


Je hoort toch ook niemand zeuren als er weer een nieuwe pornofilm uitkomt ? Dan zeg je toch ook niet dat je al eerder hebt gezien dat een wijf keihard genomen werd ? Van sommige dingen krijg je nooit genoeg. Wees blij !911-lover schreef:En alweer een beperkte oplage. Hoe buit je een model uit. Beetje jammer.
Macboy schreef:Je hoort toch ook niemand zeuren als er weer een nieuwe pornofilm uitkomt ? Dan zeg je toch ook niet dat je al eerder hebt gezien dat een wijf keihard genomen werd ? Van sommige dingen krijg je nooit genoeg. Wees blij !911-lover schreef:En alweer een beperkte oplage. Hoe buit je een model uit. Beetje jammer.
Een Porsche-klant heeft via een dealer inside informatie gekregen over de productie van de auto. Porsche zal hoogstwaarschijnlijk op 7 april de auto officiëel bekend maken via een persbericht. Foto's zullen hier natuurlijk bijzitten. Er worden 500 exemplaren van de 500 pk sterke GT3 gemaakt. De productie start in week 20 en dat is aan het einde van mei en de marktintroductie bij dealers en dergelijke vindt in juni plaats. Uiteindelijk kunnen in juli de eerste exemplaren gespot worden. Wie weet de eerste Porsche 997 GT3 RS 4.0 te spotten?
nog ff de RSR fotoEen Porsche 997 RSR voor op de straat. Bruter en lichter dan we ooit hebben gezien. Porsche heeft met de 997 GT2 RS al laten zien flink wat in huis te hebben als het gaat om topprestaties, maar in Genève gaat Porsche daadwerkelijk afscheid nemen met een gelimiteerd model op basis van de 997 GT3 RS. Een pur-sang racewagen die op kenteken gezet gaat worden. Er gaan al een aantal namen rond hoe hij zal gaan heten, zoals de 997 GT RS 4.0 en 997 GT3 RS Limited Edition. Het is inderdaad weer de zoveelste speciale versie van een 911, maar dit model moet eindelijk weer eens iets echt stoers worden. We schreven al eerder over de komst van deze bolide en kunnen jullie weer nieuwe informatie geven. Het gaat om een opgeboord 3.8 liter blok welke nu vier liter als cilinderinhoud heeft. Goed voor zo'n 500 pk dankzij finetuning door de Porsche specialisten. De auto krijgt een uiterlijk welke verschilt van de GT3 RS, nog meer gericht op circuit gebruik dus. Deze Limited Edition moet gezien worden als een RSR voor op de openbare weg. Wie onderstaande afbeelding ziet zal beseffen dat Porsche dan serieus gek gaat doen! De Porsche krijgt een carbon fiber kofferdeksel en carbon fiber luchtinlaten aan de zijkant zoals bij de Turbo-modellen. Qua prestaties moet de auto nog eens zo'n 15% beter zijn dan de GT3 RS. De prijs wordt ook zo'n 15% hoger. In juni en juli zal het model geleverd worden aan eigenaren en in september maken wij vervolgens kennis met de nieuwe 911 in Frankfurt!
Die zal op de IAA staan idd, de 991.Robin schreef:En dan komt toch eind dit jaar, begin 2012 de 997 opvolger toch?
+1Macboy schreef:+1
(hoewel ik nooit een GT3-RS zou prefereren boven een GT3).
Wel jammer dat iemand die de prijslijst voor de RS 4.0 probeert na te maken een klein foutje maakt bij de PCCB... Porsche Ceramic Composite BREAKJP schreef:![]()
Met dit weer denk ik in halve liters, vanavond.Walter Dendunne schreef:Holy shit! 500pk op 4 ltr is 125pk/ltr!![]()
Dat is meer dan de S2000 met 120pk/ltr
Ook waanzinnig! en dat hoor je dan ook eraan af.Robin schreef:@ Walter, de 458 heeft trouwens 126,66666 pk per liter.
De LF-A schijnt een initial throttle response te hebben vergelijkbaar met de Carrera GT.Walter Dendunne schreef:Ook waanzinnig! en dat hoor je dan ook eraan af.Robin schreef:@ Walter, de 458 heeft trouwens 126,66666 pk per liter.
Vreemd genoeg valt de LFA qua pk/ltr dan weer een beetje tegen, wat-ie weer goed maakt in geluid moet ik er dan bij zeggen :banaan:
Het gonsde al een tijdje, maar Porsche hield de kaken stijf op elkaar. En dat doet men nog steeds: officieel kan de woordvoerster van Porsche Nederland niets zeggen over de Porsche 911 GT3 RS 4.0. Wij weten wel beter. Deze uitgelekte foto’s laten zien dat er wel degelijk nóg een speciale versie van de huidige generatie Porsche 911 aankomt, die nog een stapje verder gaat waar de GT3 RS ophoudt.
De 4.0 is een straatversie van de Porsche 911 GT3 RSR, de raceauto waarmee diverse teams onder andere de 24 Uur van Le Mans rijden. Achterin ligt dezelfde 4.0-liter grote, 500 pk sterke platte zescilinder met dry-sump smering. In het interieur zien we een rolkooi en racestoelen, evenals gewichtsbesparende maatregelen zoals het ontbreken van fatsoenlijke portiergrepen en een navigatiesysteem.
Aan de buitenkant valt vooral de racespoiler op de achterkant op, net zoals de speciale striping om te benadrukken dat het om de 4.0-versie van de GT3 RS gaat. Naar verluidt bouwt Porsche vijfhonderd exemplaren van deze über-911 (hoewel de GT2 RS ‘m waarschijnlijk nog wel te snel af is).
Gebruikers op dit forum: Marcelvv, matthyssie, RJK en 5 gasten