Politie gaat boetes uitdelen rijden over spitsstrook A1 !!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Macboy

Politie gaat boetes uitdelen rijden over spitsstrook A1 !!

Bericht door Macboy » 23 feb 2007, 12:52

[img:300:202]http://www.destentor.nl/multimedia/arch ... 30003h.jpg[/img]

Boete bij misbruik spitsstrook A1

APELDOORN/DEVENTER - De politie gaat automobilisten streng aanpakken die 's ochtends vroeg over de dan nog afgesloten spitsstrook van de A1 rijden. Rijkswaterstaat heeft daar om verzocht.

De politie gaat automobilisten streng aanpakken die 's ochtends vroeg over de dan nog afgesloten spitsstrook van de A1 rijden.
De extra rijstrook tussen Apeldoorn en Deventer mag 's morgens om half zeven open, maar volgens Rob Wit van de Verkeerscentrale Oost-Nederland maken weggebruikers er voor die tijd al met tientallen tegelijk gebruik van. Dat levert gevaarlijke situaties op, vindt ook de politie. ,,Het overige verkeer is er niet op bedacht. Dat leidt tot schrikreacties'', aldus een woordvoerder. ,,Bovendien: de strook mag niet eerder open vanwege milieuregels. Die worden dus ook geschonden.'' Een eerste controle afgelopen maandag en dinsdag resulteerde in zes boetes. De komende weken volgen meer controles.

Spits- of plusstroken zijn vluchtstroken die als rijbaan gebruikt kunnen worden of extra banen aan de linkerkant van de weg. Brandt een rood kruis op de borden boven de strook, dan mag die baan niet gebruikt worden. Bij drukte geeft Rijkswaterstaat de strook vrij. Dan branden groene pijlen.

Weggebruikers houden zich daar in het algemeen goed aan, ziet Rijkswaterstaat. Waarom dat op de A1 anders is, is niet duidelijk. Rob Wit van de verkeerscentrale vermoedt dat het er al vroeg druk is.

Volgens de politiewoordvoerder speelt mee dat op de uren voordat de strook opengaat het inhaalverbod voor vrachtverkeer nog niet geldt. ,,Ongeduldige automobilisten krijgen dan de neiging de spitsstrook op te schieten om een inhalende vrachtwagen in te halen.'' De boete voor rijden over een afgesloten strook bedraagt 130 euro.

De spitsstroken van de A1 worden vaak 'misbruikt' door haastige autorijders. De politie vreest ongelukken en gaat daarom hard optreden.

KIJK NU NOG EENS NAAR HET PLAATJE !!!! IS TOCH TE BELACHELIJK VOOR WOORDEN DAT IE DAAR NIET GEWOON OPEN IS ?????

Groter voorbeeld van bureaucratisch wanbeleid bestaat er in mijn ogen niet. Ik heb ##!@%& twee jaar lang in de file gestaan voor het aanleggen van die spitsstrook, maar ik mag er NIET op rijden. Heel af en toe is ie open (gemiddeld 1x per 6 werkdagen schat ik) ....

Dat wordt zeker een proefproces :!:

HSR

Bericht door HSR » 23 feb 2007, 12:57

Het is weer duidelijk wat voor achterlijk land Nederland is. Ik rij vaak 's nachts en dan maak ik lekker gebruik van die strook. Als ik ergens lak aan heb is het dergelijke antilogica. Bouw die strook dan gewoon niet als je hem toch niet open gooit.

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 23 feb 2007, 13:06

' Dat leidt tot schrikreactie's '

Flitsen leidt ook tot schrikreactie's! En dat maakt nog veel gevaarlijkere situaties!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 feb 2007, 13:06

hugo schreef:Het is weer duidelijk wat voor achterlijk land Nederland is. Ik rij vaak 's nachts en dan maak ik lekker gebruik van die strook. Als ik ergens lak aan heb is het dergelijke antilogica. Bouw die strook dan gewoon niet als je hem toch niet open gooit.
de overheid/ambtenarij in NL denkt maar aan 1 strook, en dat is de loonstrook.

RVV

Bericht door RVV » 23 feb 2007, 13:10

Waarom heet die baan spitstrook en niet gewoon de derde rijbaan ?

En wat heeft het in godsnaam nou met milleuregels te maken ? Die auto's rijden toch sowiso wel ??????? Of camperen er nog bermuizen in de vroege ochtend op die spitstrook ?

Compleet van de pot gerukt weer.

Michel P

Bericht door Michel P » 23 feb 2007, 13:10

Dat die strook dicht is is werkelijk absurd maar zou met emissie te maken hebben. Dit stond van de week in de krant, moest daarbij aan Macboy denken die daar elke ochtend overheen blaft, in de hoop een procesverbaal te krijgen en daar en zaak van te maken.

Werkelijk achtelijk dat die dicht is, doorstromen is beter dan remmen en optrekken als je naar de emissie kijkt.

Nederland op zijn smalst :twisted:

Michel

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 feb 2007, 13:18

EJ schreef:' Dat leidt tot schrikreactie's '

Flitsen leidt ook tot schrikreactie's! En dat maakt nog veel gevaarlijkere situaties!

Daar ben ik het zowaar 100% mee eens. Schrikreacties? GTFOH, dat vind ik echt het allergrootste KUL argument dat er is. Mensen die schrikken en vervolgens de weg afvliegen etc, die hadden nooit een bewijs om te rijden mogen krijgen.

En die foto zegt meer dan 1000 woorden. Altijd zo'n suffe bende in dit land door alle onzinnige regels.

Femme

Bericht door Femme » 23 feb 2007, 13:19

Spits- of plusstroken zijn vluchtstroken die als rijbaan gebruikt kunnen worden of extra banen aan de linkerkant van de weg. Brandt een rood kruis op de borden boven de strook, dan mag die baan niet gebruikt worden. Bij drukte geeft Rijkswaterstaat de strook vrij. Dan branden groene pijlen.

Weggebruikers houden zich daar in het algemeen goed aan, ziet Rijkswaterstaat. Waarom dat op de A1 anders is, is niet duidelijk. Rob Wit van de verkeerscentrale vermoedt dat het er al vroeg druk is.
Nou, dat is wel duidelijk. De plusstrook ligt namelijk aan de linkerkant dus al je daar met 85km/h achter een vrachtwagen mag aansluiten gaat elke automobilist zich afvragen waarom zijn belastinggelden worden besteed aan kilometers lang leeg asfalt met rode kruizen erboven. Ze zijn daar maanden beziggeweest om de boel te verbouwen en nu mag je er nauwelijks gebruik van maken.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 23 feb 2007, 13:23

Inderdaad. Net zoals die 80km-zones, die dus ook voor een forse file-toename op de A13 hebben gezorgd. Nu hebben ze vanaf Rijswijk de adviessnelheid 90 km/u om de doorstroming te bevorderen (100->90->80). Ja, dat helpt inderdaad: NOT!

En omdat nu eenmaal een bepaald beleid gekozen is weigert men in te zien dat het niet werkt of dat het werkelijk te stompzinnig voor woorden is zoals bovenstaande spitsstrook afsluiten. Er is overigens nu een spitsstrook ook op de A13 is aangelegd, maar die is nog niet te gebruiken.

Macboy

Bericht door Macboy » 23 feb 2007, 13:25

Het had gewoon een derde baan moeten zijn zoals Rico zegt en geen spitsstrook ...

Maar goed. Ik knal er regelmatig overheen, ik moet daar een proces over starten, maar vermoed dat ik dan bij de verkeerde rechter zit. Enfin, we zien wel.

Voor de duidelijkheid: ik rijd daar niet zo vroeg, maar gewoon tussen 08.00 en 09.00 uur en dan is ie ook dicht (richting Deventer, richting Apeldoorn wel open).

En milieu....tja wat dan? Die auto's rijden er toch al?
Laatst gewijzigd door Macboy op 23 feb 2007, 13:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Macboy

Re: Politie gaat boetes uitdelen rijden over spitsstrook A1

Bericht door Macboy » 23 feb 2007, 13:27

Macboy schreef:Weggebruikers houden zich daar in het algemeen goed aan, ziet Rijkswaterstaat. Waarom dat op de A1 anders is, is niet duidelijk.
Omdat Macboy daar rijdt :)

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 23 feb 2007, 13:28

Welkom in Nederland, jongens....

Schouders ophalen en doorgaan, je verandert toch niks aan de regeltjesstupiditeit in dit land.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 feb 2007, 13:28

Ja dat heeft geen kont met milieu te maken, want files zijn vervuilender dan auto's die 120 km/u rijden.

Wat wel zou kunnen, maar in dit geval niet zo is, is dat ze hier het verkeer afremmen, omdat het anders verderop in de knoop komt. Maar dat is hier dus niet het geval. Het bedachte systeem werkt niet, spitsstrook moet permanent open.

Femme

Bericht door Femme » 23 feb 2007, 13:29

De drie rijstroken in de spits hebben overigens wel gezorgd voor het nagenoeg verdwijnen van de files rond Apeldoorn en Deventer, dus het is een uitstekend voorbeeld van het nut van capaciteitsuitbreiding. Nederlandse politici willen namelijk graag ontkennen dat extra asfalt helpt.

Ik ben helemaal voorstander van het zorgvuldig omgaan met natuurgebieden in Nederland, maar dat er tussen Deventer en Apeldoorn nu twee meter minder gras in de berm groeit zal mij worst wezen.

Macboy

Bericht door Macboy » 23 feb 2007, 13:30

Let wel: het is geen file in de zin dat het stilstaat. Pas dan zou het gevaarlijk zijn ! De auto's rijden gewoon in colonne tussen 80 en 100 km/uur.

Ik haal ze dan gewoon in met 20km/h per uur verschil.

En Femme: de file's worden gewoon wat opgeschoven. Ze staan er nog steeds, maar in mindere mate. Naar mijn idee moeten de stroken:

A. Altijd open.
B. Bekeuren voor onnodig links rijden (in de middenbaan dus).

Ik durf te wedden dat als je hierop toezicht houdt, dat er geen files zullen zijn. Al die mongolen die 100 kakkeren kunnen ook wel 85 kakkeren.

Ilija

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 feb 2007, 13:34

Als die mensen op de foto allemaal harder dan 50 rijden, wat ik echt niet geloof, dan is dat levensgevaarlijk en zou ik een proces tegen verkeer en waterstaat starten omdat ze de verkeersveiligheid in gevaar brengen.

:D

Michel P

Bericht door Michel P » 23 feb 2007, 13:37

Femme schreef:De drie rijstroken in de spits hebben overigens wel gezorgd voor het nagenoeg verdwijnen van de files rond Apeldoorn en Deventer, dus het is een uitstekend voorbeeld van het nut van capaciteitsuitbreiding. Nederlandse politici willen namelijk graag ontkennen dat extra asfalt helpt.

Ik ben helemaal voorstander van het zorgvuldig omgaan met natuurgebieden in Nederland, maar dat er tussen Deventer en Apeldoorn nu twee meter minder gras in de berm groeit zal mij worst wezen.
Dit is ook mijn standpunt. En Ilija, al die ik wil in het midden of links rijden mogolen die moeten zwaar bekeuren.

3e strook openstellen voor 240pk plus auto zou pas fraai zijn ;-) goed voor de economie BPM/BTW ;-)

Michel

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 feb 2007, 13:38

Michel Pol schreef:
Femme schreef:De drie rijstroken in de spits hebben overigens wel gezorgd voor het nagenoeg verdwijnen van de files rond Apeldoorn en Deventer, dus het is een uitstekend voorbeeld van het nut van capaciteitsuitbreiding. Nederlandse politici willen namelijk graag ontkennen dat extra asfalt helpt.

Dit is ook mijn standpunt. En Ilija, al die ik wil in het midden of links rijden mogolen die moeten zwaar bekeuren.

3e strook openstellen voor 240pk plus auto zou pas fraai zijn ;-) goed voor de economie BPM/BTW ;-)

Michel
en de 4e strook aka berm openstellen voor 4wd kanonnen en andere bermtoeristen zoals Jan de Rooij.

We komen er wel.

Michel P

Bericht door Michel P » 23 feb 2007, 13:50

Gaat ook heftig toe op de A1 hoor ;-)

http://www.skoften.net/comments.php?id=4926_0_1_0

Veel mekka racertjes :lol:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 23 feb 2007, 16:10

Wat heb ik toch een hekel aan dit land zeg, gatver wat een verschrikkelijke domme onzin wordt er daar weer gebezigd :?

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 23 feb 2007, 16:10

Macboy schreef:[img:300:202]http://www.destentor.nl/multimedia/arch ... 30003h.jpg[/img],,Bovendien: de strook mag niet eerder open vanwege milieuregels.
Als dit niet zo triest was, zou je er om lachen.
Ik stel voor om lijfstraffen in te voeren. Speciaal voor ambtenaren en commissies (nog erger!) die dit soort mega-kul bedenken!
Er worden miljoenen van ONZE belastingcenten gebruikt om zo'n fraaie strook asfalt neer te pleuren en dan wordt 'ie vervolgens 50% van de tijd niet gebruikt?
Verklaar dat eens, economisch gezien...?
Schandalig. En het milieu wordt weer misbruikt als muurtje om zich achter te verschuilen. Lafbekken. :evil:

Dat moest er even uit, sorry...

Macboy

Bericht door Macboy » 23 feb 2007, 16:20

Amen ...

Femme

Bericht door Femme » 23 feb 2007, 16:36

Wim te Riet schreef:Er worden miljoenen van ONZE belastingcenten gebruikt om zo'n fraaie strook asfalt neer te pleuren en dan wordt 'ie vervolgens 50% van de tijd niet gebruikt?
Dat is wel erg optimistisch. Die plusstroken bij Deventer en Apeldoorn zijn misschien vijf uur per dag open? Er zit iig een limiet aan.

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 23 feb 2007, 16:39

Wauw, het is dus nog erger dan ik dacht... :cry:

Tom

Bericht door Tom » 23 feb 2007, 16:42

Schitterend.
Net zoals ze tussen Den Bosch en Eindhoven dubbellaags ZOAB moesten leggen (eerste in NL!) omdat daar iets minder geluid vanaf komt. Zodoende mochten ze een derde rijbaan ernaast leggen. :shock:
(ter info: er zijn niet eens woningen langs die snelweg, op 3 boerderijen na ofzo)

Plaats reactie