Nederland gaat naar de haaien
- Elise
Re: Nederland gaat naar de haaien
Mij is altijd geleerd "Je kunt je geld maar één keer uitgeven", hetzelfde geldt voor de regering.
Dan zit er niks anders op dat afwegingen te maken, dus leger en politie gaan flink inleveren.
Het geld wordt ergens anders aan uitgeven.......
Dan zit er niks anders op dat afwegingen te maken, dus leger en politie gaan flink inleveren.
Het geld wordt ergens anders aan uitgeven.......
-
Tom
De regering pompt geld vooral rond in onze economie, het overgrote deel komt gewoon weer bij ze terug.Elise schreef:Mij is altijd geleerd "Je kunt je geld maar één keer uitgeven", hetzelfde geldt voor de regering.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
http://www.zie.nl/video/algemeen/Nederl ... gz3kafturk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Tom
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... nshop.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
-
Robin
LOL.inderdaad. In Nederland heb ik no mercy met dit soort uitvreters. NUL.
Ik kan mijn kinderen prima onderhouden, maar dochterlief van net 17 staat vanaf morgen bij de McDonalds te werken. Helemaal zelf gedaan en zelf bedacht. Hongerloon, maar gewoon voor de vorming en sociale contacten/vaardigheden. Ook nog 'n keer uit zichzelf een stageplek bij C& A geregeld terwijl die hier eigenlijk niks met stagiaires deden/wilden, zij is de eerste hier en begint dinsdag. Is toch super.
(Oh ja en ZONDER tussenkomst van mij, heb 'n winkel in 't centrum en ik ken iedereen hier en vice versa)
That's the spirit.
Ik kan mijn kinderen prima onderhouden, maar dochterlief van net 17 staat vanaf morgen bij de McDonalds te werken. Helemaal zelf gedaan en zelf bedacht. Hongerloon, maar gewoon voor de vorming en sociale contacten/vaardigheden. Ook nog 'n keer uit zichzelf een stageplek bij C& A geregeld terwijl die hier eigenlijk niks met stagiaires deden/wilden, zij is de eerste hier en begint dinsdag. Is toch super.
(Oh ja en ZONDER tussenkomst van mij, heb 'n winkel in 't centrum en ik ken iedereen hier en vice versa)
That's the spirit.
- Michel P
Daar heb ik gisteren ook gruwelijk hard om moeten lachen
- Michel P
Robin schreef:LOL.inderdaad. In Nederland heb ik no mercy met dit soort uitvreters. NUL.
Ik kan mijn kinderen prima onderhouden, maar dochterlief van net 17 staat vanaf morgen bij de McDonalds te werken. Helemaal zelf gedaan en zelf bedacht. Hongerloon, maar gewoon voor de vorming en sociale contacten/vaardigheden. Ook nog 'n keer uit zichzelf een stageplek bij C& A geregeld terwijl die hier eigenlijk niks met stagiaires deden/wilden, zij is de eerste hier en begint dinsdag. Is toch super.![]()
That's the spirit.
+1 mijn oudste zoon heeft ook zelf als enige van zijn groep gewoon zelf een stageplaats geregeld omdat hij graag in een bepaalde sportzaak stage wilde lopen
En dan deze.............. gelijk retour afzender AUB http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... .html#more" onclick="window.open(this.href);return false;
Michel
- Michel P
Gelijk in NL invoeren AUB http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/ ... gen_l.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Michel
Michel
- Elise
Kom kom, daar loop je wel heel erg hard van stapel.Michel P schreef:En dan deze.............. gelijk retour afzender AUB http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... .html#more" onclick="window.open(this.href);return false;
Hebben wij deze mevrouw niet aan haar lot overgelaten? Mevrouw heeft toch zeker recht op een cursus om fatsoenlijk Nederlands te leren en op een fatsoenlijke opleiding zodat ook zij kans maakt op de Nederlandse arbeidsmarkt.
Juist de verplichting om te solliciteren ontneemt deze mevrouw de kans om zich aan een studie te wijden.
Laten we eerst eens flink in deze mevrouw investeren, dan bekijken we over een aantal jaar wel eens hoe de zaken ervoor staan.
En dan deze mevrouw zo maar terugsturen? Schaam je dat je zoiets ook maar durft te zeggen.
- Elise
Heb je de disclaimer ook gelezen?Michel P schreef:Gelijk in NL invoeren AUB http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/ ... gen_l.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Naar verwachting zullen er hooguit enkele honderden worden teruggezonden, omdat het verdrag een aantal beperkende voorwaarden bevat. Het geldt bijvoorbeeld niet voor personen met een dubbele nationaliteit.
- Elise
Daar ben ik het dan weer helemaal mee eens.Tom schreef:De regering pompt geld vooral rond in onze economie, het overgrote deel komt gewoon weer bij ze terug.Elise schreef:Mij is altijd geleerd "Je kunt je geld maar één keer uitgeven", hetzelfde geldt voor de regering.
Ze pompen het uit mijn portemonnee .......
- GTRene
het is toch werkelijk ongehoord, wat je veelal al dacht wordt alleen maar vaker bevestigt.Michel P schreef:Gelijk in NL invoeren AUB http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/ ... gen_l.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Michel
maja al die slappe regeringen hebben het zover laten komen, vaak mede door druk uit die landen (moslim landen en taal/cultuur willen vasthouden enz) wat ik ook al belachelijk vind, anyway lekker geïntegreerd en dat die wil er ook zo duidelijk is
-
EG
Uhm wat heeft dit met moslim landen en taal/cultuur willen vasthouden te maken? Ik ben heel erg benieuwd.GTRene schreef:het is toch werkelijk ongehoord, wat je veelal al dacht wordt alleen maar vaker bevestigt.Michel P schreef:Gelijk in NL invoeren AUB http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/ ... gen_l.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Michel
maja al die slappe regeringen hebben het zover laten komen, vaak mede door druk uit die landen (moslim landen en taal/cultuur willen vasthouden enz) wat ik ook al belachelijk vind, anyway lekker geïntegreerd en dat die wil er ook zo duidelijk is
Trouwens ik vind dit een heel dom plan, wie zegt dat ze in Marokko de gevangenis ingaan, wat als ze gewoon worden vrijgelaten om weer terug naar Belgie te gaan om verder criminele shit uit te spoken? Of nog erger, naar NL?
Stop ze in een Belgisch cel, wanneer ze hun straf hebben uitgezeten knikker je ze weg. Simpeler kan niet.
- Michel P
@EG gewoon de roze het zijn uitzonderingen bril ophouden......... de moslim cultuur en de 0,0 verlichting in dit geloof is de grote boosdoener in 9 van de 10 integratieproblemen..........
Denk dat als de crimi mocro lekker cultureel verantwoord kan wegrotten in een Marokkaanse cel die de volgende keer wel nalaat zich te misdragen........
Ze moeten dat soort figuren alleen persona non grata verklaringen.
Michel
Denk dat als de crimi mocro lekker cultureel verantwoord kan wegrotten in een Marokkaanse cel die de volgende keer wel nalaat zich te misdragen........
Ze moeten dat soort figuren alleen persona non grata verklaringen.
Michel
- GTRene
ooh, nu zie ik het pas, ik heb de verkeerde link gelinkd, alhoewel beide wat met die cultuur te maken hebben, maar mijn reactie was op deze link van Michel net de andere dusEG schreef:Uhm wat heeft dit met moslim landen en taal/cultuur willen vasthouden te maken? Ik ben heel erg benieuwd.GTRene schreef:het is toch werkelijk ongehoord, wat je veelal al dacht wordt alleen maar vaker bevestigt.Michel P schreef:Gelijk in NL invoeren AUB http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/ ... gen_l.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Michel
maja al die slappe regeringen hebben het zover laten komen, vaak mede door druk uit die landen (moslim landen en taal/cultuur willen vasthouden enz) wat ik ook al belachelijk vind, anyway lekker geïntegreerd en dat die wil er ook zo duidelijk is![]()
Trouwens ik vind dit een heel dom plan, wie zegt dat ze in Marokko de gevangenis ingaan, wat als ze gewoon worden vrijgelaten om weer terug naar Belgie te gaan om verder criminele shit uit te spoken? Of nog erger, naar NL?
Stop ze in een Belgisch cel, wanneer ze hun straf hebben uitgezeten knikker je ze weg. Simpeler kan niet.
neem aan dat je het nu beter begrijpt
dus wat dat betrefd goed dat je het ff naar voren haalt, my mistake 2 linken achter elkaar en las eerst alle nwe posten en pakte daarna de verkeerde link, anyway bedoelde deze meer>>
Michel P schreef:Robin schreef:LOL.inderdaad. In Nederland heb ik no mercy met dit soort uitvreters. NUL.
Ik kan mijn kinderen prima onderhouden, maar dochterlief van net 17 staat vanaf morgen bij de McDonalds te werken. Helemaal zelf gedaan en zelf bedacht. Hongerloon, maar gewoon voor de vorming en sociale contacten/vaardigheden. Ook nog 'n keer uit zichzelf een stageplek bij C& A geregeld terwijl die hier eigenlijk niks met stagiaires deden/wilden, zij is de eerste hier en begint dinsdag. Is toch super.![]()
That's the spirit.
+1 mijn oudste zoon heeft ook zelf als enige van zijn groep gewoon zelf een stageplaats geregeld omdat hij graag in een bepaalde sportzaak stage wilde lopen![]()
En dan deze.............. gelijk retour afzender AUB http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... .html#more" onclick="window.open(this.href);return false;
Michel
- Maus335i
Ik weet het niet, jij weet het niet en Den Haag weet het niet. Feit is wel dat we dit kabinet sterk MOETEN bezuinigen, terwijl er vorig kabinet de schatkist schijnbaar een bodemloze put was. Je kan wel zeggen dat "links" nooit geregeerd heeft, maar een PvdA icm CDA levert flink wat linkse standpunten op. CDA is niet links, is ook niet rechts, maar waait met de winden mee. Alom bekend volgens mij.HansD schreef:Als je het weet mag je het zeggen. Iemand die nu de stand van de werledeconomie en de plaats van NL hierin kan met enige zekerheid voorspellen kan erg rijk worden.
Daarmee niet gezegd hebbende dat het probleem maar ineens opgelost is. Ook pensioenfondsen moesten "gered" worden (AEGON) omdat ze "too big to fail" zijn.Volgens mij hebben we nog steeds een de grootste pensioenreserves ter wereld.
Ik geloof wel dat de mensen die het meest gebruik maken van de HRA, niet de grootste problemen zullen hebben met het afschaffen er van. Het is de middenklasse (die middenklasse waar de PvdA voor zegt op te komen) die in de problemen gaat raken als de HRA ineens wordt afgeschaft. De HRA wordt in stand gehouden omdat we net uit een crisis _kruipen_ en de ellende ook nog niet eens voorbij is. Sterk saneren op besteedbaar inkomen doe je elk economisch herstel direct de das mee om. Zo moeilijk is dat allemaal toch niet?De HRA wordt nu opgebracht door alle burgers en moet net zo hard betaald worden, laat dan diegene betalen die er gebruik van maakt (lijkt me een prima rechts principe). Het is toch apart dat degene die het het minst nodig heeft het meest profiteert. Geleidelijk afbouwen en na een x aantal jaar ervan zijn lijkt me de beste oplossing. Nu ettert het maar door, kost verschrikkelijk veel geld en uiteindelijk gaat hij toch afgeschaft worden.
Jij vindt PvdA midden, ik vind PvdA links. Dat is onze eigen perceptie van een partij. Ik verwacht dat je nu komt met een onderzoek waarbij een onderzoeker zegt dat de PvdA toch wel stiekem midden is aan de hand van alle standpunten. Dat zal best, maar de nadruk wordt in de praktijk vaak gelegd op de linkse standpunten van de PvdA. Net zoals de PVV zich voornamelijk nu druk maakt over sociale standpunten en door jou bijvoorbeeld geclassificeerd zou worden als extreem-rechts. Als je zo blijft redeneren hebben we idd zowel geen links als rechts kabinet gehad sinds WWII. Nu hebben we overigens naar mijn mening een rechts kabinet en moet je eens kijken hoe de Eerste Kamer ligt te stuiteren. Zetelverdeling daar wel eens gezien?Krijgen we dat weer. Welk 'links' en 'rechts' kabinet heeft NL dan gehad sinds WWII?
Veel symboolpolitiek en gebrek aan visie vind ik passend voor de SP en GL. Ik herhaal gewoon maar even wat ik zeg. Een oppositie heeft geen kansloze taak in de overheid.. toch? Anders kunnen we ze ook wel afschaffen.En wanneer hebben de SP en GL regeringsverantwoordelijkheid gedragen en kunnen zodoende verantwoordelijk gesteld worden voor alles wat er nu mis schijnt te zijn? Dat je het niet eens bent met hun visie kan, ben ik ook niet op de meeste punten.
Overigens geld die overregulering natuurlijk niet alleen voor ondernemers. Ook voor automobilisten (denk aan doorgetrokken strepen en praktisch overal de snelheid verlagen (ja, dat was in het vorige kabinet het geval wat nu teruggedraaid wordt)), of denk ook eens aan bijvoorbeeld ouders (extra belasting op vet eten? wtf?).
-
Robin
PvdA een middenpartij? Ze doen geen fluit voor de middenklasse/middenstand in NL. Ze helpen alleen het uitschot en kansarmen zich te 'verbeteren'(zie topictitel)met geld van 'anderen'.
Ik vind ze ergens zelfs een religieuze partij, want 9 out of 10 medio orientalen stemt PvdA bij wijze van. Dus hoezo middenpartij?
Wereldvreemd, hypocriet en indirect zeer intolerant, dat is in mijn ogen de PvdA.
Ik vind ze ergens zelfs een religieuze partij, want 9 out of 10 medio orientalen stemt PvdA bij wijze van. Dus hoezo middenpartij?
Wereldvreemd, hypocriet en indirect zeer intolerant, dat is in mijn ogen de PvdA.
- Elise
Natuurlijk is de PVDA links, zeggen dat het een middenpartij is doet alleen maar afbreuk aan je eigen geloofwaardigheid.Maus335i schreef:Jij vindt PvdA midden, ik vind PvdA links. Dat is onze eigen perceptie van een partij. Ik verwacht dat je nu komt met een onderzoek waarbij een onderzoeker zegt dat de PvdA toch wel stiekem midden is aan de hand van alle standpunten.Krijgen we dat weer. Welk 'links' en 'rechts' kabinet heeft NL dan gehad sinds WWII?
- HansD
Het vorige kabinet had met een klein crisisje te maken waardoor de staatsschuld -tijdelijk- explosief gegroeid is, net zoals in elk land overigens. Elk kabinet dat er nu zou zitten zou dit terug moeten draaien. Of is de crisis ook de schuld van links?Feit is wel dat we dit kabinet sterk MOETEN bezuinigen, terwijl er vorig kabinet de schatkist schijnbaar een bodemloze put was.
De neiging was idd richting linkse(re) uitgangspunten net zoals de neiging nu richting rechts is. ik noem dat echter geen links of rechts kabinet maar dat is een kwestie van perceptie.maar een PvdA icm CDA levert flink wat linkse standpunten op.
Klopt, het is me ook een raadsel hoe die partij zo lang zo groot heeft kunnen zijn.CDA is niet links, is ook niet rechts, maar waait met de winden mee. Alom bekend volgens mij.
Dat is daar idd niet mee gezegd. Het enige dat ik daarmee zeg is dat het probleem in NL het minst groot ter wereld is met alle dikke pensioenpotten en de WAO.Daarmee niet gezegd hebbende dat het probleem maar ineens opgelost is.
De HRA wordt al decennia in stand gehouden wegens angst voor electoraal verlies van de partij die de afschaffing ervan in werking zet.De HRA wordt in stand gehouden omdat we net uit een crisis _kruipen_ en de ellende ook nog niet eens voorbij is.
Klopt. Maar als het dadelijk wel weer goed gaat is het ook geen goed moment om het af te schaffen, er is nooit een perfect moment maar de knoop moet toch een keer doorgehakt worden. Bijna alle subsidies worden tegenwoordig als besmet en verspilloing beschouwd maar de grootste subsidie van allemaal mag niet aangekomen worden.Sterk saneren op besteedbaar inkomen doe je elk economisch herstel direct de das mee om. Zo moeilijk is dat allemaal toch niet?
OK, dat kan. Ik vind de SP links, de PVV rechts en PVDA/CDA/VVD midden. De PVDA aan de linkerkant en de VVD aan de rechterkant van het midden.Jij vindt PvdA midden, ik vind PvdA links. Dat is onze eigen perceptie van een partij.
Als de PVV zich op dit moment ergens niet druk over maakt zijn het wel hun sociale standpunten. Die zijn allemaal opgegeven tijdens de kabinetsformatie.Net zoals de PVV zich voornamelijk nu druk maakt over sociale standpunten
??? Ik classificeer de PVV niet als extreem-rechts. Rechts ja maar extreem-rechts zijn ze -nog- niet. Als ze nog meer onderscheid gaan maken tussen verschillende bevolkingsgroepen is de kans wel dat ze richting extreem-rechts gaan.en door jou bijvoorbeeld geclassificeerd zou worden als extreem-rechts
Zeker de SP heeft absoluut wel een visie. Of wij het ermee eens zijn en het realistisch is is een 2eVeel symboolpolitiek en gebrek aan visie vind ik passend voor de SP en GL
Eh, een middenpartij is iets heel anders dan een partij voor de middenklasse 8) .PvdA een middenpartij? Ze doen geen fluit voor de middenklasse/middenstand in NL.
-
Robin
Misschien vind jij dat HansD, dat een middenpartij iets anders is dan een partij voor de middenklasse, feit blijft dat die club daar niks voor doet.
- HansD
Dat kan, de benaming middenpartij slaat op hun politieke standpunten en niet op hun electorale achterban.
Dat hoeft niet perse overeen te komen als is dat vaak wel zo. 'De middenklasse' heeft decennia lang de PVDA of het CDA de grootste partij gemaakt dus enige overlapping zal er wel zijn.
Dat hoeft niet perse overeen te komen als is dat vaak wel zo. 'De middenklasse' heeft decennia lang de PVDA of het CDA de grootste partij gemaakt dus enige overlapping zal er wel zijn.
-
Tom
Vond de PvdA van oorsprong meer een middenpartij (aan de linkse kant) maar tegenwoordig zijn ze gewoon links. Het woord 'arbeider' uit PvdA dekt de lading niet meer, imho heeft de werkende man met modaal inkomen weinig op met al die voorstellen van de PvdA.
De PVV vind ik van rechts zelfs iets meer naar het midden gegaan, in het laatste partijprogramma stonden nog aardig wat sociale punten die je niet bij een rechtse partij verwacht. In de beginperiode was het alleen afgeven op moslims.
De PVV vind ik van rechts zelfs iets meer naar het midden gegaan, in het laatste partijprogramma stonden nog aardig wat sociale punten die je niet bij een rechtse partij verwacht. In de beginperiode was het alleen afgeven op moslims.
- Maus335i
Haha, das wel een mooie ja. Nee het was de schuld van rechts toch? Bonus en graaicultuur, allemaal te danken aan de VVD! Dat we al weet ik hoeveel jaar een van de meest welvarende landen door diezelfde cultuur zijn hadden we achteraf liever niet gehad...... Doet me meteen weer denken aan de opmerking dat we nooit een links kabinet hebben gehad, in dat geval gelukkig niet danHansD schreef:Het vorige kabinet had met een klein crisisje te maken waardoor de staatsschuld -tijdelijk- explosief gegroeid is, net zoals in elk land overigens. Elk kabinet dat er nu zou zitten zou dit terug moeten draaien. Of is de crisis ook de schuld van links?
Haha kom nou, zelfs JIJ weet beter mag ik hopenDe HRA wordt al decennia in stand gehouden wegens angst voor electoraal verlies van de partij die de afschaffing ervan in werking zet.
Het "einde van de crisis" is een prima moment om met de HRA aan de slag te gaan.Klopt. Maar als het dadelijk wel weer goed gaat is het ook geen goed moment om het af te schaffen.
Ok, dat kan. Ik nietOK, dat kan. Ik vind de SP links, de PVV rechts en PVDA/CDA/VVD midden. De PVDA aan de linkerkant en de VVD aan de rechterkant van het midden.
In principe heeft elke partij of elk mens inderdaad een bepaalde visie. Laat ik het dan realiteitszin noemen.Zeker de SP heeft absoluut wel een visie. Of wij het ermee eens zijn en het realistisch is is een 2e
Das ook weer zo. Maar PvdA een middenpartij noemen naast het CDA en VVD vind ik iets te gortig. Met termen als "links van het midden" en "rechts van het midden" kan ik weinig. Zit D66 misschien dan tussen de linkerkant van het midden en links, maar wel een iets verdedigende rol met wat druk op de flanken? Sorry, Ajax net gekekenEh, een middenpartij is iets heel anders dan een partij voor de middenklasse 8) .
- Elise
Dat hele begrip middenpartij is wazig en een heerlijk iets om je achter te verschuilen.Maus335i schreef:Maar PvdA een middenpartij noemen naast het CDA en VVD vind ik iets te gortig. Met termen als "links van het midden" en "rechts van het midden" kan ik weinig.
Neem b.v. de PVV, die door velen wordt gezien als een (zeer) rechtse partij. Als je echter het partijprogramma vergelijkt met dat van een (zeer) linkse partij als de SP dan zitten daar veel overeenkomsten in.
Dan zou je per saldo de PVV ook als middenpartij moeten bestempelen.......