedereen zijn kop dicht.
En dat gebeurt minimaal zoveel als het ritueel slachten.
Daar ben ik het niet mee eens Luco, boeren die zelf slachten zul je (al jaren) niet snel vinden.
99,9% van de boeren brengen hun vee, wat voor eigen consumptie is, naar het slachthuis om het daar de laten slachten. Wat wel voorkomt is dat het uitbenen bij de boer thuis gebeurd.

Thuis slachten kwam wel veel voor in de gastarbeiders tijd, toen er nog geen of weinig speciale dagen bestonden voor ritueel slachten in de slachthuizen.
In die tijd kwam het ook vaak voor dat boeren erg moesten oppassen dat de kopers van schapen niet in een onbewaakt moment ter plekke het schaap met een mes de keel doorsneden.....

Elise

Bericht door Elise » 02 mei 2011, 09:06

Pennucciracing Luco schreef:Deze beide groepen dieren lijden meer pijn dan bij ritueel slachten, als dat goed gebeurd wordt de keel in een keer doorgesneden waarbij het meeste wat je daarna ziet, stuiptrekkingen zijn.
Dit klopt helemaal.
Ook als een dier "geschoten" wordt zie je dezelfde stuiptrekkingen.

Friso

Bericht door Friso » 02 mei 2011, 09:07

Om hoeveel dieren het eigenlijk gaat? lees het volgende artikel a.u.b.( 2 miljoen )
http://www.depers.nl/binnenland/563208/ ... lacht.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En dat het een rascistisch topic aan het worden is?ritueel slachten behoort toe aan een geloof , en niet aan een Ras.

En v.w.b. het behandelen van dieren ,de een gaat er wel goed mee om en de ander niet.En natuurlijk het kan op veel vlakken beter.
Zo zijn er ook nog legio mensen die het normaal vinden om hun vrouw ,zo nu en dan een pak rammel tegeven uit naam van het geloof, maar dat noemen we dan cultuur. :angel:
Laatst gewijzigd door Friso op 02 mei 2011, 09:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 02 mei 2011, 09:08

GTRene schreef:
Pennucciracing Luco schreef:Ik ben ook tegen halal slachten, ritueel slachten, massateelt enz enz enz.

.
wat zit je dan te zeuren en of een ander voor iets raars uit te roepen, dit is toch wat we zeggen, dan zijn we het daar toch over eens!.
Leer eens wat manieren over normaal communiceren ipv dat geschreeuw zo vaak :wink:

Schreeuwen, normaal communiceren?
Heb jij wel eens in de spiegel gekeken, meneer de rascist :please:

GTRene

Bericht door GTRene » 02 mei 2011, 09:10

bedankt voor het verduidelijken van wat ik bedoelde Luco :thumbup: :wink:

Luco

Bericht door Luco » 02 mei 2011, 09:16

GTRene schreef:bedankt voor het verduidelijken van wat ik bedoelde Luco :thumbup: :wink:
Misschien moet je eens beter leren lezen.
Ik zeg toch dat ik er ook tegen ben, maar dat er nog veel grotere misstanden zijn in deze dierenindustrie.
Dus alleen dat hameren op ritueel slachten is in mijn ogen niet correct.

Dus wie zeurt er nu?

Met name jij, vooral als het over mensen gaat die iets proberen te bereiken of bereikt hebben en over buitenlanders.

Jij staat dan vooraan om deze mensen te schofferen en uit te schelden.
Het zou je sieren als je dat eens wat minder zou doen.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 mei 2011, 09:23

die bedankt voor regel was voor.....ach laat maar, je get it or not :wink:

anyway, onnodig dierenleed om wille van geloofdredenen vind ik en mede met mij, onacceptabel, daar hebben we in elk geval een overeenkomst :lol:
der zijn in het verleden trouwens al redelijk wat regels aangescherpt wat betrefd vervoer van dieren en de meters die ze minimaal moeten hebben.
Magoed, daar ging de aanzet tot de discussie niet om, dat ging om halal en ritueel slachten e.d. bij bepaalde geloven (geen rassen :wink: )

Luco

Bericht door Luco » 02 mei 2011, 10:00

En dat blijft goedkoop scoren Rene.

De misstanden met vervoer en fokken zijn vele malen groter dan het ritueel slachten.
Dus als je echt wat aan dierenleed wil doen moet je niet beginnen met het verbieden van ritueel slachten, maar beginnen met het handhaven van bv de vervoersregels.
80 tot 90% van bv de varkensvervoerders stoppen nog steeds veel te veel varkens in de vrachtwagens omdat de pakkans minimaal is en de straf niet opweegt tegen de winst.
Hetzelfde met de opfokkippen, ik zou zeggen kom eens kijken naar bv het inladen van deze dieren.

In verhouding met dierenleed is het ritueel slachten misschien 5% van de totaalmisstanden, maar omdat het met name over moslims gaat vind ik het een rascistisch tintje krijgen.

Stoofpaling is typisch nederlands, gaan we dat dan ook verbieden om de paling met zout te overstrooien om de huid schoon te krijgen terwijl ze nog leven of stuiptrekkingen hebben?

Ik begin me ook steeds meer te storen aan de heer Wilders, hij doet niks anders dan goedkoop proberen te scoren.

HansD

Bericht door HansD » 02 mei 2011, 11:58

Wat een paniek om wat diertjes en welke manier van slachten het gruwelijkst is, voor mensen die kapot gaan merk ik toch heel wat minder sympathie.

Sterke actie ook weer van Wilders richting de PVDA. Je hoeft je als politieke partij -oh nee sorry beweging zonder leden- natuurlijk ook helemaal niet te richten op het bereiken van je eigen verkliezingspunten als je je gewoon heerlijk alleen maar tegen een ander af hoeft te zetten. Leidt de aandacht ook weer even lekker af van het feit dat je zelf eigenlijk nog maar weinig bereikt hebt behalve een hoop verbale diarree. Die animal cops zijn geloof ik het 1e punt van de PVV dat ook daadwerkelijk in gang gezet is. Knap resultaat na 6 maanden en een extreem belangrijke stap naar het weer leefbaar maken van onze samenleving :hmmm: .

Plaats reactie