Nou, ga maar vast zoeken wat de gerenommeerde bladen en sites er van vinden. De DF-test van de 1 M staat vóór vijf uur online.Hielke schreef:Ik kan jullie nu al zeggen dat de DF test met de 1M me niet interesseert. Je komt dan met het zout als het ei al op is. Alle gerenommeerde bladen en sites hebben die auto dan al getest.
BMW 1 Serie M Coupé
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: 1 ///M Coupé
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Moet ik toegeven, dat is knap geregeld. En waarschijnlijk heeft de tester er ook aardig verstand van.Snipe schreef:Nou, ga maar vast zoeken wat de gerenommeerde bladen en sites er van vinden. De DF-test van de 1 M staat vóór vijf uur online.Hielke schreef:Ik kan jullie nu al zeggen dat de DF test met de 1M me niet interesseert. Je komt dan met het zout als het ei al op is. Alle gerenommeerde bladen en sites hebben die auto dan al getest.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: 1 ///M Coupé
OMGWTFBBQ - GEEN RONDETIJD! Wat hebben we nou aan zo'n test?
http://www.driving-fun.com/1832/home/te ... -auto.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.driving-fun.com/1832/home/te ... -auto.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Re: 1 ///M Coupé
Nee helaas geen rondetijd, meer dan 3 rondjes zat er niet in en er was ook niet echt de ruimte om de laatste seconde er uit te halen.
Aangezien de auto nog maar een week oud was en de eigenaar ook niet tot het rood door trok, heb ik dit ook beperkt tot een enkele keer. Verder zal het qua tempo ongeveer op 80% hebben gezeten van wat mogelijk.
Ik gok zelf op een 2:10 nu, maar dat was met ruime marges, passagier en een auto die ik niet wil mishandelen.
Aangezien de auto nog maar een week oud was en de eigenaar ook niet tot het rood door trok, heb ik dit ook beperkt tot een enkele keer. Verder zal het qua tempo ongeveer op 80% hebben gezeten van wat mogelijk.
Ik gok zelf op een 2:10 nu, maar dat was met ruime marges, passagier en een auto die ik niet wil mishandelen.
-
steve smith
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: 1 ///M Coupé
idd Allen.
7m42sec.
Had ze toch sneller verwacht
7m42sec.
Had ze toch sneller verwacht
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Zelfs m'n Punto helt minder over!

- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: 1 ///M Coupé
Congrats met de primeur !
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
Primeur idd, test is wat een groot woord na 3 rondjes op zandvoort wat ik er uit begrijp. Zo'n ding moet straks echt op de pijnbank. Rokende banden, rokende servers het dak moet er af in Friesland. Hielke is nu al bezig met extra krachtvoer in te slaan 
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Ik herhaal het nog maar een keer, ongeacht de machine die je me brengt, ik brand 'm zonodig helemaal tot aan de grond af
3 rondjes Zandvoort is erg weinig. Maar er zijn al scherp een aantal indrukken op schrift gezet. Het was vanaf het begin al een raadsel waarom de auto standaard in combinatie met normale sportstoelen van lederen bekleding zou worden voorzien. Laurens is een licht manneke maar de beperkte grip van de stoelen vallen direct in negatieve zin op. Onbegrijpelijk. Dan is daar ook nog het comfortabele onderstel. Ik maakte een grapje over het overhellen, maar de geringe hardheid is daadwerkelijk op foto's zichtbaar. Veel Ferrari's zijn nog zachter afgesteld zonder dat het grote afbreuk aan de sportiviteit doet. BMW heeft met 1 en 3 serie tot nu toe geen gelukkige hand in het harmonieus afstellen van veren en schokbrekers gehad. De 135i is op die regel een uirzondering. Ik ben benieuwd.
Laurens bezigt spijtig genoeg de term "een echte M". Ik heb nooit iets met die uitspraak gekund. M's zijn in mijn beleving zwaarlijvig met een hang naar vroegtijdig intredend onderstuur. Ze hebben remmerij die bij serieus circuitgebruik binnen een mum van tijd tot aan de verkeerde kant van fadinggrens gepijnigd kan worden. Last but not least hebben ze een geweldige atmosferische motor die in de stratosfeer van de toerenrange de werkelijke aard van de vroegere en huidige kleinere M's etalleert. De 1M heeft alles behalve zo'n hoogtoerige atmosferische screamer. De motor komt gewoon uit het rek van BMW. Een echte M, ik kan er niks mee. Nou ja, als exposure ook een M karakteristiek is, en natuurlijk is het dat, dan is bij de extreem brede en wild bespoilerde 1M inderdaad van M waardigheid sprake.
Ik blijf heel benieuwd naar die auto maar mijn intuitie zegt nog steeds dat we met een veredelde 135i te maken hebben. En dat hoeft helemaal niet erg te zijn want de 135i is in mijn beleving de allerfijnste BMW.
3 rondjes Zandvoort is erg weinig. Maar er zijn al scherp een aantal indrukken op schrift gezet. Het was vanaf het begin al een raadsel waarom de auto standaard in combinatie met normale sportstoelen van lederen bekleding zou worden voorzien. Laurens is een licht manneke maar de beperkte grip van de stoelen vallen direct in negatieve zin op. Onbegrijpelijk. Dan is daar ook nog het comfortabele onderstel. Ik maakte een grapje over het overhellen, maar de geringe hardheid is daadwerkelijk op foto's zichtbaar. Veel Ferrari's zijn nog zachter afgesteld zonder dat het grote afbreuk aan de sportiviteit doet. BMW heeft met 1 en 3 serie tot nu toe geen gelukkige hand in het harmonieus afstellen van veren en schokbrekers gehad. De 135i is op die regel een uirzondering. Ik ben benieuwd.
Laurens bezigt spijtig genoeg de term "een echte M". Ik heb nooit iets met die uitspraak gekund. M's zijn in mijn beleving zwaarlijvig met een hang naar vroegtijdig intredend onderstuur. Ze hebben remmerij die bij serieus circuitgebruik binnen een mum van tijd tot aan de verkeerde kant van fadinggrens gepijnigd kan worden. Last but not least hebben ze een geweldige atmosferische motor die in de stratosfeer van de toerenrange de werkelijke aard van de vroegere en huidige kleinere M's etalleert. De 1M heeft alles behalve zo'n hoogtoerige atmosferische screamer. De motor komt gewoon uit het rek van BMW. Een echte M, ik kan er niks mee. Nou ja, als exposure ook een M karakteristiek is, en natuurlijk is het dat, dan is bij de extreem brede en wild bespoilerde 1M inderdaad van M waardigheid sprake.
Ik blijf heel benieuwd naar die auto maar mijn intuitie zegt nog steeds dat we met een veredelde 135i te maken hebben. En dat hoeft helemaal niet erg te zijn want de 135i is in mijn beleving de allerfijnste BMW.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
Dat echte M idee/gevoel heb ik ook niet bij deze auto.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: 1 ///M Coupé
Hier moet ik het even voor Laurens opnemen. Het stond er in eerste instantie niet in, maar een aantal mensen had het al even gelezen voordat we de foto's hadden. Daarbij was een van de vragen "of het een echte M" was.Hielke schreef:Laurens bezigt spijtig genoeg de term "een echte M". Ik heb nooit iets met die uitspraak gekund.
Het antwoord daarop is: ja, dat is het. En dan in de zin dat het meer is dan een 135i met andere wielen en brede spatborden. BMW M heeft zich er niet gemakkelijk vanaf gemaakt door de turbodruk wat op te schroeven en de prijs te verdubbelen, je merkt dat het ding serieus is aangepakt.
Nou ja, met uitzondering van die stoelen dan.
-
M@rcel
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: 1 ///M Coupé
Op de SportEvo na (misschien de Ravaglia en Cecotto ook?), hadden de e30 M3's toch ook gewone BMW sportstoelen standaard?
-
Thijs-v-d-H
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59
Re: 1 ///M Coupé
Klopt alleen de sport evo had kuipenM@rcel schreef:Op de SportEvo na (misschien de Ravaglia en Cecotto ook?), hadden de e30 M3's toch ook gewone BMW sportstoelen standaard?
En op vroege modellen waren ook recaro´s te bestellen
Maar als je ontevreden bent over de stoelen van de 1M plemp je er toch gewoon een paar performance zetels in?
- JP
- Berichten: 35115
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: 1 ///M Coupé
Voor €80k hadden die er wel in mogen zitten....
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
ja, helemaal omdat in de eerste de beste opel corsa en clio met snelle motor die stoelen ook in zitten.
-
Thijs-v-d-H
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59
Re: 1 ///M Coupé
bij de RS3 zijn ze ook gewoon optioneel
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Of ze hadden op de optielijst moeten staan. Maar opties waarbij je geld terugkrijgt vind je slechts zeer sporadisch op optielijstenJP schreef:Voor €80k hadden die er wel in mogen zitten....
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
Alleen wat ik dan weer wat jammer vind is dat je dan performance stoelen in je M hebt zitten.. Ik kan heb bij die hele performance lijn toch een beetje het autostyle gevoel.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: 1 ///M Coupé
Wel een leuke rijimpressie, maar in de (duitse) bladen staan al langer testen van de 1 M.
Zie autobild sportscars, 1 M, RS3, Focus RS 500
http://download.autobild.de/dl/734040/A ... _Titel.pdf
En de uitslag is ............
Koop het blad maar
Zie autobild sportscars, 1 M, RS3, Focus RS 500
http://download.autobild.de/dl/734040/A ... _Titel.pdf
En de uitslag is ............
Koop het blad maar
Laatst gewijzigd door wjn op 16 apr 2011, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
Ik zeg niets……………………..en kijk het minzaam glimlachend aan…………………... 
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
wjn schreef:Wel een leuke rijimpressie, maar in de (duitse) bladen staan al langer testen van de 1 M.
Zie autobild sportscars, 1 M, RS3, Focus RS 500
http://download.autobild.de/dl/734040/A ... _Titel.pdf
En de uitslag is ............
Koop het blad maar
Begrijp ik dat je beter het blad kan kan kopen dan de kar?………………………….
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Met zo'n blad weet je in ieder geval 100% zeker dat je lekker kunt gaan scheuren 
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
Ja, zo is het maar net………………en denk er aan welke kant je ook opscheurt, altijd je bladwijzer aan he………….. 
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
wjn schreef:Wel een leuke rijimpressie, maar in de (duitse) bladen staan al langer testen van de 1 M.
Zie autobild sportscars, 1 M, RS3, Focus RS 500
http://download.autobild.de/dl/734040/A ... _Titel.pdf
En de uitslag is ............
Koop het blad maar
uhm ja.. maar die Duitse autobladen zijn richting de Duitse autoindustrie van een iets andere orde dan DF.
- JP
- Berichten: 35115
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: 1 ///M Coupé
The guys at driving-fun.com recently had the opportunity to drive a Swedish owner's new 1M coupe..............
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=517362" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Kadett en 6 gasten
