La Targa Passaggio Amsterdam 08/04

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
911-lover

La Targa Passaggio Amsterdam 08/04

Bericht door 911-lover » 10 apr 2011, 19:37

Met een 75 tal Porsche-eigenaars werd er afgesproken om nog eens een tunnelrun in Amsterdam te houden . Om 20u werd afgesproken op een verzamelplek om vandaaruit een uitgestippelde route in drie delen te rijden .
Dat niet iedereen er zo gelukkig mee is mag blijken uit de foto's .
De politie was alom vertegenwoordigd en sloot het parkeerterrein hermetisch af met vier annonieme voertuigen . Hopen strepenwagens , strepenmoto's (volgens de agenten zelfs een helicopter) en hopen gele jasjes en agenten in burger overmanden de parkeerplaats .
Alle voertuigen werden gecontroleerd , eigenaars moesten het rijbewijs afgeven dat gecontroleerd werd en elk voertuig werd gescand .
Toen ze na een half uur niemand iets konden maken en niets konden vinden lieten ze ons gaan .
Wel in rallystijl . Eén voor één met tussenpauzen van een halve minuut lieten de agenten de wagens op de weg zodat we niet in groep konden rijden , wat natuurlijk net het leuke is . Het is beter met meerdere Porsches samen door de tunnels te rijden dan individueel .
Verschillende wagens werden gevolgd en hier en daar zagen we nog motoragenten , doch iedereen hield zich correct aan de snelheden en het werd saai voor hun .
Bij de eerste stopplaats was er van het politiegeweld niemand meer te zien en na een korte break en drankje vertrokken we wel in groep . Ook na de tweede stopplaats . Dat waren natuurlijk de heerlijke momenten die we wilden en waar iedereen enorm van genoten heeft .
Ik heb enkel fotootjes van de vertrekplaats daar van het rijden ik te druk bezig was met het genieten en sturen .

Mijn gemaakte fotootjes kunnen jullie HIER bekijken .

Enkele teasers

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Xave30

Re: La Targa Passaggio Amsterdam 08/04

Bericht door Xave30 » 10 apr 2011, 19:55

Major bummer zeg :? . Maar gelukkig hebben jullie later op de dag mogen genieten.

SvB

Bericht door SvB » 10 apr 2011, 20:11

Was een leuke avond met enig oponthoud, die Jokers hadden niks beters te doen zeker !!
Mooi dat je nog een foto van mijn Elfje heb gemaakt :thumbup:

Afbeelding

911-lover

Bericht door 911-lover » 10 apr 2011, 20:18

Hier een filmpje gemaakt van in een 996 GT2

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vUcajOOC ... r_embedded[/youtube]

Alfa Male
Auto: 993 Carrera

Bericht door Alfa Male » 10 apr 2011, 22:09

Was leuk je te ontmoeten 911-lover.

911-lover

Bericht door 911-lover » 10 apr 2011, 22:22

Dito .

Btw , erg nette wagen heb je :wink:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 11 apr 2011, 11:40

Laten we eerlijk zijn... had je iets anders verwacht in Nederland met 75 porsches? :mrgreen: Natuurlijk valt dat op en is de politie om die reden alom aanwezig. Net zoals de Polizei ook gewoon aanwezig was @ CBR 20(10 of 09?).

We werden ook allemaal even gechecked op openstaande boetes en kenteken etc. werd opgeschreven als je rotzooi uithaalde. Ook daar was een helicopter bij, maar de Polizei had het netjes opgelost. Ik vond het zelfs cool dat ze ons hebben begeleid en eigenlijk gewoon deelnamen aan het evenement (soort van ;)). Ze wilden alleen voorkomen dat er op straat tegen elkaar geraced zou worden, geef ze ongelijk. Ze hadden jullie net zo goed uit elkaar kunnen halen en de meeting kunnen verbieden, maar gelukkig vonden ze dat niet nodig ;) Positief!

Rupie

Bericht door Rupie » 11 apr 2011, 12:13

Wat een rukkers zeg. Geen positief woord voor over zoals hierboven. Misschien willlen ze de eerste de beste parkeerplaats van de Intratuin vastzetten op een zaterdag. Wat een lullo's zeg. Bah.

Wel top dat jullie zoiets regelen, zouden ze bij de lightweights ook eens moeten doen 8) :)

911-lover

Bericht door 911-lover » 11 apr 2011, 12:52

Maus335i schreef:Ze hadden jullie net zo goed uit elkaar kunnen halen en de meeting kunnen verbieden, maar gelukkig vonden ze dat niet nodig ;) Positief!
Hebben ze geprobeerd en is gelukt het eerste gedeelte . Ze hadden echter geen weet van twee andere verzamelplekken in het roadbook zodat de groep weer kon samen komen om in groep verder te rijden .
Helaas zijn er toch enkele die zo gedesolutioneerd waren en dachten dat alles verziekt werd dat ze na "vrijgave" huiswaarts keerden en het evenement voor bezien zagen .

steve smith

Bericht door steve smith » 11 apr 2011, 12:59

Maus335i schreef:Laten we eerlijk zijn... had je iets anders verwacht in Nederland met 75 porsches? :mrgreen: Natuurlijk valt dat op en is de politie om die reden alom aanwezig. Net zoals de Polizei ook gewoon aanwezig was @ CBR 20(10 of 09?).

We werden ook allemaal even gechecked op openstaande boetes en kenteken etc. werd opgeschreven als je rotzooi uithaalde. Ook daar was een helicopter bij, maar de Polizei had het netjes opgelost. Ik vond het zelfs cool dat ze ons hebben begeleid en eigenlijk gewoon deelnamen aan het evenement (soort van ;)). Ze wilden alleen voorkomen dat er op straat tegen elkaar geraced zou worden, geef ze ongelijk. Ze hadden jullie net zo goed uit elkaar kunnen halen en de meeting kunnen verbieden, maar gelukkig vonden ze dat niet nodig ;) Positief!
+1

Eerlijk gezegd vind ik het ook niet heel raar. "Kom, laten we ff met 75 opvallende auto's in colone zoveel mogelijk geluid gaan maken in metrolpool op een doordeweekse dag." Ga dat lekker op een circuit doen. Is misschien raar om te horen uit mond van een absolute autogek maar ik vind die toertjes op straat met meerdere auto's altijd een beetje kansloos. Geeft enkel gezeik en van echt rijden kan geen sprake zijn door het groepseffect. En het groepseffect geeft overlast, dus wat schiet je er nou echt mee op?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 apr 2011, 13:05

steve smith schreef:
Maus335i schreef:Laten we eerlijk zijn... had je iets anders verwacht in Nederland met 75 porsches? :mrgreen: Natuurlijk valt dat op en is de politie om die reden alom aanwezig. Net zoals de Polizei ook gewoon aanwezig was @ CBR 20(10 of 09?).

+1

Eerlijk gezegd vind ik het ook niet heel raar. "Kom, laten we ff met 75 opvallende auto's in colone zoveel mogelijk geluid gaan maken in metrolpool op een doordeweekse dag." Ga dat lekker op een circuit doen. Is misschien raar om te horen uit mond van een absolute autogek maar ik vind die toertjes op straat met meerdere auto's altijd een beetje kansloos. Geeft enkel gezeik en van echt rijden kan geen sprake zijn door het groepseffect. En het groepseffect geeft overlast, dus wat schiet je er nou echt mee op?
Hele verhaal compleet ook +1. Gisteren weer die motorclubs met mooi weer met groepen van 10/20 of meer 'jakkeraars' ....Ik hou m'n hart altijd vast.

Let wel allemaal mooi en aardig, maar zo massaal ze op 'n kruising aankomen, beetje showend..... :bag:

911-lover

Bericht door 911-lover » 11 apr 2011, 13:10

Niet helemaal akkoord .
Het kan dan wel een doordeweekse dag geweest zijn (btw vrijdagavond is geen werkdag meer maar begin weekend) , doch door het tijdstip (tussen 21u en 24u) was het een minimaal verkeer .
Ik denk dat om het even wie meer last heeft van het dagelijkse verkeersbeeld dan van dit evenement .
Er werd ook zeker niet zot gereden op de weg maar wel een beetje luider door een paar versnellinkjes terug te gaan.
Ik heb richting Amsterdam weer zoals gewoonte ettelijke stunts van NL chauffeurs gezien waar je benauwd van wordt . Dit om aan te tonen dat zot rijden een dagelijks fenomeen is . Gaan ze elke wagen op de weg dan ook maar even 30 minuten blokkeren en controleren ???
Ook is de gemiddelde leeftijd van de P-Chauffeurs het dubbel van een uitstapje van een petjesforum , wat zich natuurlijk weerspiegeld in verantwoordelijkheid en ervaring .
En waarom kan zoiets perfect lukken in België (daar was er één politiewagen die eens een kijkje kwam nemen , de wagens bewonderen en terug vertok) maar niet in Nederland ?
Ik denk dat Brussel (daar was het op een zondagmorgen tussen 8.00u en 12.00u) minstens een even grote metropool is dan Amsterdam en daar werden meerdere tunnels pal in het centrum ook aangedaan .
Ik vind het gewoon een vorm van kleinzierigheid of afgunst . Alsof men in een grootstad als Amsterdam op een vrijdagavond (begin weekend , begin paasvakantie dus uitgaansleven) andere en belangrijkere dingen te doen heeft dan auto's op een parking te blokkeren en controleren .

Maus335i

Bericht door Maus335i » 11 apr 2011, 13:20

911-lover schreef:
Maus335i schreef:Ze hadden jullie net zo goed uit elkaar kunnen halen en de meeting kunnen verbieden, maar gelukkig vonden ze dat niet nodig ;) Positief!
Hebben ze geprobeerd en is gelukt het eerste gedeelte . Ze hadden echter geen weet van twee andere verzamelplekken in het roadbook zodat de groep weer kon samen komen om in groep verder te rijden .
Helaas zijn er toch enkele die zo gedesolutioneerd waren en dachten dat alles verziekt werd dat ze na "vrijgave" huiswaarts keerden en het evenement voor bezien zagen .
Ik denk dat je een hoop ergernis misschien had kunnen voorkomen door te communiceren met de politie. Natuurlijk blijft het dan hopen op hun "vrijgevigheid", maar als ze het ábsoluut niet willen hebben had je je vooraf dit gemekker kunnen besparen of kunnen uitwijken naar een andere route oid.

Ik kan me nog herinneren dat Dexter bij CBR erg netjes gecommuniceerd heeft met de Polizei en ze duidelijk heeft uitgelegd hoe en wat. Ook de rijders gedroegen zich (naar complimenten van de Polizei) goed. In zo'n geval zou er weinig bezwaar moeten zijn richting autoriteiten.

Natuurlijk is dit zo'n meest ideale plaatje, maar als je het "illegaal" (ofwel zonder kennisgeving doet) kan je er op rekenen dat de politie op zn minst even een bezoekje brengt.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 11 apr 2011, 13:25

Nou, het staat je vrij om te doen :mrgreen:
Ruben schreef:Wel top dat jullie zoiets regelen, zouden ze bij de lightweights ook eens moeten doen 8) :)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 11 apr 2011, 14:06

:mrgreen:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 11 apr 2011, 20:42

Ruben schreef:Wel top dat jullie zoiets regelen, zouden ze bij de lightweights ook eens moeten doen 8) :)
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 22&t=20000" onclick="window.open(this.href);return false;

911-lover

Bericht door 911-lover » 11 apr 2011, 22:33

Hier een filmpje dat een sfeerbeeld geeft van de avond (wel slechte kwaliteit)
Dit om de moraalridders hier aan te tonen dat het er heel geciviliseerd aan toe ging en het enkel om het geluid te doen was en niet om het snelheidsaspect

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sN8uKZnL ... e=youtu.be[/youtube]

Plaats reactie