Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Maus335i

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Maus335i » 06 apr 2011, 21:33

SteV6 schreef:Ik twijfel om er een apart topic over aan te maken. Hoe kan je zoveel bezuinigen dat je geen tanks, transporthelikopters en mijnenjagers (we grenzen slechts aan de Noordzee :roll: ) overhoudt???
Ah das niet zo moeilijk... Gewoon Defensie kapotbezuinigen. Zijn ze al mee bezig sinds mn pa met pensioen ging (jaar of 7 terug).

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 06 apr 2011, 21:52

Defensie heeft 69.000 man in dienst, en verbrand 8.5 miljard per jaar.
Daar mag best wat vanaf.

De marine heeft boten zat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koninklijke_Marine" onclick="window.open(this.href);return false;
En als je om mijnenvegers verlegen zit, klop je bij de belgen aan, die hebben er nog 6.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 apr 2011, 22:16

De "krijgsmacht"………………..ach de 1/2 stond toch al in Libië………. :lol:

Ik sta volledig achter het adagium; Doe iets goed, of doe het niet"………………….in die zin dus of een kwalitatief en kwantitatief goed uitgeruste krijgsmacht, wil of kan je dit niet; schaf dan de handel maar af. (punt)
Een halve krijgsmacht werkt niet, Luctor et Emergo wordt dan Luctor et Submergo……..

Grof gezegd heeft Nederland al sinds mei 1940 met een "krijgsmacht" gewerkt die totaal niet op haar taken berekend was en is…..zich uitend in zand in de munitiekistjes, absurde "rules of engagement" waarbij je wel mocht blaffen maar vooral niet bijten (Srebrenica), vervolgens "fantastische" reddings operaties in den vreemde waarbij het materieel achterbleef als dank voor bewezen diensten en eenF-16 alleen nog kan vliegen door van 10 andere toestellen de onderdelen te slopen……………….jawel, leve de krijgsmacht………..kortom; elke man of vrouw die hare majesteit dient of gediend heeft is altijd door de politiek gruwelijk verraden………..verwonderlijk dat het hier nooit tot een militaire coup heeft geleid, waarbij de politieke mafia tegen dezelfde muur werd gezet waar ooit Balthasar Gerards de kaars van Willem van Oranje uitblies……...

Hand in hand kameraden………….tja, hoe zou het met de huidige moreel van de heer J. Soldaat gesteld zijn? Het " Eripiendo Victoria Prosum" versterft langzaam van de lippen, maar dat vinden ze niet erg, old soldiers never die, they just fade away…………….

Tom

Bericht door Tom » 06 apr 2011, 22:36

Waar ik mij over verbaas is hoeveel vrouwen er tegenwoordig in het leger zitten. Werk vlakbij de legerbasis in Oirschot en zie in de omgeving veel materieel van ze rijden... niet normaal hoevaak het vrouwen zijn. Met alle respect maar wat doen die zo massaal in het leger? Of ben ik zo ouderwets... volgens mij hoef je die vrouwen echt niet op een missie te sturen als het meer is dan een vredesmissie waarmee ze alleen met het lokale volk moeten praten (die in het midden oosten toch niks van vrouwen aannemen dus daar is het sowieso al nutteloos).

GTRene

Bericht door GTRene » 06 apr 2011, 23:02

tanks en dat hele gedoe kost ook alleen maar geld en je kan er niks mee in NL.
Vliegtuigen moeten zeker blijven en wel hele goeie, daarmee wordt al veel beslist.
het moet totaal heringericht worden, het oude systeem is veels te groot en lomp...
kleiner en beter getraind, dus meer elite volk dat multi inzetbaar is of kan zijn.
ik heb er totaal geen moeite mee dat ze bezuinigen op bepalade plekken, veel daarvan gaat ook via de natuurlijke manier eruit.
die oude tanks e.d. verkopen ze aan 1 of andere zandbak :lol: laat ze daar maar lekker spelen.

Michel P

Bericht door Michel P » 07 apr 2011, 08:17

http://www.dumpert.nl/mediabase/806871/ ... _dood.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 apr 2011, 08:35

Man praat wel wat langzaam. :D

Maar met hem eens.

Paradox van het liberalisme zei hij: "Intolerant zijn tegen intolerantie."

+1000

Ik las gisteren ergens een onderschrift op een forum:
"Een moslim die z'n hersens gebruikt, zal z'n hoofd moeten missen"

Trouwens, hoe slecht die wijven interviewen eigenlijk.

:morecoffee:

Maar ik hang het Franse systeem dus aan. Als 't daar 'kan', hier ook.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 07 apr 2011, 08:53

Hij begon goed, maar werd steeds slechter. De vergelijkingen die hij af en trok sloegen of plank mis of beledigend naar geloof (met name moslim). Zoals het in hol steken...

Ik ben ook atheïst en liberaal. In discussie zo brengen dat je alle geloven tegelijk bedoelt en zo verpakken dat je geloof niet beledigd. Iedereen moet het voor zich weten, maar inderdaad niet in onderwijs en overheid.

Andere kant vind ik: de westerse wereld is ontstaan vanuit christelijk geloof. Allemaal leuk dat ze deze kant op trekken. Je past je maar aan, aan de westerse normen. Thuis mag je je geloof hebben, maar hier in westerse samenleving is cultuur geschapen mede door chr. geloof. Je hebt er zelf voor gekozen hier te komen... had je dus niet naar het westen moeten vluchten maar naar oosten.

Nu ben je hier, wees welkom, pas je aan aan onze normen en waarden en doe je bijdrage aan de samenleving. Je geloof mag je hebben; thuis.

Snipe

Bericht door Snipe » 07 apr 2011, 09:03

Pfffffft, zit ik hier ineens nog voor het ontbijt naar de Meiden van Halal te kijken en een prutsfilosoofje die wat zenuwachtige dingen er tussendoor brabbelt.
Fanatiek zeker weten dat er geen god bestaat is namelijk hetzelfde als fanatiek zeker weten dat er wél een god bestaat: je weet het niet zeker en je kunt alleen maar denken of geloven dat het zo is. De betere filosoof zal dus hooguit beredeneren waarom het waarschijnlijk is dat er geen god bestaat. En als die god er waarschijnlijk niet is, wordt het ook lastig om hem "in je hol te steken".

Robin

Bericht door Robin » 07 apr 2011, 09:10

Met Sjoerd dus eens. En Perry, klopt, maar het is ter leering ende vermaeck, dus gaat 't wat van dik hout zaagt men planken. Die Halal girls weten zich qua antwoorden geen raad met deze gast, laat staan met een iets rustiger filosoof. Maar de man heeft goeie punten.

Snipe

Bericht door Snipe » 07 apr 2011, 09:19

Robin schreef:Die Halal girls weten zich qua antwoorden geen raad met deze gast
Ze weten zich nooit raad met de antwoorden. Dat is niet erg, maar zet ze dan niet op tv.

Robin

Bericht door Robin » 07 apr 2011, 09:23

Snipe schreef:
Ze weten zich nooit raad met de antwoorden. Dat is niet erg, maar zet ze dan niet op tv.
Dus.
Wat doen die lastposten dan überhaupt op TV. In de basis is 't alleen maar ergernis bij mij, totdat ik zie hoe onnozel ze doen. Ik ben gek op vrouwen en slaan kan en mág nooit, maar bij deze drie heb ik vaak moeite om me in te houden, maar dat mag toch van hun geloof? :bag: :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 apr 2011, 09:53

hij is goed :clap:
helemaal mee eens met die gedachtengang....hij noemde wat rake vlakken :thumbup:
en dan die meiden van, noem eens wat mooie kanten van dat geloof, WTF
mooie dingen doen of delen oid heeft geen fuck te maken met geloof maar met liefde voor en geven om en waarden en normen e.d. en geen fuck met het of een geloof!

magoed, over het geloof en dan vooral ook die extreme geloven met enge dingen,
hoe meer het bespreekbaar wordt en gedeeld wordt hoe meer mensen er over na gaan denken en wellicht ooit weer logisch kunnen denken en zo inzien waar ze nu in godsnaam :wink:
mee bezig zijn :angel:

Michel P

Bericht door Michel P » 07 apr 2011, 10:18

Robin schreef:
Snipe schreef:
Dus.
Wat doen die lastposten dan überhaupt op TV. In de basis is 't alleen maar ergernis bij mij, totdat ik zie hoe onnozel ze doen. Ik ben gek op vrouwen en slaan kan en mág nooit, maar bij deze drie heb ik vaak moeite om me in te houden, maar dat mag toch van hun geloof? :bag: :wink:
+1 wekken erg veel ergenis op in hun totale presentatie als vrome moslim vrouwen WALG

Robin

Bericht door Robin » 07 apr 2011, 11:14

Man is overleden en kwam uit Iran, liever dood dan terug naar Iran dus blijkbaar.
Zet je weer aan 't denken.

http://www.nu.nl/binnenland/2486347/man ... leden.html" onclick="window.open(this.href);return false;

M@rcel

Bericht door M@rcel » 07 apr 2011, 11:17

Robin schreef:Man is overleden en kwam uit Iran, liever dood dan terug naar Iran dus blijkbaar.

http://www.nu.nl/binnenland/2486347/man ... leden.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Inderdaad.

dvh

Bericht door dvh » 07 apr 2011, 11:18

Triest.

Michel P

Bericht door Michel P » 07 apr 2011, 11:21

Robin schreef:Man is overleden en kwam uit Iran, liever dood dan terug naar Iran dus blijkbaar.

Had zich beter kunnen opblazen bij Ahmadinejad was die een held geweest........

RIP

Robin

Bericht door Robin » 07 apr 2011, 11:28

Al die suicidebombers verwachten natuurlijk 72 maagden in 't hiernamaals. Maar(niet verder vertellen) ze krijgen 72 pakjes Rennie, tegen 't opgeblazen gevoel. :wink:

Luco

Bericht door Luco » 07 apr 2011, 11:43

Ja is dat wel zo, niet alles geloven wat je leest.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 07 apr 2011, 11:47

Misschien ben ik heel hard, maar ik kan er niet rouwig om zijn.

Hij steekt zich uit eigen wil in de fik, moet je medelijden hebben met dat soort mensen?

Dat ie uitgeprocedeerd is maakt niets uit. Als je hier volgens de regel niet hoort/mag zijn dan heb je dat maar te slikken.

Ik kom er in sommige landen ook niet in zonder de juiste papieren....

Robin

Bericht door Robin » 07 apr 2011, 11:57

Pennucciracing Luco schreef:

Daarom ben ik ook weg bij 'de buren' :lol:

Luco

Bericht door Luco » 07 apr 2011, 12:02

Robin schreef:
Pennucciracing Luco schreef:

Daarom ben ik ook weg bij 'de buren' :lol:
LOL
Ja eigenlijk denk ik er hetzelfde over als richard, alleen lullig dat die nu andere mensen een trauma bezorgd.
Beetje aandacht trekken.
Ik mis alleen nog de opmerking (jammer dat ik geen benzine bij me had, had ik er 10 liter bij geflikkerd)
:angel:

dvh

Bericht door dvh » 07 apr 2011, 12:03

Richardt. schreef:Misschien ben ik heel hard, maar ik kan er niet rouwig om zijn.

Hij steekt zich uit eigen wil in de fik, moet je medelijden hebben met dat soort mensen?

Dat ie uitgeprocedeerd is maakt niets uit. Als je hier volgens de regel niet hoort/mag zijn dan heb je dat maar te slikken.

Ik kom er in sommige landen ook niet in zonder de juiste papieren....
Wat ik triest vind is dat mensen zo de weg kwijt zijn dat ze geen andere uitweg zien dan uit vrije wil/protest tot dit soort acties komen.

Wellicht romantiseer ik het nu, maar als je leest dat zo'n man nog wat mompelt over zijn kinderen voor zijn daad, dan word ik er maar triest van.

Robin

Bericht door Robin » 07 apr 2011, 12:07

Pennucciracing Luco schreef:dubbel
POSTCOUNT WHORE DIE JE D'R BENT! :lol:

Plaats reactie