tja, beter is moeilijk te zeggen. een SMG II versnellingsbak verschilt in feite ook nietzoveel van een handgeschakelde 6 bak. SMG II geeft je de mogelijkheid om in Automaat mode te rijden, of om met de hand te schakelen door middel van de SMG pook of met flippers op het stuur. de auto heeft wel een koppeling maar wordt appart bediend door een pomp.Lee M3 schreef:Even offtopic, maar hoe zit het dan bij de E46? Is SMG II beter dan een handgeschakelde bak, of is dat toch een kwestie van persoonlijke voorkeur?
of het beter is, is eigenlijk niet te zeggen, het is puur een persoonlijke voorkeur vind ik. zelf rijd ik nu bijna een jaar in een handgeschakelde 6 bak en moet zeggen dat SMG mij helemaal nix lijkt. de auto schreeuwt echt om een koppeling [vind ik] en het geeft de auto een bepaald karakter. wat Joy zegt lijkt mij ook hier van toepassing: het wachten op het schakelen van de auto. schakelen gaat in een SMG wel sneller, daar kan je de snelheid van schakelen instellen [6 standen in handgeschakeld en 5 in automaat]. vaak hoor je dat er problemen voorkomen met de SMG II bak maar dit schijnt mee te vallen.