BMW 330cd Project (Gereed! pic's pag. 12)
- Jelmer850i
Re: BMW 330cd Project (Gereed! pic's pag. 12)
Zo even kijken, ben op zich niet zo bang, als het wel gebeurt pech...
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Het lijkt alsof je ook weg kan komen met het uitkloppen van de binnenste wielkassen ipv de complete wielkassen...
- Jelmer850i
Ja klopt dat is het doel ook, hij hoeft niet breder.
- Knot
Stuur wat bijna in mijn M5 zat??Jelmer850i schreef:Verder een M stuur besteld (overgenomen van B46 hier op het forum).
En spacers rondom met 25mm per stuk. Hopen dat dat gaat passen![]()
Spaces staat wel dik maar aanlopen moet je idd niet hebben, dan maar iets meer naar binnen de wielen lijkt me.
- Jelmer850i
tsja, linksachter loopt hij behoorlijk aan bij drempels schuine bochten etc. dat kan dus echt niet.
Maar rechts achter valt het wel mee... dan moet je redelijk gek doen wil hij aan lopen.
Hij staat daar zo op het oog ook hoger. Zo ff kijken misschien verschillende veren oid snap t ook niet....
Stuur komt bij B46 weg
Maar rechts achter valt het wel mee... dan moet je redelijk gek doen wil hij aan lopen.
Hij staat daar zo op het oog ook hoger. Zo ff kijken misschien verschillende veren oid snap t ook niet....
Stuur komt bij B46 weg
- Martijn_bmw
staat wel heel dik 8)
wat voor stuur heb je dan? mijn stuur begint ook wat oud te worden misschien tijd voor een nieuwe
wat voor stuur heb je dan? mijn stuur begint ook wat oud te worden misschien tijd voor een nieuwe

-
Hé Jelmer!
Leuk om te lezen dat het stuur zo goed bevalt!
Kan ook eigenlijk niet anders, het verschil met een gewoon sportstuur is gewoon dag en nacht.
Interieurfoto is nu wel verplicht natuurlijk...
@Knot; Nee is een ander stuur, dit is een M-Tech stuur, dus met zwarte stiksels, vrijwel nieuw (destijds nieuw in een E46 gekomen)
Leuk om te lezen dat het stuur zo goed bevalt!
Kan ook eigenlijk niet anders, het verschil met een gewoon sportstuur is gewoon dag en nacht.
Interieurfoto is nu wel verplicht natuurlijk...

@Knot; Nee is een ander stuur, dit is een M-Tech stuur, dus met zwarte stiksels, vrijwel nieuw (destijds nieuw in een E46 gekomen)
- Jelmer850i
Komt er aan, vandaag druk bezig geweest.
Auto laten uitlijnen, kijken als we nog wat meer ruimte konden krijgen in de wielkasten.
Bleek dat de dempers achter verrot waren, waardoor hij bij volgas teveel inzakt en aanloopt.
Goed binnenkort nieuwe dempers eronder, wielen er onder weg, her en der nog wat ruimte maken en we zijn er klaar voor 8)
Auto laten uitlijnen, kijken als we nog wat meer ruimte konden krijgen in de wielkasten.
Bleek dat de dempers achter verrot waren, waardoor hij bij volgas teveel inzakt en aanloopt.
Goed binnenkort nieuwe dempers eronder, wielen er onder weg, her en der nog wat ruimte maken en we zijn er klaar voor 8)
- Jelmer850i
En de foto's van het stuur:
- Bijlagen
-
- stuur2.jpg (142.77 KiB) 2005 keer bekeken
-
- stuur1.jpg (116.67 KiB) 2005 keer bekeken
- Joopieboy
Dat interieur is echt prachtig zo zeg, zie je niet aan dat die al 2 ton gehad heeft. 
Balen trouwens van je ophanging aan de achterkant, is dat ook de reden dat hij meer naar links hangt? Kijk dan ook direct maar aan de voorkant na als achter al slecht is haha. En smallere spacers of uitrollen?

Balen trouwens van je ophanging aan de achterkant, is dat ook de reden dat hij meer naar links hangt? Kijk dan ook direct maar aan de voorkant na als achter al slecht is haha. En smallere spacers of uitrollen?
- Martijn_bmw
+1 ziet er mooi en netjes uitJoopieboy schreef:Dat interieur is echt prachtig zo zeg, zie je niet aan dat die al 2 ton gehad heeft.

- Jelmer850i
Vooris nog redelijk achter is op vandaar extra aanlopen en lager misschien nog een mm inrolen
- Jelmer850i
Slechter nieuws, vanavond opeens herrie onder de klep weg bij het oprijden van de snelweg.
En ook de power was weg, combinatie is vaak de turbo, de motor draaide nl. vrolijk en netjes door.
Even later viel me ook op dat er rook achter de wagen hing, en bij thuiskomst een geheel rookgordijin over de weg en dit bij lage snelheden. Kortom er is iets goed fout. De rooklucht kwam uit de uitlaatpijpen, een meer aanwezig bij gas geven.
Zal wel weer een dure grap worden....
En ook de power was weg, combinatie is vaak de turbo, de motor draaide nl. vrolijk en netjes door.
Even later viel me ook op dat er rook achter de wagen hing, en bij thuiskomst een geheel rookgordijin over de weg en dit bij lage snelheden. Kortom er is iets goed fout. De rooklucht kwam uit de uitlaatpijpen, een meer aanwezig bij gas geven.
Zal wel weer een dure grap worden....
- Arthur
- Auto: Nr.51

swirlflapje opgegeten? bekend 330d, 530d probleem, hoop het niet voor je, dan heeft meestal de turbo ook een hele beste knoei gehad.
interieur ziet er goed uit, had alleen nog mat alu tellerringen erin gezet, daar wordt het meteen 10 x moderner van
interieur ziet er goed uit, had alleen nog mat alu tellerringen erin gezet, daar wordt het meteen 10 x moderner van
- Jelmer850i
hou rekening met een nieuwe turbo... 

- Joopieboy
Ai dat is wel een domper idd, duidelijk wat het kan zijn... Sterkte! 

-
Ai dat is inderdaad klote.
Hoop voor je dat het meevalt.
Heb je je swirl flaps er nog inzitten dan?
Die zou ik direct verwijderen met de allerhoogste prioriteit.
De swirl flaps zitten in de 320D(110KW), 330D, 520D, 525D, 530D (e46, E60,E90). De 318D is volgens mij gespaard. Weet niet in hoeverre je op de hoogte bent van deze dingen maar dit gaan je veel geld kosten als je ze erin laat zitten.
In 2005 is er een modificatie op de motor geweest waarbij de kleppen wat steviger zijn uitgevoerd. Echter nog steeds niet stevig genoeg om heel te blijven.
Als zo een klepje breekt (en dat doen ze is een kwestie van tijd), wordt ie je motor ingezogen. Als je pech hebt schieten er stukjes weer uit en je turbo krijgt ze dan voor de kiezen.
Ik heb ditzelfde ook gehad en ik heb een nieuw blok geplaatst met een nieuwe turbo en de hele reutemeteut. Had de auto nog niet eens een jaar.
Soms heb je geluk en hoef je alleen de kleppen te vernieuwen maar bij mij zat een stuk van de klep in mijn zuiger geperst en hele cilinderwanden van 3 cilinders naar het hiernamaals....
(Staat een boel over geschreven op bimmerportal)
De kleppen gaan kapot door vervuiling vanuit je EGR. Deze zorgen ervoor dat de kleppen steeds moeilijker gaan draaien en het materiaal wordt uiteindelijk moe.
Sommige kleppen breken bij 120Kkm andere bij 300Kkm. Bij mij is ie gegaan op 170K
Helaas verkoop je tegenwoordig alleen nog autos op basis van verbuik en uitstoot. Het wordt steeds belangrijker om aan alle normen te voldoen. Levensduur is lang niet zo belangrijk meer....
Hoop voor je dat het meevalt.
Heb je je swirl flaps er nog inzitten dan?
Die zou ik direct verwijderen met de allerhoogste prioriteit.
De swirl flaps zitten in de 320D(110KW), 330D, 520D, 525D, 530D (e46, E60,E90). De 318D is volgens mij gespaard. Weet niet in hoeverre je op de hoogte bent van deze dingen maar dit gaan je veel geld kosten als je ze erin laat zitten.
In 2005 is er een modificatie op de motor geweest waarbij de kleppen wat steviger zijn uitgevoerd. Echter nog steeds niet stevig genoeg om heel te blijven.
Als zo een klepje breekt (en dat doen ze is een kwestie van tijd), wordt ie je motor ingezogen. Als je pech hebt schieten er stukjes weer uit en je turbo krijgt ze dan voor de kiezen.
Ik heb ditzelfde ook gehad en ik heb een nieuw blok geplaatst met een nieuwe turbo en de hele reutemeteut. Had de auto nog niet eens een jaar.
Soms heb je geluk en hoef je alleen de kleppen te vernieuwen maar bij mij zat een stuk van de klep in mijn zuiger geperst en hele cilinderwanden van 3 cilinders naar het hiernamaals....
(Staat een boel over geschreven op bimmerportal)
De kleppen gaan kapot door vervuiling vanuit je EGR. Deze zorgen ervoor dat de kleppen steeds moeilijker gaan draaien en het materiaal wordt uiteindelijk moe.
Sommige kleppen breken bij 120Kkm andere bij 300Kkm. Bij mij is ie gegaan op 170K
Helaas verkoop je tegenwoordig alleen nog autos op basis van verbuik en uitstoot. Het wordt steeds belangrijker om aan alle normen te voldoen. Levensduur is lang niet zo belangrijk meer....
- Jelmer850i
Tsja nog geen idee wat er aan de hand is ben zelf ook geen monteur
- Joopieboy
Wel leuke dingen om zelf te gaan doen, werkplaatshandleiding erbij, of via een van de vele tutorials of handleidingen op internet een zondagje sleutelen. Heb je zo die egr toestand eruit.
Ik weet trouwens niet hoe het bij bmw zit, maar is het geen optie om die egr klep af te doppen? scheelt ook enorm qua roeten. En een vraag met die swirl flaps, als je die loskoppeld, krijg je dan geen foutmeldingen of wat dan ook? Lijkt me dat de computer van de auto dit aanstuurt en als die wat mist dat die een fout kan gaan geven, of niet?
Ik weet trouwens niet hoe het bij bmw zit, maar is het geen optie om die egr klep af te doppen? scheelt ook enorm qua roeten. En een vraag met die swirl flaps, als je die loskoppeld, krijg je dan geen foutmeldingen of wat dan ook? Lijkt me dat de computer van de auto dit aanstuurt en als die wat mist dat die een fout kan gaan geven, of niet?
-
Als je de swirls verwijderd merkt de auto niks van. Werkt namelijk met een vacuüm systeem. Dat kun je gewoon laten zitten. Een swirl flap regelt eigenlijk of je 1Luchtinlaatkanaal bij deellast of twee bij vollast per cilinder hebt.
Sommige bmw's geven wel een melding bij afdoppen van egr en andere niet. Kwestie van vacuumslang van egr loshalen en afdichten. Even een rondje rijden en kijken of je een melding krijgt. Ik heb het gelukkig niet en heb er een egr bypass tussen. Roet is 100% verleden tijd bij mij
Sommige bmw's geven wel een melding bij afdoppen van egr en andere niet. Kwestie van vacuumslang van egr loshalen en afdichten. Even een rondje rijden en kijken of je een melding krijgt. Ik heb het gelukkig niet en heb er een egr bypass tussen. Roet is 100% verleden tijd bij mij
- Joopieboy
Ok dat is wel mooi dus, laatste stukken omvouwen en afknijpen die handel. Wat is het verschil tussen een egr afdoppen en vacuüm verwijderen (of meer wat werkt beter/netter)?
-
Wat ik beschreef is alleen om te proberen als je een foutmelding krijgt.
het daadwerkelijke afdoppen of afdichten moet dan nog gebeuren.
het daadwerkelijke afdoppen of afdichten moet dan nog gebeuren.
- Joopieboy
Aah ok duidelijk, dankjewel iig.
Back ontopic dan maar.
Ben benieuwd of het meevalt...
Back ontopic dan maar.

- RVV
Toen ik de 330d kocht met 94K op de teller heb ik de dealer verzocht om er een nieuw spruitstuk op te zetten. ivm dit probleem, nu staat er 127K op de klok. Lijkt me niet dat ik me nu zorgen hoef te maken toch?