Nieuwe eigenaar TVR

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Michel P

Nieuwe eigenaar TVR

Bericht door Michel P » 23 feb 2007, 11:53

De Russische eigenaar van het Engelse TVR vroeg vlak voor kerst surseance van betaling aan voor zijn bedrijf. Nu heeft hij het sportautomerk weer teruggekocht.

Vlak voor kerstmis kreeg het gros van de driehonderd werknemers van TVR zijn ontslagbrief binnen. Het bedrijf had surseance van betaling aangevraagd en de fabriek in Blackpool heeft zijn deuren gesloten. De productie van de auto’s zou voortaan ergens anders plaatsvinden. Voor de overblijfselen van TVR werd een nieuwe eigenaar gezocht. Die is gevonden. De oude eigenaar Nikolai Smolenski was de hoogste bieder en heeft het bedrijf weer op zijn naam staan. Dat meldt de BBC.
Dat stuit de Britten behoorlijk tegen de borst. De vakbond noemt het absurd dat het mogelijk dat Smolenski TVR weer terugkoopt. “De overheid zou dergelijke praktijken moeten verbieden.” Smolenski heeft opnieuw de merknaam, het logo, de voorraad, de fabriek en de apparatuur in handen.
Volgens de curatoren waren verschillende bedrijven geïnteresseerd in TVR. “Uiteindelijk was Smolenski de hoogste bieder en dus de meest interessante partij.”

bron autoweek

[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/a/3aa ... 0d33fa.jpg[/img]

RVV

Bericht door RVV » 23 feb 2007, 12:20

gewoon slimme zet, gebeurt heel veel, ook op kleine schaal in NL bv.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 23 feb 2007, 12:21

Zonder die Rus was TVR allang Rover achterna gegaan dus...

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 23 feb 2007, 12:27

Dóór die Rus gaat TVR Rover achterna. Kwestie van tijd.
De traditionele TVR klant koopt volgens mij nooit een in Italië gebouwde TVR. En nieuwe markten aanboren lijkt me vreselijk lastig.
Qua prijs zullen ze met de gevestigde orde moeten gaan concurreren.
En een Porsche rijder die overstapt naar TVR? Ik moet het nog zien...

HSR

Bericht door HSR » 23 feb 2007, 13:04

Wim te Riet schreef:Dóór die Rus gaat TVR Rover achterna. Kwestie van tijd.
De traditionele TVR klant koopt volgens mij nooit een in Italië gebouwde TVR. En nieuwe markten aanboren lijkt me vreselijk lastig.
Qua prijs zullen ze met de gevestigde orde moeten gaan concurreren.
En een Porsche rijder die overstapt naar TVR? Ik moet het nog zien...

Mee eens. Marktpenetratie is voor TVR extreem moeilijk. Ze schieten te kort op vele vlakken. TVR is een ouderwets rij-ijzer voor '' the hairy chested''. Een wagen voor mensen die niets anders willen dan een adrenaline rush.

Concurreren met porsche is gewoon zo goed als uit den boze.

Michel P

Bericht door Michel P » 23 feb 2007, 13:13

Deels ook door onbekend maakt onbemind.... Als je de statusfactor vergeet en puurheid je uitgangspunt is, dan is dit een van de weinige echte auto's die nog te koop is.

Afgelopen wekend is dat voormij normaals positief bevestigd. Door de aanwezige TVR's maar ook door de heerlijk e30 die ik mee had.

Michel

HansD

Bericht door HansD » 23 feb 2007, 14:57

Slim gespeeld van die Rus.
De traditionele TVR klant koopt volgens mij nooit een in Italië gebouwde TVR.
Als je ze ergens anders wilt fabriceren vanwege de betrouwbaarheid (en kosten) moet je natuurlijk niet naar Italië gaan, dat is van de regen in de drup :lol:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 23 feb 2007, 15:02

Als er iets een probleem is bij TVR is het wel die waardeloze klotekwaliteit van hun auto's. :)

Die Rus heeft blijkbaar ingezien dat die kwaliteitsverbetering niet te behalen viel met de huidige groep medewerkers / op de huidige locatie.

Ik blijf erbij: zonder die Rus waren ze allang terziele gegaan (enkele jaren geleden).

Er moet iets gebeuren daar, anders komt het daar nooit goed. Die Rus probeert het tenminste.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 02 mar 2007, 02:42

En weer een nieuwe eigenaar:
http://www.pistonheads.com/tvr/default. ... ryId=15955

Het begint nu onderhand toch wel een soap te worden hoor. :(
Als er een merk is dat dit niet verdiend heeft....

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 03 mar 2007, 18:35

Peter Tunissen schreef:En weer een nieuwe eigenaar:
http://www.pistonheads.com/tvr/default. ... ryId=15955

Het begint nu onderhand toch wel een soap te worden hoor. :(
Als er een merk is dat dit niet verdiend heeft....
Heeft wellicht toch 1 voordeel: het zijn Amerikanen, dus redelijke kans dat de motor uit de Corvette er in komt; da's niet verkeerd: betrouwbaar veel PK's en koppel, afgeserveerd met een heerlijke sound 8)

Dinkel

Bericht door Dinkel » 05 mar 2007, 08:57

Kijk eens op de Marcos website . . .

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 05 mar 2007, 09:35

Ik denk dat er al voldoende alternatieven zijn voor de TVR's zoals ze die willen gaan bouwen.
Merken als Wiesmann en het door Dinkel genoemde Marcos bijvoorbeeld.

Wiesmann is op dit moment bezig de Amerikaanse markt te betreden. Van Marcos weet ik dat niet, maar kan me voorstellen dat die ook al aanwezig zijn in de US.

De Wiesmanns maken op mij een bijzonder degelijke indruk (Duits, BMW techniek). Een nieuwe Marcos heb ik helaas nog niet in het echt mogen aanschouwen, maar op foto's ziet dat er ook ok uit.
Het zal voor TVR (met zijn bedenkelijke reputatie wat betreft kwaliteit) dus heel erg moeilijk worden...

Plaats reactie