Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 14 apr 2011, 15:30

RVV schreef:
Elise schreef:Schutter Baflo is een (uitgeprocedeerde) asielzoeker.......
Had zichzelf beter in de fik kunnen steken :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Deze makker heeft het wel goed aangepakt hoor, eerst een jaartje of 3 brommen in een van onze hotels en daarna is tie zo lang hier dat tie gewoon een verblijfsvergunning krijgt. :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 14 apr 2011, 15:48

smiley schreef:Nog een paar van die wacko's en alle uitgeprocedeerde asielzoekers gaan achter de tralies tot het vliegtuig vertrekt.
daarom moeten ze die hele procedures ook enorm verkorten en maximaal 1x beroep aantekenen en bij een overtreding meteen het land uit.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 apr 2011, 20:52

115 Teletekst do 14 apr
Topman NMa beschuldigd van meineed

` De Nederlandse Mededingingsautoriteit
heeft topman Kalbfleisch per direct met
verlof laten gaan,omdat hij door het OM
wordt beschuldigd van meineed.

In zijn vorige baan als rechter zou
Kalbfleisch vriendjespolitiek hebben
bedreven in de zaak over gesjoemel met
bouwgrond rond Schiphol.Hij heeft dat
voor de rechtbank ontkend.Vorige week
verklaarde een griffier van de Haagse
rechtbank onder ede dat Kalbfleisch
voor de rechtbank heeft gelogen.

Kalbfleisch had belangen bij één van de
tegenpartijen van Chipshol.De NMa heeft
hem geschorst zodat hij zich volledig
kan wijden aan zijn verdediging.

Benieuwd wat dit nu weer voor een beerput gaat worden…………………rottend Kalbfleisch denk ik zo……..

Denkt en passant ook gelijk aan de affaire Demmink……………... :hmmm:

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 14 apr 2011, 21:00

GTRene schreef:
smiley schreef:Nog een paar van die wacko's en alle uitgeprocedeerde asielzoekers gaan achter de tralies tot het vliegtuig vertrekt.
daarom moeten ze die hele procedures ook enorm verkorten en maximaal 1x beroep aantekenen en bij een overtreding meteen het land uit.
+1

Elise

Bericht door Elise » 15 apr 2011, 08:32

GTRene schreef:daarom moeten ze die hele procedures ook enorm verkorten en maximaal 1x beroep aantekenen en bij een overtreding meteen het land uit.
Als het aan mij zou liggen moet de procedure zo zijn dat beroep helemaal niet mogelijk is.
Gewoon 1 uitspraak en that's it.

Rupie

Bericht door Rupie » 15 apr 2011, 09:01

En dat noemen we rechtspraak :thumbup:

Elise

Bericht door Elise » 15 apr 2011, 09:35

Ruben schreef:En dat noemen we rechtspraak :thumbup:
Ik ben eigenlijk heel benieuwd wat jij onder rechtspraak verstaat Ruben, maar het zal mij niets verbazen als jij kiest voor een systeem waarbij je net zo lang beroep kunt aantekenen totdat je eindelijk een rechter treft die dan wel een verblijfsvergunning weggeeft. :bag:

Juist het maar blijven rekken van de procedure veroorzaakt ongewenste problemen, de familie van Sahar is daar een mooi voorbeeld van. Langer dan 10 jaar in Nederland, procedure na procedure en telkens bleek dat de familie geen recht had om hier in Nederland te blijven. En dan als klap op de vuurpijl mogen ze dan toch blijven omdat die kinderen hier als het ware zijn opgegroeid.
Juist dit soort situaties moeten we koste wat kost voorkomen.

Gewoon de procedure aanpassen, bijvoorbeeld ook de rechtbank te laten voorzitten door van mij part 9 rechters, maar na de uitspraak is het of de fles champagne open of koffers pakken.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 15 apr 2011, 10:45

Er staat dat het om een uitgeprocedeerde asielzoeker gaat, en dus gaat de discussie over dat feit. Wie zegt dat dat een rol heeft gespeeld in deze gebeurtenis? Misschien was hij wel bos op God of had hij een hekel aan mensen.

Elise

Bericht door Elise » 15 apr 2011, 11:21

Ravin ///M schreef:Er staat dat het om een uitgeprocedeerde asielzoeker gaat, en dus gaat de discussie over dat feit. Wie zegt dat dat een rol heeft gespeeld in deze gebeurtenis? Misschien was hij wel bos op God of had hij een hekel aan mensen.
De discussie gaat nog altijd over "Nederland gaat naar de haaien".
Toevallig komt deze meneer op de proppen en toevallig is het een uitgeprocedeerde asielzoeker, maar dat wil niet zeggen dat we nu puur en alleen een discussie gaan voeren over deze meneer persoonlijk en wat zijn motieven zijn.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 15 apr 2011, 11:48

:bag:

Michel P

Bericht door Michel P » 15 apr 2011, 11:51

Elise schreef:
GTRene schreef:daarom moeten ze die hele procedures ook enorm verkorten en maximaal 1x beroep aantekenen en bij een overtreding meteen het land uit.
Als het aan mij zou liggen moet de procedure zo zijn dat beroep helemaal niet mogelijk is.
Gewoon 1 uitspraak en that's it.
Paspoort zoek, is geen recht op procedure, en beroep lekker in eigen land afwachten!

De luchtvaartmaatschappijen gewoon verplichten bij iedereen die aan boord stapt een kopie paspoort te maken, flikkert de assielzoeker zijn pas in de plee om het proces vanaf dag 1 te frustreren is hij zijn rechten kwijt en kan die gelijk retour afzenden.......

Michel

Elise

Bericht door Elise » 15 apr 2011, 13:05

Michel P schreef:De luchtvaartmaatschappijen gewoon verplichten..................................
En daar begint al het probleem. Wat zijn dat voor mensen die gewoon een ticket kunnen kopen naar een ander land?
Als ik bijvoorbeeld op TV de bootjes vol Tunesiers zie die in Lampedusa aankomen dan zie ik geen vluchtelingen, dan zie ik jonge kerels tussen de 20 en 30 jaar oud. Juist de generatie die de schouders eronder zou moeten zetten om wat van Tunesie te maken.
Eenzelfde beeld op schiphol als je daar de asielaanvragers ziet, ook allemaal prima verzorgde mensen.

Het zijn de arme stakkers die niet (kunnen) vluchten en achterblijven. De zwaar ondervoede en onderdrukte mensen, degene die niets te vreten hebben.
Maargoed, we helpen alleen wat we zien en dat zijn die oh zo zielige asielzoekers en die knuffelen en verwennen we.......en de rest laten we gewoon lekker verrekken....want ach, die zien we niet.

Ik zeg pleur al die asielzoekers het land uit, terug naar waar ze vandaan kwamen en besteed al het geld wat met die asielindustie gemoeid is ter plekke.
Voor de prijs van 1 asielzoekertje hier kun je daar ter plekke een veelvoud helpen!!!!

SteV6

Bericht door SteV6 » 15 apr 2011, 13:41

Michel P schreef:Paspoort zoek, is geen recht op procedure, en beroep lekker in eigen land afwachten!

De luchtvaartmaatschappijen gewoon verplichten bij iedereen die aan boord stapt een kopie paspoort te maken, flikkert de assielzoeker zijn pas in de plee om het proces vanaf dag 1 te frustreren is hij zijn rechten kwijt en kan die gelijk retour afzenden.......

Michel
Tegenwoordig is het cameratoezicht op Schiphol dusdanig dat van elke passagier aan de hand van videobeelden is aan te tonen uit welk vliegtuig die persoon is gekomen. Daardoor is het aantal types dat hier zonder paspoort een aanvraagprocedure kan starten flink afgenomen.

Los hiervan ben ik voorstander van het herinvoeren van 100% grenscontroles. Ben je meteen van een hoop crimineel verkeer en gestolen goederenstromen af. Hebben we meteen ook weer nuttig werk voor die 6000 man die er bij defensie uit moeten ...

En 1x of hooguit 2x beroep kunnen aanteken vind ik wel horen bij een rechtsstaat, maar 3, 4, 5 of nog meer keren beroep aantekenen is van de zotte. Elke gewone burger kan ook 1x in hoger beroep en 1x in cassatie.

Stephan

Michel P

Bericht door Michel P » 15 apr 2011, 13:45

@Stephan,

+ veel!!

Gewoon slecht een keer beroep vergoeden aan de advocaat, dan komen ze ook niet met die rek en strek jaren lange procedures tegen beter weten in op kosten van de belastingbetaler......... valse hoop verkopen is pas inhumaan..............

Michel

GTRene

Bericht door GTRene » 15 apr 2011, 13:58

zo is dat mannen, helaas te veel partijen die het niet goed zien en zich trigeren op bv asielaanvraag en recht...verder vaak niet kijkend of willen kijkend watt voor slepende zaken/tijden bepaalde uiigeprocedeerde en last veroorzakende (sommige) asielzoekers.
en ja zoals Smiliey ook al zegt valt mij ook al jaren op, hoofdzakelijk zijn het mannen en jong/sterk die eigenlijk nodig zijn in hun eigen land maar geluk/geld/zoeken in andere landen.

het moet gewoon kort en duidelijk zijn en kort idd geen paspoort en of het niet na kunnen trekken van of de identiteit klopt (leugenaars bv die paspoorten weg gooien enn of niet meewerkende) voor hen linea recta terug, lik op stuk beleid :wink:

laten ze idd in landen van herkomst zaken opzetten of kampen en of geef ze daar richtlijnen/hulp e.d.
vooral uit bepaalde landen.

wjn

Bericht door wjn » 15 apr 2011, 14:14

Elise schreef:
Michel P schreef:De luchtvaartmaatschappijen gewoon verplichten..................................
En daar begint al het probleem. Wat zijn dat voor mensen die gewoon een ticket kunnen kopen naar een ander land?
Als ik bijvoorbeeld op TV de bootjes vol Tunesiers zie die in Lampedusa aankomen dan zie ik geen vluchtelingen, dan zie ik jonge kerels tussen de 20 en 30 jaar oud. Juist de generatie die de schouders eronder zou moeten zetten om wat van Tunesie te maken.
Eenzelfde beeld op schiphol als je daar de asielaanvragers ziet, ook allemaal prima verzorgde mensen.

Het zijn de arme stakkers die niet (kunnen) vluchten en achterblijven. De zwaar ondervoede en onderdrukte mensen, degene die niets te vreten hebben.
Maargoed, we helpen alleen wat we zien en dat zijn die oh zo zielige asielzoekers en die knuffelen en verwennen we.......en de rest laten we gewoon lekker verrekken....want ach, die zien we niet.

Ik zeg pleur al die asielzoekers het land uit, terug naar waar ze vandaan kwamen en besteed al het geld wat met die asielindustie gemoeid is ter plekke.
Voor de prijs van 1 asielzoekertje hier kun je daar ter plekke een veelvoud helpen!!!!
Je slaat de spijker op z'n kop.

Diegenen die hierheen (kunnen) komen zijn niet diegenen die hulp/steun nodig hebben.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 15 apr 2011, 14:18

Tuurlijk wel, hulp om terug te komen :mrgreen: .

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 15 apr 2011, 14:53

Elise schreef:En daar begint al het probleem. Wat zijn dat voor mensen die gewoon een ticket kunnen kopen naar een ander land?

Precies de spijker op z'n kop.
Dat tuig van 20-30 jaar gaat de komende jaren weer voor een boel problemen zorgen in Europa.

Elise

Bericht door Elise » 15 apr 2011, 16:45

SteV6 schreef:En 1x of hooguit 2x beroep kunnen aanteken vind ik wel horen bij een rechtsstaat, maar 3, 4, 5 of nog meer keren beroep aantekenen is van de zotte. Elke gewone burger kan ook 1x in hoger beroep en 1x in cassatie.
Neem me niet kwalijk, maar ik ben van mening dat een asielzoeker toch echt minder rechten hier heeft als "elke gewone burger" en mag god op z'n blote knieen danken dat een onafhankelijke rechter hier naar zijn verzoek kijkt.

Rechtzaken en beroep procedures kosten handen vol met geld, en als iemand is afgewezen dan is het over en uit.

Even uit de persoonlijk doos......
Al weer wat jaartjes geleden kreeg ik een verkeersboete. Het schikkingsvoorstel was 450 euro en ik heb het laten voorkomen.
Eerste vraag die ik kreeg was waarom ik niet gewoon braaf had betaald in plaats voor te laten komen met als reden dat een rechtbank /rechtzaak enorm veel geld kost........
Tot zover mijn persoonlijke ervaring met de rechten van de burger hier in Nederland.

ps.
De ervaring was het geld ruimschoots waard :mrgreen: :mrgreen:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 15 apr 2011, 16:53

HansD

Bericht door HansD » 15 apr 2011, 18:26

121 Teletekst vr 15 apr
Kort nieuws binnenland

` Het aantal asielaanvragen is vorig
jaar opnieuw gedaald.Vorig jaar vroegen
ruim 15.000 mensen asiel aan,zo'n 1000
minder dan het jaar ervoor.Ongeveer 45
procent van de aanvragen is toegewezen.
Ook blijkt uit cijfers die minister
Leers naar de Tweede Kamer gestuurd
heeft dat er minder aanvragen waren
voor gezinshereniging of gezinsvorming.
Dus er mogen zo'n 6750 mensen per jaar blijven. Poeh poeh, NL gaat echt naar de haaien op die manier. We worden volledig onder de voet gelopen.
het moet gewoon kort en duidelijk zijn en kort idd geen paspoort en of het niet na kunnen trekken van of de identiteit klopt (leugenaars bv die paspoorten weg gooien enn of niet meewerkende) voor hen linea recta terug, lik op stuk beleid
En naar welk land stuur je ze dan terug als je niet weet waar ze vandaan komen? :hmmm: .

wjn

Bericht door wjn » 15 apr 2011, 19:08

HansD schreef:
121 Teletekst vr 15 apr
Kort nieuws binnenland

` Het aantal asielaanvragen is vorig
jaar opnieuw gedaald.Vorig jaar vroegen
ruim 15.000 mensen asiel aan,zo'n 1000
minder dan het jaar ervoor.Ongeveer 45
procent van de aanvragen is toegewezen.
Ook blijkt uit cijfers die minister
Leers naar de Tweede Kamer gestuurd
heeft dat er minder aanvragen waren
voor gezinshereniging of gezinsvorming.
Dus er mogen zo'n 6750 mensen per jaar blijven. Poeh poeh, NL gaat echt naar de haaien op die manier. We worden volledig onder de voet gelopen.
Die 45% die mogen blijven is natuurlijk het probleem niet. 8)

Het probleem ligt bij de 55% die niet mogen blijven, procederen ze ook nog eens 10 jaar, heb je het al over pakweg 100.000 mensen + kinderen die in die 10 jaar worden geboren die "min of meer legaal" hier verblijven. Heb je het niet eens over de asielzoekers die vanuit andere EU-landen hier illegaal verblijven.

Tel daar bij op dat een paar mensen de sfeer voor een hele menigte kunnen verzieken, en je gaat de sfeer die in de laatste jaren gecreëert is door het gedogen begrijpen.....

HansD

Bericht door HansD » 15 apr 2011, 19:50

Dat procedures te lang gerekt kunnen worden ben ik met je eens. Ik ben overigens ook van mening dat als kinderen inmiddels 10+ jaar in NL wonen je ze niet terug kan sturen.
Tel daar bij op dat een paar mensen de sfeer voor een hele menigte kunnen verzieken, en je gaat de sfeer die in de laatste jaren gecreëert is door het gedogen begrijpen.
Dat is niet zozeer aan het gedoogbeleid of asielbeleid van de laatste jaren te wijten. Degenen die de grootste problemen veroorzaken zijn nederlanders van de 2e/3e generatie. Die kun je niet meer uitzetten.
In de jaren '70 stonden de grenzen wel open, op verzoek van de NL'ers trouwens omdat die te beroerd waren om het vuile werk te doen, maar dat is al jaren niet meer het geval.
Als een paar mensen het voor een menigte kunnen verzieken is het overigens wellicht een idee om die projecties eens achterwege te laten. Je kunt natuurlijk niet een menigte verantwoordelijk houden voor het gedrag van individuen. En als dat dan wel gebeurt zou dat net zo hard voor autochtonen gelden.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 apr 2011, 19:55

De wereld gaat naar de haaien…………………..

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/04/15/glo ... -verhoogd/" onclick="window.open(this.href);return false;

romo

Bericht door romo » 15 apr 2011, 19:57

Op lokaal niveau dan maar weer;

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/04/15/dee ... -r-k-kerk/" onclick="window.open(this.href);return false;

De man heeft de schijn op zijn mist tegen IMHO, dan rest er maar 1 ding; opstappen………...

Plaats reactie