Vrouwtje zoekt andere 5 deurs auto............ help
- Reind
Vrouwtje zoekt andere 5 deurs auto............ help
Wil even iets in de groep gooien.
Met de komst van een kleine is het tijd dat mijn vrouwtje een auto aanschaft met wat meer ruimte. Nu rijdt ze een enige echte onverwoestbare toyo starlet. Ding heeft ze al jaren, kost geen drol en rijd (volgens haar) prima.
Maar nu is het tijd voor meer veiligheid en ruimte. Ze wil alles zelf betalen wat inhoud dat het een auto moet zijn met lage maandelijkse kosten en heeft een budget van rond de 3/4 K beschikbaar. Maar minder is altijd goed.
Ze wil geen BMW (want daar heb ik er al 5 van). Nu heeft ze het de hele tijd over een A klasse. Ik kan er niet meer omheen. Dus mijn vraag is: Is het wat? Andere optie zijn golf, a3....... Als het maar 5 deuren heeft.
Met de komst van een kleine is het tijd dat mijn vrouwtje een auto aanschaft met wat meer ruimte. Nu rijdt ze een enige echte onverwoestbare toyo starlet. Ding heeft ze al jaren, kost geen drol en rijd (volgens haar) prima.
Maar nu is het tijd voor meer veiligheid en ruimte. Ze wil alles zelf betalen wat inhoud dat het een auto moet zijn met lage maandelijkse kosten en heeft een budget van rond de 3/4 K beschikbaar. Maar minder is altijd goed.
Ze wil geen BMW (want daar heb ik er al 5 van). Nu heeft ze het de hele tijd over een A klasse. Ik kan er niet meer omheen. Dus mijn vraag is: Is het wat? Andere optie zijn golf, a3....... Als het maar 5 deuren heeft.
Laatst gewijzigd door Reind op 07 apr 2011, 16:44, 2 keer totaal gewijzigd.
- 2000USA
Re: Vrouwtje wil een nieuwe (A klasse) auto............ help
Veel DF zal de A niet geven, maar rijden doen ze er niet minder om.
Af en toe stabilisatorstangen voor vervangen (rammelen weleens), (rubbers van) de draagarmen in de gaten houden, en regulier onderhoud doet wonderen. Mijn vader rijdt al jaren een 2001 A160, naar volle teverdenheid.
Als het budget het toelaat, altijd een verlengde versie (post-facelift) kopen, dan heb je achterin altijd genoeg ruimte, of voor de kleine, of voor bagage (achterbank kan je een redelijke afstand verschuiven).
Deze A190 Lang Elegance lijkt wel aardig:
Af en toe stabilisatorstangen voor vervangen (rammelen weleens), (rubbers van) de draagarmen in de gaten houden, en regulier onderhoud doet wonderen. Mijn vader rijdt al jaren een 2001 A160, naar volle teverdenheid.
Als het budget het toelaat, altijd een verlengde versie (post-facelift) kopen, dan heb je achterin altijd genoeg ruimte, of voor de kleine, of voor bagage (achterbank kan je een redelijke afstand verschuiven).
Deze A190 Lang Elegance lijkt wel aardig:
-
Hoop niet dat je hobby voor alles gaat...
- Reind
??M@rcel schreef:Hoop niet dat je hobby voor alles gaat...
- Reind
Mercedes C en E klasse roesten nogal van die bouwjaren. Weet iemand hoe dat zit met een A
-
Tja, waar bemoei ik me eigenlijk mee?
Als ik 5 BMW's op de oprit zou hebben staan, dan ging 80% de deur uit om te kunnen investeren in een goede familycar. Kindje prio 1 zeg maar.
Als ik 5 BMW's op de oprit zou hebben staan, dan ging 80% de deur uit om te kunnen investeren in een goede familycar. Kindje prio 1 zeg maar.
- Niels
- Auto: Prius+
Ach alles is relatief Marcel, voor minder budget kun je ook prima auto's kopen.
Kwaliteit is volgens mij niet briljant van de A-klasse. Heb er wel eens naar gekeken maar dan moest het wel een automaat zijn. Op het A-klasse forum is vast meer te vinden
Ik zou liever een Audi A2 nemen maar dan moet er een beetje geld bij nog. Rijdt best aardig en roesten nevernooit 
Kwaliteit is volgens mij niet briljant van de A-klasse. Heb er wel eens naar gekeken maar dan moest het wel een automaat zijn. Op het A-klasse forum is vast meer te vinden

- RVV
Dus eigenlijk zeg je dat een BMW geen goeie familycar kan zijnM@rcel schreef:Tja, waar bemoei ik me eigenlijk mee?

- Reind
Ten eerste: mijn mannetje is absoluut prio nummer 1. Ten tweede: er staat 1 BMW op mijn oprit. De rest in mijn werkplaats. Ten derde: 90% van de tijd zit mijn mannetje in mijn auto. Ten vierde: Mijn vriendin is een geëmancipeerd dame die haar eigen vervoer wil bekostigenM@rcel schreef:Tja, waar bemoei ik me eigenlijk mee?

-
Budget van 3 a 4k voor een nieuwe A klasse?
Volgens mij koop je daar tegenwoordig een knappe batavus van. Weet niet of er voor dat geld een kinderzitje op zit.

Volgens mij koop je daar tegenwoordig een knappe batavus van. Weet niet of er voor dat geld een kinderzitje op zit.

- Arthur
- Auto: Nr.51
Idd!
Als volgende komt natuurlijk weer de discussie op gang wat voor auto een vrouw dan zou moeten hebben. Want, oh, we weten het allemaal zo goed en dan mag een vrouw niet in een koekblik rijden. De auto moet wel, botsproef, afhankelijk zijn natuurlijk. Je stuurt je vrouw toch niet in een A-klasse op pad met de kinderen erin?
Als volgende komt natuurlijk weer de discussie op gang wat voor auto een vrouw dan zou moeten hebben. Want, oh, we weten het allemaal zo goed en dan mag een vrouw niet in een koekblik rijden. De auto moet wel, botsproef, afhankelijk zijn natuurlijk. Je stuurt je vrouw toch niet in een A-klasse op pad met de kinderen erin?

M@rcel schreef:Tja, waar bemoei ik me eigenlijk mee?
-
Niet moeders mooiste, maar ze rijden leuk. 
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l2iljljdn4db" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l2iljljdn4db" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin van der Zwaard
KOOP GEEN A-KLASSE!!!
Alles van zo'n ding is duur! Bijvoorbeeld een LMM is een met de motorcomputer. Kost gewoon bijna 1k nieuw en ze gaan nog wel eens kapot. Riemspanner etc is ook gevoelig en duur. Bij een A-klasse zijn veel delen gecombineerd waardoor ze erg duur worden.
Het is misschien een leuke auto, maar ik zou hem lekker laten staan.
Roest valt mee bij de A. Idd, de C (W202 en 1e serie W203) en E (W210) roesten heel erg.
Alles van zo'n ding is duur! Bijvoorbeeld een LMM is een met de motorcomputer. Kost gewoon bijna 1k nieuw en ze gaan nog wel eens kapot. Riemspanner etc is ook gevoelig en duur. Bij een A-klasse zijn veel delen gecombineerd waardoor ze erg duur worden.
Het is misschien een leuke auto, maar ik zou hem lekker laten staan.
Roest valt mee bij de A. Idd, de C (W202 en 1e serie W203) en E (W210) roesten heel erg.
- Sperdy

Laat ff zien, ben je er zo vanaf ...
- Robin Hartog
Hehehe, omval-Benz. 

-
+1 voor een A2,Niels schreef:Ach alles is relatief Marcel, voor minder budget kun je ook prima auto's kopen.
Kwaliteit is volgens mij niet briljant van de A-klasse. Heb er wel eens naar gekeken maar dan moest het wel een automaat zijn. Op het A-klasse forum is vast meer te vindenIk zou liever een Audi A2 nemen maar dan moet er een beetje geld bij nog. Rijdt best aardig en roesten nevernooit
+100 voor iets anders dan iets formaat trutteschudder. Enig idee hoeveel ruimte een maxicosi + hutkoffer + kinderzitje inneemt?
- Reind
Ik wil helemaal geen discussie aanwakkeren ofzo. Maar een beetje belachelijk dat iemand hier stelt dat ik de veiligheid van mijn eigen kind niet belangrijk lijkt te vinden. Als je mijn prive situatie niet kent oordeel dan niet op basis van een net gelezen regel.
Omdat de A klasse niet echt de wind mee heeft verander ik even de vraagstelling.
Mijn vriendin zoekt een veilige 5 deurs auto en heeft een budget van 3/4 K. Komt nu uit een Starlet en is dus gewend aan lage vaste maandlasten en wil dit voor zover mogelijk behouden. Komt neer op:
- Minder dan 1100Kg;
- 1:12 als maximale verbruik;
- Lage onderhoudkosten;
- Liefs vanaf 2000;
Suggesties welkom
Omdat de A klasse niet echt de wind mee heeft verander ik even de vraagstelling.
Mijn vriendin zoekt een veilige 5 deurs auto en heeft een budget van 3/4 K. Komt nu uit een Starlet en is dus gewend aan lage vaste maandlasten en wil dit voor zover mogelijk behouden. Komt neer op:
- Minder dan 1100Kg;
- Lage onderhoudkosten;
- Liefs vanaf 2000;
Suggesties welkom

-
- Martijn_bmw
Re: Vrouwtje zoekt andere 5 deurs auto............ help
nette golf 4 station, 1160kg:
http://link.marktplaats.nl/433106077" onclick="window.open(this.href);return false;
nette golf 4 hatchback, 1065kg:
http://link.marktplaats.nl/432411703" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/433106077" onclick="window.open(this.href);return false;
nette golf 4 hatchback, 1065kg:
http://link.marktplaats.nl/432411703" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Antwoord is al gegeven. Jij moet ff een beetje sponsoren voor een A2. Weegt niks, is zuinig en verbazend ruim!Reind schreef: Mijn vriendin zoekt een veilige 5 deurs auto en heeft een budget van 3/4 K. Komt nu uit een Starlet en is dus gewend aan lage vaste maandlasten en wil dit voor zover mogelijk behouden. Komt neer op:
- Minder dan 1100Kg;
- Lage onderhoudkosten;
- Liefs vanaf 2000;
Suggesties welkom

- dvh
Zijn behoorlijk aan de prijs. Een golf 4 variant kost ook zoveel niet meer. Of een Seat Ibiza station. Zijn redelijk goedkoop, redelijk simpele techniek en daarom niet te duur in onderhoud.
- Martijn_bmw
+1 zie mijn eerste link in de vorige postdvh schreef:Zijn behoorlijk aan de prijs. Een golf 4 variant kost ook zoveel niet meer. Of een Seat Ibiza station. Zijn redelijk goedkoop, redelijk simpele techniek en daarom niet te duur in onderhoud.

mooie nette golf 4 variant. Ruimte, rijdt goed en goedkoop in onderhoud.
- Joy
Iets in de richting van een Skoda Fabia ? Veel aanbod voor leuke prijzen.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/skoda/fabia/7562002" onclick="window.open(this.href);return false;
Of als het een station moet zijn:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/skoda/fabia/7776359" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autotrack.nl/tweedehands/skoda/fabia/7562002" onclick="window.open(this.href);return false;
Of als het een station moet zijn:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/skoda/fabia/7776359" onclick="window.open(this.href);return false;
- Reind
Daar is ze dus ook best gek van. Hoge aanschaf betekend aan de andere kant lage afschrijving, Dacht alleen dat het niet zulke goede auto´s zijn omdat ze maar zo weinig verkocht zijn. Maar die stelling slaat eigenlijk ook nergens op.steve smith schreef:Antwoord is al gegeven. Jij moet ff een beetje sponsoren voor een A2. Weegt niks, is zuinig en verbazend ruim!Reind schreef: Mijn vriendin zoekt een veilige 5 deurs auto en heeft een budget van 3/4 K. Komt nu uit een Starlet en is dus gewend aan lage vaste maandlasten en wil dit voor zover mogelijk behouden. Komt neer op:
- Minder dan 1100Kg;
- Lage onderhoudkosten;
- Liefs vanaf 2000;
Suggesties welkom
Ligt iets boven budget. Maar daar is dan misschien wel een mouw aan te passen.
Laat de zoektocht beginnen :banaan:
- Joy
Het toeval wil dat er vandaag net een 'Klokje rond' met een Audi A2 op Autoweek is geplaatst.
http://www.autoweek.nl/video/2317/Klokje-rond-Audi-A2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoweek.nl/video/2317/Klokje-rond-Audi-A2" onclick="window.open(this.href);return false;