Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Ravin ///M

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Ravin ///M » 11 apr 2011, 12:53

Je kunt weinig doen om het initiatief van de willekeurige idioot te voorkomen. Maar wat te denken van ; in aanraking komen met de politie, en toch wapenvergunningen hebben? Of; bekend suïcidaal of psychotisch, en toch wapenvergunningen hebben...

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 apr 2011, 15:20

Nogmaals, die registers zijn niet op elkaar aangesloten en dan zou je dus een centrale database moeten krijgen, waarin zielenknijpers, justitie en politie, maar ook andere instanties allemaal toegang hebben tot de gegevens. Nou, als we het electronisch patienten dossier al niet krijgen, dan komt zo'n systeem er al helemaal niet (gelukkig!). Enkel ouders zouden dat totaaloverzicht gehad kunnen hebben. En de dader in kwestie. Die wist natuurlijk verdomd goed waar 'ie mee bezig was, al schijnt hij ook schizofreen geweest te zijn, maar dat is weer een onbevestigd gerucht volgens mij.

Je kan me veel vertellen maar iemand kan op 1 dag al een totaal verkeerd (lees: goed) beeld van zichzelf tentoon spreiden om vervolgens weer in alle rust verder te gaan met zotte ideeën in zijn kop. Daar is de mens nu eenmaal heel goed in en daar prik je niet zo makkelijk doorheen.

Als je dan ook nog mensen hebt die je aan wapens helpen, om wat voor reden dan ook (geld?), dan is het allemaal makkelijk praten, maar dat kun je gewoon niet eenvoudig voorkomen met een centraal databankje, dat nimmer goed gevuld kan zijn, tenzij we de Stasi inschakelen.... Laten we dat vooral niet willen.

Sytze

Bericht door Sytze » 11 apr 2011, 15:44

Ravin ///M schreef:Je kunt weinig doen om het initiatief van de willekeurige idioot te voorkomen. Maar wat te denken van ; in aanraking komen met de politie, en toch wapenvergunningen hebben? Of; bekend suïcidaal of psychotisch, en toch wapenvergunningen hebben...
Dat is een grote fout inderdaad.
Ik weet welke procedure er voor afgaat voor je een verlof krijgt dus hoe dit kon gebeuren?

Macboy

Bericht door Macboy » 11 apr 2011, 17:34

Die speciale eenheden rijden wel dikke bakken. Leuk om te zien.

Verder triest allemaal voor betrokkenen en nabestaanden.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 apr 2011, 19:56

Zwarte pakken……………in dikke bakken…………………idd

Voor de rest; voorkomen kan je het nooit, iemand die flipt hou je toch niet tegen, ook niet met aan elkaar gekoppelde bestanden en wat dies meer zij………..

dvh

Bericht door dvh » 11 apr 2011, 20:24

Nouja, als iemand in een inrichting zit omdat deze zelfmoord wil plegen, dan zou er toch een lampje moeten gaan branden ergens van 'hey, deze jongen heeft 3 guns op z'n kamer en is labiel... '

RVV

Bericht door RVV » 11 apr 2011, 20:29

Ik vind het trouwens sowieso vreemd dat men wapens mee naar huis mee mag nemen.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 11 apr 2011, 20:36

Omdat een schietclub wel heel erg aantrekkelijk wordt voor zware criminelen wanneer alle wapens daar opgeslagen liggen.

Rupie

Bericht door Rupie » 11 apr 2011, 20:46

Dat valt te beveiligen. 100% met Rico eens.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 11 apr 2011, 20:58

Robertdj schreef:Omdat een schietclub wel heel erg aantrekkelijk wordt voor zware criminelen wanneer alle wapens daar opgeslagen liggen.
Kennis van me was ook lid van een schietvereniging. Samen met zijn vrouw hadden ze een aardige collectie vuurwapens is speciale kluizen liggen.
Op een dag dus thuis de gehele kluis leeggeroofd terwijl de rest in huis ongeschonden bleef.

dvh

Bericht door dvh » 11 apr 2011, 21:02

Robertdj schreef:Omdat een schietclub wel heel erg aantrekkelijk wordt voor zware criminelen wanneer alle wapens daar opgeslagen liggen.
Zware criminelen halen hun wapens elders lijkt me.
Daarbij, zoveel bijzonders ligt er niet bij een schietvereniging... ik bedoel, automatische geweren zijn verboden, het zijn handpistolen en lange afstandgeweren voornamelijk. Niet echt heel aantrekkelijk lijkt me voor een zware jongen.

RVV

Bericht door RVV » 11 apr 2011, 21:02

Ja simpel schaduwen naar huis toe,

PD power

Bericht door PD power » 11 apr 2011, 21:10

Laten ze met een windbuks schieten, kan voor de rest ook niet zo heel veel kwaad.

Gun iedereen z'n lol, maar zie niet in waarom we dit soort wapenbezit goedkeuren.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 11 apr 2011, 21:13

Dat is tenminste wat de eigenaar van de schietvereniging zei. Ook is het zo dat men ook wel 's bij een andere vereniging wil schieten.

Zou imho wel een idee zijn als iedere schietvereniging een standaard arsenaal heeft liggen waar ieder lid gebruik van mag maken (gebruikmakend van het huidige vergunning systeem, zodat een rookie niet gelijk met zwaar geschut mag knallen) Dan hoeft een schietvereniging niet zoveel in huis te hebben, en kan men eenvoudig wisselen tussen verschillende verenigingen. Met een metaaldetector voor mensen die het pand verlaten.

dvh

Bericht door dvh » 11 apr 2011, 21:22

Vriend van me liep vroeger ook stoer te doen met de gun van zijn pa, waar ie de sleutel v/d kluis wist te liggen..
Ik bedoel maar, het is gewoon gevaarlijk.
Wat dat betreft zou ik er niet rouwig om zijn waneer het gewoon verboden wordt.
Snap best dat iemand het leuk kan vinden om te schieten, maar dat mag toch enkel op een schietclub. Heeft verder geen nut om hem mee naar huis te nemen.

Dat je hem graag poest op de keukentafel... tja..
Ik rij ook graag hard 's avonds laat op de weg, is ook niet gevaarlijk.. Maar dat mag ook niet.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 apr 2011, 21:25

Wapens zijn overal verkrijgbaar, mn Duitsland en België………hebben we het nog niet eens import uit het voormalige Yoegoslavië of andere oostbloklanden………

Hoe strak je het ook regelt, altijd is er een "oplossing"……………..waarbij in het algemeen geldt dat hoe strakker de regel, des temeer zij wordt overtreden………….(zie drugsgebruik, tienerzwangerschappen in de VS omdat talk about sex meer dan taboe is)

Ik pleit hierbij nadrukkelijk niet om de invoering van the Wild West, maar enige nuance betreffende regelgeving t.a.v het het houden danwel verkrijgen van wapens in algemene zin zou op zijn plaats zijn…...

dvh

Bericht door dvh » 11 apr 2011, 21:29

@Romo, alles is mogelijk natuurlijk.
Alleen wanneer iemand labiel is, en een wapenvergunning heeft en 3 pistolen, of wat uiteindelijk blijkt, een machinegeweer, in de kast heeft staan.. Klinkt allemaal niet erg gezellig...

Vind ook dat bijv een schietvereniging constant op de hoogste moet blijven wanneer iemand in aanmerking komt met justitie, of zoals dit, in een inrichting terrecht komt. Gewoon.. sta je ingeschreven bij een schietclub dan wordt deze net als de huisarts, de school, whatever.. Op de hoogte gebracht. En dan kan een schietvereniging zelf de verantwoording nemen.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 11 apr 2011, 21:37

Ik ben ook wel eens bij een schietverening geweest, maar vond het meer een uit de hand gelopen vriendenclub met een kroegje dan serieuze business.

Het maakt bij dit soort labiele gasten niet uit of iets verboden is of niet. Als iemand zo gefascineerd is door wapens dan komt ie er ook wel aan als het wel verboden is.

Je doet er vrees ik heel weinig aan :(

HansD

Bericht door HansD » 11 apr 2011, 21:49

Je weet er weer lekker veel van dvh :hmmm:
Vind ook dat bijv een schietvereniging constant op de hoogste moet blijven wanneer iemand in aanmerking komt met justitie, of zoals dit, in een inrichting terrecht komt. Gewoon.. sta je ingeschreven bij een schietclub dan wordt deze net als de huisarts, de school, whatever.. Op de hoogte gebracht. En dan kan een schietvereniging zelf de verantwoording nemen
Dat is al het geval. Zodra een verlofhouder in aanraking komt met justitie ivm een misdrijf (hoeft niets met geweld te maken te hebben) wordt dit aan de KNSA doorgegeven en het verlof ingetrokken. Automatisch wordt zo iemand ook geroyeerd door de schietvereniging. Dat is niet eens een eigen verantwoordelijkheid van de vereniging maar standaard beleid.
Ik rij ook graag hard 's avonds laat op de weg, is ook niet gevaarlijk.
Daar denken sommige mensen heel anders over. Iedereen dus maar aan de automatische snelheidsbegrenzer icm GPS locatie?
Zware criminelen halen hun wapens elders lijkt me.
Daarbij, zoveel bijzonders ligt er niet bij een schietvereniging... ik bedoel, automatische geweren zijn verboden, het zijn handpistolen en lange afstandgeweren voornamelijk. Niet echt heel aantrekkelijk lijkt me voor een zware jongen.
Oh ja joh? Het lijkt me dat locaties waar 150 tot 1000+ handvuurwapens met bijbehorende munitie te vinden zijn toch wel redelijk aantrekkelijk zijn voor criminelen. Vooral omdat de locaties meestal vrij afgelegen zijn en sowieso geluidsdicht.

Ik vind het prima hoor als ik mijn wapen(s) op de club moet laten maar begin dan ook niet te janken als er zo nu en dan een leeg wordt geroofd waarna ze in het illegale circuit verdwijnen.

HansD

Bericht door HansD » 11 apr 2011, 21:50

Het maakt bij dit soort labiele gasten niet uit of iets verboden is of niet. Als iemand zo gefascineerd is door wapens dan komt ie er ook wel aan als het wel verboden is.
Dat is zo.

romo

Bericht door romo » 11 apr 2011, 21:56

Het probleem met ernstige gebeurtenissen in de maatschappij is de vooronderstelling dat als je het allemaal maar dicht timmert er nooit wat fout kan gaan……
Anderzijds worden dergelijke gebeurtenissen ook "gebruikt" om regelgeving door te voeren die op zijn minst als "het middel is ernstiger dan de kwaal" is te kwalificeren. ( Zie wat de VS na 9-11 deed en doet op dat vlak, dat gaat nergens meer over)

Nogmaals, verschrikkelijk wat er voorgevallen is, maar hoe dan ook kan je het niet tegenhouden, waarbij we ook moet passen voor overregulering op basis van deze verschrikkelijke toestanden……….

GTRene

Bericht door GTRene » 11 apr 2011, 21:57

ze zeggen dat je in Polen makkelijk apens kan kopen...
als je dan ook weet hoeveel Polen er in NL werken en of heen en weer gaan en de weg daar weten, kan het een leuke extra verdienste zijn, en op de terugweg "lenen" ze bv dan ook nog ff een auto zo is de heen en terugweg rendabel :hmmm: :wink:

dvh

Bericht door dvh » 11 apr 2011, 22:02

@hans, ik weet er helemaal niks van, vraag me daarom af waarom zo'n gozer legaal wapens in bezit mocht hebben.

Betreft de rest, je pikt een zin uit mn verhaal en mist blijkbaar wat ik ermee bedoel te zeggen, en dat is dat mensen thuis geen wapen hoeven te hebben. Ook daar weet ik niks van, enkel mijn mening.

Over criminelen die schietverenigingen leegplunderen weet ik ook niks af. Jij wellicht wel, ik niet.
Mijn post is alleen mijn verwachting, als jij weet hoe de illegale wapenhandel in Nederland te werk gaat vertel het me dan. Dan post ik de volgende keer de juiste opmerkingen zodat jij niet geirriteerd raakt.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 11 apr 2011, 22:11

Bekende van me is al jaren lid van een schietvereniging. Hij zei vanmiddag nog tegen me dat hij gemakkelijker via het illegale circuit aan een wapen kon komen dan legaal.... maw... als iemand een gun wil komt hij er toch wel aan.

HansD

Bericht door HansD » 11 apr 2011, 22:27

@dvh als je er dan zo weinig van weet is het wellicht iets om je erin te verdiepen voordat je zulke stellige uitspraken doet. Die heb ik vandaag al genoeg gehoord van mensen die ook geen kennis van zaken hebben.
waarom zo'n gozer legaal wapens in bezit mocht hebben.
Omdat hij blijkbaar voldeed aan de eisen. Of dat terecht was zal moeten blijken. Kunnen zowel jij als ik op dit moment nog niets over zeggen.
wat ik ermee bedoel te zeggen, en dat is dat mensen thuis geen wapen hoeven te hebben.
Dat is op dit moment gewoon wettelijk verplicht. Als je een vuurwapenverlof hebt moet je die in verankerde kluizen thuis bewaren. Het mag niet eens standaard op de club bewaard worden.
Over criminelen die schietverenigingen leegplunderen weet ik ook niks af. Jij wellicht wel, ik niet.
Laatst nog hier in amsterdam, google maar eens op wapenroof Tref het punt amstelveense weg.
Mijn post is alleen mijn verwachting, als jij weet hoe de illegale wapenhandel in Nederland te werk gaat vertel het me dan
Nu leg je mij woorden in de mond. Ik heb geen verstand van illegale wapenhandel, ik heb een legaal wapen en voldoe aan alle eisen. Dat gezegd hebbende klopt de opmerking van Wouter dat een illegaal wapen veel makkelijker te verkrijgen is dan een legaal wapen wel waar. Voor een legaal wapen moet je aan allerlei eisen voldoen en kan er elk moment politie voor de deur staan om je kluis te controleren, voor een illegaal wapen hoef je maar 1 foute kennis te hebben.

Plaats reactie