BMW M3 zuiniger dan Toyota prius
- BamiesGTA
- Auto: Cupra Leon 300
BMW M3 zuiniger dan Toyota prius
http://www.youtube.com/watch?v=dKTOyiKLARk" onclick="window.open(this.href);return false;
Haha :jenna: prius
Haha :jenna: prius
- BMW-Vince
Re: BMW M3 zuiniger dan Toyota prius
Niet helemaal reëel beeld wat wordt geschetst, maar ik vond het toen al een leuke aflevering van Top Gear.
Wat ik wel interessant vond om te horen is dat het productieproces van een Prius dus zo gecompliceerd is, dat het milieu daar dus meer onder te lijden heeft dan bij de meer conventionele auto's.
Wat ik wel interessant vond om te horen is dat het productieproces van een Prius dus zo gecompliceerd is, dat het milieu daar dus meer onder te lijden heeft dan bij de meer conventionele auto's.
- Tristan
Pruis is ook een onderdeel van de 'de Groene Leugen'. Alleen al het aantal accu's die erin zitten.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Wacht maar op Shakes/Nandor die je zo een tsunami van redenen geeft om wél voor een Prius te kiezen.Tristan schreef:Pruis is ook een onderdeel van de 'de Groene Leugen'. Alleen al het aantal accu's die erin zitten.

- Downforce Hans
Vorig jaar heeft Autovisie precies het zelfde gedaan met een Corvette z06 en een prius.
Volgens mij was het ook een rit van den haag tot almere en weer terug en de Corvette was ook zuiniger al scheelde het wel weinig.
Grtz,Hanz06
Volgens mij was het ook een rit van den haag tot almere en weer terug en de Corvette was ook zuiniger al scheelde het wel weinig.
Grtz,Hanz06

-
Dat was toch Z06 vs Lexus LS600h? :idea:Downforce Hans schreef:Vorig jaar heeft Autovisie precies het zelfde gedaan met een Corvette z06 en een prius.
Grtz,Hanz06
- Ravin ///M
Dat zou wel heel erg zijn
.

- BMW-Vince
Mijn vrouw haar leaseauto is een Honda Civic Hybrid, en los van het feit dat je als enigzins lange Nederlandse man niet fatsoenlijk op de stoelen kunt zitten in die auto, is ie ook echt niet zo zuinig als wordt beweerd.
Zij rijdt dagelijks op en neer vanuit vlakbij Schiphol naar Rijswijk en terug, en met de files en ellende altijd op die A4, rijdt de civic hooguit 1:14 à 1:15.
Daarnaast vorig jaar wintersport, ok ik reed grotendeels constant 170+km/u de hele nacht, maar niet zuiniger dan 1:10 à 1:11.
Dus zo'n zuinigheidswonder is zo zuinig nog niet, maar in fileverkeer en bij stevig doorrijden wordt het verschil steeds kleiner met veel andere auto's.
Zij rijdt dagelijks op en neer vanuit vlakbij Schiphol naar Rijswijk en terug, en met de files en ellende altijd op die A4, rijdt de civic hooguit 1:14 à 1:15.
Daarnaast vorig jaar wintersport, ok ik reed grotendeels constant 170+km/u de hele nacht, maar niet zuiniger dan 1:10 à 1:11.
Dus zo'n zuinigheidswonder is zo zuinig nog niet, maar in fileverkeer en bij stevig doorrijden wordt het verschil steeds kleiner met veel andere auto's.
- BamiesGTA
- Auto: Cupra Leon 300
Afgelopen zondag 1/11 gehaald met de M3 met constante snelheid 130km/h 

- Martijn_bmw
ik had afgelopen zomer de hele nacht met me 3-serie 180-200km/h een verbruik van 1 op 9....BMW-Vince schreef:Mijn vrouw haar leaseauto is een Honda Civic Hybrid, en los van het feit dat je als enigzins lange Nederlandse man niet fatsoenlijk op de stoelen kunt zitten in die auto, is ie ook echt niet zo zuinig als wordt beweerd.
- Niels
- Auto: Prius+
Klopt idd maar de Z06 was wel zuinigersteve smith schreef:Dat was toch Z06 vs Lexus LS600h? :idea:Downforce Hans schreef:Vorig jaar heeft Autovisie precies het zelfde gedaan met een Corvette z06 en een prius.
Grtz,Hanz06

-
Duh! Mij hoef je niet te overtuigen. Dat hybride gelul is nergens goed voor....Niels schreef:Klopt idd maar de Z06 was wel zuinigersteve smith schreef:Dat was toch Z06 vs Lexus LS600h? :idea:Downforce Hans schreef:Vorig jaar heeft Autovisie precies het zelfde gedaan met een Corvette z06 en een prius.
Grtz,Hanz06
- GTRene
wel leuk om te zien, ik moest ook lachen.
Zo had ik toen ik 16 (1979) was een voor die tijd supersnelle Yamaha FS1 getuned, ding liep 95km/u
afijn, ik en wat vrienden gingen met 6 man en brommer naar Luxemburg (nog nooit zover gerden op een brommer destijds) anyway mijn ding zoop nogal en zei van te voren dat wel wel om de zoveel km moesten stoppen om te tanken
3 brommers waren getuned en de andere 3 liepen max 55<> 60 (licht wat aan gedaan) dus hun reden volgas en ik zeg halfgas zoiets.
de eerste tankstop in Duitsland...ik was de zuinigste
de Kreidlers moesten vol tanken en ik maar een kwart of half? was het, anyway de zuinigste van allemaal
dus ja ligt aan de gebruiker, ik moest me toen aanpassen aan de langzamere
net als die prius en M3 
Zo had ik toen ik 16 (1979) was een voor die tijd supersnelle Yamaha FS1 getuned, ding liep 95km/u
afijn, ik en wat vrienden gingen met 6 man en brommer naar Luxemburg (nog nooit zover gerden op een brommer destijds) anyway mijn ding zoop nogal en zei van te voren dat wel wel om de zoveel km moesten stoppen om te tanken
3 brommers waren getuned en de andere 3 liepen max 55<> 60 (licht wat aan gedaan) dus hun reden volgas en ik zeg halfgas zoiets.
de eerste tankstop in Duitsland...ik was de zuinigste

dus ja ligt aan de gebruiker, ik moest me toen aanpassen aan de langzamere

- Gijs.
Niet bepaald reëel inderdaad. In de Prius wordt vol geplankt terwijl de M3 gewoon rustig rijdt wat eigenlijk een beetje op appels met peren vergelijken neerkomt. Maar Jeremy heeft wel een punt; het maakt niet uit welke auto je rijdt, het gaat er om hoe je ermee rijdt!BMW-Vince schreef:Niet helemaal reëel beeld wat wordt geschetst, maar ik vond het toen al een leuke aflevering van Top Gear.
- Reind
Dan is het eigenlijk juist wel reëel. Met het huidige snelheidsklimaat in NL ben je met een m3 uiterst rustig aan het rondtuffen. Een gasstand van 20% is voldoende om mee te komen. Meer gaat niet, tenzij je er overheen wil. In een Prius moet daarentegen het gas veellvuldig op de spreekwoordelijke plank om ook maar een beetje met het verkeer mee te komen. Hiervoor moeten je in je ``20 sec naar de 100`` groene monster zowat de raceschoentjes aan. Met een behoorlijk verbruik als gevolg. Klopt dus wel aardig. Die Hybrid van de vrouw van Vince is daar het rijdende voorbeeld van.Gijs. schreef:Niet bepaald reëel inderdaad. In de Prius wordt vol geplankt terwijl de M3 gewoon rustig rijdt wat eigenlijk een beetje op appels met peren vergelijken neerkomt. Maar Jeremy heeft wel een punt; het maakt niet uit welke auto je rijdt, het gaat er om hoe je ermee rijdt!BMW-Vince schreef:Niet helemaal reëel beeld wat wordt geschetst, maar ik vond het toen al een leuke aflevering van Top Gear.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Allemaal prima betogen tegen die onzinnigheden.
Wanneer ik een Prius zie rijden(voornamelijk snelweg), rijdt zo'n ding 99/100 met 'n gang van +/- 110 waar 120 mag.
Als ik 110 aanhoud, rij ik ook 1 op 14 met m'n meer dan 300pk 1700+ kilo benzineding.
Wanneer ik een Prius zie rijden(voornamelijk snelweg), rijdt zo'n ding 99/100 met 'n gang van +/- 110 waar 120 mag.
Als ik 110 aanhoud, rij ik ook 1 op 14 met m'n meer dan 300pk 1700+ kilo benzineding.
- marcokers
Naast dat die dingen (Prius en Insight) er niet uit zien, is het inderdaad de gebruiker die bepaald hoe hard het gaat met je verbruik. De meeste gemiddelde auto's in Nederland kunnen een fatsoenlijk verbruik realiseren, mits je normaal rijdt (lees op tijd doorschakelen, niet overal planken, normale openbare weg-snelheden aanhouden etc).
Naast alle bovengenoemde argumenten zit er daarnaast ook ook nog het zogenaamde "tussen de oren" effect, heb persoonlijk echt een bloedhekel aan de gemiddelde prius-eigenaar (geen leaserijders, die rijden vaak in zo'n ding omdat dat door de baas wordt opgelegd) maar de eigenaar is in 95% van de gevallen echt een ramp, omdat ze in een "zuinige/groene" auto rijden, vinden ze ook dat ze hun rijstijl daaraan moeten aanpassen
en dat betekent in veel gevallen 80 waar je 100 mag, 60 waar je 80 mag en 30 OVERAL binnen de bebouwde kom
.
Zo dat was weer even mijn frustratie, ik roet wel weer lekker verder in mn Getz
Rijdt ongeveer 1 op 19, in mijn ogen een net verbruik.
Naast alle bovengenoemde argumenten zit er daarnaast ook ook nog het zogenaamde "tussen de oren" effect, heb persoonlijk echt een bloedhekel aan de gemiddelde prius-eigenaar (geen leaserijders, die rijden vaak in zo'n ding omdat dat door de baas wordt opgelegd) maar de eigenaar is in 95% van de gevallen echt een ramp, omdat ze in een "zuinige/groene" auto rijden, vinden ze ook dat ze hun rijstijl daaraan moeten aanpassen

Zo dat was weer even mijn frustratie, ik roet wel weer lekker verder in mn Getz

- Martijn_bmw
bekend verhaal, hier hetzelfde al ben ik wat jonger en zat ik in het scooter tijdperkGTRene schreef:wel leuk om te zien, ik moest ook lachen.
afijn, ik en wat vrienden gingen met 6 man en brommer naar Luxemburg (nog nooit zover gerden op een brommer destijds) anyway mijn ding zoop nogal en zei van te voren dat wel wel om de zoveel km moesten stoppen om te tanken![]()
de eerste tankstop in Duitsland...ik was de zuinigstede Kreidlers moesten vol tanken en ik maar een kwart of half? was het, anyway de zuinigste van allemaal
![]()
dus ja ligt aan de gebruiker, ik moest me toen aanpassen aan de langzamerenet als die prius en M3

met een paar naar middelburg gereden (280km enkele reis) ik had een Yamaha Aerox die 110km/h liep de langzaamste van het stel liep 70km/h dus die reed steeds volgas en kwam op gemiddeld 1 op 25 waar ik gemiddeld 1 op 50 reedt 8) op 5 liter benzine naar middelburg

- Leen
prius/hybrid rij je alleen om een statement te maken , dat je zoveel om de planeet geeft en die PVDA-groenlinkse BPM-subsidiespons wilt consumeren , enige andere redenen zijn menselijkerwijs niet denkbaar , ze zijn buttugly , en zeker niet zo zuinig als je er dezelfde rijstijl op na houdt die je er voorheen met je benzineslurper op na hield .
p.s. will je echt zuinig rijden koop dan een een belastingvrije MB 190d uit 1986 en gooi er slaoile in .
* ik ga zo weer ff 105 euro ultimate in de 8pitter G label pleuren, zolang dat nog uit kan
ps 2 had ik trouwens al gezegd dat ik niet zo in hybrids geloof 8)
p.s. will je echt zuinig rijden koop dan een een belastingvrije MB 190d uit 1986 en gooi er slaoile in .
* ik ga zo weer ff 105 euro ultimate in de 8pitter G label pleuren, zolang dat nog uit kan

ps 2 had ik trouwens al gezegd dat ik niet zo in hybrids geloof 8)
- Gijs.
Conclusie: gooi nog wat accu's extra in die Prius zodat hij wat sneller is :banaan: !?Reind schreef:Dan is het eigenlijk juist wel reëel. Met het huidige snelheidsklimaat in NL ben je met een m3 uiterst rustig aan het rondtuffen. Een gasstand van 20% is voldoende om mee te komen. Meer gaat niet, tenzij je er overheen wil. In een Prius moet daarentegen het gas veellvuldig op de spreekwoordelijke plank om ook maar een beetje met het verkeer mee te komen. Hiervoor moeten je in je ``20 sec naar de 100`` groene monster zowat de raceschoentjes aan. Met een behoorlijk verbruik als gevolg. Klopt dus wel aardig. Die Hybrid van de vrouw van Vince is daar het rijdende voorbeeld van.Gijs. schreef:Niet bepaald reëel inderdaad. In de Prius wordt vol geplankt terwijl de M3 gewoon rustig rijdt wat eigenlijk een beetje op appels met peren vergelijken neerkomt. Maar Jeremy heeft wel een punt; het maakt niet uit welke auto je rijdt, het gaat er om hoe je ermee rijdt!BMW-Vince schreef:Niet helemaal reëel beeld wat wordt geschetst, maar ik vond het toen al een leuke aflevering van Top Gear.
- markk
Vandaag op het werk de uitspraak van de dag gehoord:
Ik wil best een volledig elektrische (EV) auto rijden als er maar wel een 5 liter biturbo V8 range extender in ligt voor als de accu's op zijn
Mark.
Ik wil best een volledig elektrische (EV) auto rijden als er maar wel een 5 liter biturbo V8 range extender in ligt voor als de accu's op zijn

Mark.
- marcokers
markk schreef:Vandaag op het werk de uitspraak van de dag gehoord:
Mark.

- Friso
Hybride en elektrische onzin.
Als een ieder iets of veel meer gas geeft rijd allles lekker door ,en wordt er meer brandstof verbruikt wat goed is voor het milieu, want het milieu kun je kopen van de elke euro die we betalen aan accijns.
Als een ieder iets of veel meer gas geeft rijd allles lekker door ,en wordt er meer brandstof verbruikt wat goed is voor het milieu, want het milieu kun je kopen van de elke euro die we betalen aan accijns.