BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Sperdy

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sperdy » 11 apr 2011, 15:50

Volgens mij is een 1M/// een DF-er van jewelste... En volgens mij Hielke, kun je nog niets zeggen over hoe die het doet in de hoge rev's aan de hand van een knullig youtube filmpje, niet? Ook over de klankkleur kan ik niet zoveel opmaken adv. datzelfde filmpje. Zelf schat ik in dat de 1M toch iets metaliger klinkt in de hoge rev's, maar goed, eerst maar eens in real life meemaken dat hok :)

Hielke

Bericht door Hielke » 11 apr 2011, 16:52

FerdiACS1 schreef:Volgens mij is een 1M/// een DF-er van jewelste... En volgens mij Hielke, kun je nog niets zeggen over hoe die het doet in de hoge rev's aan de hand van een knullig youtube filmpje, niet? Ook over de klankkleur kan ik niet zoveel opmaken adv. datzelfde filmpje. Zelf schat ik in dat de 1M toch iets metaliger klinkt in de hoge rev's, maar goed, eerst maar eens in real life meemaken dat hok :)
Je hoort in het filmpje aan de klank de karakteristiek van de motor. We hebben toen bij de test van de 135i van de importeur en later die van Andre ook filmpjes gemaakt. Dat geluid met de 1M is dan vergelijkbaar.

Ik kan jullie nu al zeggen dat de DF test met de 1M me niet interesseert. Je komt dan met het zout als het ei al op is. Alle gerenommeerde bladen en sites hebben die auto dan al getest. Overal zal het hausanna en halleluja zijn. Wat echt boeit is een direct vergelijk met een standaard 135i of nog beter met de getunede Schnitzer van Ferdi.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 11 apr 2011, 17:14

Dat is wel leuk. 1M/// vs asc1. Als Andre de 1M/// heeft, kom ik wel een keertje buurten met dat hok van mij..

Hielke

Bericht door Hielke » 11 apr 2011, 17:25

FerdiACS1 schreef:Dat is wel leuk. 1M/// vs asc1. Als Andre de 1M/// heeft, kom ik wel een keertje buurten met dat hok van mij..
Leuk, dat zijn de mooie testjes.

Andre

Bericht door Andre » 11 apr 2011, 18:33

1M met de 135i vergelijken intresseert mij totaal niet. Al is die schnitzer 2 keer zo snel het zegt me helemaal niks. Wat al kun van een 135i 2x 1M bouwen het zal allemaal wel.

Mijn eigen filmpjes komen tzt wel.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 11 apr 2011, 18:50

Die sprintjes interesseren mij ook helemaal niets. Wat wel leuk is, is om te zien hoe die 1M/// stuurt, reageert op het gas, etc. tov. een tuner. Ik zeg je op voorhand dat die 1M/// die acs1 zoek rijdt, als het op circuitsturen aankomt. Dat is echt geen partij hoor. Ik voorspel dat die 1M/// een heerlijk scheurijzer is, lijkt me een mooie vervanging van mijn acs1 ....

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 11 apr 2011, 18:55

Laat dat hok lekker staan en ga een Spyder halen Ferdi.. 100x leuker dan zo'n hangbuikzwijntje!

Sperdy

Bericht door Sperdy » 11 apr 2011, 18:56

Hans R schreef:Laat dat hok lekker staan en ga een Spyder halen Ferdi.. 100x leuker dan zo'n hangbuikzwijntje!
ja, dat is waar. Het leven is simpel..

Andre

Bericht door Andre » 11 apr 2011, 19:12

Spyder als daily?

Jongens denk toch eens na, voordat je iets opschrijft.

Hier staat ook porsche in de garage. Inderdaad staat in de garage. De momenten dat je er mee gaat rijden zijn uber. De momenten dat zo n ding in de garage staat zijn aanzienlijk groter. Porsche spyder/911 zijn geen lekkere daily s. Iemand die dat wel vindt heeft ergens een steekje los zitten.

De 1M is altijd een compromis auto. Zoals M dat altijd al is geweest. Van die compromis auto kan je zelf verder borduren mocht je extremer willen. Andere stoelen, remmen, lichtgewicht delen, etc.

Tom

Bericht door Tom » 11 apr 2011, 19:30

Zo'n Spyder zou ik prima dagelijks kunnen rijden.
Dat dak is misschien iets gehoriger en de instap wat lastiger door de stoelen, voor de rest maakt het weinig met een gewone Boxster of Z4. 't Is geen Caterham.
Zou de Spyder ook weer niet vergelijken met een GT3.

Andre

Bericht door Andre » 11 apr 2011, 19:37

Nou ik ga echt niet daily in een spyder rijden. Maar dan ben je misschien meer liefhebber dan mij trouwens ook niet in een Z4.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 apr 2011, 19:58

Ider zijn/haar meug………….. :angel:

Het is een "apart" bommetje, dat kan ik niet ontkennen…………maar veel en veel te laat gelanceerd……….IMHO wel te verstaan……..

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 11 apr 2011, 20:10

Helaas is dat weer zo'n marketing truc Romo, kennen ze bij Audi ook wat van.. Audi RS3 over een half jaar staat het nieuwe model in de showroom :?

RVV

Bericht door RVV » 11 apr 2011, 20:24

Hielke schreef:
FerdiACS1 schreef:Volgens mij is een 1M/// een DF-er van jewelste... En volgens mij Hielke, kun je nog niets zeggen over hoe die het doet in de hoge rev's aan de hand van een knullig youtube filmpje, niet? Ook over de klankkleur kan ik niet zoveel opmaken adv. datzelfde filmpje. Zelf schat ik in dat de 1M toch iets metaliger klinkt in de hoge rev's, maar goed, eerst maar eens in real life meemaken dat hok :)
Je hoort in het filmpje aan de klank de karakteristiek van de motor. We hebben toen bij de test van de 135i van de importeur en later die van Andre ook filmpjes gemaakt. Dat geluid met de 1M is dan vergelijkbaar.

Ik kan jullie nu al zeggen dat de DF test met de 1M me niet interesseert. Je komt dan met het zout als het ei al op is. Alle gerenommeerde bladen en sites hebben die auto dan al getest. Overal zal het hausanna en halleluja zijn. Wat echt boeit is een direct vergelijk met een standaard 135i of nog beter met de getunede Schnitzer van Ferdi.
Dat is dan wel jammer, want we wilde nou juist jou vragen (naast Andre) om er een blik op te werpen als we 25 mei in Heerenveen zijn met de 1M :bag:

Tom

Bericht door Tom » 11 apr 2011, 20:35

Andre schreef:Nou ik ga echt niet daily in een spyder rijden. Maar dan ben je misschien meer liefhebber dan mij trouwens ook niet in een Z4.
Moet uiteraard wel in je gezinssituatie passen Andre. Waarbij de twee stoelen dan een grotere beperking zijn dan de ruimte in de kofferbak (is bij een Z4 groter dan veel mensen verwachten, van de Spyder weet ik niet..).
Doel meer op comfort, of je nog drempels kan nemen enz. Een GT3 zal drama zijn met drempels lijkt me. Koppeling is ook erg zwaar. Daar heb je met een Spyder weer minder last van.

Hielke

Bericht door Hielke » 11 apr 2011, 21:10

RVV schreef:
Hielke schreef:

Dat is dan wel jammer, want we wilde nou juist jou vragen (naast Andre) om er een blik op te werpen als we 25 mei in Heerenveen zijn met de 1M :bag:
Iets zegt me dat ik er dan al meer dan een blik op geworpen heb :D

Wat ik met m'n uitspraak heb willen zeggen dat een test pas meerwaarde krijgt als je een referentiekader hebt. Met het grote aantal BMW fappers binnen DF is een vergelijking met de Schnitzer van Ferdi dan een logische en interessante keuze. De 135i heb ik in de basis altijd een verschrikkelijk fijne sportieve auto gevonden. Ik ga er op voorhand nog helemaal niet vanuit dat de 1M goodies er een betere package van gemaakt hebben. Meest voor de hand liggend is een direct vergelijk met de RS3. Niet een mooie auto, maar na de soundstage aangehoord te hebben ben ik dat voor een groot deel al weer vergeten.

Zal ik die RS3 dan regelen?

Rupie

Bericht door Rupie » 11 apr 2011, 21:12

RS3 niet een mooie auto? Ik zou nog eens naar de 1M kijken als ik jou was :mrgreen:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 11 apr 2011, 21:15

Spyder is als daily voor mij ook uitgesloten: stoffen dakkie te onhandig en veel te veel lawaai bij pakweg 120kmh. Ritjes in de winter, ik moet niet aan denken .... De 'ride' daarintegen van de Spyder prima als daily, is echt niet zo spijkerhard. Maar een Boxster is een heel ander verhaal, die zou ik wel als daily in kunnen zetten, maar dan wel een kleine 4 zitter erbij. Boxster is een beetje het Z4 verhaal van Tom denk.
Ik zit 90% van de tijd alleen in mijn auto, dan voldoet een tweezitter uitstekend, ongeacht welke. Maar die 10% dat ik een 4zitter nodig heb, zijn wel een belangrijke 10%. En die 4 zitter kan prima en een opel Corsa zijn 1.1 uit 2003 of wat, dat vind ik dikke prima.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 11 apr 2011, 21:17

Hielke schreef:Zal ik die RS3 dan regelen?
Ja natuurlijk, maar het is bluf .... :D

markk

Bericht door markk » 11 apr 2011, 21:59

Al iemand om foto's te maken ? :-)

Mark.

Andre

Bericht door Andre » 11 apr 2011, 22:53

Ah nu word het in 1 keer anders als men zelf ook even mag sturen.

Zo jammer dit.

:)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 apr 2011, 08:21

Nu weet ik ook wel dat ik in 'n Te Dikke Bertha rondtuf en het dan op de boeg van m'n gezinssituatie gooi, het enige wat ie ongeveer gemeen heeft met de 1 M is het embleem, de rwd en min of meer de motor, die in die vreselijk te dikke maar oh zo elegante bak van mij wél van wanten weet, een beer van 'n motor met dito versnellingsbak. Maar de lompheid blijft. Ik wacht dan ook rustig wanneer de F30 3 serie sedan met 'n jaar verschijnt , 335i DKG dus. 1er is me nét te klein, 3er is voor mij prima.

Maar (waar we 't al zo vaak over hebben gehad) en ik rij ook amper 20.000km per jaar(met 'n dikke rit door EU heen van 3500km er nog bij in ook: binnerkort naar Barcelona en Madrid met dat slagschip) , dat DF niet alleen bergweggetjes en tunnelruns zijn in mijn ogen. Ik heb nu echt 'n eigenlijk TE grote kar, maar je kunt ook overdrijven de andere kant uit, ik had 't er gisteren nog met Andre over, dit dus:

Andre schreef:Spyder als daily?

Jongens denk toch eens na, voordat je iets opschrijft.

Hier staat ook porsche in de garage. Inderdaad staat in de garage. De momenten dat je er mee gaat rijden zijn uber. De momenten dat zo n ding in de garage staat zijn aanzienlijk groter. Porsche spyder/911 zijn geen lekkere daily s. Iemand die dat wel vindt heeft ergens een steekje los zitten.

De 1M is altijd een compromis auto. Zoals M dat altijd al is geweest. Van die compromis auto kan je zelf verder borduren mocht je extremer willen. Andere stoelen, remmen, lichtgewicht delen, etc.
Spijker op z'n kop in mijn situatie.
Ik ben dan blijkbaar ook niet zo'n liefhebber whatever als 'jullie' diehards, al heb ik daar vaak m'n twijfels over bij 'n paar hier. :bag:

Ik heb 'n aantal jaren terug 'n goeie kennis van me voor gek verklaard dat ie van 'n 5er naar 'n nieuwe7er ging, de man rijdt 60/70k per jaar. IK snap 'm nu 100%. Dat kan ook met 'n 118d/123d gedaan worden, of 'n 335/535d ok.Of noem wat merken met soortgelijke karren.

Maar dat te doen met Spyderachtige karren, zelfkastijding puur. Ook 20k km. Je moet thuis wel 'n spijkerbed en zweepjes in je SM kelder hebben om die ongein daar voort te zetten. :lol:

Voor ERBIJ, prima, maar daily? Laten we daily dan definieren. :beer:

Graag 'n 1M zoals ik al vaker riep, maar de kids willen amper kleiner zitten achterin..... :bag:

Rupie

Bericht door Rupie » 12 apr 2011, 08:24

FerdiACS1 schreef:Zelf schat ik in dat de 1M toch iets metaliger klinkt in de hoge rev's, :)
Matthijs schreef:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jD9SwJTg ... re=related[/youtube]
Yeah right! :bignews:

Tom

Bericht door Tom » 12 apr 2011, 09:29

Robin schreef:
Ik heb 'n aantal jaren terug 'n goeie kennis van me voor gek verklaard dat ie van 'n 5er naar 'n nieuwe7er ging, de man rijdt 60/70k per jaar. IK snap 'm nu 100%. Dat kan ook met 'n 118d/123d gedaan worden, of 'n 335/535d ok.Of noem wat merken met soortgelijke karren.

Maar dat te doen met Spyderachtige karren, zelfkastijding puur. Ook 20k km. Je moet thuis wel 'n spijkerbed en zweepjes in je SM kelder hebben om die ongein daar voort te zetten. :lol:

Voor ERBIJ, prima, maar daily? Laten we daily dan definieren. :beer:

Graag 'n 1M zoals ik al vaker riep, maar de kids willen amper kleiner zitten achterin..... :bag:
:lol:
Je doet alsof je compleet gebroken uit zo'n spyder stapt na een rit van een uur. Dan zit je er toch echt naast. Ja je zult liefhebber moeten zijn om zoiets te rijden en ook een 1 M zal comfortabeler zijn. Maar het is geen Donkervoort of Caterham maar gewoon een degelijke Boxster waar wat kilotjes vanaf zijn gehaald.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 apr 2011, 09:32

Tom ik zei 'spyderachtig' en ja ik denk dat ik na 'n uur op de gewone Nederlandse wegen(dus geen trackdays) wel redelijk klaar mee ben ja. 8)

Tuurlijk snap ik je punt en de gradatie van 'n Burton via Caterham en Z4 naar 'n SL
600. Doe mij die 600 dan maar. :D

Plaats reactie