Discussietopic trackdays
- alt
Re: Trackday kalender 2011 + Discussietopic trackdays
Heb ook op cpz met vrijrijden gereden in de supersport, druk maar iedereen reed netjes.
!n de 2e sessies de zwarte vlag gekregen v.w. teveel geluid, ben dan maar bij bosuit van het gas gegaan.
De xtr reed weer prima na de ontmoeting met een overstekende bandenstapel op Spa.
Hier een video van Bas Klaaijsen van maandag je ziet de xtr in het 1ste gedeelte voor de auto van Bas.
http://www.youtube.com/watch?v=d2TYAgjB ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
Er waren ook enkele snelle jongens met een a-manta met 13 inch slicks en een kleine snelle corsa.
Heb nog een paar passagiers meegnomen.
Ga nu de xtr klaar maken voor 26ste op Spa.
!n de 2e sessies de zwarte vlag gekregen v.w. teveel geluid, ben dan maar bij bosuit van het gas gegaan.
De xtr reed weer prima na de ontmoeting met een overstekende bandenstapel op Spa.
Hier een video van Bas Klaaijsen van maandag je ziet de xtr in het 1ste gedeelte voor de auto van Bas.
http://www.youtube.com/watch?v=d2TYAgjB ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
Er waren ook enkele snelle jongens met een a-manta met 13 inch slicks en een kleine snelle corsa.
Heb nog een paar passagiers meegnomen.
Ga nu de xtr klaar maken voor 26ste op Spa.
- levi
- Auto: Clio RS 197
Er werd idd netjes gereden!!!! Jammer dat die manta in de bochten zoveel liet liggen, hij had ze handen er vol aan, de achterkant brak regelmatig bij hem uit, maar hij ging serieus hard
Het was voor mij ook weer eens tijd om de m3 uit te laten, na de eerste twee sessies gebruikt te hebben om de afstelling wat aan te passen, voelde de m3 goed, had smorgens wat last van onderstuur, maar na de damping wat harder gezet te hebben was dat over.
De intentie was om de m3 te verkopen, want het blijft toch een dure hobby, maar gelukkig heb ik iemand gevonden die het spelletje ook zo leuk vindt, en dat is mijn tweeling broer.
Hij had al twee jaar niet meer gereden, en zijn auto toendertijd was een golf vr6, en de omschakeling naar een achter wiel aangedreven auto ging verrassend goed.
Ik had de eerste vier sessies gereden, en daarna nam arjan het stuur over.
De eerste rondje moest hij wat wennen, maar reed toch al meteen een nette 2.10, en dat op toyo's en een volle tank, en een passagier ernaast, was toch niet verkeerd!!!!
De tweede en derde sessie ging steeds beter, en in de laatste sessie verbeterde hij zelfs zijn tijd, en reed een nette 2.08, met een halve tank benzine en passagier!!!!!
Arjan koopt zich voor de helft van het bedrag van de auto in, dus dan is er financieel weer wat lucht om toch
weer te gaan rijden.
Dit weekeind was zowiezo top want we stonden met JR ook op de padock, dus konden tussen de sessies in lekker bij JR op het terras zitten onder het genot van een bakkie koffie, en een red bulletje!
We gaan toch wat aanpassingen doen, de spatborden gaan we uitbouwen, zodat we met 18" kunnen gaan rijden, en over stappen op slicks!!!!
Ik heb er weer zin in.
Erwin

Het was voor mij ook weer eens tijd om de m3 uit te laten, na de eerste twee sessies gebruikt te hebben om de afstelling wat aan te passen, voelde de m3 goed, had smorgens wat last van onderstuur, maar na de damping wat harder gezet te hebben was dat over.
De intentie was om de m3 te verkopen, want het blijft toch een dure hobby, maar gelukkig heb ik iemand gevonden die het spelletje ook zo leuk vindt, en dat is mijn tweeling broer.
Hij had al twee jaar niet meer gereden, en zijn auto toendertijd was een golf vr6, en de omschakeling naar een achter wiel aangedreven auto ging verrassend goed.
Ik had de eerste vier sessies gereden, en daarna nam arjan het stuur over.
De eerste rondje moest hij wat wennen, maar reed toch al meteen een nette 2.10, en dat op toyo's en een volle tank, en een passagier ernaast, was toch niet verkeerd!!!!
De tweede en derde sessie ging steeds beter, en in de laatste sessie verbeterde hij zelfs zijn tijd, en reed een nette 2.08, met een halve tank benzine en passagier!!!!!
Arjan koopt zich voor de helft van het bedrag van de auto in, dus dan is er financieel weer wat lucht om toch
weer te gaan rijden.
Dit weekeind was zowiezo top want we stonden met JR ook op de padock, dus konden tussen de sessies in lekker bij JR op het terras zitten onder het genot van een bakkie koffie, en een red bulletje!
We gaan toch wat aanpassingen doen, de spatborden gaan we uitbouwen, zodat we met 18" kunnen gaan rijden, en over stappen op slicks!!!!
Ik heb er weer zin in.
Erwin
- RobS
Ik zie 11 mei op Zolder via Skylimit er niet bij staan:
http://www.skylimitevents.be/calendar/f ... tml#timing" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.skylimitevents.be/calendar/f ... tml#timing" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Ik was vandaag weer fotograferen tijdens HARC Vrij rijden. Het was lekker weer maar toch wel fris af en toe! Toch heel veel mooie foto's kunnen maken!

En de rest weer hier: http://www.leonweggelaar.nl/fotografie/ ... 11/270411/" onclick="window.open(this.href);return false;
Leon
En de rest weer hier: http://www.leonweggelaar.nl/fotografie/ ... 11/270411/" onclick="window.open(this.href);return false;
Leon
- N!co
- Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650
Leuke foto's, sta er ook nog een paar keer op.

-
Ziet die auto er goed uit of ligt het aan mij? Verlaginkje toegepast? 

- daNpy
http://www.autofans.nl/trackagenda/inde ... vent_id=94" onclick="window.open(this.href);return false;RobS schreef:Ik zie 11 mei op Zolder via Skylimit er niet bij staan:
Staat er toch bij of bedoel je dat niet?

- RobS
Ik dacht dat je hier ook de startpost beheerdedaNpy schreef:http://www.autofans.nl/trackagenda/inde ... vent_id=94" onclick="window.open(this.href);return false;RobS schreef:Ik zie 11 mei op Zolder via Skylimit er niet bij staan:
Staat er toch bij of bedoel je dat niet?

- N!co
- Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650
Hij is idd een tikje lager met de nitrons maar het scheelt niet veel.Ruben schreef:Ziet die auto er goed uit of ligt het aan mij? Verlaginkje toegepast?
- daNpy
Nope daar heb ik de rechten niet voorRobS schreef: Ik dacht dat je hier ook de startpost beheerde

- alt
vrijrijden 18mei 2011
Ga er nog mensen woendag vrijrijden op cpz?
Ben wat later op de dag met de xtr8.
Lekker weer volgens weeronline.
Ben wat later op de dag met de xtr8.
Lekker weer volgens weeronline.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Hi,
Moet nog even over mijn avonturen op Zolder vertellen, met Skylimitevents.
Was er vorige week (11 mei) met de M3 en kon me ter plekke nog inschrijven
wat handig is omdat ik mijn agenda niet beheers.... crisis manager,he
De inschrijving was ook erg plezierig, je kon het aantal uren dat je wilde rijden uitkiezen, en daar betaalde je dan voor. Ik koos voor 3 uur: 14:00, 15:00 en 17:00 uur. 150 Euro
De M3 hield zich het eerste uur prima, even van de baan afgeweest, remmen en motor even beoordeeld, ging prima. Om 15:00 uur weer de baan op.
Onder andere erg leuk op jacht naar een geprepareerde M1, fantastich! De vlammen schoten achteruit zijn uitlaat bij het opschakelen, vlammen van een meter breed en een halve meter hoog!
Verder veel porsches op de baan, de meesten reden me glad voorbij, maar een aantal 911s langzaam binnen kunnen hengelen en er voorbij.
Ook een mooi geprepareerde Volvo P1800 viel op op de baan.
Ik heb erg weinig schade gezien op de baan, geen "code rose" of iets dergelijks, ik denk dat ik 3 of 4 eventjes gele vlaggen heb gezien in een bocht. :banaan: :banaan:
Een paar bumperschdes op de parkeerplaats gezien.
Aan het eind van het tweede uur begon ik wat last van fading te krijgen, wat me erg meeviel voor zolder. Het was erg warm, olie temparatuur tot ca 110 graden (dus een beetje shortshiften), maar de remmen gingen lang goed. Toen ik echter de pitlane inreed hoorde ik al wat bijgeluidjes via de pitmuur terugkaatsen...
In het derde uur was het al snel duidelijk. Hoewel de fading verdwenen leek, hoorde ik nu ook in de auto wat geluid, en na 2 rondjes ging het remlampje branden. Dus direct afgelopen, en de pitlane weer in. Oei oei, iets meer geluid. Snel langzaam naar huis...
Inmiddels de blokjes gewisseld. De oude zagen er een béétje krom uit (foto's in volgende post...)
Inmiddels zitten er Ferode DS2500 op, kijken of die beter bestand zijn, hopelijk volgende week in Spa
O ja, wel zo'n 35-40 liter super per 50 minuten in een M3 :drinking:
Nog even kijken of ik wat foto's kan spotten van mezelf....
Moet nog even over mijn avonturen op Zolder vertellen, met Skylimitevents.
Was er vorige week (11 mei) met de M3 en kon me ter plekke nog inschrijven
wat handig is omdat ik mijn agenda niet beheers.... crisis manager,he

De inschrijving was ook erg plezierig, je kon het aantal uren dat je wilde rijden uitkiezen, en daar betaalde je dan voor. Ik koos voor 3 uur: 14:00, 15:00 en 17:00 uur. 150 Euro

De M3 hield zich het eerste uur prima, even van de baan afgeweest, remmen en motor even beoordeeld, ging prima. Om 15:00 uur weer de baan op.

Onder andere erg leuk op jacht naar een geprepareerde M1, fantastich! De vlammen schoten achteruit zijn uitlaat bij het opschakelen, vlammen van een meter breed en een halve meter hoog!

Verder veel porsches op de baan, de meesten reden me glad voorbij, maar een aantal 911s langzaam binnen kunnen hengelen en er voorbij.

Ook een mooi geprepareerde Volvo P1800 viel op op de baan.

Ik heb erg weinig schade gezien op de baan, geen "code rose" of iets dergelijks, ik denk dat ik 3 of 4 eventjes gele vlaggen heb gezien in een bocht. :banaan: :banaan:
Een paar bumperschdes op de parkeerplaats gezien.
Aan het eind van het tweede uur begon ik wat last van fading te krijgen, wat me erg meeviel voor zolder. Het was erg warm, olie temparatuur tot ca 110 graden (dus een beetje shortshiften), maar de remmen gingen lang goed. Toen ik echter de pitlane inreed hoorde ik al wat bijgeluidjes via de pitmuur terugkaatsen...

In het derde uur was het al snel duidelijk. Hoewel de fading verdwenen leek, hoorde ik nu ook in de auto wat geluid, en na 2 rondjes ging het remlampje branden. Dus direct afgelopen, en de pitlane weer in. Oei oei, iets meer geluid. Snel langzaam naar huis...

Inmiddels de blokjes gewisseld. De oude zagen er een béétje krom uit (foto's in volgende post...)

Inmiddels zitten er Ferode DS2500 op, kijken of die beter bestand zijn, hopelijk volgende week in Spa
O ja, wel zo'n 35-40 liter super per 50 minuten in een M3 :drinking:
Nog even kijken of ik wat foto's kan spotten van mezelf....
- Spijkerhard
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Het betreffende remblokje:
- Bijlagen
-
- IMAG0291.jpg (596.87 KiB) 1687 keer bekeken
-
- IMAG0288.jpg (593.78 KiB) 1687 keer bekeken
-
- IMAG0290.jpg (591.6 KiB) 1687 keer bekeken
-
- IMAG0289.jpg (597.45 KiB) 1687 keer bekeken
- Spijkerhard
Dit is die prachtige M1:
- Bijlagen
-
- M1 Zolder.jpg (42.57 KiB) 1685 keer bekeken
- Spijkerhard
Yep, gespot op Zolder:
- Bijlagen
-
- Zolder M3.jpg (128.41 KiB) 1679 keer bekeken
- Bert ///M3
Zolder en standaard blokken 
Dat gaat niet erg lang goed. (en DS2500 ook niet is te slap voor een auto ala M3)

Dat gaat niet erg lang goed. (en DS2500 ook niet is te slap voor een auto ala M3)
-
Spannende verhalen hierboven, er is weinig van die blokken over!
Vandaag was het weer zover: Vrij Rijden. Ondanks dat er opklaringen voorspeld waren bleef het de hele dag grijs. Helaas. Toch nog aardig wat foto's weten te maken!

De rest staat hier:
http://www.leonweggelaar.nl/fotografie/ ... 11/180511/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vandaag was het weer zover: Vrij Rijden. Ondanks dat er opklaringen voorspeld waren bleef het de hele dag grijs. Helaas. Toch nog aardig wat foto's weten te maken!
De rest staat hier:
http://www.leonweggelaar.nl/fotografie/ ... 11/180511/" onclick="window.open(this.href);return false;
- daNpy
Haha, netjes gedaan Han

- GTRene
sodekneiter, jij bent Knot gepasseerdSpijkerhard schreef:Het betreffende remblokje:

de zuiger door de remblokjes

mag je hopen dat die heel is gebleven....en je mag wel heel goede remolie hebben met een hoog kookpunt.
DS2500 zou ik afraden als ik jou remblokjes zie, jij hebt DS3000 nodig

doen het zeer goed en kunnen de temp goed aan.
-
Ds3000 zou ik ook overslaan en direct doorgaan voor RC6 van Carbone Lorraine. Op Zandvoort hielden de DS3000 het bij mij niet uit, terwijl ik zelfs op Zolder geen problemen heb gehad met de RC6.
- Luco
Valt nog mee hoor, ik heb nog een remblok liggen met de zuiger er helemaal doorheen en vastgesmolten

- GTRene
RC6 zijn rammel blokken, de DS3000 doen het perfect op de Hartge, snap dus niet hoe het kan dat ze het bij jou niet uithieldenRuben schreef:Ds3000 zou ik ook overslaan en direct doorgaan voor RC6 van Carbone Lorraine. Op Zandvoort hielden de DS3000 het bij mij niet uit, terwijl ik zelfs op Zolder geen problemen heb gehad met de RC6.

was het wel DS3000

of je remt te veel

maja dat doet spykerhard schijnbaar ook

of anders PFC01 of 06 ofzo.
- Bert ///M3
Inremcyclus is heel belangrijk bij blokken zoals DS3000 en Pagid.
Die blokken moeten uitgassen voor je ze echt goed gebruiken kan. Rem je ze op straat in dan lukt dat vaak niet goed en bij de eerste keer gebruiken loopt het resin er uit, smeert op je schijven, maakt het spul nog heter en dan zijn ze zo weg. Doel van uitgassen is dat het resin er langzaam uit komt en dus verdampt. De wat zwaardere blokken zoals RC6 en PFC01 gaan in de fabriek nog een keer de oven in om dat proces kunstmatig te doen, en die zitten ook race ready in de doos, kan je zo mee wegknallen mits je schijven nog eens transferlaag hebben, paar keer rustig aan remmen en dan is het meestal klaar. Alleen als je veel groeven in de schijven hebt kan het wel iets langer duren omdat die groeven in de blokken moeten slijten zeg maar.
Advies van een fabrikant ala Ferrodo moet je als suggestie zien maar wil niet zeggen dat het bij jou ook werkt. Immers doe jij een 'medium stop' met een WTCC wagen dat komt op iets anders neer als dat je het met een straatauto doet
Wat vaak nog wel eens werkt is kijken naar de verf op de blokken, vaak zijn die in een kleur gespoten, als die verf verkleurd is voor meer als de helft zijn ze aardig op temperatuur geweest.
Die blokken moeten uitgassen voor je ze echt goed gebruiken kan. Rem je ze op straat in dan lukt dat vaak niet goed en bij de eerste keer gebruiken loopt het resin er uit, smeert op je schijven, maakt het spul nog heter en dan zijn ze zo weg. Doel van uitgassen is dat het resin er langzaam uit komt en dus verdampt. De wat zwaardere blokken zoals RC6 en PFC01 gaan in de fabriek nog een keer de oven in om dat proces kunstmatig te doen, en die zitten ook race ready in de doos, kan je zo mee wegknallen mits je schijven nog eens transferlaag hebben, paar keer rustig aan remmen en dan is het meestal klaar. Alleen als je veel groeven in de schijven hebt kan het wel iets langer duren omdat die groeven in de blokken moeten slijten zeg maar.
Advies van een fabrikant ala Ferrodo moet je als suggestie zien maar wil niet zeggen dat het bij jou ook werkt. Immers doe jij een 'medium stop' met een WTCC wagen dat komt op iets anders neer als dat je het met een straatauto doet

-
Je omschrijft het uitstekend Bert. Ik heb de inremprocedure van fabrikant/importeur gehanteerd (bij hun zelf opgehaald) en heb precies ervaren wat jij omschrijft.
- GTRene
ik wil zelf de volgende set schijven (al besteld, standaard M leuke prijs)
zo was ff achter de pc weg, ze brachten net de schijven, snelle levering en mooi spul :banaan:
anyway, wil zelf de volgende keer PFC06 gebruiken rondom, is denk/hoop ik iets minder agressieve remstof (als je geen poetser bent
) en wat ik er zo van lees iets milder voor de schijven en ander blok materiaal? dus zonder koper/ijzer deeltjes denk...en dan dus wat vriendelijker al met al
althans dat is de gedachte
echter die blokjes zijn ook best prijzig, zag wel wat lijsten, maar is er op DF ook een leverancier die een setje rondom voor standaard M coupe (Z3) kan leveren? dus voor en achter en vriendelijk geprijsd
zo was ff achter de pc weg, ze brachten net de schijven, snelle levering en mooi spul :banaan:
anyway, wil zelf de volgende keer PFC06 gebruiken rondom, is denk/hoop ik iets minder agressieve remstof (als je geen poetser bent

althans dat is de gedachte

echter die blokjes zijn ook best prijzig, zag wel wat lijsten, maar is er op DF ook een leverancier die een setje rondom voor standaard M coupe (Z3) kan leveren? dus voor en achter en vriendelijk geprijsd