Natuurgeweld gerelateerde zaken...
- GTRene
Re: Natuurgeweld gerelateerde zaken...
klopt, dat viel mij ook op...
denk dat het probleem vaak is dat het zo goed georganiseerd "moet" worden, dat de organisatie in het begin meer aandacht krijgt dan de getroffenen...
soms denk ik ook, ze kunnen toch vanuit de niet getroffen kant vrachtwaggels vol water en dekens e.d. sturen? en de rest qua bouwen stop leggen en first things first...dus eerst de wegen weer vrij maken en zorgen dat de mensen die getroffen zijn and homeless zo snel mogelijk goed onderdak krijgen, desnoods koopt regering de hotel kamers e.d. allemaal voor een periode in...
wat ik ook niet snap, er is veel goede apparatuur om bv door gebouwen heen warmte op te sporen met infrarood oid? anyway, kunnen ze zoiets niet gebruiken boven die plaatsen met helikopters en apparatuur?
nogmaals first things first...dus alles wat kan helpen en nu met iets minder belangrijks bezig is zich richten (wel georganiseerd) op en rond de getroffen gebieden.
denk dat het probleem vaak is dat het zo goed georganiseerd "moet" worden, dat de organisatie in het begin meer aandacht krijgt dan de getroffenen...
soms denk ik ook, ze kunnen toch vanuit de niet getroffen kant vrachtwaggels vol water en dekens e.d. sturen? en de rest qua bouwen stop leggen en first things first...dus eerst de wegen weer vrij maken en zorgen dat de mensen die getroffen zijn and homeless zo snel mogelijk goed onderdak krijgen, desnoods koopt regering de hotel kamers e.d. allemaal voor een periode in...
wat ik ook niet snap, er is veel goede apparatuur om bv door gebouwen heen warmte op te sporen met infrarood oid? anyway, kunnen ze zoiets niet gebruiken boven die plaatsen met helikopters en apparatuur?
nogmaals first things first...dus alles wat kan helpen en nu met iets minder belangrijks bezig is zich richten (wel georganiseerd) op en rond de getroffen gebieden.
- Ravin ///M
Ik denk dat je van de paar beelden die je hier ziet geen oordeel kunt vormen, je moet daar zijn.
-
^So very true.
- GTRene
100% mee eens, vandaar dat ik ook geen oordeel uitspreek maar een gedachte wat wel eens door je heen gaat als er over denken of meerdere opties/gedachten.
-
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Dat moet zijn 4,9 kilometer aangezien de diepste diepte der oceanen de Marianentrog met 10,9 kilometer is(give or take wat meters)Voor de kust van het noordoosten van Japan heeft zich donderdag een nieuwe zware aardbeving voorgedaan op 49 kilometer diepte
Of bedoelen ze 't epicentrum natuurlijk?

Zou god dan toch nog niet klaar zijn met de Japanners?

- Erik K.
Kan wel 49 zijn toch, die trog is idd zo'n 11km, maar dat is water, de beving zit daar onder.
- Erik K.
-
Ik dacht dat die Marianentrog op zo'n 20 km komt?Robin schreef:Dat moet zijn 4,9 kilometer aangezien de diepste diepte der oceanen de Marianentrog met 10,9 kilometer is(give or take wat meters)Voor de kust van het noordoosten van Japan heeft zich donderdag een nieuwe zware aardbeving voorgedaan op 49 kilometer diepte
Of bedoelen ze 't epicentrum natuurlijk?![]()
![]()
Zou god dan toch nog niet klaar zijn met de Japanners?
edit:
11 km
- GTRene
tjonge wat een aardbevingen weer
je zou er shaky van geraken

je zou er shaky van geraken

- Robin
Dat denk ik dan ook maar. Gemiddelde diepte van de oceanen is ongeveer 4km... dus vandaar...Erik K. schreef:Kan wel 49 zijn toch, die trog is idd zo'n 11km, maar dat is water, de beving zit daar onder.
- Robin
Uit dat wikilinkje:
Shit zat ik er 2 meter naast.De WHOI (Woods Hole Oceanographic Institution) heeft in mei 2009 een nieuwe sonde (de Nereus) de trog in gestuurd. Op 31 mei 2009 raakte hij de bodem. Deze meting registreerde een diepte van 10 902 meter.

-
Toch nog aardig precies zo'n duikklokkie van jou Robin...
- Robin
Nou sinds ik dat Submarinerboek heb 'n paar jaar geleden ben ik me wel meer gaan verdiepen(..) in de oceaandieptes, de records van die batyscaaf Trieste die in 1960 of 62(?) met daaraan een proto Deepsea bevestigd, de Marianentrog indook en de klok deed 't nog. Bij de 3900m waterdichte Deepsea(de nieuwe dus, ik heb nu de maar 300m waterdichte Sub weer) vraag je je af, waarom 3900m.M@rcel schreef:Toch nog aardig precies zo'n duikklokkie van jou Robin...
Er is mij ter ore gekomen dat dat buiten wat Japanse(customer) nummertoestanden(12600ft=3900m ofzo, lucky numbers weetikveel) het ook te maken zou hebben met de gemiddelde diepte der oceanen, vandaar.
Maar ik heb nog 'n koektrommel van 300m getest waterdicht met ook 2,6mm saffierglas: een eigenlijk nog ouwere duiker(vóór 1940 zelfs) dan ROLEX/Blancpain als voorvader, die gebruikt werd(met Rolex uurwerk) door de Italiaanse marinecommandos en Duitse Kampfschwimmer( commandoduikers van de Kriegsmarine) in WWII en daarna...m'n Pam 320

(dit was echt zo'n Rene-zin...

En dan heb ik ook nog een andere boot met propellor, kun je nagaan.

Cheers
Popeye(no soy marinero, soy capitán)
Laatst gewijzigd door Robin op 07 apr 2011, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joy
Een horloge 'afpersen', wat is daarbij de maximale druk die een horlogemaker nog kan testen ?
- Robin
Ik had hier eentje tot 10 atm/bar statisch(100m),oud apparaat, maar werkt nog steeds, daarboven moet ie opgestuurd(ik weet jniet wat er nu in de handel is), en dan hebben we 't over echte duikhoroges dus vanaf 300m(30bar) statisch...Joy schreef:Een horloge 'afpersen', wat is daarbij de maximale druk die een horlogemaker nog kan testen ?
- JP
Nu weer eentje van 7.1 bij Tokyo...
http://www.nu.nl/buitenland/2489319/tok ... eving.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nu.nl/buitenland/2489319/tok ... eving.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Arthur
- Auto: Nr.51
6,6 lees ik? Nog zwaar genoeg hoor, daar niet van 

-
Robin schreef:Cheers
Popeye(no soy marinero, soy capitán)

Ba-ba-bamba
-
Liquefactie (meen ik..)

- Erik K.
- GTRene
zo dan
gaaf om te zien, maar niet leuk als je daar woont.

gaaf om te zien, maar niet leuk als je daar woont.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Foto`s waar je stil van wordt.....................................
http://www.nrc.nl/inbeeld/2011/05/25/we ... in-joplin/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nrc.nl/inbeeld/2011/05/25/we ... in-joplin/" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
sodechrist wat een puinhoop en zo goed als alles plat...
zag al beelden op TV maar tjonge, zijn ook de meeste doden bij gevallen geloof ik, en der komen nog meer van die dingen.
wat een geweld/kracht heeft de aarde toch, super om te zien, buiten het leed wat het aanbrengt natuurlijk.
dat lijkt me onbeschrijfelijk, al je spul en soms familie/vrienden, weg.
dat soort grote dingen orkanen e.d. hebben we hier gelukkig nog niet, maar vraag me wel eens af hoelang dat nog duurt.
zag al beelden op TV maar tjonge, zijn ook de meeste doden bij gevallen geloof ik, en der komen nog meer van die dingen.
wat een geweld/kracht heeft de aarde toch, super om te zien, buiten het leed wat het aanbrengt natuurlijk.
dat lijkt me onbeschrijfelijk, al je spul en soms familie/vrienden, weg.
dat soort grote dingen orkanen e.d. hebben we hier gelukkig nog niet, maar vraag me wel eens af hoelang dat nog duurt.
-
http://news.yahoo.com/nphotos/Volcano-e ... f4e4ce2114" onclick="window.open(this.href);return false;