Autoroutes Engeland
-
Autoroutes Engeland
Wie weet een site waar je veel mooie autoroutes in Engeland kunt vinden? Van de zomer ga ik een weekje met de auto daar naartoe (Noord-Oost Engeland) en het lijkt me leuk om daar een aantal mooie routes te rijden.
-
Re: Autoroutes Engeland
Niet nodig. Zonder kaart gewoon iedere b weg induiken in UK. Geen grapje.
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
word eens tijd dat DF een leuke toertocht in engeland gaat organiseren!!! Lijkt me erg tof daar met een groep andere autogekken!
Moet er nodig weer eens naartoe!
Moet er nodig weer eens naartoe!
- Chris van S.
+1, mijn ervaring ook. Elk jaar als ik naar Goodwood rijd (zuid engeland) duik ik ergens in en kom je op de meest briljante plekken. Tom Tom alleen meenemen om te gebruiken in uiterst noodgeval.allen schreef:Niet nodig. Zonder kaart gewoon iedere b weg induiken in UK. Geen grapje.
- Tristan
Geweldige wegen in UK. Toen ik de M3 ging ophalen in Manchester ben ik ook bijna helemaal binnendoor (Lake District) naar Newcastle gereden. 1 woord: Geweldig! 

-
Oke, klinkt goed
Iemand al eens in Noord-Oost Engeland geweest? Beetje mooi daar?
Ik ben zelf namelijk meerdere malen in London geweest enzo, echter ga ik er nu heen tevens voor een motorrace. Dus zit ik wel een beetje aan dat gebied vast.

Ik ben zelf namelijk meerdere malen in London geweest enzo, echter ga ik er nu heen tevens voor een motorrace. Dus zit ik wel een beetje aan dat gebied vast.
- Niall
Noord west engeland, dus lake district ken ik goed omdat ik daar familie heb zitten. Zla eens kijken op google welke routes leuk zouden kunnen zijn + bezienswaardigheden
-
Super, dankjewel!
- Wesley
Staat voor mij ook op de planning deze zomer, een road trip.
Of door Engeland, of door Scandinavië (Noorwegen dan voornamelijk).
Goed om te lezen dat het in Engeland eigenlijk overal mooi rijden is.
Telt dit voor vrijwel heel het land?
Of is het hoe noordelijker hoe mooier? Omgeving en sfeer telt ook mee voor mij, niet alleen de routes zelf.
Ben benieuwd naar de ervaringen!
Groeten Wesley
Of is het hoe noordelijker hoe mooier? Omgeving en sfeer telt ook mee voor mij, niet alleen de routes zelf.
Groeten Wesley
-
Hoewel ik Noorwegen een veel mooier land vind dat Engeland (Lofoten etc. echt geweldig), qua stuurweggetjes en lekker rijden kun je veel beter in Engeland zijn. (nog even los van de maximum snelheden in Noorwegen en de extreem dure bekeuringen daar... (en de vele controles op snelheid))
-
Wesley schreef:Staat voor mij ook op de planning deze zomer, een road trip.
Groeten Wesley
Nee dat hoeft niet. Je kunt overal heerlijke wegen vinden in UK. Wel is het zo dat als je lekker hoog in Schotland zit, dat je aardig de hooligan kunt uithangen met minimale risico op het verlies van je rijbewijs. Nadeel is weer wel dat als je een ongelukje hebt, dat je kunt doodbloeden omdat er niemand is en je gsm vaak geen bereik heeft.

-
OnlineMartijn_bmw
is dat zo van die bekeuringen?? ik heb afgelopen zomer 7000km door scandinavie gereden maar geen controle gezien (op wat vaste palen na die door de navi netjes worden aangeven) en ook gewoon lekker gereden wat ik wilde qua snelheid...Pingus schreef:Hoewel ik Noorwegen een veel mooier land vind dat Engeland (Lofoten etc. echt geweldig), qua stuurweggetjes en lekker rijden kun je veel beter in Engeland zijn. (nog even los van de maximum snelheden in Noorwegen en de extreem dure bekeuringen daar... (en de vele controles op snelheid))
(overigens in het noorden wel handig om niet te hard te rijden, voor je het weet staan er in een blinde bocht ineens elanden of rendieren op de weg

verder is scandinavie echt ontzettend mooi!! 8) maar Engeland is ook absoluut geen straf om doorheen te rijden

-
Soms gaat het goed, soms niet
Noorwegen is echt serieus duur qua bekeuringen... (30km te hard ruim 800 euro).

-
OnlineMartijn_bmw
oh das idd serieus geld
blij dat ik ze niet tegen ben gekomen want 30+ was meer regel dan uitzondering 

-
Je zal dan met zo een rit van 7000km even een zooitje keren geflitst worden met 30+... dat word een verdomd dure vakantie dan.
-
OnlineMartijn_bmw
Roy schreef:Je zal dan met zo een rit van 7000km even een zooitje keren geflitst worden met 30+... dat word een verdomd dure vakantie dan.

- Niall
Hierbij een route welke ik nog ken van vroeger:
http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... =UTF8&z=10
Zitten een paar hoge klimstukken tussen F en G
En in het eerste stuk kom je bij mijn familie voor de deur langs en rijd je tussen stukken land welke zij bezitten. Bij punt D is een leuke kroeg in de midden van nergens, enigste wat je hoort als het rustig is zijn schapen in de bergen
http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... =UTF8&z=10
Zitten een paar hoge klimstukken tussen F en G