Camera`s Botlektunnel
- Downforce Hans
Camera`s Botlektunnel
Voor de ingang van de Botlektunnel zijn aan beide kanten camera`s geplaatst.
Volgens mij staan ze ook aan beide kanten van de weg.
Ze zien er iets anders uit aan de voorkant en weet ook niet zeker of het voor snelheid is.
Weet iemand hier iets meer over?
Grtz,Hanz06
Ze zien er iets anders uit aan de voorkant en weet ook niet zeker of het voor snelheid is.
Grtz,Hanz06
-
Re: Camera`s Botlektunnel
Is omdat jij daar iedere dag weer even met 450 km/u langs moet razen!
-
Met 1500 toeren in je 6 

-
http://www.chauffeursforum.nl/showthrea ... tlektunnel" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier hebben ze het er ook over. Ze denken snelheid of rood licht.
Hier hebben ze het er ook over. Ze denken snelheid of rood licht.
-
OnlineLuco
Bij 230 is zon ding al niet meer te besturen man, dan heb je alle rijbanen nodigallen schreef:Is omdat jij daar iedere dag weer even met 450 km/u langs moet razen!

-
Artikeltje 5 dus. 

- Remmie
Had begrepen dat het nieuwe digitale flitskasten zijn.Downforce Hans schreef:Voor de ingang van de Botlektunnel zijn aan beide kanten camera`s geplaatst.
Grtz,Hanz06
Van een vriend hadden ze collega's de boete voor snelheid binnen 2 weken binnen.
Ik ga daar nu iedere dag maar even van het gas af
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
allen schreef:Is omdat jij daar iedere dag weer even met 450 km/u langs moet razen!

- thomas_r
Even wat inside info:
"Bij de Botlektunnel zijn flitspalen geplaatst. Die moeten vrachtwagens kieken die het stoplicht negeren. Het komt nu te vaak voor dat te hoge vrachtwagens toch de tunnel in rijden, zegt een woordvoerder van het Openbaar Ministerie. ,,De tunnelwanden raken daardoor nogal eens beschadigd. Ook verkeer achter die trucks loopt gevaar. Met de flitspalen verwachten we dat de vrachtwagens altijd stoppen.'' Vanaf medio juni worden de flitspalen actief.
"Bij de Botlektunnel zijn flitspalen geplaatst. Die moeten vrachtwagens kieken die het stoplicht negeren. Het komt nu te vaak voor dat te hoge vrachtwagens toch de tunnel in rijden, zegt een woordvoerder van het Openbaar Ministerie. ,,De tunnelwanden raken daardoor nogal eens beschadigd. Ook verkeer achter die trucks loopt gevaar. Met de flitspalen verwachten we dat de vrachtwagens altijd stoppen.'' Vanaf medio juni worden de flitspalen actief.
- Chris van S.
Goedzo, gaan ze er eindelijk wat aan doen! 

- Remmie
Dan zijn de collega's van vriend van mij gewoon door de flitsbrigade geschoten na de tunnel
Toch los ik me gas, geef wel gas in de tunnel

Toch los ik me gas, geef wel gas in de tunnel

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Flitspalen voor te hoge vrachtwagens? Waardoor ze altijd zullen stoppen?
Wat is dit nou voor een onzin? Alsof een te hoge combinatie met chauffeur voor de lol vol op zo'n betonnen tunnelwand klapt
Vinden ze op de zaak vast ook altijd fijn.
"Ah joh, probeer het maar, misschien kom je er deze keer wel onder door"
Wat is dit nou voor een onzin? Alsof een te hoge combinatie met chauffeur voor de lol vol op zo'n betonnen tunnelwand klapt
-
Ik heb het nagevraagd bij Rijkswaterstaat. En de nieuwe camera's zijn opgehangen voor het door rood rijden van autos als de tunnel wordt gesloten. Gaan ook pas worden na dat de operator de buizen gaat afsluiten.
- Chris van S.
Die palen zetten ze er natuurlijk niet neer zonder reden.partyondude schreef:Flitspalen voor te hoge vrachtwagens? Waardoor ze altijd zullen stoppen?
Wat is dit nou voor een onzin? Alsof een te hoge combinatie met chauffeur voor de lol vol op zo'n betonnen tunnelwand klaptVinden ze op de zaak vast ook altijd fijn.
Het gebeurd zo vaak dat je op de A15 van of naar de maasvlakte in de file staat omdat er wat is gebeurd in de tunnel. En het is in die zin onzin: Er ligt namelijk ook een Botlek brug die zeer gemakkelijk vanaf de snelweg te pakken is. Maar ja, dat kost wel wat extra tijd en tijd is geld! Ik heb echt al een paar keer vrachtwagens gezien die gewoon doorreden terwijl ze de voelers boven de weg gewoon raakte. Er zal wel een marge in zitten want die vrachtwagens kwamen niet vast te staan. En de botlek tunnel is de enige aan en afvoer naar de maasvlakte over de weg. En aangezien er een 2e maasvlakte in de maak is, zijn maatregelen geen overbodige luxe.
- Downforce Hans
De camera`s zijn niet opgehangen maar staan gewoon op een paal.MarkoC70T5 schreef:Ik heb het nagevraagd bij Rijkswaterstaat. En de nieuwe camera's zijn opgehangen voor het door rood rijden van autos als de tunnel wordt gesloten. Gaan ook pas worden na dat de operator de buizen gaat afsluiten.
Het merkwaardige is dat ze naar je toe gericht zijn dus ze fotograferen de voorkant van je auto.
Voor Bram is dat dan weer een gelukkie want die is zo lelijk dat de camera wel op tilt zal slaan wanneer hij een foto wil nemen.