Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RVV » 28 apr 2011, 17:23

Robin schreef:Die uniformen komen van schoolswege. En de leering/ouders moeten die onderhouden.
Die uniformen was maar 'n idee.....
Ik blijf erbij dat 't onderwijs hier op 'n abominabel laag punt staat tov Zuid Amerikaanse landen bijvoorbeeld. Dan kunnen jullie hoog en laag springen, me niet geloven, maar ik weet wel beter...jammergenoeg. 8)

uhm ik schrijf toch niet dat je geen gelijk hebt? :wink:

Alleen denk ik dat uniformen vooral een cultuurkwestie is... soms al een eeuwen oude traditie.

Ach wij hebben dan weer Gouda kaas en tulpen :bag: :mrgreen:

Metchu

Bericht door Metchu » 29 apr 2011, 11:04

Kanker hoofddoek.
Laat me bij voorbaat melden dat dit een blog wordt met nul komma nul samenhang, de woordkeuze reteslecht is, het beladen is vol emotie, het waarschijnlijk boordevol spelfouten staat, en ook de opbouw ver te zoeken is desondanks wil ik het toch even kwijt.

Drie maanden geleden vond iemand het nodig mij in een overvolle Albert Heijn uit te schelden voor kanker hoofddoek. Soit. Wilde in de eerste instantie reageren dat ik inderdaad kanker had en hem daarom wegens haaruitval droeg, gewoon, nieuwsgierig naar de reactie. Toch besloten het te laten ben ik verder gegaan met boodschappen doen.
Drie weken geleden gaf een studente in een overvolle trein aan dat zij niet wilde dat ik naast haar plaatsnam. Het moment dat ik dat wel deed kreeg ik een ‘kutbuitenlander’ naar mijn hoofd geslingerd. I have seen worse, dus ook deze liet ik over mijn kant gaan. Vandaag werd mij op Amsterdam CS gevraagd of ik het niet warm had ‘met dat doekje op mn hoofd’ -vraag het aan dat kreng naast me met Uggs aan sukkel- maar nee, ook hier ging ik niet verder op in. Later op de dag liep ik met mamalief op straat, en bleek er iets met ‘burqa’ mijn kant opgegooid te worden, ik hoorde het niet, mijn moeder wel, zij gooide er wel iets overheen, maar ook dit ontging me.

Na deze aanhoudende gebeurtenissen ben ik gaan nadenken, waar mensen ineens het recht vandaan denken te halen je ongevraagd hun ongezoute, beledigende en pijnlijke meningen op te dringen.

Na op Twitter de onderwerpen PVV, geert Wilders en hoofddoek verbannen te hebben, moet ik het toch nog eenmalig op kwijt.

Ik ben 23, woon op mezelf in een leuk appartement, heb een goede baan, en draag meer belasting af dan me lief is. Ik ben vrij opgevoed, heb altijd de keuzes kunnen maken -en gemaakt- die mij bliefte, en tevens gedaan. Ik ben Moslim en heb na goed overwegen besloten een hoofddoek te dragen. Vanuit geen enkele hoek is me iets opgedragen of verplicht, geloof het of niet, tis allemaal pure vrije wil. (voor een ieder die mij kent weet dat mij überhaupt niks opgedragen kan worden, maar dat even daargelaten)

In mijn dagelijkse leven ben ik heel makkelijk.
Als er in de bedrijfskantine geen halalvlees is, vraag ik daar niet om, en eet wat wel toegestaan is.
Ik bid vijf keer per dag op tijd, laat mijn werk dit niet toe, geen probleem, dan haal ik ‘s avonds thuis alles in.
Ligt mijn Nederlandse moeder ‘s avonds na een dag hard werken uitgeteld op de bank, schenk ik met liefde een glas wijn voor haar in.
Heeft mijn broertje ‘s ochtends een kater, dan bedien ik hem op bed met een stevig ontbijt in de hoop dat hij zich snel beter voelt.
Pas kwam er een verzoek van een niet-islamiet die dicht bij me staat. Deze persoon had iemand leren kennen, en ‘het’ zou wel eens kunnen gebeuren, of ik de daarvoor benodigde voorbehoedmiddelen zou willen halen, de schaamte overheerste van de andere kant. No problem, ik ben naar de Etos geracet en heb zonder blikken of blozen een familiepak condooms gehaald, de enige preek die je van mijn kant krijgt is hoe belangrijk bescherming is.
Ik hou van de gayparade, en van homo’s. Volgens veel moslims is homoseksualiteit verboden, ik heb het vaak onderzocht, en waar in de Torah en de Bijbel letterlijk staat dat hun de meest verschrikkelijke aangedaan mogen worden, heb ik dit nergens in de Quran terug kunnen vinden. Ik gooi het op een ‘God weet het beter’ en laat het oordelen aan Hem over, I love gay men en daarmee uit.

Waar het op neerkomt: Ik dring niemand iets op, functioneer naar behoren, pas me aan, participeer in deze Nederlandse samenleving, maar gebaseerd op het feit dat ik een hoofddoek draag, denken mensen het recht te hebben je als tweederangs burger te mogen behandelen en mij random voor alles en nog wat uit te mogen te maken.

De hoofddoek is een deel van mij, hij hoort bij mij. Ik draag hem nu al zolang, dat bij afwezigheid ik me niet minder naakt zou voelen als wanneer ik in mn blote achterwerk naar buiten zou wandelen. Niet alleen is hij er om een deel van mijn schoonheid te bedekken, ook is hij er om bepaalde verleidingen te weerstaan. Nee, niet voor de mannen, verleiding voor mijzelf. (geloof me, zo geweldig ben ik niet, ook niet met onbedekt haar).
Ik trek een grens ‘tot hier en niet verder’. Ik ben een volwassen vrouw die alle facetten van het leven geproefd heeft, besloten heeft dat dit de koers is die ik op wil gaan. Het behoed mij voor de dingen waar ik van geloof dat ze mij meer slecht dan goed zullen doen, niet alleen omdat dit in een boek is vastgelegd, ook omdat ik het zelf heb ervaren.

En geloof me, ik hoef niet gered te worden. Had me gered toen ik ‘s avonds laat door jongens lastig gevallen werd. Had me gered toen ik als achttien jarige een week lang doodziek was omdat een debiel GHB in mijn drinken had gegooid tijdens een gezellig avondje op stap met vriendinnen. Had me gered toen ik op te jonge leeftijd een tattoeage zette omdat ik dat stoer vond en niet in de gaten had hoeveel impact zoiets later zou hebben.
Daar lieve meneer wilders, had ik allemaal graag gered van willen worden, jaren geleden.
Dat de een zijn zogenaamde vrijheid de ander niet is, moge duidelijk zijn. Hoe ik dat voor mijzelf afbaken, is aan mij, en mij alleen.
Uiteraard wetende dat het meneer Wilders z’n reet zal roesten of ik onderdrukt ben of niet, en het een staaltje moslim bashen is waar Pim Fortuin een driedubbele salto in zn graf van draait.

De economische crisis is nog steeds niet afgedaan, China neemt de boel over, dagelijks sterven duizenden mensen in oorlogen en aan aids, er worden goed geïntegreerde kinderen gedeporteerd naar land van herkomst, criminaliteit neemt toe, vrouwenhandel is groter dan ooit, maar Nederland maakt zich druk om de hoofddoek.
Als de Nederlandse samenleving zich net zo boos zou maken over de bovenstaande zaken als het feit dat ik mijn hoofd bedek, zouden we zowaar in een utopie kunnen leven.

De volgende keer als je naar een meisje kijkt die haar haren bedekt, denk dan aan de andere kant van het verhaal.

Niet de (niet bestaande) islamisering is een gevaar voor deze samenleving, de groeiende intolerantie is daarentegen wel funest.

Dankjewel meneer Geert Wilders.
http://dunyahenya.wordpress.com/2011/04 ... hoofddoek/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook hiermee gaat Nederland naar de haaien natuurlijk...

Tom

Bericht door Tom » 29 apr 2011, 11:30

Zoals zij zichzelf beschrijft is dat een goede manier van integreren, namelijk je geloof niet bij anderen opdringen en normaal functioneren binnen onze samenleving. Maar het is van haar ook een beetje de kop in het zand steken. Er zou geen Wilders rondlopen als alle allochtonen op zo'n manier zouden integreren. Dat wildvreemde tokkies haar uitschelden is inderdaad triest.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 29 apr 2011, 11:37

Volgens mij mis je haar punt compleet Tom.

Tom

Bericht door Tom » 29 apr 2011, 11:41

Dat Wilders alle moslims in een slecht daglicht zet en sommige mensen dat alles voor waarheid aan nemen? Daar heeft ze gelijk in...

Emiel

Bericht door Emiel » 29 apr 2011, 11:45

Als je dat leest denk je, tof wijffie.

Ik vermoed dat het niet eens zo zeer richting "buitenlanders" is. Wat ik bedoel, de algehele irritatie binnen de NL grenzen neemt absurde grenzen aan, je kan als blanke nog geen blanke aankijken of je krijgt grote bek/boze gezichten/arrogantie ten top etc
Lijkt wel of iedereen gek word langzaam aan.

HansD

Bericht door HansD » 29 apr 2011, 11:50

Tom schreef:Dat Wilders alle moslims in een slecht daglicht zet en sommige mensen dat alles voor waarheid aan nemen? Daar heeft ze gelijk in...
+ heel veel

GTRene

Bericht door GTRene » 29 apr 2011, 12:58

die brief en hoe ze denkt...dan nog 5x bidden en halal eten en hoofddoek e.d.
nah...de hoofddoek is wat je ziet en herkent met de rest wat erachter zit/gaat dat geloof...de hoofddoek is ook wat de trigger, vandaar denk ik...

voor mij mogen ze het verbieden in NL, just to make a point... magoed wie ben ik :wink:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 29 apr 2011, 13:04

Da's een mooi voorbeeld van ongegronde blinde intolerantie, Rene chapeau.

Ik blijf t zeggen, alle rellende mocros het land uit en niemand heeft meer 'last' van hoofddoekjes of halal-eters. Het zijn de etters waar iedereen een afkeer tegen heeft, waren die er niet, dan was er geen generalisatie.

Elise

Bericht door Elise » 29 apr 2011, 13:10

Als die hoofddoek mag, dan zou een niqab ook mogen.
En als een niqab mag, mag een burka ook.
En als een burka mag, dan mogen onderstaande mensen ook gewoon in hun traditionele kleding rondlopen in Nederland.....toch?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Elise op 29 apr 2011, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 apr 2011, 13:11

verder ben ik wel lief/goed hoor :angel:

Michel P

Bericht door Michel P » 29 apr 2011, 13:22

Een jank verhaal!! Velen lopen gedwongen met een hoofddoek! Moeten al die blonde Hollandse meiden ook zo'n klaagzang schrijven als ze elke keer door een allahtoon hoer naar de kop geslingerd krijgen........ De hoofddoek is een uiterlijk symbool van geloof, in een open maatschappij wekt dat kennelijk reakties op, die ik niet goed praat! Geloof is prive, en in dat domein mag je aan hebben wat je wil/moet van je geloof. Het is namelijk wel typisch dat in de tijd 25 a 30 jaar geleden je amper een hoofddoek zag, en dus turkse en marrokaanse meiden op de middelbare school niet met zo'n ding liepen........ dit geeft aan dat het moslim geloof eerder strenger beleden word op dit moment dan de 2e generatie in eerste instantie zelf heeft gedaan.

Feit blijft dat in een westers maatschappij welke in basis een joods christelijke fundament hebben het intolerante moslim geloof een vreemde eend in de bijt is en zonder verlichting zal blijven.

Gelovigen in het algemeen denken het alleen recht op de waarheid te hebben, en vertellen een ander maar wat graag wat goed of fout is.

Michel

Xave30

Bericht door Xave30 » 29 apr 2011, 13:43

Doe maar naturisme ook verbieden...... :roll:

Primatieve ( dwz 'onderstaande mensen') vs beschaafd (dwz naturisten en nudisten). Nice!

Elise schreef:Als die hoofddoek mag, dan zou een niqab ook mogen.
En als een niqab mag, mag een burka ook.
En als een burka mag, dan mogen onderstaande mensen ook gewoon in hun traditionele kleding rondlopen in Nederland.....toch?

Afbeelding

EG

Bericht door EG » 29 apr 2011, 13:51

Wat jij daar neerzet, dat is een jankverhaal. Dus omdat die kut mocros zich misdragen moet zij haar mond houden? Grappenmakertje.

Iemand zet hier een verhaal neer over een meisje die verbaal lastig gevallen word en jij haalt er totaal irrelevante dingen bij dat het hun "eigen schuld" is.

Als er een kutmocro een jankverhaal neerzet over discriminatie dan mag je praten.

Michel P

Bericht door Michel P » 29 apr 2011, 14:14

Ach waarom ben ik niet verbaast dat jij als vrome moslim hier lekker op reageert....... gelovigen hebben erg lange tenen..........

Een een westerse wereld gelden bepaalde normen en waarden, als nieuwkomers zich steeds vaker hier tegen verzetten en zich provocerend opstellen, en eisen dat de westerse wereld zich maar dient aan te passen, ja dan krijg je wrijving in de maatschappij....... Dat er hele politieke partijen hun kop decenia lang politiek correct in het zand hebben gestoken, en alles met de multicul mantel der liefde hebben bedekt, tja dat kun je ze verwijten, echter gast dient zich aan te passen als deze zich in een andere wereld wenst te begeven. Niet de gastheer...........

De ontzuiling in NL is een groot goed, de gelijkheid van man en vrouw, en de gelijkheid ongeacht geaardheid is een verworven recht waar voor gestreden is. De achterlijkheid is grotendeels uit het christendom geevalueerd, op enkele biblebelters na, uitzonderingen bevestigen de regel, idem bij de orthodoxe jood. Maar om die vervolgens in te ruilen voor de intolerante Islam en zo weer terug te gaan naar de middeleeuwen.. nee dank je. En Geert is de enige die dat ziet en benoemd............ de rest is braaf politiek correct stemmen aan het werven. En wil de geloofswaanzinige niet op zijn lange tenen staan, dus draaien ze en draaien ze om ze te plezieren. Het nieuwste draaiwerk van de PVDA koning in allochtenen stemmen scoren http://www.powned.tv/nieuws/politiek/20 ... chten.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Michel

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 29 apr 2011, 14:32

Als mensen ongedwongen een hoofddoek, burka, petje, , keppeltje, muts whatever op willen doen prima! En idd geloof is prive doe je ding maar val mij er niet mee lastig. Juist de extreem gelovigen willen vaak een stempel drukken en veroordelen anderen juist.....en daar gaan ze de fout mee in....geloof is ook wederzijds respect en naastenliefde en dat gebeurt vaak niet.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 29 apr 2011, 14:43

Sowieso krom, iemand uitschelden vanwege iets wat ze (volgens de schelder) gedwongen moet doen. Scheld dan lekker die vent uit die er 6?m voor loopt.

Tom

Bericht door Tom » 29 apr 2011, 14:46

Michel dat verhaal van het meisje is natuurlijk wel kop in de zand steken zoals veel moslims doen, door te zeggen dat er geen probleem is en verbaasd erover zijn dat Wilders een flinke aanhang heeft. En ze doet wat zielig.
Maar zij als individu zou toch een voorbeeld moeten zijn voor de rest van de moslimgemeenschap? Als ze daadwerkelijk zo beschrijft als ze is. Ze schrijft prima Nederlands, werkt netjes en dringt haar geloof niet op. Los van d'r geloof en die hoofddoek klinkt het mij als een normale Nederlandse meid.
Wat zou volgens jou daaraan moeten veranderen?

GTRene

Bericht door GTRene » 29 apr 2011, 15:05

ik vind dat verhaal wat rammelen...
zo supervroom aan de ene kant en onderdanig zijn aan je familie en geloof en dan zogenaamd heel vrij kiezen als ik wil dat graag met die hoofddoek :hmmm:
het kan natuurlijk, maar reken er op dat er veel druk is op...dus vrije keuze?
wat heb je liever dat mensen normaal tegen je doen of je negeren vanwege die trigger muts...als je er last van hebt, draag je het niet, probleem opgelost :wink:

Elise

Bericht door Elise » 29 apr 2011, 15:11

@Rene

Als je vaak genoeg zegt tegen iemand dat het een vrije keuze is gaat die persoon vanzelf geloven dat het ook echt een vrije keuze is...... :bag:

Michel P

Bericht door Michel P » 29 apr 2011, 15:13

Tom schreef:Michel dat verhaal van het meisje is natuurlijk wel kop in de zand steken zoals veel moslims doen, door te zeggen dat er geen probleem is en verbaasd erover zijn dat Wilders een flinke aanhang heeft. En ze doet wat zielig.
Maar zij als individu zou toch een voorbeeld moeten zijn voor de rest van de moslimgemeenschap? Als ze daadwerkelijk zo beschrijft als ze is. Ze schrijft prima Nederlands, werkt netjes en dringt haar geloof niet op. Los van d'r geloof en die hoofddoek klinkt het mij als een normale Nederlandse meid.
Die hoofdoek lekker thuis dragen en klaar is Kees.... maar dat geld ook voor iedereen met een groot kruis om de nek in het zicht of een keppeltje.......... in deze tijd waarin vele brandhaarden in de wereld zijn welke religie als basis hebben moet je geen aanstoot willen geven in de maatschappij.

Gek dat in Turkije je in het parlement en bijvoorbeeld de universiteit en ongetwijfeld op meer openbare plekken geen hoofddoek mag dragen.......... maar hier eist menig een dat op, op de werkvloer want anders ben je een racist.........

Wil je graag met je geloof te koop lopen, doe dat dan in landen waar dat mainstream is.....

Die dame in dat artikel vind zichzelf helemaal geweldig want ze is een o zo tolerante moslim. Nu vraag ik je ben je minder moslim zonder hoofddoek? Minder jood zonder keppeltje, om minder katholiek zonder kruis.......

Ik ben van huis uit katholiek, maar heb er niets mee en beschouw mijzelf als iemand zonder geloof, gelukkig is het katholieke geloof dusdanig verlicht dat ze mij niet dood knuppelen omdat ik het geloof heb verlaten welke ik van huis uit heb mee gekregen. Dat is bij de Islam in de regel wel anders op deze wereld. Maar ze mogen het instituut RK kerk per direkt opheffen met al schofterige schandalen, en de daders aan e hoogste boom hangen.

Daar is het in de islam op vele plekken op de wereld gewoon om je dochter uit te huwelijken, zelf als het nog een kind is.......... je bloed eigen kind GVD........... welke primaat kan dat in hemelsnaam doen......... en dat alles omdat dit in een stok oud kut boek staat..........

Michel

GTRene

Bericht door GTRene » 29 apr 2011, 15:18

+ indeed.

HansD

Bericht door HansD » 29 apr 2011, 15:21

Toch apart dat blijkbaar veel mensen voor een ander in kan vullen of iets, in dit geval de hoofddoek, wel of niet gedwongen is.
Als zij, en ik hoor het van veel moslimmeisjes met hoofddoek, nu beweren zelf die keuze te maken wie zijn wij dan om dat tegen te spreken? Ik heb veel samengewerkt met vrouwen met hoofddoek en die columniste werkt ook gewoon, dat is nu niet het prototype van onderdrukte vrouwen. Degenen die ik ken dragen ook gewoon een spijkerbroek, shirtje en make-up, niets extreems aan behalve dat hun haar bedekt is.
Een hoofddoek is een uiting van geloof ja maar dat is een kruis of keppeltje ook, dat verbieden we toch ook niet?

Een burka vind ik iets anders, dat is een dermate extreme uitingsvorm dat dat wat mij betreft niet op straat hoeft. Niet zozeer om gelooftechnische redenen (want die los je toch niet op met zo'n verbod) maar vooral vanwege de openheid en herkenbaarheid op straat.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 29 apr 2011, 15:24

Michel P schreef:
Tom schreef:Michel dat verhaal van het meisje is natuurlijk wel kop in de zand steken zoals veel moslims doen, door te zeggen dat er geen probleem is en verbaasd erover zijn dat Wilders een flinke aanhang heeft. En ze doet wat zielig.
Die hoofdoek lekker thuis dragen en klaar is Kees.... maar dat geld ook voor iedereen met een groot kruis om de nek in het zicht of een keppeltje.......... in deze tijd waarin vele brandhaarden in de wereld zijn welke religie als basis hebben moet je geen aanstoot willen geven in de maatschappij.

Gek dat in Turkije je in het parlement en bijvoorbeeld de universiteit en ongetwijfeld op meer openbare plekken geen hoofddoek mag dragen.......... maar hier eist menig een dat op, op de werkvloer want anders ben je een racist.........

Wil je graag met je geloof te koop lopen, doe dat dan in landen waar dat mainstream is.....

Die dame in dat artikel vind zichzelf helemaal geweldig want ze is een o zo tolerante moslim. Nu vraag ik je ben je minder moslim zonder hoofddoek? Minder jood zonder keppeltje, om minder katholiek zonder kruis.......

Ik ben van huis uit katholiek, maar heb er niets mee en beschouw mijzelf als iemand zonder geloof, gelukkig is het katholieke geloof dusdanig verlicht dat ze mij niet dood knuppelen omdat ik het geloof heb verlaten welke ik van huis uit heb mee gekregen. Dat is bij de Islam in de regel wel anders op deze wereld. Maar ze mogen het instituut RK kerk per direkt opheffen met al schofterige schandalen, en de daders aan e hoogste boom hangen.

Daar is het in de islam op vele plekken op de wereld gewoon om je dochter uit te huwelijken, zelf als het nog een kind is.......... je bloed eigen kind GVD........... welke primaat kan dat in hemelsnaam doen......... en dat alles omdat dit in een stok oud kut boek staat..........

Michel

Dat eerste niet mee eens draag wat je wilt

2de wist ik niet hahah en hier lopen schreeuwen terwijl in het land van herkomst niet mag....

De rest met je eens.....ik heb niets maar dan niets met geloof al vind ik het prima als een ander dat wel heeft en repsecteer dat en wel dr zelfs rekening mee houden. Maar dat verwacht ik andersom dan ook!

HansD

Bericht door HansD » 29 apr 2011, 15:24

@Michel, het geloof en alle uitingen daarvan totaal verbieden ben ik absoluut voor maar het is een illusie dat dat gaat gebeuren.

Het geloof ansich los je daar ook niet mee op, sommigen zijn nu eenmaal geindoctineerd met sprookjes en willen dat ook blijven. Gaan ze ineens bijv groene veters dragen als uiting, zo kun je blijven verbieden.

Plaats reactie