Eerste test Hyundai Genesis Coupe

Dit is ons algemene autoforum.
Dennis Cavallino

Re: Eerste test Hyundai Genesis Coupe

Bericht door Dennis Cavallino » 20 apr 2011, 14:25

Dat je hem op de Rai zag verbaast me, hij stond helemaal in de hoek toen ik er was.
Ik zal ff opschieten ;)

ErikS

Bericht door ErikS » 20 apr 2011, 14:52

Hij stong nog steeds in een hoekje.
Ding ziet er IRL gewoon serieus goed uit!

En bruikbaar kwa grootte ook, zeker een echte 4 zitter!

En dan een 3.8....... :love:

Rupie

Bericht door Rupie » 20 apr 2011, 16:03

Hé, ik dacht dat de 3.8 alleen met automaat werd geleverd.. Ben benieuwd. Is Knot wel gevraagd voor een rookfilmpje?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 20 apr 2011, 16:27

Driften met 4 man (2 man, 2 vrouw) ging prima. Daar heb ik Knot niet voor nodig ;)

ErikS

Bericht door ErikS » 20 apr 2011, 18:07

Ruben schreef:Hé, ik dacht dat de 3.8 alleen met automaat werd geleverd.. Ben benieuwd. Is Knot wel gevraagd voor een rookfilmpje?
Wanneer gaan we samen rondje rijden? :mrgreen: :banaan:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 20 apr 2011, 20:59

Dennis Cavallino schreef:Driften met 4 man (2 man, 2 vrouw) ging prima. Daar heb ik Knot niet voor nodig ;)
Mij ook niet?
:nana:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 apr 2011, 15:43

Afbeelding

Testverslag van de Hyundai Genesis 3.8 V6 (6-bak en sper) staat online: http://www.driving-fun.com/1896/home/te ... hamen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor de liefhebber nog een stukje abstracte kunst voor aan de muur:
Afbeelding :shakeit:

ErikS

Bericht door ErikS » 28 apr 2011, 15:44

Super wagen, leuk verslag!

Gave foto, Dennis.

Zou het wel afmaken als je de volgende keer ook een rondje doet met een van de betere DF fotograven!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 apr 2011, 15:53

Dat ging deze keer niet lukken, ik was al blij dat mijn vriendin het volhield om een paar rijdende kiekjes in den lande te schieten. Kostte me wel een etentje... of 2. :roflol:

Remmie

Bericht door Remmie » 28 apr 2011, 16:17

Wielen van deze coupe staan in ieder geval wel op de juiste plaats.
Heb zelf een Scoupe gehad maar die had (bij wijze van spreken) 100mm spacers nodig om de standaard wielen gelijk met de koets te krijgen.

Vind dit geslaagd ontwerp.

Hielke

Bericht door Hielke » 28 apr 2011, 17:17

Een testrit van een week lees ik. Mag ik aannemen dat er dan meerdere DF-ers ervaringen met deze auto hebben opgedaan?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 apr 2011, 19:05

Heel DF heeft ermee gereden, behalve jij Hielke. Er moet iets te wensen overblijven.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 28 apr 2011, 19:06

Mijn review komt eraan.

Hielke

Bericht door Hielke » 28 apr 2011, 19:12

Dennis Cavallino schreef:Heel DF heeft ermee gereden, behalve jij Hielke. Er moet iets te wensen overblijven.
Ah, da's mooi. Laat ze maar komen die reviews.

Die van jou is leuk geschreven Dennis. Maar vooral vanuit de optiek van de drifter. Zelfs met vier man aan boord moest het nog dwars :roll: :D Zou graag een review zien van iemand met veel 130i ervaring, die dan vervolgens de Genesis qua funfactor met de BMW vergelijkt. Prijzen lopen geloof ik niet ver uiteen.

Rupie

Bericht door Rupie » 28 apr 2011, 19:17

Tja, die 130i ervaring heb ik wel, maar ik heb mijn kans laten lopen :)

Auto ziet er goed uit op de foto's :thumbup:

Hielke

Bericht door Hielke » 28 apr 2011, 19:30

Ja, hele mooie auto.

RVV

Bericht door RVV » 28 apr 2011, 19:46

Dennis Cavallino schreef:Heel DF heeft ermee gereden, behalve jij Hielke. Er moet iets te wensen overblijven.

Toen Dennis, Hielkes NAW gegevens wilde achterlaten bij de importeur, sloegen de stoppen er uit :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 apr 2011, 19:46

Hielke, ok fair enough. Goeie vraag. Ik heb met de 130i (en bijna alle andere 1 series) de nodige km's afgelegd. Helaas niet als daily, wel op de openbare weg en als 130i Cupracer in wisselende omstandigheden.

De snelheidsbeleving in de Genesis is veel groter en hij is gewoon sneller. De motor loopt niet zo mooi als de 130i, maar hij overklast hem verder op alle fronten. De wegligging tot ver op de limiet ook strakker, het onderstel fijner. Comfortabeler en toch sportief. Op de grens is de 130i beweeglijker, maar alleen jij, André of andere experts zullen dat merken). Op slechte wegen kun je met een Genesis harder, op snaarstrakke wegen denk ik dat het om het even is. Het is niet vreemd om de E46 M3 en 1 serie te vergelijken met de Genesis. Qua concurrentie in de praktijk zal de Genesis het vooral zoeken bij de 370Z (qua rijgevoel en materiaalgebruik eerder de 350Z imho, al is de Genesis sneller) en de op stapel staande Toyota FT-86. Die krijgt echter een turbomotor, dus dan zou je de Genesis weer moeten voorzien van de 2 liter turbo (in de basis 't zelfde blok als in de Mitsubishi EVO, maar met o.a. een ander motormanagement en ik neem aan ook andere turbo, intercooler, injectoren etc... je snapt, als die straks 2e hands wordt, kun je je lol op).

Een groot nadeel voor experts is dus 't feit dat het ESP/tractioncontrol alleen 100% uit kan als je alle bijbehorende zekeringen eruit trekt. Tot 5000 rpm en net onder de max drifthoek is er niets aan de hand. Dan opeens grijpt 'ie een split second in. Dat zal een expert irriteren (en zelfs gevaarlijke situaties opleveren wellicht).

Zo voldoende aanvullende info die je zoekt?
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 28 apr 2011, 19:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 28 apr 2011, 19:48

Met de zekeringen eruit wordt het dus pas een echte mannenbak?? :mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 28 apr 2011, 20:07

Schitterende aanvulling Dennis. Waarom heb je zo'n passage niet direct in je review geplaatst. Die diepgang, dat directe vergelijk met de 130i (dus niet de ondersturende E46 M3 ouwe meuk), die elementen kunnen in handen van een kundige tester de review boven de middelmaat van de Autoblog en Autoweek tests laten uitstijgen. Vindt BMW in dit geval met jouw persoonlijke mening niet leuk, maar wij als lezers wel :wink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 21 dec 2011, 11:54

Gisteren zag ik de 1e foto's van de vernieuwde Genesis Coupé (MY2013) zonder camouflage. Ik kan ze alleen niet meer terugvinden. Dus hier maar een oude foto van de op stapel staande vernieuwde Coupé die wat Veloster-looks meekrijgt en luchtopeningen in de motorkap.

Afbeelding

Afbeelding

De 3.8 V6 krijgt vanaf MY2013 o.a. directe inspuiting waardoor hij er opeens 350 pk en 400 Nm uitperst.

De tweeliter turbo wint 65 pk en levert nu 275 pk en een koppel van dik 370 Nm.

Ze worden ook nog eens zuiniger (uhuh, maar dat zou vooral de 3.8 weleens kunnen helpen met de prijs).

Rhys Millen heeft de huidige Genesis Coupé onder handen genomen, die levert hij in 2012 als: RM500

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 09 jan 2012, 23:24

Sure, the refreshed 2013 Hyundai Genesis Coupe now looks more aggressive, but the real story is under the hood, with new powertrains that pack more punch and a few more gears, as well. The V6 Genesis Coupe now features direct injection, while the turbocharged four has a new turbo and intercooler setup. Both models are available with eight-speed automatics and get slightly better fuel economy, as well.

The 3.8-liter V6 in the Genesis Coupe now makes 348 horsepower and 296 pound-feet of torque, up from 306 and 266, respectively. The 2.0T model gains even more, going from 201 horses to 274, with torque improving from 223 lb-ft to 275. (All numbers cited are with premium fuel.) Both cars retain their six-speed manuals, but now have a Hyundai-developed eight-speed with paddle-shifters as the automatic option. Despite the new automatic, fuel economy goes up by just a single digit. More importantly, Hyundai says the new V6 is good for a 0-to-60 time in the low five-second range.

There's plenty more to this mid-lifecycle revision, including seven new exterior colors and some new hues for the interior, which has also been improved. Other hardware upgrades include a re-calibrated, quicker steering rack, front strut camber adjustment, and revised damper settings. The Genesis Coupe also gets the Hyundai BlueLink telematics system.

It's pretty clear from the extent of this refresh that Hyundai is playing to win in the suddenly revved-up sports coupe segment. Just a few years back, several automakers had written off these enthusiast-focused models, but with new introductions like the Scion FR-S and this much more capable Genesis Coupe, things are looking good for lovers of affordable performance cars. Hit the jump for the full press release.
Show full PR text
2013 GENESIS COUPE REVEALS MORE AGGRESSIVE DESIGN COUPLED WITH SERIOUS PERFORMANCE CREDENTIALS

Hyundai's Rear-drive Sport Coupe Receives More Powerful Powertrain Technologies, More Aggressive Design, Upscale Interior Refinement and Blue Link® Telematics

DETROIT, Jan. 9, 2012– Hyundai Motor America today introduced the significantly redesigned 2013 Genesis Coupe in a North American debut at the Detroit North American International Auto Show. In keeping with impressive performance upgrades, Genesis Coupe now sports more aggressive coupe styling, complemented by improved interior materials and design. Both 4-cylinder and V6 engines benefit from significant technology enhancements, with the 3.8-liter V6 engine receiving sophisticated direct-injection technology and the 2.0-liter turbocharged engine upgrading to a more precise twin-scroll turbocharger and larger intercooler. Automatic transmissions for these two models now have 8-speeds, with paddle-shift SHIFTRONIC® manual-shifting capability. Hyundai's proprietary telematics platform, Blue Link®, is now available, providing Genesis Coupe owners with a variety of infotainment services to meet their individual connectivity needs.

HIGHLIGHTS FOR 2013 GENESIS COUPE
• Refreshed, more aggressive exterior design
o New front fascia, grille, headlight, fog light, hood designs
o New 18- and 19-inch wheel
o New LED-enhanced taillight design
o Available LED daytime running lights (DRLs)
• 3.8-liter V6 engine receives direct-injection technology
o 348 horsepower, 295 lb.-ft. torque (rating with premium fuel)
o Improved fuel economy for both transmissions
• 18 city/28 highway – 8-speed A/T
• 18 city/27 highway – 6-speed M/T
• 2.0-liter 4-cylinder turbocharged engine receives new twin-scroll turbocharger and larger, more thermally-efficient intercooler
o 274 horsepower, 275 lb.-ft. torque (rating with premium fuel)
o Improved fuel economy for A/T
• 20 city/31 highway – 8-speed A/T
• 21 city/30 highway – 6-speed M/T
• New, in-house-developed 8-speed automatic transmissions
o Paddle-shift SHIFTRONIC® capability
• New, retuned low-velocity-control suspension dampers
• Blue Link® telematics available on 3.8 Grand Touring/Track and 2.0T Premium
• Electroluminescent gauge cluster with information display
• Telescopic steering wheel (added to tilt function)
• Driver seat power lumbar adjustment
• Redesigned center stack appearance and gauges

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 09 jan 2012, 23:26

Ik zat toevallig vanavond eens te kijken wat dat ding tweedehands nu moet kosten. Maar Autotrack had hem niet tussen de lijst staan en bij Marktplaats was de enige mogelijkheid om Hyundai als merk te kiezen en Genesis in te vullen als trefwoord. Dingen zijn iig nog best prijzig. Vind het wel echt een heel gaaf ding. :thumbup:

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 10 jan 2012, 10:08

Nou nou, die Hyundais maken toch wel sprongen in de DF rangschikking hoor! En qua Euro per pk wordt de Genisis 3.8 by far de best geprijsde RWD, zelfs als de prijzen flink naar boven bijgesteld worden.

Op volgorde van € / PK (ja de eerste 3 zijn FWD, ter vergelijking)
EuroPerPK.JPG
EuroPerPK.JPG (116.87 KiB) 223 keer bekeken
Vraagt toch wel om een uitgebreide proefrit of vergelijk met een 370Z naar mijn mening.
En om vervroegde vrijgave van de BRZ Spec B

VLA

Bericht door VLA » 10 jan 2012, 10:15

Hmm vind hem nu wel veel gaan lijken qua voorkant op de GT86 / BR-Z.

Plaats reactie