BMW 1 Serie M Coupé
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Driftgemak heeft alles met wielbasis te maken.
Voor iedere 100 man die met een 5 serie makkelijk dwars kunnen gaan zijn er misschien twee of drie die dat ook met een 1 serie kunnen. 1M kan nooit een makkelijke driftauto zijn.
Voor iedere 100 man die met een 5 serie makkelijk dwars kunnen gaan zijn er misschien twee of drie die dat ook met een 1 serie kunnen. 1M kan nooit een makkelijke driftauto zijn.
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 1 ///M Coupé
Steve
De GTS is inderdaad een unieke auto.
Maar de motor en bak even nagelaten.
Zou je de onderdelen van de GTS zoals semi slicks, dempers, recaro stoelen, plastic ramen, harde bussen subframe en grotere remmen overzetten. Dan weet ik zeker dat de 1M coupe qua chassis de betere zal zijn tov van de M3 Coupe GTS. De racemotor van de GTS is natuurlijk fantastisch net zoals een GT3 motor. Een racemotor als basis is prachtig. Het verschil tussen de 130i racer en m3 raceauto waar ik beide mee gereden heb. Dan ligt het wegligging voordeel toch echt bij de 130i. Qua pure power natuurlijk bij de M3 das logisch.
De GTS is inderdaad een unieke auto.
Maar de motor en bak even nagelaten.
Zou je de onderdelen van de GTS zoals semi slicks, dempers, recaro stoelen, plastic ramen, harde bussen subframe en grotere remmen overzetten. Dan weet ik zeker dat de 1M coupe qua chassis de betere zal zijn tov van de M3 Coupe GTS. De racemotor van de GTS is natuurlijk fantastisch net zoals een GT3 motor. Een racemotor als basis is prachtig. Het verschil tussen de 130i racer en m3 raceauto waar ik beide mee gereden heb. Dan ligt het wegligging voordeel toch echt bij de 130i. Qua pure power natuurlijk bij de M3 das logisch.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
Stel dat je een 1M zou vergelijken met een e46 M3, is het dan logisch om een GTS te vergelijken met een M3 csl?Robin schreef:Ik denk dat de 1M net so easy dwars gaat als m'n ex E90 M3 en net zo easy als de GTS, daar waren Andre en ik wel uit, ik denk dat die enorme wereld van verschil je nog wel eens mee kan gaan vallen(1M vs GTS) qua driveability en op de grens, ze hebben beide het frontmotor rwd + M sperretje DNA. OK wat harder en strakker zal de GTS zijn, met wat meer kabaal(= beleving) , maar het(Circuit) rijden an sich lijken ze(1M/E9x M3 en GTS) meer op elkaar dan 'men' hier suggereert heb ik 't idee.![]()
(Dan te bedenken dat de GTS op semis staat en ook een rolkooi heeft, dat werkt ook in 't voordeel van de GTS....plus een dikke 100pk meer....)
Maar de 1M is dan iets betaalbaarder....relatief.
Ik zou wel eens graag een vergelijk zien op het circuit tussen een 1M en een GTS. Beide met semi's.
-
Robin
- Berichten: 56234
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupé
Als 't met 'n E9x M3 kan, dan ook met een 1M, prima sper, onderin nog meer bij de les, , ik zie 't probleem niet zo. De verschillen in wielbasis zijn geen meters ofzoHielke schreef:Driftgemak heeft alles met wielbasis te maken.
Voor iedere 100 man die met een 5 serie makkelijk dwars kunnen gaan zijn er misschien twee of drie die dat ook met een 1 serie kunnen. 1M kan nooit een makkelijke driftauto zijn.
Verschil in wielbasis tussen een E90 M3 en 'n 1M is 10,2 centimeter. Dus. Bijna te verwaarlozen?
Niet om er 'n driftverhaal van te maken, dat was niet mijn bedoeling, ik doelde op het BMW concept: rwd frontmotor en 'n variabel sperdiff wat de auto's die we hier noemen in de basis minder verschillend maakt dan sommigen hier in mijn ogen suggereren.
-
M@rcel
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: 1 ///M Coupé
André, weet niet of je met een 1M bezig bent, maar please... laat de Beier een 1M zonder opties uit Duitsland halen en grabbel dan even in de GTS-ton voor wat tweaks.
Daarna plak je op de kont " Tjuss GTS "
Daarna plak je op de kont " Tjuss GTS "
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 1 ///M Coupé
GTST
Nog beter
Nog beter
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupé
Schnitzer is al bezig. Ze veranderen de remmerij, onderstel en semi's. Onderstuur halen ze er ook uit. Blok blijft gewoon 1M, doen ze niets aan. Volgens Schnitzer is de 1M, met wat tweaks, de beste stuurmansauto die BMW levert.M@rcel schreef:André, weet niet of je met een 1M bezig bent, maar please... laat de Beier een 1M zonder opties uit Duitsland halen en grabbel dan even in de GTS-ton voor wat tweaks.
Daarna plak je op de kont " Tjuss GTS "
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 1 ///M Coupé
Das mooi om te horen dat schnitzer dat ook zegt. Die runt en maakt tenslotte raceauto s voor bmw.
-
Robin
- Berichten: 56234
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupé
Ik was er eind 2004 al achter(de potentie) met de 120d en Andre en Rico ook....
Jezus wat heb ik dan een lompe maar o zo relaxede boot
Jezus wat heb ik dan een lompe maar o zo relaxede boot
-
Robin
- Berichten: 56234
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupé
Om even op dat anti turbo verhaal terug te komen, de priveteams nu in 't WTCC zoals Ravaglia met hun 1.6 Turbo 320TC E90...Heeft iemand al info betr. coureurs die praten over 't verschil in aanspreekgedrag van de 1.6T tov de 2.0atmo? De 16T's doen 450Nm da's ongeveer 't dubbele tov de atmo's(en 300pk dacht ik, dat blijft 't zelfde)
Iemand? Is toch 'n serieuze raceklasse dacht ik.
Iemand? Is toch 'n serieuze raceklasse dacht ik.
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 1 ///M Coupé
Ja ik heb er ooit ergens stukje over gelezen.
Het is moeilijker om zonder wielspin een bocht uit te acceleren. Maar robin dat weten wij ook wel:)
Het is moeilijker om zonder wielspin een bocht uit te acceleren. Maar robin dat weten wij ook wel:)
-
Robin
- Berichten: 56234
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupé
LOLAndre schreef:Ja ik heb er ooit ergens stukje over gelezen.
Het is moeilijker om zonder wielspin een bocht uit te acceleren. Maar robin dat weten wij ook wel:)
Turbodiesel met ÜberNm al bijna bij stationair wordt nooit negatief over gedaan, maar turbobenzine, oh lala, dat is niet echt rijden, dat is niet des DF, foute motoren.....
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupé
Wel raar dat BMW/M de 1M ook met onderstuur aflevert, toch? Het is toch een sportkar. Dat doet Porsche bijv, niet. Of heb ik het mis.Andre schreef:Das mooi om te horen dat schnitzer dat ook zegt. Die runt en maakt tenslotte raceauto s voor bmw.
-
Robin
- Berichten: 56234
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupé
De normale Porsches die ik ken en heb gereden, hebben ook 'n bonkje onderstuur hoor Ferdinand.FerdiACS1 schreef:Wel raar dat BMW/M de 1M ook met onderstuur aflevert, toch? Het is toch een sportkar. Dat doet Porsche bijv, niet. Of heb ik het mis.Andre schreef:Das mooi om te horen dat schnitzer dat ook zegt. Die runt en maakt tenslotte raceauto s voor bmw.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupé
ok .. dat wist ik niet.
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 1 ///M Coupé
Een Gt3 heeft ook onderstuur in de basis:) Komt dat schoonmoeder achterin ligt.
Met GT3 als ook 1M is dat makkelijk op te lossen.
Met GT3 als ook 1M is dat makkelijk op te lossen.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 1 ///M Coupé
Extra gas geven toch?Andre schreef:Een Gt3 heeft ook onderstuur in de basis:) Komt dat schoonmoeder achterin ligt.
Met GT3 als ook 1M is dat makkelijk op te lossen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
Dat een 1 serie de beste stuurauto is van BMW, dat is ongeveer al 7 jaar zo. Tot zover weinig nieuws. Dat de 1M coupé de best sturende BMW is (met voldoende) power moet vanzelfsprekend zijn.
Of de 1M coupé in de standaard set up een beter stuurmansauto is als de GTS is een interessant vergelijk. Zou leuk zijn als dat een keer getest kan worden op een DF trackday. 1M van Andre vs de GTS van Gerwin. (niet in een race tegen elkaar) maar onderling vergelijkend. Tijden, gevoel etc.
Of de 1M coupé in de standaard set up een beter stuurmansauto is als de GTS is een interessant vergelijk. Zou leuk zijn als dat een keer getest kan worden op een DF trackday. 1M van Andre vs de GTS van Gerwin. (niet in een race tegen elkaar) maar onderling vergelijkend. Tijden, gevoel etc.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Onmogelijk vergelijk. Andre met de 1 serie bril en Gerwin met de M Nordschleife bril. Ze lullen het precies zo totdat het in hun straatje past. Weet jij alles van Rico, jij bent hun grote leermeester in die schoolRVV schreef:Dat een 1 serie de beste stuurauto is van BMW, dat is ongeveer al 7 jaar zo. Tot zover weinig nieuws. Dat de 1M coupé de best sturende BMW is (met voldoende) power moet vanzelfsprekend zijn.
Of de 1M coupé in de standaard set up een beter stuurmansauto is als de GTS is een interessant vergelijk. Zou leuk zijn als dat een keer getest kan worden op een DF trackday. 1M van Andre vs de GTS van Gerwin. (niet in een race tegen elkaar) maar onderling vergelijkend. Tijden, gevoel etc.
Oplossing is simpel. Die auto's moeten bij mij gebracht worden. Tegelijk of om de beurt, ik ben niet zo kritisch. Na een weekje weet ik alles en kunnen ze weer opgehaald worden. Een tot in het bot neutraal testverslag is daarmee verzekerd. Wie brengt de eerste?
Dit is toch geweldig. 127 pagina's volgekalkt over een auto waar slechts een enkele DF-er in gereden heeft. Bij de Marketing afdeling van BMW wordt de zoveelste vlag uitgehangen.
-
Robin
- Berichten: 56234
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupé
*watst Hielke met 'n 15" Puinto Grevo wieldop voor z'n harses*

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
Hielke vanzelfsprekend dat ze de auto's onderling zouden moeten willen uitwisselen voor zo'n vergelijk. Anders wordt er toch niks vergelekenOnmogelijk vergelijk. Andre met de 1 serie bril en Gerwin met de M Nordschleife bril. Ze lullen het precies zo totdat het in hun straatje past. Weet jij alles van Rico, jij bent hun grote leermeester in die school
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Wordt helemaal niks Rico, dat is wat ik probeer te vertellen. Je kunt Gerwin een hele week in een GT3 laten sturen, ongeacht wat ie echt denkt zal ie z'n spaarpot toch weer bij de BMW dealer voor een M stukslaan. Met Romo in z'n kielzogRVV schreef:Hielke vanzelfsprekend dat ze de auto's onderling zouden moeten willen uitwisselen voor zo'n vergelijk. Anders wordt er toch niks vergelekenOnmogelijk vergelijk. Andre met de 1 serie bril en Gerwin met de M Nordschleife bril. Ze lullen het precies zo totdat het in hun straatje past. Weet jij alles van Rico, jij bent hun grote leermeester in die school
Wat jullie met de 1M eind mei van plan zijn is het beste wat je kunt doen. Geen verre snoepreisjes naar Spa ondernemen maar bij zoveel mogelijk kritische DF-ers langsgaan die al veel van de automobiele wereld gezien hebben en een onverbloemde mening durven te geven. Michel, Rene, Ton, dat soort mannen. Planning voor een rondje Nederland maken, die mannen in alle rust lekker even solo een uurtje laten sturen, en bingo, daar heb je 3, 4 of 5 kwaliteitsreviews op de website staan. "Go with the Force", gebruik de kracht van het forum.
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 1 ///M Coupé
14inch denk.Robin schreef:*watst Hielke met 'n 15" Puinto Grevo wieldop voor z'n harses*
lol
Ik heb er nou al plezier van.
Hielke jij snap een paar zaken niet. Jij wilt altijd alles op de weegschaal in competitie vorm etc. Maar dat gaat niet werken. Zal je een voorbeeld noemen. Erica Terpstra kan nog zo goed kunnen naaien maar ik lig er liever niet naast op het strand. 1 voordeel je hoeft geen parasol mee.
Dus maw een bepaalde auto kan zo goed of zo slecht zijn. Een autokeuze word niet alleen gebasseerd op wat het beste, snelste etc is.
Jij koopt een punto die aan jou criteria voldoet. Zo heeft ieder zijn ding.
Ik vindt het leuk dat de 1M zo dicht bij een M3 staat voor de rest is het cijfertjes neukerij en totaal niet intressant. Ik vindt een 1serie prachtig sturen denk dat 1M daar nog een stapje boven op doet. Tuurlijk is het geen GT3 of GTS out of the box. Maar je kan er zeker wel iets leuks van maken misschien in de toekomst is het wel een leuke basis voor een raceauto.
Laatst gewijzigd door Andre op 26 apr 2011, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], maurizio en 12 gasten
