Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Kasteel

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Kasteel » 30 mar 2011, 14:38

Macboy schreef: Op de Ring 3 rondes gereden en Bart begint de baan steeds beter te leren. De eerste ronde ging wat houterig nog en niet zo snel maar de 2e ronde was echt van uitzonderlijke klasse. Alsof hij opeens veel meer baankennis had. Hoewel, de ronde daarvoor reed hij met Jenna dus misschien dat zij hem van alles had geleerd ? Ondanks dat Bart voor het eerst op de GP strecke reed leek het ook hier alsof hij er al vaker heeft gereden. Petje af :thumbup:

Terugweg heb ik genoten van de autobahn...althans dat was de bedoeling. Overal 120 en toen het wel vrij baan was moesten we tanken en daarna wilde Bart weer rijden omdat een malloot bij de pomp € 120 wilde laten betalen voor een tankbeurt van 42 liter. Bedankt Nederlandse 996 GT3 rijder op pomp 6 :?
Herr Alte, wachten sie mall, ich rufe jetzt meine Anwalt an!!! Had ook wel de meeste vervelende pompbediende van het jaar toen volgens mij :)).
Vanaf het derde rondje liep het idd echt lekker, gewoon veel meer rust ivm totaal geen verkeer meer op de baan (hoewel de zojuist overgedragen baankennis van Jenna niet te onderschatten is :D). Valt me ook altijd op dat hoe meer relaxed ik rijd, hoe makkelijker ik tempo houd :).

Vond trouwens de toevoeging van GP-Strecke eigenlijk best wel oke, hoorde er vooraf veel negatiefs over, maar wat mij betreft mag het gewoon bljiven :), afgelopen zondag zat er overigens alleen de korte baan bij :).

Kasteel

Bericht door Kasteel » 30 mar 2011, 15:07

Moet dat nou al die smileys ?

Macboy @ PC Kasteel

Rupie

Bericht door Rupie » 30 mar 2011, 21:29

Negatief? Ik vond er gewoon niks aan :mrgreen:

EmielS60

Bericht door EmielS60 » 16 apr 2011, 20:46

Dit staat in het Volvo magazine 'Liv';

Afbeelding

Daar zou ik graag een filmpje van willen zien... :lol:

FrankS

Bericht door FrankS » 16 apr 2011, 21:58

210? Veel harder dan 110 is op de Xbox al een uitdaging :bag: :bag:

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 16 apr 2011, 22:15

Ruben schreef:Negatief? Ik vond er gewoon niks aan :mrgreen:
Ja joh? Goed het haalt het niet bij de NS, maar welke baan doet dat wel?

Ik heb in 2009 een GP Strecke TF gedaan en ik vond het een prachtige baan om te rijden.

MParallel

Bericht door MParallel » 16 apr 2011, 22:24

Macboy schreef:....Terugweg heb ik genoten van de autobahn...althans dat was de bedoeling. Overal 120 en toen het wel vrij baan was moesten we tanken en daarna wilde Bart weer rijden omdat een malloot bij de pomp € 120 wilde laten betalen voor een tankbeurt van 42 liter. Bedankt Nederlandse 996 GT3 rijder op pomp 6 :?
Huh?

Krijg trouwens enorm zin om weer eens die kant op te gaan bij het zien van al die mooie foto's.

WJ

Bericht door WJ » 17 apr 2011, 18:55

Afbeelding

Leuk wachten. :mrgreen:

daNpy

Bericht door daNpy » 17 apr 2011, 19:11

Was zaterdag na de RCN zeker?
Zag al een hoop mensen aankomen & wachten toen we weggingen na de race.

Helaas niet al te best voor ons afgelopen trouwens. Ik was aan het timen voor de 33. Na 2 rondes was het echter alweer klaar, een Porsche wilde buitenom na Flugplatz nog even inhalen, kwam op het gras en raakte het rechtervoorwiel van de Alfa. Het wiel van de Alfa naar achteren geschoven (draagarm krom) en voor ons dus feierabend. De Porsche had weinig, maar is op dezelfde banden doorgereden en viel wat later uit met een kapotte band :shithappens:

Onze Golf heeft het wel aardig gedaan, is van de 30 als 17e binnengekomen, echter alsnog een na laatste want er zijn er maar 18 van dezelfde klasse over de finish gekomen :mrgreen:

Heb ook nog wat foto's gemaakt vanuit de pits: http://danpy.autofans.nl/images/eveneme ... hp?start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JP

Bericht door JP » 17 apr 2011, 21:20

Iemand die bekend is met de geluidsnorm op de Nordschleife?

Kwam dit tegen;
Lärmschutzbestimmungen:
Aufgrund neuer gesetzlicher Vorgaben ist die Nürburgring Automotive GmbH zukünftig
verpflichtet, die Lärmwerte bei Veranstaltungen auf der Nordschleife festzuhalten und an
die Bundesumweltbehörde zu übermitteln. Jedes Fahrzeug, das bei einer
Streckenvermietung die Rennstrecken befährt, muss daher einen
Lärmschutztransponder mit sich führen.
Die Transponder werden vor Veranstaltungsbeginn gegen Pfand (Perso, Führerschein)
ausgegeben.
Bei Überschreitung des Messwertes von 132db(A) wird dies über ein Digitaldisplay
angezeigt und es gibt eine Verwahrung. Der Teilnehmer hat die Möglichkeit der
Korrektur. Eine weitere Überschreitung resultiert in einem Fahrverbot auf der
Veranstaltung ohne eine Erstattung des Nenngeldes.
Een transponder op trackdays om het geluid te meten...OK, maar 132db(A). Klopt dat? (lijkt me erg veul)

daNpy

Bericht door daNpy » 17 apr 2011, 21:37

Ja klopt, geld ook voor races. Als je er overheen gaat ben je echter goed zuur.

JP

Bericht door JP » 17 apr 2011, 22:07

Dacht dat de norm veel lager lag :wink:

Knot

Bericht door Knot » 17 apr 2011, 22:46

Net weer terug, was wel lachen, met de M5, lekker comfy heen en weer. In Cochem geslapen, beetje laat aangekomen zaterdag, plan was 10:00 weg maar had teveel gezopen dus lag tot 15:00 brak op bed.... Volgende ochtend rustig ontbijtje gepakt en in de omgeving gecruised met dakkie open. Bergweggetjes zijn heerlijk met de M5 alleen die 4 rondjes Nordschleife moet je echt je geduld bewaren en in de cruise mode blijven!

Vreemd dat ik geen rondjes op mn oude kaart kon zetten, moest een nieuwe kaart worden.. duss.. wat jij wil zeg ik die vent. Uiteindelijk dus met 2 kaarten eten/drank moeten betalen en dan nog moeilijk doen ook daarover.

Eerste rondje rustig aan gedaan, vorige keer met originele remblokken/schijven was twijfelachtig. Nu de boel niet expres mishandeld maar met de EBC Yellowstuff blokken voor houdt ie het net wat beter. Opbouwend gereden en steeds goed af laten koelen na elk rondje. Olie kwam de 4e ronde tot bijna 110 graden en het verbruik bleef op 1 op 2,5 staan.. (voor de kenners, lager geeft ie niet aan). Was lekker bezig, eerst verbruik 1 op 3,0 ofzo maar daarna toch maar wat gas gaan geven. Vermogen en koppel is heerlijk alleen als je dan toch een keertje met 230 (echwel) door de Fuchsrohre komt is het een kunst om met die fietspompen en 345mm pizza's normaal linksaf te gaan als je boven bent!

Heb nog wel een keertje de karoussell bovenlangs driftend genomen, misschien zijn daar nog leuke plaatjes van. Bandenspanning ging na 1e rondje dik over de 3 bar, achter zelfs 3,2 en het piepte en gierde ook als een gek. Heb het spul heet terug gezet op 2,7 voor en 2,8 achter toen deed ie t al een stuk beter en je kon m in zn 3 niet uit laten breken bij normaal gasgeven (niet flicken en andere trucendozen etc) dus grip genoeg die Hankook banden!

Tom, sorry dat ik naar links aan de kant ging maar zal je zo mooi in lijn achter die 997 aan komen dat ik je niet op wilde houden, even helemaal niet aan trackday vs TF regels gedacht.

Peter van den Berg

Bericht door Peter van den Berg » 18 apr 2011, 17:29

Knot, rijdt jij in die lichtblauwe E39? Dan ging je op Adenauer Forst namelijk ook goed dwars! Heb ik misschien nog wel wat foto`s van!

Knot

Bericht door Knot » 18 apr 2011, 19:14

Klopt, daar had ik m ook nog een keertje laten gaan, alleen slaat het abs/dsc er half in als je een tik op de rem geeft dus ging niet helemaal vloeiend maar mensen vinden dat mooi om te zien dus hebben ze niet voor niks dat k*teind omhoog gelopen :)

Fototjes, altijd welkom natuurlijk.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 18 apr 2011, 19:23

Toch eens aan verlaging gaan denken Rody :D

Afbeelding

Knot

Bericht door Knot » 18 apr 2011, 19:42

LOL.. kom je daar ook met 180 ofzo met die 1900kg over de rand springen :)

Lars Oosterveen

Bericht door Lars Oosterveen » 19 apr 2011, 10:45

EmielS60 schreef:Dit staat in het Volvo magazine 'Liv';
plaatje
Daar zou ik graag een filmpje van willen zien... :lol:
Lol, bedoelen ze de kleine karrousell?

MParallel

Bericht door MParallel » 20 apr 2011, 00:18

Lees net op een belgisch forum:

25.04.2011 von 8:00-19:00 Uhr komplett mit Grand Prix Strecke (lange Variante mit Müllenbachschleife)

Dat lijkt me wel ontzettend gaaf om eens te doen.

Zal wel megadruk worden in paasweekend.

KW

Bericht door KW » 20 apr 2011, 13:50

MParallel schreef:Lees net op een belgisch forum:

25.04.2011 von 8:00-19:00 Uhr komplett mit Grand Prix Strecke (lange Variante mit Müllenbachschleife)

Dat lijkt me wel ontzettend gaaf om eens te doen.

Zal wel megadruk worden in paasweekend.
Dat stond al enige tijd op de openingstijdenlijst op nuerburgring.de ;)

JP

Bericht door JP » 22 apr 2011, 22:21

Carfriday 2011; http://vimeo.com/22752199" onclick="window.open(this.href);return false;

:df:

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 24 apr 2011, 02:15

Afbeelding

1st person view

Ferrari F430 Scuderia ingehaald misschien kan die man beter ff eerst een skrd race cursis volgen ;)

lap tijdens karfreitag met duitser van duitse celica communety naast me

Deze was tijdens Karfreitag het was lekker erg druk ^^
Veel ongelukken en baansluitingen helaas.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 apr 2011, 11:01

Sebastian Keijmel schreef:
Ferrari F430 Scuderia ingehaald misschien kan die man beter ff eerst een skrd race cursis volgen ;)
whaha, lol :lol:
bij 1.24 zegt iemand over die Z3 coupe die in het begin wat banden moet warmen en of wat in de weg zit.
"alleen op de rechte stukken" (is ie sneller)
Om vervolgens die Z3 Coupe nooit weer te zien tijdens dat rondje :mrgreen: :hosanna:
gelukkig liet men broeder zich niet kennen :wink:

als ik dat zo zag krijg ik ook zin om weer eens daar te rijden, helaas nog maar een paar rondjes ooit gedaan (op 1 hand te tellen :bag: ) dus weinig baankennis doch meeste bochten zijn redelijk voorspelbaar slechts enkele zijn euh ineens knijpers en of enorm opletten :D

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 24 apr 2011, 11:09

GTRene schreef:
Sebastian Keijmel schreef:
whaha, lol :lol:
bij 1.24 zegt iemand over die Z3 coupe die in het begin wat banden moet warmen en of wat in de weg zit.
"alleen op de rechte stukken" (is ie sneller)
Om vervolgens die Z3 Coupe nooit weer te zien tijdens dat rondje :mrgreen: :hosanna:
gelukkig liet men broeder zich niet kennen :wink:

als ik dat zo zag krijg ik ook zin om weer eens daar te rijden, helaas nog maar een paar rondjes ooit gedaan (op 1 hand te tellen :bag: ) dus weinig baankennis doch meeste bochten zijn redelijk voorspelbaar slechts enkele zijn euh ineens knijpers en of enorm opletten :D
hehe lol gelukkig waren mijn banden ook koud ;)

GTRene

Bericht door GTRene » 24 apr 2011, 11:21

denk dat de FWD de voorbanden (onderstuur e.d.) iets eerder op temp heeft om zo vooral in het begin iets harder te kunnen aanvallen in bochten, de RWD is dan wat meer tricky I guess.
Hoe dan ook wel amusant :D
ik "schaamde" me al bijna, voor men broeder Z3 coupe
en dan ook nog in de zilver kleur, but I guess he was thinking, better safe then sorry toen ie in het begin reed?

Plaats reactie