rondetijden Spa
- Jesper
- Auto: BMW M135i
Re: rondetijden Spa
31 maart op een vochtig spa een 3,25 gereden, in de 328i.
Ps. Met de federals.
Ps. Met de federals.
- Joost
Lijkt me erg netjes, in de regen.
Belangrijkste voordeel van de Clio voor mij is dat het allemaal heel blijft. Ik heb al aardig wat auto´s gehad en daarmee veelal op de Ring gereden. Altijd was er wel wat, dan weer dit, dan weer dat. Gaat zo veel tijd, frustratie en geld inzitten om het allemaal weer werkend te krijgen. Daar heb ik dus geen zin meer in.
Vooralsnog geeft de Clio geen krimp. Paar kleine aanpassingen gedaan en het autootje blijft gewoon rijden, remmen en goed sturen. En aan het einde van de dag zet ik mijn helm af, de airco en de radio aan en rijd ik redelijk relaxed weer naar huis.
Topic over de Federals staat er nog gewoon hoor, Auto´s algemeen.
Belangrijkste voordeel van de Clio voor mij is dat het allemaal heel blijft. Ik heb al aardig wat auto´s gehad en daarmee veelal op de Ring gereden. Altijd was er wel wat, dan weer dit, dan weer dat. Gaat zo veel tijd, frustratie en geld inzitten om het allemaal weer werkend te krijgen. Daar heb ik dus geen zin meer in.
Vooralsnog geeft de Clio geen krimp. Paar kleine aanpassingen gedaan en het autootje blijft gewoon rijden, remmen en goed sturen. En aan het einde van de dag zet ik mijn helm af, de airco en de radio aan en rijd ik redelijk relaxed weer naar huis.
Topic over de Federals staat er nog gewoon hoor, Auto´s algemeen.
- RVV
Joost ik had er niet zo opgelet op Assen, maar bij een standaard clio staan de stoelen zo hoog, is dat bij jouw auto ook (nog) zo?
- Joost
Bij mij zit je bijna op de grond.
Ik heb twee stoelframes van OMP besteld. Twee kuipen er in geschroefd die ik nog had staan en het 'probleem' is opgelost.
De zit in de standaard stoelen is inderdaad net iets te hoog. Al een heel stuk beter dan in de Clio phase 2 maar nog steeds niet optimaal.
Ik heb twee stoelframes van OMP besteld. Twee kuipen er in geschroefd die ik nog had staan en het 'probleem' is opgelost.
De zit in de standaard stoelen is inderdaad net iets te hoog. Al een heel stuk beter dan in de Clio phase 2 maar nog steeds niet optimaal.
- RVV
Ah oke duidelijk.
- Dutch
Misschien ook leuk ter referentie wat de ouwe meuk tegenwoordig op Spa doet. Even wat kwalificatietijden van de Spa Six Hours van 2009 erbij gepakt, want 2010 was de kwalificatie compleet verregend.
Sixties GT's (met een paar gasten die redelijk kunnen doorrijden, waaronder Peter Hardman en Jeroen Bleekemolen)
Poletijd, Ford GT40: 2.46 (zelfde auto in 2010 in de regen: 2.53)
AC Cobra: 2.50
TVR Griffith: 2.51
Aston Martin DP214: 2.53
Shelby Cobra: 2.53
Fifties GT's (met relatieve amateurs achter het stuur)
Poletijd, Jaguar D-type: 3.05
Maserati 250S: 3.10
Seventies F1 (ook weer met hobbyisten achter het stuur)
Poletijd, March 761: 2.17 (Arrows A3 in 2010 in de stromende regen: 2.50)
Sixties proto's (met een paar snelle jongens erbij, zoals Nicky Pastorelli)
Poletijd, Lola T70 Mk3B: 2.31
Ferrari 512M: 2.35
Oudjes uit de jaren dertig...
Poletijd, Alta Sports: 3.15
Frazer Nash Supersports: 3.23
Bugatti T35B: 3.31
BMW 328: 3.35
Bentley: 3.37
Sixties GT's (met een paar gasten die redelijk kunnen doorrijden, waaronder Peter Hardman en Jeroen Bleekemolen)
Poletijd, Ford GT40: 2.46 (zelfde auto in 2010 in de regen: 2.53)
AC Cobra: 2.50
TVR Griffith: 2.51
Aston Martin DP214: 2.53
Shelby Cobra: 2.53
Fifties GT's (met relatieve amateurs achter het stuur)
Poletijd, Jaguar D-type: 3.05
Maserati 250S: 3.10
Seventies F1 (ook weer met hobbyisten achter het stuur)
Poletijd, March 761: 2.17 (Arrows A3 in 2010 in de stromende regen: 2.50)
Sixties proto's (met een paar snelle jongens erbij, zoals Nicky Pastorelli)
Poletijd, Lola T70 Mk3B: 2.31
Ferrari 512M: 2.35
Oudjes uit de jaren dertig...
Poletijd, Alta Sports: 3.15
Frazer Nash Supersports: 3.23
Bugatti T35B: 3.31
BMW 328: 3.35
Bentley: 3.37
- Joost
Supergaaf die oudere sportscars.
Als ik ooit nog eens veel geld heb.....
Alleen de runningcosts van zo´n apparaat
!
Als ik ooit nog eens veel geld heb.....
Alleen de runningcosts van zo´n apparaat

- Leen
niet om het een of ander ,maar rijden kan die junior strous natuurlijk wel , hij kocht gisteren een radical (aldus autosport.nl ) en zette die vandaag zonder te testen gelijk op pole op cpz met 1,42,2
-
OnlineHielke
Misschien had ie op Spa z'n dag niet?Leen schreef:niet om het een of ander ,maar rijden kan die junior strous natuurlijk wel , hij kocht gisteren een radical (aldus autosport.nl ) en zette die vandaag zonder te testen gelijk op pole op cpz met 1,42,2

- Leen
of die v8 boot is dus echt moeilijk te manouvreren tussen de lijntjes 8)
- @iko
Maar met ongeveer die tijd reed Webber vorig jaar weer in Spa, qualifying: 1.45.7Leen schreef:niet om het een of ander ,maar rijden kan die junior strous natuurlijk wel , hij kocht gisteren een radical (aldus autosport.nl ) en zette die vandaag zonder te testen gelijk op pole op cpz met 1,42,2
- Joost
Het zal wel aan die veel te zware M3 liggen, want sturen kan ie zeker.
- Mathieu
Aiko, F1 Spa, qualifying: 1.45.7 tegen Radical CPZ, qualifying 1.42.2Aiko schreef:Maar met ongeveer die tijd reed Webber vorig jaar weer in Spa, qualifying: 1.45.7Leen schreef:niet om het een of ander ,maar rijden kan die junior strous natuurlijk wel , hij kocht gisteren een radical (aldus autosport.nl ) en zette die vandaag zonder te testen gelijk op pole op cpz met 1,42,2

Wat bedoel je nou eigenlijk

- @iko
Volgens mij gaat dit topic over Spa.Mathieu schreef:Aiko, F1 Spa, qualifying: 1.45.7 tegen Radical CPZ, qualifying 1.42.2Aiko schreef:Maar met ongeveer die tijd reed Webber vorig jaar weer in Spa, qualifying: 1.45.7Leen schreef:niet om het een of ander ,maar rijden kan die junior strous natuurlijk wel , hij kocht gisteren een radical (aldus autosport.nl ) en zette die vandaag zonder te testen gelijk op pole op cpz met 1,42,2![]()
Wat bedoel je nou eigenlijk:
Dus na een wat off-topic rondetijd over CPZ, dacht ik: ik maak weer even een bruggetje naar on-topic.
Bovendien altijd wel even leuk om een F1 te vergelijken met onze auto's