Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Maus335i

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Maus335i » 15 apr 2011, 20:26

HansD schreef:Dat procedures te lang gerekt kunnen worden ben ik met je eens. Ik ben overigens ook van mening dat als kinderen inmiddels 10+ jaar in NL wonen je ze niet terug kan sturen.
Tel daar bij op dat een paar mensen de sfeer voor een hele menigte kunnen verzieken, en je gaat de sfeer die in de laatste jaren gecreëert is door het gedogen begrijpen.
Dat is niet zozeer aan het gedoogbeleid of asielbeleid van de laatste jaren te wijten. Degenen die de grootste problemen veroorzaken zijn nederlanders van de 2e/3e generatie. Die kun je niet meer uitzetten.
In de jaren '70 stonden de grenzen wel open, op verzoek van de NL'ers trouwens omdat die te beroerd waren om het vuile werk te doen, maar dat is al jaren niet meer het geval.
Als een paar mensen het voor een menigte kunnen verzieken is het overigens wellicht een idee om die projecties eens achterwege te laten. Je kunt natuurlijk niet een menigte verantwoordelijk houden voor het gedrag van individuen. En als dat dan wel gebeurt zou dat net zo hard voor autochtonen gelden.
Zolang er politieke partijen zijn die strooien met generaal pardons veranderd er helemaal niks. Het is zielig als iemand 10 jaar tegen een beslissing blijft procederen, dus blijf dan maar gewoon lekker hier. Een kind dat hier geboren wordt kan je niet terugsturen en alleen de ouders terugsturen is inhumaan, dus blijft de hele familie maar hier. Met dat soort fratsen kom je nergens.

En ondertussen is het logisch dat de huizen hier zo duur zijn, want woningen en grond zijn schaars!....

HansD

Bericht door HansD » 15 apr 2011, 21:11

Strooien? Er is een (1) generaal pardon geweest.

SteV6

Bericht door SteV6 » 15 apr 2011, 22:53

Het eerste cohort, de aangehaalde kleine 7000 zijn het echte probleem niet. De stroom die er op volgt, het legaal toegelaten tweede cohort onder het mom van gezinshereniging, is vele malen groter.

En dan haal ik toch ook weer even de emigratie en immigratiecijfers erbij:

118.000 emigranten
150.000 immigranten

Snelle rekensom is een verschuiving van in totaal 250.000 in de verhouding autochtoon-allochtoon ....

HansD

Bericht door HansD » 16 apr 2011, 08:23

Niet elke emigrant is een autochtoon :wink: .

Welke immigrant wordt trouwens beschouwd als 'probleem'? Alleen de niet-westerse of ook de westerse immigrant?

Hier wat cijfers over gezinshereniging en situaties http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/B9A2443E ... p45art.pdf.

Elise

Bericht door Elise » 16 apr 2011, 08:41

HansD schreef:Dus er mogen zo'n 6750 mensen per jaar blijven. Poeh poeh, NL gaat echt naar de haaien op die manier. We worden volledig onder de voet gelopen.
Ken je die van die druppel en die emmer?

Elise

Bericht door Elise » 16 apr 2011, 08:49

HansD schreef:
Ik zeg pleur al die asielzoekers het land uit, terug naar waar ze vandaan kwamen en besteed al het geld wat met die asielindustie gemoeid is ter plekke.
En naar welk land stuur je ze dan terug als je niet weet waar ze vandaan komen? :hmmm: .
Dat is heel erg eenvoudig.
Wel hier asiel aanvragen maar niet weten uit welk land je komt? Dan gaan we je in een huis bewaren totdat je wel weer weet waar je vandaan kwam.
In ruil voor eten en drinken mag je wasknijpers maken.

Het gaat er om welk signaal als je wilt uitzenden.
Neem maar van mij aan dat zodra bekend is dat dit het beleid is in NL er niet 1 asielzoeker zo stom is om te verzwijgen waar hij vandaan komt....sterker nog, dan zoeken ze wel een ander land op.

RVV

Bericht door RVV » 16 apr 2011, 09:15

Toch gaan mensen aan 1 belangrijk ding voorbij. Het is niet de schuld van die asielzoeker dat hij hier komt.

Mensenhandel, mensensmokkel, criminele organisaties die mensen in derde wereld landen helemaal leegknijpen voor een vlucht naar het paradijs, genaamd Europa toe. Met de instructie erbij vreet je hele indentiteit op en de kans dat je mag blijven is 100 procent.

En eenmaal aangekomen, staat een hele asielindustrie de asielzoekers al op te wachten. Die asielindustrie van hulpverleners heeft maar 1 doel. De asielzoeker zolang mogelijk in het land houden. Want dat is hun vreten. Die asielindustrie beloofd eigenlijk weer hetzelfde als die mensensmokkelaars. En hun belangrrijkste advies is aan de asielzoeker; zorg voor veel kinderen dat verhoogt de kans 200 procent om in het beloofde land te blijven.

Eigenlijk valt het die asielzoeker ook niet kwalijk te nemen.

Elise

Bericht door Elise » 16 apr 2011, 09:29

RVV schreef:Toch gaan mensen aan 1 belangrijk ding voorbij. Het is niet de schuld van die asielzoeker dat hij hier komt.

Mensenhandel, mensensmokkel, criminele organisaties die mensen in derde wereld landen helemaal leegknijpen voor een vlucht naar het paradijs, genaamd Europa toe. Met de instructie erbij vreet je hele indentiteit op en de kans dat je mag blijven is 100 procent.

En eenmaal aangekomen, staat een hele asielindustrie de asielzoekers al op te wachten. Die asielindustrie van hulpverleners heeft maar 1 doel. De asielzoeker zolang mogelijk in het land houden. Want dat is hun vreten. Die asielindustrie beloofd eigenlijk weer hetzelfde als die mensensmokkelaars. En hun belangrrijkste advies is aan de asielzoeker; zorg voor veel kinderen dat verhoogt de kans 200 procent om in het beloofde land te blijven.

Eigenlijk valt het die asielzoeker ook niet kwalijk te nemen.
Daar ben ik het niet mee eens, het grote gros van de asielzoekers gaat vrijwillig op zoek naar een manier om Europa in te komen.
Daarbij is het wel zo dat bepaalde (cirminele) organisaties ze helpen en ja die moeten betaald worden. Vaak legt de hele familie geld bijeen als een soort investering in de toekomst, want de asielzoeker stuurt weer geld naar z'n familie.
Neem bijvoorbeeld die Tunesiers, die zijn echt vrijwillig die bootjes op gegaan hoor......maar ze zullen ongetwijfeld hebben betaald voor de boottocht.

Uitzonderingen zoals prostitutie etc. even daargelaten, want dat is wel echte mensenhandel.

Ben het wel eens met je verhaal over de asielzoekerindustrie hier in Nederland.
D'r zijn er een heleboel die er hun boterham van beleggen....

RVV

Bericht door RVV » 16 apr 2011, 09:43

Wat is vrijwillig? En hoe weet die asielzoeker bij welk loket hij moet zijn ( lees meeste kans om in het paradijs Europa te mogen blijven). Het zijn gelukszoekers, natuurlijk maar valt ze dat aan te rekenen? Internet bereikt ondertussen ook de derde wereldlanden. En dan is Europa het walhala. Die wetenschap is de bron voor die hele mensensmokkel industrie. Want inderdaad er wordt ze ook een worst voorgehouden. Nu vreten 20 man in een gezin daaro voor omgerekend 50 euro per maand. En NL worden ze omgerekend naar hun levensstandaard miljonair.

Maar dat is niet de schuld van die asielzoeker. Maar van de weggeefcultuur die we hier hebben in Nederland.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 16 apr 2011, 09:56

Helemaal mee eens Rico.

Elise

Bericht door Elise » 16 apr 2011, 10:07

RVV schreef:Maar dat is niet de schuld van die asielzoeker. Maar van de weggeefcultuur die we hier hebben in Nederland.
Als het niet de schuld is van die asielzoeker is het onze schuld !!!

Rest mij 1 vraag:

Gaan wij ervoor zorgen dat iedereen ter wereld dezelfde levenstandaard krijgt als wij hier hebben of passen wij ons aan en gaan wij hier in Nederland allemaal in een plaggenhut wonen?

Want zolang er verschillen zijn hou je gelukzoekers!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 apr 2011, 10:08

Rico heeft 'n goed verhaal. Weggeefcultuur in NL inderdaad EN natuurlijk de eigen kolerecultuur waar de asielzoeker vandaan komt. In de basis is er in dat soort landen waar die asielzoeker vandaan komen wat mis, maar hoe pakken we dat bij de kern aan he? Wordt niks.

Mijn vrouw is Colombiaanse. Misschien dat 't 20 jaar terug ten tijde van Escobar nog lukte om als Colombiaans asielzoeker EU in te komen. Nu 'niet' meer. Alhoewel een kennisje van m'n vrouw hier wel als asielzoekster kwam, reden: haar man en schoonvader plus nog 'n paar familieleden waren door narcos/farcos vermoord. Dát is dan 'n reden. Aan de andere kant vraag je je nu weer af hoe de nabestaanden van de slachtofers in bijv Alphen zich moeten voelen.

Ik weet van heel dichtbij dat er veel misbruik van de situatie wordt gemaakt door bepaalde asielzoekers met leugens, list en bedrog. Tja.

RVV

Bericht door RVV » 16 apr 2011, 10:19

Een oplossing zou kunnen zijn om de asielzoeker geen bezit te geven en al helemaal geen geld. En ook geen geld in het vooruitzicht stellen. Dat scheelt 90 procent van de gelukszoekers. De 10 procent die echt om het behoud van zijn leven komt neemt daar graag genoegen mee.

Rupie

Bericht door Rupie » 16 apr 2011, 10:34

Ik ken de situatie van Colombia destijds niet Robin, maar ik ga er van uit dat dat een bepaald regime was of iig een terreurgroepering? Lijkt me de vergelijking met Alphen niet opgaan.

Verder denk ik dat Rico's bovenstaande idee goed is, in de zin dat mensen er voor moeten werken. Maar verder gaat het weren van asielzoekers wat mij betreft niet. Echte asielzoekers verdienen een plek, opvang en zorg. En dan moeten we als rijke westerlingen ons mond houden, zeker met de beperkte aantallen waar we het over hebben.

Robin

Bericht door Robin » 16 apr 2011, 10:41

Ruben schreef:Ik ken de situatie van Colombia destijds niet Robin, maar ik ga er van uit dat dat een bepaald regime was of iig een terreurgroepering? Lijkt me de vergelijking met Alphen niet opgaan.
.
Klopt hoor, het was meer mijn gedachtenlink van een vrouw die d'r familieleden vermoord ziet en in 't grote verhaal dus asiel aanvraagt in NL tov de nabestaanden van de Alphen toestand. Het zijn twee totaal verschillende dingen inderdaad, maar toch ook weer 'n beetje niet, kijk maar naar de topictitel. :D

In Colombia is 't trouwens prima wonen, als er niet zoveel bureaucratische rompliomp HIER met m'n bedrijf etc zou zijn, zou ik 'zo' daar willen wonen aan de kust. 100%. Prima.

Zoals we 't Alphen verhaal dramatiseren zo dramatiseren 'we' ook vaak toestanden in (bepaalde delen van) bepaalde landen he...

Tom

Bericht door Tom » 16 apr 2011, 12:15

Asielzoekers uit armoede hierheen halen vind ik prima. Stukje menselijkheid, we hebben het hier hartstikke goed. Ik zie daar meer in dan geld naar het buitenland sturen.
Ook mee eens dat je ze geen geld moet geven. Onderdak, 's ochtends en 's avonds eten wat de pot schaft en verder geef je ze een voetbal, boekenkast en zet je één tv in een grote ruimte neer. Verder een telefoon in een hal zetten waarmee ze elke week vijf minuten mogen bellen.
Ik zie ze hier bij het asielzoekerscentrum met mobiele telefoontjes lopen, absurd... geen idee waar ze heenbellen (naar elkaar?) of naar het buitenland. Als ik bel in het buitenland schrik ik elke keer van de rekening.

Maar ik ben er ook voorstander van om ze weer terug te sturen als het over is. Maak dat vooraf duidelijk, dat ze hier tijdelijk (te gast) zijn met een maximum van x jaar. Dan moet je ze ook op het vliegtuig zetten. Niet dat slappe beleid waarbij een 14 jarige scholier (helemaal opgenomen in onze cultuur, spreekt Nederlands etc.) zielig gaat doen op tv. Vond de opmerking destijds van die minister goed, als we haar hier laten moeten we er nog tig hier laten. Gewoon zorgen dat het zo ver niet komt (dat ze hier meer dan 10 jaar kunnen blijven door het zelf lang genoeg op te rekken).

wjn

Bericht door wjn » 16 apr 2011, 12:45

Een stelling dat hulpverleners het doen voor hun baan vind ik beneden peil, de mensen die het werk daadwerkelijk doen, doen dat merendeel uit overtuiging. In de top zou het wel kunnen zijn dat het belangenverstrengeling is, want de overheid als opdrachtgever is een mooie melkkoe, maar bij de mensen die het werk uitvoeren voor 99% zeker niet.
SteV6 schreef:Het eerste cohort, de aangehaalde kleine 7000 zijn het echte probleem niet. De stroom die er op volgt, het legaal toegelaten tweede cohort onder het mom van gezinshereniging, is vele malen groter.

En dan haal ik toch ook weer even de emigratie en immigratiecijfers erbij:

118.000 emigranten
150.000 immigranten

Snelle rekensom is een verschuiving van in totaal 250.000 in de verhouding autochtoon-allochtoon ....
Je kunt asielzoekers en immigranten niet op één hoop gooien, asielzoeker is pas immigrant als de vergunning er is. Bovendien komen veel immigranten "gewoon" uit omringende landen als België, Duitsland etc., en ja, ook dat worden allochtonen genoemd.
Laatst gewijzigd door wjn op 16 apr 2011, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 16 apr 2011, 12:45

RVV

Bericht door RVV » 16 apr 2011, 14:20

Een stelling dat hulpverleners het doen voor hun baan vind ik beneden peil,

Waarom? Het is toch ook gewoon zo. En dat ze er een baan aan hebben neem ik ze niet eens kwalijk.

Waar ik het over heb is dat de asielindustrie vooral bezig is zichzelf in stand te houden.

Even voor de goede orde, ik ben helemaal niet tegen asielzoekers. ik schets een situatie waar sprake van is. Neem nou dat meisje van 14 jaar, gewoon 100% Nederlands in mijn ogen, maar wel slachtoffer van de asielindustrie geworden. Want die heeft willen en wetens zolang gerekt met de mensen waarover het gaat dat je zulke excessen krijgt als, 10 jaar en nog niet weten waar je aan toe bent. Dan is het pas inhumaan om beslissingen te nemen of ze wel of niet mogen blijven.

De grootste fout die wordt gemaakt is dat mensen die asiel aanvragen veel te snel worden opgenomen in de maatschappij. De achterliggende gedachte is, neem ze maar zo snel als mogelijk is op, want dan zijn het geen 2e rangs burgers en integreren ze snel. Maar daarmee schep je je ook in mijn ogen inhumane verwachtingen naar die mensen toe. Mensen voor de keus stellen, of terug keer naar je eigen land met je kinderen die hier geboren zijn of terug naar je eigen land zonder je kinderen die hier geboren zijn. Dat is een intrieste keuze.

Een asielzoekersprocedure zou nooit langer dan vier jaar mogen duren. Dat is een periode dat kinderen niet beseffen wat hun overkomt als ze in Nederland zijn geboren en weer terug moeten naar hun moederland. En in die vier jaar moet je ze goed en humaan behandelen. er voor zorgen dat ze een dak boven hun hoofd hebben, goed te eten en te drinken. Goed gekleed zijn en voor vertier zorgen zodat ze zich niet kapot vervelen, maar verder moet je niet willen gaan.

WANT alleen bovenstaande scenario zal een ongebreidelde stroom van gelukszoekers tegen kunnen houden.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 16 apr 2011, 14:32

Waarom is zon piepklein landje als Nederland zo in trek bij asielzoekers over de hele wereld? Is het onze welvaart of onze toch wel gemakkelijke procedure?

Ik als niet asielzoeker en iemand die wél iets kan bijdragen aan de economie van Amerika moet aan de meest bizarre eisen voldoen om een verblijfsvergunning te krijgen. Eisen waar ik nu niet aan kan voldoen. Daarbij moet je ook je Nederlandse paspoort inleveren, je bent tenslotte Amerikaan of niet.

In Australië wordt verwacht dat je een minimum inkomen binnen 6 maanden hebt, anders wordt het recht tot verblijf ingetrokken en kan je terug.

Van veel andere landen weet ik het beleid niet, maar het komt mijn inziens vaak neer op "je voegt iets toe aan de maatschappij, anders heb je hier niets te zoeken". In Nederland is dat niet zo. Wij denken alleen aan de humanitaire zaken..... waarom?

Als ik dat lees: "eigenlijk valt het die asielzoeker ook niet kwalijk te nemen."

.. denk ik van ja.... ons wel dan? De belastingbetaler moet er blijkbaar flink voor opdraaien, want als je een minister vraagt de kosten (of opbrengsten) in kaart te brengen wordt dat geweigerd. Ik kan me zo voorstellen dat als het om opbrengsten ging dat onderzoek al láng en breed gedaan was. Dus die cijfers lijken me juist flink tegen te vallen.
Laatst gewijzigd door Maus335i op 16 apr 2011, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.

SteV6

Bericht door SteV6 » 16 apr 2011, 14:35

Ik begrijp überhaupt niet hoe je het in je hoofd kan halen om aan kinderen te beginnen in zo'n onzekere situatie als hangende je asielprocedure. Behalve dan dat ze dat kind inderdaad als gegarandeerd ticket zien om hier te mogen blijven ....

RVV

Bericht door RVV » 16 apr 2011, 14:40

denk ik van ja.... ons wel dan?
Ons in de zin van onze overheid. Ja.

HansD

Bericht door HansD » 16 apr 2011, 16:40

Gaan wij ervoor zorgen dat iedereen ter wereld dezelfde levenstandaard krijgt als wij hier hebben of passen wij ons aan en gaan wij hier in Nederland allemaal in een plaggenhut wonen?

Want zolang er verschillen zijn hou je gelukzoekers!
Zeg het maar. Gaan we het budget voor ontwikkleingssamenwerking verhogen, de landen die ontvangen niet verplichten om het geld aan NL bedrijven uit te moeten geven en exportsubsidies afschaffen zodat lokale boeren niet uit de markt gedrukt worden door dumppraktijken van westerse bedrijven? Of doen we dat niet en blijven de verschillen lekker bestaan?
Ik weet van heel dichtbij dat er veel misbruik van de situatie wordt gemaakt door bepaalde asielzoekers met leugens, list en bedrog.
Niet goed te praten maar als dat het verschil maakt tussen een leven in armoede en een relatief behoorlijk leven wel te begrijpen.
Echte asielzoekers verdienen een plek, opvang en zorg. En dan moeten we als rijke westerlingen ons mond houden, zeker met de beperkte aantallen waar we het over hebben.
Juist. Echte asielzoekers wel en voor de rest geldt dat ze in hun eigen levensonderhoud moeten voorzien. Dat is al een tijdje de regel overigens dus dat gebeurt al.
Je kunt asielzoekers en immigranten niet op één hoop gooien, asielzoeker is pas immigrant als de vergunning er is. Bovendien komen veel immigranten "gewoon" uit omringende landen als België, Duitsland etc., en ja, ook dat worden allochtonen genoemd.
Klopt, die begrippen worden nogal makkelijk door elkaar gebruikt in dit topic terwijl het compleet verschillende begrippen zijn. Een asielzoeker krijgt overigens altijd een tijdelijke verblijfsvergunning als er al een toegewezen wordt.
Worden gelukszoekers uit Japan, China, USA, Europa ed ook zo genoemd door de forumleden of heet het dan expat?
Waarom is zon piepklein landje als Nederland zo in trek bij asielzoekers over de hele wereld? Is het onze welvaart of onze toch wel gemakkelijke procedure?
Wellicht omdat NL een van de welvarendste landen ter wereld is? NL staat trouwens helemaal niet bovenaan als meets favoriete land. De meeste willen naar de USA of in Europa naar de UK, Frankrijk of Duitsland.
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bev ... 760-wm.htm
Het gelul van een makkelijke procedure klopt helemaal niet, NL heeft een van de strengste asielprocedures van Europa samen met Denemarken.
Van veel andere landen weet ik het beleid niet, maar het komt mijn inziens vaak neer op "je voegt iets toe aan de maatschappij, anders heb je hier niets te zoeken". In Nederland is dat niet zo. Wij denken alleen aan de humanitaire zaken..... waarom?
Ook jij haalt de begrippen -economische- immigrant en asielzoeker door elkaar. Een asielzoeker wordt idd op humanitaire gronden opgenomen (of afgewezen) en een -economische- immigrant moet ook in NL aan eisen voldoen. Net zoals je bijv een bepaald inkomen moet hebben voordat huwelijksmigratie wordt toegestaan.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 16 apr 2011, 16:59

HansD schreef:Ook jij haalt de begrippen -economische- immigrant en asielzoeker door elkaar. Een asielzoeker wordt idd op humanitaire gronden opgenomen (of afgewezen) en een -economische- immigrant moet ook in NL aan eisen voldoen. Net zoals je bijv een bepaald inkomen moet hebben voordat huwelijksmigratie wordt toegestaan.
Ik haal helemaal niets door elkaar heen. Een asielzoeker kan zowel een politieke als een economische vluchteling zijn. Het mag duidelijk zijn dat ik praat over de asielzoeker die om economische redenen hier onderdak zoekt. Dat is ook de groep waar de meeste Nederlanders het grootste probleem mee hebben. Mensen die hier komen omdat wij het goed voor elkaar hebben.

Het mag voor zich spreken dat vrijwel niemand een probleem zal hebben met mensen die hier om politieke redenen asiel aanvragen, met als doel weer terug te keren. De schoen wringt hem in de mensen die niet van plan zijn terug te keren.

Ik vind die CBS statistieken trouwens wel wat is het woord... schrikbarend. In de koplopende landen zijn ook de meeste problemen met immigratie (denk aan de rellen rond Parijs, de grote problemen in Londen en de problemen in Zuid-Italië). Nu zal je zeggen "tsja logisch". Maar als het zo logisch is dat zo'n massale immigratie problemen met zich meebrengt, why bother then?

Elise

Bericht door Elise » 16 apr 2011, 17:15

HansD schreef:
Ruben schreef:Echte asielzoekers verdienen een plek, opvang en zorg. En dan moeten we als rijke westerlingen ons mond houden, zeker met de beperkte aantallen waar we het over hebben.
Juist. Echte asielzoekers wel en voor de rest geldt dat ze in hun eigen levensonderhoud moeten voorzien. Dat is al een tijdje de regel overigens dus dat gebeurt al.
Even een vraagje, hoe ziet die echte asielzoeker eruit?
Heel erg benieuwd naar jullie definitie Ruben en Hans.

Plaats reactie