Tom het is wel zo dat hoe je het ook wendt of keert, zo'n Spyder gewoon vermoeiender rijdt en dat is leuk bij je fun km's maar bij de a-b waar het niks kan toevoegen slaat het gewoon nergens opTom schreef:Robin schreef:
Ik heb 'n aantal jaren terug 'n goeie kennis van me voor gek verklaard dat ie van 'n 5er naar 'n nieuwe7er ging, de man rijdt 60/70k per jaar. IK snap 'm nu 100%. Dat kan ook met 'n 118d/123d gedaan worden, of 'n 335/535d ok.Of noem wat merken met soortgelijke karren.
Maar dat te doen met Spyderachtige karren, zelfkastijding puur. Ook 20k km. Je moet thuis wel 'n spijkerbed en zweepjes in je SM kelder hebben om die ongein daar voort te zetten.![]()
Voor ERBIJ, prima, maar daily? Laten we daily dan definieren.![]()
Graag 'n 1M zoals ik al vaker riep, maar de kids willen amper kleiner zitten achterin.....![]()
Je doet alsof je compleet gebroken uit zo'n spyder stapt na een rit van een uur. Dan zit je er toch echt naast. Ja je zult liefhebber moeten zijn om zoiets te rijden en ook een 1 M zal comfortabeler zijn. Maar het is geen Donkervoort of Caterham maar gewoon een degelijke Boxster waar wat kilotjes vanaf zijn gehaald.
BMW 1 Serie M Coupé
- Kasteel
Re: 1 ///M Coupé
Laatst gewijzigd door Kasteel op 12 apr 2011, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik denk dat DAILY en ERBIJ doorelkaar wordt gehaald inderdaad.
Als er nu een Boxster Spyder of een derivaat/concurrent voor mij vanavond even een (paar)uurtje(s) gassen ter beschikking was gesteld voor mij, was ik nu al excited voor vanavond, prima.
:banaan:
Maar als ze me zeggen: Ook naar Brussel /Parijs met dat ding in 1 dag :No way.(noem even tussen de 300 en 500km als afstand, komt niet dagelijks voor, maar toch)
Als er nu een Boxster Spyder of een derivaat/concurrent voor mij vanavond even een (paar)uurtje(s) gassen ter beschikking was gesteld voor mij, was ik nu al excited voor vanavond, prima.
Maar als ze me zeggen: Ook naar Brussel /Parijs met dat ding in 1 dag :No way.(noem even tussen de 300 en 500km als afstand, komt niet dagelijks voor, maar toch)
- Tristan
Als ik dagelijk max. 50km op een dag zou rijden voor woon/werk dan zou ik ook een Spyder overwegen (als ik in de positie was). Maar ik rij geen 50km op een dag en eigenlijk vind het zo'n auto zonde om dagelijks te gebruiken in bv. winterse omstandigheden. Zo'n auto heb je voor erbij.
-
Tom
Nee maar we zitten hier niet op zwevendtapijt-fun.comKasteel schreef: Tom het is wel zo dat hoe je het ook wendt of keert, zo'n Spyder gewoon vermoeiender rijdt en dat is leuk bij je fun km's maar bij de a-b waar het niks kan toevoegen slaat het gewoon nergens op.
-
Rupie
Tom for president.
-
ErikS
Drijving-fun.com, ik heb't al vaker gezegt!
Zal me reet roesten, ik wil een 1/MMMMMMMMM
Zal me reet roesten, ik wil een 1/MMMMMMMMM
- Kasteel
Tom ik denk dat ik redelijk ver qua wat ik voor dagelijks acceptabel vindt, maar soms is het gewoon onzin, als je 30-40dkm per jaar rijdt is niet meer iedere km fun, en juist dan voegt het gewoon echt niks meer toe, wat is dan het punt om het dan te gaan rijden? Ik splits me dagelijkse vervoer en me fun vervoer en misschien dat ik bij 10% van die dagelijkse km's wel eens denk dat het relaxed was geweest om met me fun auto te rijden, maar die overige 90% was het gewoon zonde/onzin geweest (nog los van het financiele plaatje).Tom schreef:Nee maar we zitten hier niet op zwevendtapijt-fun.comKasteel schreef: Tom het is wel zo dat hoe je het ook wendt of keert, zo'n Spyder gewoon vermoeiender rijdt en dat is leuk bij je fun km's maar bij de a-b waar het niks kan toevoegen slaat het gewoon nergens op.
Zwevend tapijt is ook beetje overdreven, hangt van budget af, maar in de meeste budgetten zou ik ook met een compactere/sportievere auto uitkomen (eerder Golf GTI dan 320i bijv).
- dvh
Ik rij 30k per jaar in een C1.
Niet comfortabel, athans ik klaag er niet over maar er is genoeg luxers te krijgen.
Maar zou diezelfde kilometers net zo makkelijk maken in bijv een Spider.
Denk dat de behoefte van of naar comfort gewoon erg persoonlijk is.
Niet comfortabel, athans ik klaag er niet over maar er is genoeg luxers te krijgen.
Maar zou diezelfde kilometers net zo makkelijk maken in bijv een Spider.
Denk dat de behoefte van of naar comfort gewoon erg persoonlijk is.
- Kasteel
Laat die president dan maar mooi in pak in een GT3 Clubsport, Lotus of Spider stappen, om vervolgens een parkeergarage in te moeten of normaal in vakken te parkeren...Ruben schreef:Tom for president.
- RVV
Mooi verloop van het topic, Ikzelf ben voor mij doen naar een redelijk hardcore-achtige onpraktische sportwagen overgestapt. Daarvoor eigenlijk alleen dikke baffers gehad. Ik pak de Z4 coupe in 85% van de kilometers voor woon/werk. Gaat prima, maar af en toe voor Driving-fun.com voor mij doen verre ritten door het land. Zeg maar van die 400 km op een dag ritten. Moet zeggen dat ik dat A geen kloot aan vind en B altijd weer blij ben als ik thuis ben. En dan lijkt me een Z4 coupe nog redelijk comfortabel tov een spider. Voor me zelf zeg ik dat ik dit al extreem (lees oncomfortabel) genoeg vind. Maar gelijk zeg ik ook dat de funkilometers met de Z4 coupe zo'n beetje de leukste kilometers zijn die ik met mijn eigen auto heb gemaakt. En ik heb al aardig wat BMW's en Audi's "versleten" afgelopen 15 jaar
Ik zit toch wel een beetje in het Robin kamp qua gedachte gang.
Ik zit toch wel een beetje in het Robin kamp qua gedachte gang.
-
Tom
Bart,
Ik haakte aan op Andre die zei dat een Spyder niet dagelijks te rijden valt maar dat een 1 M zo'n mooie compromisloze auto is waar het allemaal wel in kan. Ik ben ook BMW liefhebber maar die M verheerlijking hier gaat soms nergens meer over.
Nu ben ik de laatste die zal zeggen dat een Spyder even fijn is als zo'n 1 M maar naast het tentdakje (wat gehoriger is) en die extra zitplaatsen geloof ik niet dat het een wereld van verschil is. Die Spyder is een Boxster met Porsche degelijkheid waar wat kilotjes afgehaald zijn, is uiteraard merkbaar maar dat maakt het nog geen Lotus of GT3.
En ja dat je in een 5 of 7 serie pas echt comfortabel xxx km's kunt rijden lijkt mij geheel vanzelfsprekend... staat ook niet ter discussie.
Ik haakte aan op Andre die zei dat een Spyder niet dagelijks te rijden valt maar dat een 1 M zo'n mooie compromisloze auto is waar het allemaal wel in kan. Ik ben ook BMW liefhebber maar die M verheerlijking hier gaat soms nergens meer over.
Nu ben ik de laatste die zal zeggen dat een Spyder even fijn is als zo'n 1 M maar naast het tentdakje (wat gehoriger is) en die extra zitplaatsen geloof ik niet dat het een wereld van verschil is. Die Spyder is een Boxster met Porsche degelijkheid waar wat kilotjes afgehaald zijn, is uiteraard merkbaar maar dat maakt het nog geen Lotus of GT3.
En ja dat je in een 5 of 7 serie pas echt comfortabel xxx km's kunt rijden lijkt mij geheel vanzelfsprekend... staat ook niet ter discussie.
-
M@rcel
Als je de gehele dag op zaak of kantoor zit, kan ik me voorstellen dat zelfs woon/werk van 100/200 km iets is waar je naar uit kijkt met een fun-auto. Zelfs een GT3 RS zou dan voor mij geen bezwaar zijn, 1M Coupe ook schitterend.
Heb je de auto de gehele dag door nodig, kleine stukjes, lange afstanden, drempelrijke buurten, veel files, lang wachten voor verkeerslichten, passagiers, vaak door de wasstraat, iedere dag tanken, veel telefoneren, spullen meesjouwen en weet ik al niet wat? Dan wil je maar één soort auto.... een comfortabele, ruime, koppelrijke diesel met sublieme automaat.
Zelfs een m-technik / s-line onderstel of dikke sportwielen worden dan al snel vermoeiend.
Heb je de auto de gehele dag door nodig, kleine stukjes, lange afstanden, drempelrijke buurten, veel files, lang wachten voor verkeerslichten, passagiers, vaak door de wasstraat, iedere dag tanken, veel telefoneren, spullen meesjouwen en weet ik al niet wat? Dan wil je maar één soort auto.... een comfortabele, ruime, koppelrijke diesel met sublieme automaat.
Zelfs een m-technik / s-line onderstel of dikke sportwielen worden dan al snel vermoeiend.
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Volkomen mee eens.M@rcel schreef:Als je de gehele dag op zaak of kantoor zit, kan ik me voorstellen dat zelfs woon/werk van 100/200 km iets is waar je naar uit kijkt met een fun-auto. Zelfs een GT3 RS zou dan voor mij geen bezwaar zijn, 1M Coupe ook schitterend.
-
Tom
Ook mee eens Marcel.
Maar we hadden het over de 1 M met een bepaald niveau van comfort (want is ook niet bepaald een 5 of A6 serie op ballonbanden) en daar worden nu weer tig auto's bijgehaald
Maar we hadden het over de 1 M met een bepaald niveau van comfort (want is ook niet bepaald een 5 of A6 serie op ballonbanden) en daar worden nu weer tig auto's bijgehaald
-
Andre
Ga maar eens dagelijks rijden met een sportauto als een porsche, lambo en ferrari. Je word alleen al moe van alle mensen die met je willen sporten. Je achtervolgen. De copmagnet die die auto s hebben. De misgunning van alle mensen om je heen incl. cops. De drempels die je nauwelijks kan nemen. Laat staan zo n auto ergens parkeren. Dan mag je blij zijn dat de vleugel en spiegels er nog op zitten, wat zeg ik je mag blij zijn dat ie er uberhaubt nog staat. Dit soort auto s zijn alleen voor zondags leuk voor een rondje om de kerk en zo nu en dan trackdays. In dit land kan je beter een DS3 wrc rijden van 300.000 euro in de kleur zwart of grijs. Dan een ferrari van 10 jaar oud voor 60.000 euro.
Dus dagelijks een sportauto rijden moet je wel heel veel liefhebber zijn als je dit allemaal voorlief neemt.
Dus dagelijks een sportauto rijden moet je wel heel veel liefhebber zijn als je dit allemaal voorlief neemt.
- GTRene
denk helemaal met veel km en dat drukke westen en file en drukte en flitsers en
ik kom bijna nooit die kant op...als ik die richting op ga krijg ik helemaal de nare kriebels, wil dan vaak het liefst weer naar huis
de drukte het schiet vaak niet op, dan de controles opletten en al die drukke borden over de weg e.d. maakt het rijden niet lekker vrij en eerder gespannen
dan erger je je ziek dat je auto wel kan/wil maar daar de auto niet past en in het treintje mee moet....bij dat soort situaties en bv dagelijks, dan inderdaad liever een simpele automaat oid voorzien van wat comfort
ik kom bijna nooit die kant op...als ik die richting op ga krijg ik helemaal de nare kriebels, wil dan vaak het liefst weer naar huis
de drukte het schiet vaak niet op, dan de controles opletten en al die drukke borden over de weg e.d. maakt het rijden niet lekker vrij en eerder gespannen
dan erger je je ziek dat je auto wel kan/wil maar daar de auto niet past en in het treintje mee moet....bij dat soort situaties en bv dagelijks, dan inderdaad liever een simpele automaat oid voorzien van wat comfort
- Kasteel
Snap je punt Tom, maar ik denk dat een Golf GTi, 1M, RS3 een betere compromis is dan bijvoorbeeld een SpiderTom schreef:Ook mee eens Marcel.
Edit: Andre vergroot het probleem wel heel groot, maar er zit helaas wel een kern van waarheid in
- Sperdy
Tom, dit onderschat je. Boven de 120kmh maakt het stoffen dak een klapperlawaai dat aanzienlijk is. Boven de 140kmh is het bijna op motorfiets niveau (de lawaai in je helm zonder oordoppen). Boven de 160kmh, staat het dak bol boven de portieren. En dan de wintermaanden: sneeuw en ijs. Is echt uitgesloten als eerste auto in NL. Spyder is een super DF kar, maar voor de ritjes erbij. Een Boxster is een totaal ander verhaal, gewoon door het automtische dak. Ik zou een kleine sportcoupe (Boxster) wel kunnen rijden als daily.Tom schreef:.... Nu ben ik de laatste die zal zeggen dat een Spyder even fijn is als zo'n 1 M maar naast het tentdakje (wat gehoriger is) en die extra zitplaatsen geloof ik niet dat het een wereld van verschil is. Die Spyder is een Boxster met Porsche degelijkheid waar wat kilotjes afgehaald zijn, is uiteraard merkbaar maar dat maakt het nog geen Lotus of GT3....
Robin en Rico kunnen dat niet, maar dat zijn ook ouwe kerels met een dikke buik...
-
Andre
ook een boxster voor dagelijks zie ik niet zitten. M3, RS3,4 1M is voor mij de limit als het op dagelijks aankomt. Wil niet zeggen dat lotus ferrari porsche s etc geen super auto s zijn. Dat zijn ze namelijk wel. Ik heb nog nooit een auto meegemaakt die zo dicht bij een raceauto staat als de GT3. Maar in mijn ogen zijn ze niet voor dagelijks geschikt.
- Sperdy
O? Dan heb jij inmiddels ook een dikke buik Andre, kan niet andersAndre schreef:ook een boxster voor dagelijks zie ik niet zitten. M3, RS3,4 1M is voor mij de limit als het op dagelijks aankomt. Wil niet zeggen dat lotus ferrari porsche s etc geen super auto s zijn. Dat zijn ze namelijk wel. Ik heb nog nooit een auto meegemaakt die zo dicht bij een raceauto staat als de GT3. Maar in mijn ogen zijn ze niet voor dagelijks geschikt.
Edit: een Spyder is als je metraisse, heerlijk voor er bij.
Laatst gewijzigd door Sperdy op 12 apr 2011, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Tom
Ferdi ik heb inderdaad niet met dat dak erop gereden. Dus wellicht heb je daarin gelijk.
Waar die grens ligt tussen dagelijks bruikbaar en irritant is voor iedereen anders. Moet ieder ook voor zichzelf bepalen. Met kids heb je de extra zitplaatsen gewoon nodig.
Merk op DF vaak dat de wereld lijkt op te houden bij een M en er geen sprake meer is van nuance. Want tegelijkertijd is Mercedes voor de BMW liefhebber per definitie veel te comfortabel, tweezitsauto's zijn onmogelijk dagelijks te rijden en een stoffen dak kan absoluut niet tegen sneeuw. Terwijl het zo zwart-wit niet is.
Het mooie is nog dat als je het over een 997 Carrera S hebt dat niks is omdat het geen GT3 is
Wat Andre beschrijft (afgunst) is weer iets heel anders, geen ervaring mee gelukkig.
Waar die grens ligt tussen dagelijks bruikbaar en irritant is voor iedereen anders. Moet ieder ook voor zichzelf bepalen. Met kids heb je de extra zitplaatsen gewoon nodig.
Merk op DF vaak dat de wereld lijkt op te houden bij een M en er geen sprake meer is van nuance. Want tegelijkertijd is Mercedes voor de BMW liefhebber per definitie veel te comfortabel, tweezitsauto's zijn onmogelijk dagelijks te rijden en een stoffen dak kan absoluut niet tegen sneeuw. Terwijl het zo zwart-wit niet is.
Het mooie is nog dat als je het over een 997 Carrera S hebt dat niks is omdat het geen GT3 is
Wat Andre beschrijft (afgunst) is weer iets heel anders, geen ervaring mee gelukkig.
- RVV
Ferdi, 25 mei hebben we die 1M voor wat testwerk.. als jij nou komt met die snitzel, is het misshien leuk om 2 die auto's naast elkaar te zetten. Moet Hielke ook maar even vrij houden in de agenda 
- Sperdy
Staat genoteerd. Ik ben er bij.RVV schreef:Ferdi, 25 mei hebben we die 1M voor wat testwerk.. als jij nou komt met die snitzel, is het misshien leuk om 2 die auto's naast elkaar te zetten. Moet Hielke ook maar even vrij houden in de agenda
- Sperdy
Vind ik niet Tom. Er zijn legio draadjes met allesoorten merken met de daarbij behorende liefhebbers. Dat BMW het met die M/// producten het doorgaans goed voor elkaar heeft, is fenomenaal te noemen van BMW. Al jaren is dat zo. Maar ik vind DF helemaal geen BMW M/// forum, nee, gelukkig maar. Dat zou saai zijn, niet ?Tom schreef:...
Merk op DF vaak dat de wereld lijkt op te houden bij een M en er geen sprake meer voor nuance.
- GTRene
spannend 8)
ben benieuwd.
@Tom
just kidding 
ben benieuwd.
@Tom
dan wordt het tijd dat je die kappersauto voor iets sportiefs een hebbe ding inruiltWat Andre beschrijft (afgunst) is weer iets heel anders, geen ervaring mee gelukkig.