Nieuw op DF: Car Facts - gegevens van alle auto's vanaf 1990
- Snipe
Nieuw op DF: Car Facts - gegevens van alle auto's vanaf 1990
Hoeveel vermogen heeft een M3 uit 1996 ook alweer? Wat is de topsnelheid van een Peugeot 205? Wat was de nieuwprijs van een Cadillac Seville in 1998?
Het antwoord op zulke belangrijke levensvragen kun je vanaf vandaag vinden op DF. De nieuwe rubriek Car Facts is namelijk online gegaan, met gegevens van bijna alle auto's vanaf 1990.
De gegevens worden aangeleverd door http://www.autodisk.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, dus op de inhoud hebben we weinig (geen) invloed. Op hoe het wordt weergegeven wel, dus mocht je nog wat bugs tegenkomen of de sitebouwer willen overladen met complimenten dan ben je van harte welkom om dat in dit topic te doen.
Aan de gegevens voegen we zelf één cijfer toe: de DF Score. Wie al wat heeft rondgeneusd in Marketplace weet wat dat is, namelijk het aantal kilo's per pk. Hoe lager het cijfer, hoe beter het is.
En dan nu het belangrijkste, de plek waar al dat moois te vinden is: http://www.driving-fun.com/the-knowledg ... /2011.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Het antwoord op zulke belangrijke levensvragen kun je vanaf vandaag vinden op DF. De nieuwe rubriek Car Facts is namelijk online gegaan, met gegevens van bijna alle auto's vanaf 1990.
De gegevens worden aangeleverd door http://www.autodisk.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, dus op de inhoud hebben we weinig (geen) invloed. Op hoe het wordt weergegeven wel, dus mocht je nog wat bugs tegenkomen of de sitebouwer willen overladen met complimenten dan ben je van harte welkom om dat in dit topic te doen.
Aan de gegevens voegen we zelf één cijfer toe: de DF Score. Wie al wat heeft rondgeneusd in Marketplace weet wat dat is, namelijk het aantal kilo's per pk. Hoe lager het cijfer, hoe beter het is.
En dan nu het belangrijkste, de plek waar al dat moois te vinden is: http://www.driving-fun.com/the-knowledg ... /2011.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
- Robin Hartog
Re: Nieuw op DF: Car Facts - gegevens van alle auto's vanaf
Even onze ouwe trouwe Panda opgezocht en bij het resultaat:

Verder: Leuk!System.Web.Services.Protocols.SoapException: Server was unable to process request. ---> Unable to connect to the remote server ---> No connection could be made because the target machine actively refused it 82.94.198.133:80 at System.Web.Services.Protocols.SoapHttpClientProtocol.ReadResponse(SoapClientMessage message, WebResponse response, Stream responseStream, Boolean asyncCall) at System.Web.Services.Protocols.SoapHttpClientProtocol.Invoke(String methodName, Object[] parameters) at AutoDiskOnlineWebservice.GetOptions(Int64 nDebiteurNummer, Boolean blnGeelKenteken, Int64 TypeIDHist, Int32 nModelNo, String Jaar, String strFilterOmschrijving, String strFilterHoofdstuk, String strHoofdstukkenNietMeenemen) at dftv.AutoDiskClass.Options.GetOptions(Int64 TypeIDHist, Int32 ModelNo, Int32 Bouwjaar) at the_knowledge_carbase_detail.BindCar() at the_knowledge_carbase_detail.Page_Load(Object sender, EventArgs e)

-
Ik zoek nu op Volkswagen Golf 2011 dan zie ik rechtsboven dit staan:
"System.Runtime.InteropServices.ExternalException: A generic error occurred in GDI+. at System.Drawing.Image.Save(String filename, ImageCodecInfo encoder, EncoderParameters encoderParams) at System.Drawing.Image.Save(String filename, ImageFormat format) at System.Drawing.Image.Save(String filename) at dftv.AutoDiskClass.Images.GetAutodiskImages(Byte MerkID, Int32 ModelNo, Int32 Year, String MerkDescription, String TypeDescription) at the_knowledge_carbase_detail.BindCar() at the_knowledge_carbase_detail.Page_Load(Object sender, EventArgs e)"
EDIT: Ah, Robin heeft het ook
"System.Runtime.InteropServices.ExternalException: A generic error occurred in GDI+. at System.Drawing.Image.Save(String filename, ImageCodecInfo encoder, EncoderParameters encoderParams) at System.Drawing.Image.Save(String filename, ImageFormat format) at System.Drawing.Image.Save(String filename) at dftv.AutoDiskClass.Images.GetAutodiskImages(Byte MerkID, Int32 ModelNo, Int32 Year, String MerkDescription, String TypeDescription) at the_knowledge_carbase_detail.BindCar() at the_knowledge_carbase_detail.Page_Load(Object sender, EventArgs e)"
EDIT: Ah, Robin heeft het ook

- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
En ik zit net tussen de gegevens te kijken over het model Ibiza dat ik heb en daar klopt ook niet alle informatie en hier en daar ontbreekt er nog wat
-
- Auto: M3P, 130i
Wat is een "NULL" uitvoering?
Dit is slordig:
Dit is slordig:
Wielophanging voor:mcp
Wielophanging achter:dd
Vering voor:sch
Vering achter:sch
-
LOL
Ook fijn al die marketplace dingen hier.
Keep up the good work jongens!
Ook fijn al die marketplace dingen hier.
Keep up the good work jongens!
- Tom van H.
- 911-lover
Mijn A6 staat erbij .
Doch in 1994 blijkt Porsche volgens de lijst enkel nog 911's gebouwd te hebben terwijl de 968CS toch wel degelijk in 1994 gebouwd is .
Doch in 1994 blijkt Porsche volgens de lijst enkel nog 911's gebouwd te hebben terwijl de 968CS toch wel degelijk in 1994 gebouwd is .
-
Valt toch tegen.Tom van H. schreef:Mooi, een 4!

- InjectTheVenom
http://www.driving-fun.com/the-knowledg ... -NULL.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Het vermogen hebben ze wel goed, de aandrijving is FWD in plaats van AWD?? Laatste bouwjaar is officieel 1997 maar feitelijk zijn het overgebleven '96ers, kleppen per cilinder nul ow dat is knap dat zou betekenen dat mijn auto nooit van zijn plek komt
moeten er 4 zijn dus, boring slag en compressieverhouding ook nul huh dan heeft hij toch geeneens cilinders???, intercooler is wel degelijk aanwezig ookal heeft hij het formaat tosti-ijzer... conclusie slappe hap en een 6,6 trek ik derhalve ernstig in twijfel

Het vermogen hebben ze wel goed, de aandrijving is FWD in plaats van AWD?? Laatste bouwjaar is officieel 1997 maar feitelijk zijn het overgebleven '96ers, kleppen per cilinder nul ow dat is knap dat zou betekenen dat mijn auto nooit van zijn plek komt

- Dinkel
Leuk, en het werkt goed:
http://www.driving-fun.com/the-knowledg ... -town.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Info klopt alleen niet voor mijn hokje:
- top is 185 TomTom kilometers
- verbruik is 1 op 15.8 (K&N, V-Power)
- remmen achter: trommels
- banden 155R13
Ik ga promoten.
http://www.driving-fun.com/the-knowledg ... -town.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Info klopt alleen niet voor mijn hokje:
- top is 185 TomTom kilometers
- verbruik is 1 op 15.8 (K&N, V-Power)
- remmen achter: trommels
- banden 155R13
Ik ga promoten.
-
Intuïtief verwacht ik een terug-knop zodra ik de gegevens van een auto bekeken heb.
Uiteraard kun je boven aan de pagina weer terugklikken in het menu, maar dan moet je ook weer alle gegeven opnieuw invoeren. Niet handig als je bijvoorbeeld naast een 3-serie ook de 5-serie van BMw wilt bekijken.
Nu ik toch bezig ben
Het is wel zo netjes om overal eenheden achter (of voor) te vermelden.
Snelheid staat netjes km/h achter.
Maar of de uitstoot CO2 nou in gallon is of in vierkante kuub weet ik niet. Draaicircel van 11mm is natuurlijk ook wel fijn.
Zonder gekheid: bij CO2-uitstoot, bandenmaat en draaicircel mist de eenheid
Uiteraard kun je boven aan de pagina weer terugklikken in het menu, maar dan moet je ook weer alle gegeven opnieuw invoeren. Niet handig als je bijvoorbeeld naast een 3-serie ook de 5-serie van BMw wilt bekijken.
Nu ik toch bezig ben

Het is wel zo netjes om overal eenheden achter (of voor) te vermelden.
Snelheid staat netjes km/h achter.
Maar of de uitstoot CO2 nou in gallon is of in vierkante kuub weet ik niet. Draaicircel van 11mm is natuurlijk ook wel fijn.
Zonder gekheid: bij CO2-uitstoot, bandenmaat en draaicircel mist de eenheid
- vwk
Ook van mij om te beginnen de waardering om het te willen, maar toch de kritiek.
Mijn auto, E36 M3 3.2, '97 (notabene hetzelfde model als aangehaald wordt in de promotext
)
Het is een M3, uitvoering M3. Bij andere auto's staan daar handgeschakelde en aut.
Wat voor alle e36's geldt, wat is een Null uitvoering? Een standaard handgeschakelde?
Anyhow, de details van de M3.
PK's kloppen, maar ik mis een versnelling (5 i.p.v. 6), en de SMG versie bestaat niet meer. Verder is de M3 3.2 zeker niet geintroduceerd in 1990, laat staan pas in 2000 uit productie gegaan.
Max. vermogen is bij 7400rpm, koppel is meer bij een ander toerental... en toen haakte ik af.
Een 8 voor het idee, maar de data die jullie gekregen hebben is niet alles. Het lijkt wel een beetje op Cartraxx

Mijn auto, E36 M3 3.2, '97 (notabene hetzelfde model als aangehaald wordt in de promotext

Het is een M3, uitvoering M3. Bij andere auto's staan daar handgeschakelde en aut.
Wat voor alle e36's geldt, wat is een Null uitvoering? Een standaard handgeschakelde?
Anyhow, de details van de M3.
PK's kloppen, maar ik mis een versnelling (5 i.p.v. 6), en de SMG versie bestaat niet meer. Verder is de M3 3.2 zeker niet geintroduceerd in 1990, laat staan pas in 2000 uit productie gegaan.
Max. vermogen is bij 7400rpm, koppel is meer bij een ander toerental... en toen haakte ik af.
Een 8 voor het idee, maar de data die jullie gekregen hebben is niet alles. Het lijkt wel een beetje op Cartraxx

-
deze carbase klopt van geen ene meter
- Arthur
- Auto: Nr.51
- Vdub
helemaal goed is het idd niet, mijn 110pk tdi Passat zou in 1999 niet te leveren zijn..
- BamiesGTA
- Auto: Cupra Leon 300
Prestatie details e46 M3csl zijn gelijk aan normale M3 in deze database. 

- Volvoturbo
Weet ik ook weer dat een Volvo 940 Hi pressure Turbo 165pk, niet eens bestaat??? =D