RS4 gejat tijdens proefrit > achtervolging met Opel Astra

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
VLA

RS4 gejat tijdens proefrit > achtervolging met Opel Astra

Bericht door VLA » 21 apr 2011, 15:54

Kwam dit tegen op het civic forum, had het hier nog niet gezien :
LEKKERKERK • Soms heb je als autodief pech. Bijvoorbeeld als je de wagen wilt stelen van een autocoureur/tuner die naar de naam André Botter luistert.

Uiteindelijk strandde de autocrimineel na een fascinerende achtervolging in de Rotterdamse wijk Prinsenland en kon hij worden ingerekend door de politie. En de Audi RS4 van Lekkerkerker André Botter? Zo’n beetje total-loss. “Ik kreeg woensdagavond een telefoontje van een man die belangstelling had voor mijn op Marktplaats te koop zijnde auto, een Audi RS4 Station van bouwjaar 2000”, vertelt de in Opperduit wonende André Botter. Hij vroeg of ie nog even mocht langskomen om de auto te bekijken en een proefritje te maken. Dat hij pas tegen elven ‘s avonds het erf kwam oprijden, vond ik geen bezwaar. Ik ben meestal toch tot in de late uurtjes bezig met mijn grote hobby: auto’s tunen en ermee racen.”
Oprecht
De aspirant-koper - een Brabander van midden twintig- maakte een keurige indruk op Botter en de gezamenlijk uitgevoerde proefrit verliep prima. “Hij leek oprecht geinteresseerd in de Audi. En dat klopte uiteindelijk ook wel! Hij vergat alleen te betalen, ha ha!” Na de proefrit vroeg de Brabander of Botter even de motorklep wilde openen. Juist toen de Lekkerkerker daartoe aanstalten maakte, startte ‘zijn gast’ de motor, zette de versnelling in zin achteruit en maakte zich samen met de Audi uit de voeten. “Ik heb hem nog even na staan kijken toen hij vol gas de dijk op scheurde. Mijn eerste gedachte: ‘Oh, wil je het op die manier spelen? Dan kun je het krijgen ook!’ Vervolgens ben ik in mijn 450 pk sterke Opel Astra gestapt en zette ik de achtervolging in.” Al voor Bergambacht bereikt was, zat Botter al bij de dief in het spoor. Daarna haalde ik hem in en zette ik mijn Astra er voor. Even had ik het idee dat daarmee de zaak klaar was, maar dat pakte anders uit. Toen ik uitgestapt was gaf die gozer ineens weer vol gas en scheurde ie richting Krimpen over de N210. Ik er dus weer achteraan. Het werd een bizarre achtervolging waarbij de dief snelheden van tegen de 250 bereikte, de rotondes zowel linksom als rechtsom nam en bij Krimpen-Langeland ineens rechtsaf sloeg het dorp in. Toen raakte ik hem uit het vizier, ook omdat hij zijn lichten gedoofd had.” Voor Botter was dat het signaal om richting Algebrabrug te rijden, waar de inmiddels gealarmeerde politie al klaar stond om de autodief op te vangen. De aanhouding lukte overigens pas in Rotterdam_Prinsenland, waar de Audi tot stilstand kwam na een onzachte aanraking met enkele geparkeerde auto’s, waarvan er eentje na de klap ruim tien meter verderop tegen een flatportiek aan kwakte. Botter: “De politie haalde de dief direct uit de auto. Van mijn Audi was niet erg veel meer over. Maar goed, dat is maar blik. Veel vervelender vind ik de gedachte dat deze crimineel misschien een paar weekjes vast zit en dan weer verder kan gaan waar ie mee bezig was:
mensen duperen.”
Hier nog een artikel erover :

http://www.mediatv.nl/nieuws/5801/Chaos ... jding.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Marc R

Re: RS4 gejat tijdens proefrit > achtervolging met Opel Astr

Bericht door Marc R » 21 apr 2011, 16:09

Oehhhh lekker dan...k meen dat dit de RS4 is waar Paul ooit eens interesse in had.

Remmie

Bericht door Remmie » 21 apr 2011, 16:11

Pff, lekker dan. Jammer dat hij zijn auto niet heel terug heeft.
Zal heftige rit geweest zijn over die provinciale weg daar. Botter maakt rappe bakkies, dat is 1 ding wat zeker is maar die N210 leent zich niet altijd (icm overig verkeer) om daar hard te rijden.

Rupie

Bericht door Rupie » 21 apr 2011, 16:13

Daarom ook, wat heeft ie ermee gewonnen? Kan het niet echt een stoere actie vinden.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 21 apr 2011, 16:14

Raar is het anders niet. Als iemand zich op die manier er vanaf denkt te kunnen maken en je hebt de beschikking over een 2e snelle auto, dan is die keuze niet zo heel erg moeilijk lijkt me.

Metchu

Bericht door Metchu » 21 apr 2011, 16:16

Hij was in beide gevallen zijn auto toch kwijt (volgen niet volgen). Wat hij ermee gewonnen heeft, is dat die dude betrapt is op een heterdaadje en aardig wat rotzooi heeft veroorzaakt. Gevolg hiervan is, dat er meer mensen de dupe van zijn (schade aan voertuigen en gebouw en de staat). Dan is het dus de vraag, wat weegt meer... Als je het aan mij vraagt: Er is geen letsel bij niemand, alle schade is materieel. Dude is heterdaad betrapt, dus achteraf was het het wel waard. Schade kan nu verhaald worden op de dude en hij is erbij... Auto was ie toch al kwijt...

of het slim was, bij een verdwaalde fietser op dat weggetje om 23 uur .... Maar ik zou wel hetzelfde gedaan hebben, volgen en politie bellen!

Tristan

Bericht door Tristan » 21 apr 2011, 16:23

Ruben schreef:Daarom ook, wat heeft ie ermee gewonnen? Kan het niet echt een stoere actie vinden.
Wat zou jij doen? Stond erbij en keek ernaar? Ik was er ook achteraan gegaan en onderhand de politie aan de lijn houden waar de dief momenteel rijdt.

Rupie

Bericht door Rupie » 21 apr 2011, 16:24

Met welke snelheden?

Bram

Bericht door Bram » 21 apr 2011, 16:33

Dat kun je nou toch allemaal niet gaan zeggen?

Op dat moment zit je barstensvol emotie en doe je wat in principe iedereen zou doen, achter je kostbare bezit aan omdat je vindt en terecht, dat die klootzak met z'n poten van je spullen af moet blijven!

Rupie

Bericht door Rupie » 21 apr 2011, 16:38

Nou ik denk dat meneer de coureur het niet bij 120 heeft gehouden en ik hoop dan maar dat de ratio altijd weer heel snel komt bovendrijven. Reactie van coureur doet me overigens sterk twijfelen of het een emotionele reactie was.

Tristan

Bericht door Tristan » 21 apr 2011, 16:53

@Ruben: Jij houdt je ook altijd aan de snelheid?

Bram

Bericht door Bram » 21 apr 2011, 16:55

Ruben zwaait nog ff als ze met zijn wagen wegrijden :mrgreen:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 21 apr 2011, 16:58

Je emotie zegt er achteraan, maar in principe loopt het zeker bij hogere snelheden altijd verkeerd af.
Doet er dan ook weinig toe of je een coureur bent of niet, gaat om totaal andere inzichten die er op dat soort momenten toe doen.

Zou proberen om op afstand te volgen met de politie aan de lijn.

Rupie

Bericht door Rupie » 21 apr 2011, 17:00

Nee maar Tristan, gezien het soort auto's zou het me niet verbazen als er snelheden boven de 200 zijn gehaald. En dan haak ik, buiten de snelweg, wel af. Das min of meer wat ik bedoel. En daarbij, als mijn auto goed verzekerd is, zou ik het uberhaupt wel uit mijn hoofd laten. Alhoewel verzekeringsmaatschappijen... Maar goed daar gaat het niet over. Ik zou niet te veel risico willen en durven nemen voor een auto. Blijft materieel bezit.

En reactie op Bram, als ik goed verzekerd zou zijn en daar op zou durven te vertrouwen zou ik zwaaien ja (nadat ik de stomverbaasdheid voorbij was). Nee, nu overdrijf ik een beetje..

Rupie

Bericht door Rupie » 21 apr 2011, 17:01

M@rcel schreef:Je emotie zegt er achteraan, maar in principe loopt het zeker bij hogere snelheden altijd verkeerd af.
Doet er dan ook weinig toe of je een coureur bent of niet, gaat om totaal andere inzichten die er op dat soort momenten toe doen.

Zou proberen om op afstand te volgen met de politie aan de lijn.
Afstand volgen ja en niet net zoals de wouten op tv nog ff lekker doorrouzen op momenten dat het niet kan.

Bram

Bericht door Bram » 21 apr 2011, 17:02

Ik snap best wat je bedoelt en je hebt rationeel bezien ook zeker wel een punt. Alleen betwijfel ik of het op het moment suprême dan ook zo gaat.

Daarnaast, goed verzekerd? Waar valt dit precies onder?

RVV

Bericht door RVV » 21 apr 2011, 17:08

Ik er dus weer achteraan. Het werd een bizarre achtervolging waarbij de dief snelheden van tegen de 250 bereikte
Zou de eigenaar van de RS4 er zomaar mee wegkomen met het verhaal dat hij zich netjes aan de snelheid heeft gehouden?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 21 apr 2011, 17:13

Vanaf de bureaustoel is het altijd makkelijk redeneren hoe je zou handelen....

In het echt speelt er emotie en woede mee dus vrij begrijpelijk dat je er, ook met hoge snelheden, achteraan gaat. Zou ik waarschijnlijk ook doen op zo'n moment.

Tristan

Bericht door Tristan » 21 apr 2011, 17:16

RVV schreef:
Ik er dus weer achteraan. Het werd een bizarre achtervolging waarbij de dief snelheden van tegen de 250 bereikte
Zou de eigenaar van de RS4 er zomaar mee wegkomen met het verhaal dat hij zich netjes aan de snelheid heeft gehouden?
Zullen hem daarop niet kunnen aanhouden omdat ze waarschijnlijk niet de snelheid hebben kunnen meten.

VLA

Bericht door VLA » 21 apr 2011, 17:54

Hier nog een foto van de wagen na het ongeluk met het bijbehorende artikel, erg zuur dit, zou je maar overkomen zeg.

Afbeelding

Artikel :

http://www.hetkontakt.nl/nieuws/36625/- ... rsquo.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 21 apr 2011, 22:13

Nu je het zegt, waar is 'ie eigenlijk :whistle: :mrgreen:
Marc RS4 schreef:Oehhhh lekker dan...k meen dat dit de RS4 is waar Paul ooit eens interesse in had.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 apr 2011, 22:20

zo dan...
toch wel een sterke bak zo te zien 8)
het zou je maar gebeuren, het gebeurt steeds vaker zo schijnt, ook door mensen die zich voordoen als politie met herkenningsdingen er bij :shock:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 21 apr 2011, 22:35

Als slachtoffer heb je toch recht om naam en adres van je belager te krijgen? Dat is voor sommigen ook heel wat waard.

steve smith

Bericht door steve smith » 21 apr 2011, 22:37

Arthur schreef:Nu je het zegt, waar is 'ie eigenlijk :whistle: :mrgreen:
Marc RS4 schreef:Oehhhh lekker dan...k meen dat dit de RS4 is waar Paul ooit eens interesse in had.
LOL. Aan de foto te zien staat de auto op het politieterrein @ Boezembocht maar dat is jouw vraag vast niet.... :mrgreen:

Laurens

Bericht door Laurens » 21 apr 2011, 22:44

Op zo'n moment zou ik inderdaad ook toch maar proberen er achteraan te gaan, zie je geld maar is te krijgen als die auto weg is inclusief sleutels...

Dat is inderdaad Boezembocht Steve.

Plaats reactie