[30-04-2011] DF @ Nürburgring deel II - geannuleerd!

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Robin Hartog

Re: [30-04-2011] DF @ Nürburgring deel II

Bericht door Robin Hartog » 11 apr 2011, 15:25

Ik wou net zeggen, op die dag is het niet echt verstandig om achter het stuur te zitten voor mij. :D

Robertdj

Bericht door Robertdj » 11 apr 2011, 15:29

Snipe schreef:
Robertdj schreef:In dat geval, waarom ga jij dan niet rijden Perry?
Omdat ik er geen geschikte auto voor heb.
Heb je de 306 verkocht dan? ;)

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 11 apr 2011, 15:29

Wat wel op de FP staat maar nog niet op het forum is de circuittraining op 12 juni. Dat vind ik een serieus leuk idee en ik ga proberen om daar bij te zijn. :thumbup:

Want eerlijk gezegd ''durf'' ik nog niet zo goed een circuit op te gaan. Omdat ik vrees dat ik een hoop mensen in de weg rijdt en maar wat doe door gebrek aan kennis :bag:

Snipe

Bericht door Snipe » 11 apr 2011, 15:37

Robertdj schreef:Heb je de 306 verkocht dan? ;)
Nee, maar die is momenteel niet goed genoeg om een circuit mee op te gaan.

Mnrk
Auto: R53 tracktool

Bericht door Mnrk » 11 apr 2011, 15:38

Richardt. schreef:Wat wel op de FP staat maar nog niet op het forum is de circuittraining op 12 juni. Dat vind ik een serieus leuk idee en ik ga proberen om daar bij te zijn. :thumbup:

Want eerlijk gezegd ''durf'' ik nog niet zo goed een circuit op te gaan. Omdat ik vrees dat ik een hoop mensen in de weg rijdt en maar wat doe door gebrek aan kennis :bag:
Je moet eens beginnen en dan is dit event een prima start denk ik.
Ik verwacht niet dat er veel aanmeldingen zijn, en dus kun je prima feeling krijgen met op een circuit rijden zonder al te veel 'in de weg te rijden'...
Waarmee ben je van plan het circuit op te gaan?

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 11 apr 2011, 15:41

Opzich zou dit event ook prima geschikt zijn om circuit ervaring op te doen, maar op koninginnedag heb ik altijd andere plannen. (zeskamp + bier :D)

Ik zou overigens gewoon met mijn daily het circuit op gaan. Seat Leon Sport 1.8 20VT.

Snipe

Bericht door Snipe » 11 apr 2011, 15:42

-Menrik- schreef:
Richardt. schreef:Wat wel op de FP staat maar nog niet op het forum is de circuittraining op 12 juni. Dat vind ik een serieus leuk idee en ik ga proberen om daar bij te zijn. :thumbup:

Je moet eens beginnen en dan is dit event een prima start denk ik.
Dat is natuurlijk ook de reden dat we zulke dingen doen. Ik begrijp best dat het voor ervaren rijders geen extreme uitdaging is. Dat zie je bijvoorbeeld ook aan de reactie van Steve.
Maar voor beginnende rijders willen we ook wat doen. Dan is de Nordschleife of Spa-Francorchamps misschien wat veel van het goede, maar ook auto's die je op het rechte stuk van Zandvoort met forse snelheidsverschillen voorbij komen kunnen nogal intimiderend overkomen.

En daar zijn dagen als deze, maar ook de training op 12 juni en de circuitdag op Mettet, een prima oplossing voor, lijkt me zo.

DDX

Bericht door DDX » 11 apr 2011, 15:46

Leuk baantje hoor dat lelystad, kan je best dagje fun hebben :)
En geen last van inhalende auto's omdat dat niet echt gaat daar.

steve smith

Bericht door steve smith » 11 apr 2011, 17:35

RVV schreef:
steve smith schreef:Kom op, dit is een grapje toch? Tijdens Scuderia is "Mullenbachschleife" een sectietraining van tweeënhalf uur met 30 auto's. De groep van 30 auto's moet dan al opgeplitst worden omdat het anders een zooitje is, dus er zijn er steeds 15 in de baan. Die andere 15 staan op het binnenterrein met moeite. Welk stuk gebruik je nu als pits?

Als slalomtraining of driftcursus wellicht een leuke locatie, maar een trackday? Come on....

Steve? waarom een grap? Dit aanbod was een beetje een last minute aanbod van de ring. We kunnen het deel voor een leuke prijs huren en met aan aanbod van max. 30 auto's zit je al behoorlijk aan de ruige kant. En het is eens wat anders hé. Buiten dat, je kunt het combineren met een stukje toeristenfahrt op de Nordschleife. (gokje van mijn kant of die dan die dag open is, zoniet dan maar een leuke toertoch in de eifel).

En de inhoud van de dag ligt ook nog een beetje open.
Zal het nauwkeuriger omschrijven: een voor beginners verplichte sectie tijdens Scuderia is de Mullenbachschleife. Dit is dan ook afgesloten van de rest van het circuit in de opstelling die je op het kaart je hierboven schetst. Na Dunlopkurve flauw links over de kerbs, en dan rechtsaf tussen de vangails door over de bult terug naar de rechterbocht voor Dunlop. Het enige verschil is dat er dan een 3e/4e versnelling slalom uitgezet is met pionnen op het stuk naar Dunlop toe. Die slalom gaat dan zodanig hard dat er ook nog weleens iemand hard genoeg uit vliegt om de vangrails goed te raken, dus geen watjesslalom.

Het baantje is dan zodanig klein dat we de laatste paar jaar die sectie tijdens Scud skippen, simpelweg om het baantje heel zwaar voor je auto is maar na een uurtje saai wordt. Dus dat je daar een slalom of drifttraining doet in verschillende opstellingen kan ik me voorstellen, maar een volle dag trackday lijkt me een beetje raar. Voor de beeldvorming: een rondje Scheivlak-Vodafone en terug is langer, en heeft een veel ruimere doorsteek.

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 11 apr 2011, 17:48

Het is een heel leuk stukje baan, maar dan ook echt maar een stukje. Als je er een hoge snelheids slalom van maakt met aan het eind een mooie drifthoek is het wel leuk. Maar om er een hele dag door te moeten brengen lijkt me iets te veel van het goede. Mocht je er een dag van maken speciaal gericht op beginnende circuitrijders is het zeker mogelijk er een leuke dag van te maken. Beginnen met guide rondjes, daarna een paar uurtjes vrij laten rijden. In de middag het parcours in tegengestelde richting rijden bijvoorbeeld. Het is overigens wel goed voor mijn omzet. Je komt echt serieus hard aan op die 180graden bocht.

steve smith

Bericht door steve smith » 11 apr 2011, 17:53

LOL, het eerste jaar dat we scud meededen ging er daar idd een setje Movit straatblokken in 20min onderuit :mrgreen:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 21 apr 2011, 12:07

Wegens overweldigende interesse hierin ( :mrgreen: ) is deze dag geannuleerd.
We zijn druk bezig te proberen dit jaar nog een keer de Nordschleife of anders de complete GP Strecke af te huren. :df:

Gesloten