Marechaussee rijdt te hard (onzin)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Macboy

Marechaussee rijdt te hard (onzin)

Bericht door Macboy » 21 apr 2011, 21:18

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/59694/o ... echaussees" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat een onzinnige journalistiek vind ik dit. Ook heel nadelig voor de gemiddelde DF-er. Als iemand van de politie hardrijders goed gezind is dan zijn het de motorrijders wel. Daar heb je over het algemeen het minste last van.

Ik krijg sterk het idee dat de journalist dacht dat ie zo vaak onnodig wordt bekeurd dat ie ze maar gaat terugpakken en nu niet doorheeft dat ie de verkeerde heeft gepakt.

Hopelijk krijgt ook die journalist dikke boete voor zijn overtredingen :)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Marechaussee rijdt te hard (onzin)

Bericht door romo » 21 apr 2011, 21:46

Riool journalistiek…………………Prive niveau……………….

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 21 apr 2011, 21:54

Die brancherichtlijn ook....is dat net zoiets als het inmiddels gelukkig opgeheven vliegverbod voor traumaheli's 's nachts? :bag:

Of heeft het wellicht te maken met het verzaken tijdens de rijopleiding van die lui?

WJ

Bericht door WJ » 21 apr 2011, 22:07

Goeie zaak. Dat tuig op die motoren rijden af en toe echt als mongolen..

GTRene

Bericht door GTRene » 21 apr 2011, 22:15

aan de ene kant ja onzin, maar aan de andere kant kan ik ook vele mensen begrijpen die bv in de programma's komen en gevolgd worden en niet altijd gevaarlijk reden maar toch een dikke boete kregen of het rijbewijs kwijt raakten.
tis gewoon lullig beide kanten op :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 21 apr 2011, 22:16

Al die gasten rijden veel te hard......
Ik kom ze hier tegen en denk vaak als dat maar goed gaat.
Volgens mij denken ze dat ze door hun rijopleiding bijna onfeilbaar zijn.
Toen ik vroeger echter voor mijn bedrijf vaak in de garage van de politie van Rotterdam-Rijnmond kwam stonden er erg regelmatig fietsen met grote schade.
De verschillen in snelheid tussen het gewone verkeer en de politie motorfietsen is vaak meer dan 40 km en is totaal onnodig.
Jaren terug heb ik wel eens gelezen dat de politie gewoon met het overige verkeer mee moest rijden maar ik heb dat nog NOOIT gezien en je kan mij niet wijsmaken dat ze altijd onderweg zijn naar een "Spoedje".
Lekker gelegaliseerd scheuren, dat is het.........
Ik begrijp dat wel, want ik zou dat waarschijnlijk ook doen.........

GTRene

Bericht door GTRene » 21 apr 2011, 22:26

me too :mrgreen:
gelukkig begrijpen sommigen dat ook wel,
als je/ze maar goed rekening houd met andere weg gebruikers heb ik er niet zo'n probleem mee.
maja, just like us, het mag schijnbaar niet.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 21 apr 2011, 22:27

Misschien voelden ze zich opgejaagd door die journalisten? :angel:

Niels v D

Bericht door Niels v D » 21 apr 2011, 22:38

WJ schreef:Goeie zaak. Dat tuig op die motoren rijden af en toe echt als mongolen..
Dat wordt ze ook aangeleerd.. Zie ze hier regelmatig voorbij vliegen in een groepje van 4-6, met rijlessen.
Gaat niet altijd even rustig.. Maarja, ik ben ook niet roomser dan de paus.

wjn

Bericht door wjn » 21 apr 2011, 23:10

Kan het filmpje hier niet zien, maar ik vind ook dat uitgezonderd noodsituaties iedereen zich gewoon aan de snelheid moet houden.

Of de argumenten van meer verkeersinzicht, rijvaardigheidstrainingen etc. bla bla moeten ook voor iedereen gelden.

(Ik ga voor dat laatste uiteraard, met diverse rijvaardigheidstrainingen en genoeg km's per jaar zonder de afgelopen 20 jaar brokken gemaakt te hebben, heb ik genoeg argumenten om mijn rijvaardigheid te kunnen aantonen :mrgreen: )

Ik erger me persoonlijk meer aan die idioten in die zwarte (soms SUV's) auto's, die slingeren over de hele weg heen om ruimte te maken om de een of andere VIP snel door de massa / file heen te krijgen. Laten ze daar maar eens een artikel over maken.

Tom

Bericht door Tom » 21 apr 2011, 23:58

wjn schreef: (Ik ga voor dat laatste uiteraard, met diverse rijvaardigheidstrainingen en genoeg km's per jaar zonder de afgelopen 20 jaar brokken gemaakt te hebben, heb ik genoeg argumenten om mijn rijvaardigheid te kunnen aantonen :mrgreen: )
Zou dat niet zo gek vinden. Het is bij een rijexamen niet anders, daar kijken ze ook of je veilig kunt rijden en niet of je je aan alle regeltjes kunt houden. Alleen zodra je je rijbewijs hebt maakt dat allemaal ineens niks meer uit en gaat het om het kennen van regeltjes.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 22 apr 2011, 01:27

Downforce Hans schreef:Al die gasten rijden veel te hard......
Ik kom ze hier tegen en denk vaak als dat maar goed gaat.
Volgens mij denken ze dat ze door hun rijopleiding bijna onfeilbaar zijn.
Toen ik vroeger echter voor mijn bedrijf vaak in de garage van de politie van Rotterdam-Rijnmond kwam stonden er erg regelmatig fietsen met grote schade.
De verschillen in snelheid tussen het gewone verkeer en de politie motorfietsen is vaak meer dan 40 km en is totaal onnodig.
Jaren terug heb ik wel eens gelezen dat de politie gewoon met het overige verkeer mee moest rijden maar ik heb dat nog NOOIT gezien en je kan mij niet wijsmaken dat ze altijd onderweg zijn naar een "Spoedje".
Lekker gelegaliseerd scheuren, dat is het.........
Ik begrijp dat wel, want ik zou dat waarschijnlijk ook doen.........
Volledig met je eens.

Daarnaast zitten er op die motoren ook vaak redelijk arrogante kwallen en daarbij zijn ze regelmatig heel erg jong, dat is bij de politie wel anders meen ik? De blauwe KMAR, waar zij ook onder vallen, is ook absoluut niet populair binnen Defensie. Zijn van die lui die gaan flitsen of parkeerbonnen schrijven op een kazerne...

Ik snap de 'onzin' in de topictitel dus even niet. Het is vooral onzinnig dat die gasten zo lopen te planken met hun 1300 cc Yamaha's met 143 pk :roll: Als je het goede voorbeeld niet wilt geven moet je lekker ander werk zoeken.

Auke M535i

Bericht door Auke M535i » 22 apr 2011, 09:42

Epic Fail @ reporter... Er zijn genoeg andere belangrijkere dingen om je druk over te maken dunkt mij zo...

GTRene

Bericht door GTRene » 22 apr 2011, 10:50

Auke M535i schreef:Epic Fail @ reporter... Er zijn genoeg andere belangrijkere dingen om je druk over te maken dunkt mij zo...
what comes around go's around kan ook :wink:
er zijn ook belangrijkere zaken dan ergens staan flitsen waar de weg bv redelijk veilig is op bepaalde uren, maar begrijp je wel :angel:

Plaats reactie