Prachtig stukje text in een F1 tijdschrift.
-
Prachtig stukje text in een F1 tijdschrift.
Ik wilde niet eeuwig in de racerij blijven hangen. Het is een bedelbusiness. De belangrijkste job voor mannen als Frank Williams en Ron Dennis is bedelen om geld. Bij hun teams zitten nu 50 bedelaars in een grote kamer. Dat noemen ze de marketingafdeling. Die mensen zitten de heledag te bladeren door de Fortune 500, sturen de hele dag e-mails en brochures naar mogelijke sponsors en praten met wankers die ze niet mogen, maar wel hun geld willen afpakken. Want niemand belt Ron Dennis met de vraag: Wil jij vijftig miljoen per jaar van ons hebben?' Je moet die mensen najagen, vriendelijk tegen ze zijn, ze entertainen, voeren van alles beloven en vaak omkopen. Zo van:' Zorg ervoor dat jouw bedrijf mij tien miljoen geeft, dan regel ik dat tien procent daarvan op jouw bankrekening wordt gestort'.
Alistair Caldwell over zijn tijd als teammanager
Alistair Caldwell over zijn tijd als teammanager
- @iko
Re: Prachtig stukje text in een F1 tijdschrift.
lijkt het team van Luco wel 

-
Aiko schreef:lijkt het team van Luco wel
Hahaha. Je hebt gelijk aiko. Helaas is hij niet de enige. Ik hoor regelmatig van die verhalen, het is dus echt moeilijk om aan geld te komen. Eigenlijk ook wel logisch, Ik geef ook (bedrijfsmatig) niemand zomaar geld om zij'n/ haar plezier/sport te laten beoefenen.
- Peter-Paul
Een van de redenen waarom ik mijn eigen portemonnee trek. Sponsers zijn leuk, maar uiteindelijk wil ik toch doen waar ik zelf zin in heb.
- Luco
Niks nieuws toch, is al jaar en dag zo hoor.leonard schreef:Aiko schreef:lijkt het team van Luco wel
Hahaha. Je hebt gelijk aiko. Helaas is hij niet de enige. Ik hoor regelmatig van die verhalen, het is dus echt moeilijk om aan geld te komen. Eigenlijk ook wel logisch, Ik geef ook (bedrijfsmatig) niemand zomaar geld om zij'n/ haar plezier/sport te laten beoefenen.
En ja, soms is het heel vervelend en lastig en gaat er toch veel meer prive in dan men aan de buitenkant ziet.
Je wilt niet weten wat wij er ondanks de sponsoren allemaal voor opgeven en voor moeten doen.
Maar goed dat is een keuze en op een gegeven moment gaat het steeds beter of stop je er mee.
Hoe dan ook die drie jaar kunnen ze me voorlopig niet meer af pakken.
Het is ook een kwestie van bedelen, heel simpel, en ook van gunnen natuurlijk.
Kijk ik ben geen (bv sijthoff) met een pa die 168 miljoen ofzo aan liggende gelden heeft, dan reed ik lekker zonder sponsoring met een grote middelvinger op alle deuren

- SteV6
Zou jij niet al jaren onterft zijn Luco?
-
- Luco
Onterven kan niet zonder mijn toestemmingSteV6 schreef:Zou jij niet al jaren onterft zijn Luco?

- Bert ///M3
Volgens mij komt 90% van die sponsoring in de DSC sowieso uit eigen BV's 

- Luco
Nou, ik kan je wel vertellen dat de belasting daar niet zomaar mee akkoord gaat.Bert ///M3 schreef:Volgens mij komt 90% van die sponsoring in de DSC sowieso uit eigen BV's
- Dennis Cavallino
Ik heb Ron gesponsord. Kost wat, maar hij veranderde wel zijn achternaam als tegenprestatie.
- Niels v D
Vanwaar je keuze voor Jeremy?Dennis Cavallino schreef:Ik heb Ron gesponsord. Kost wat, maar hij veranderde wel zijn achternaam als tegenprestatie.

- HeinJ
Ja, dat blad heb ik ook. Staan meer mooie quotes in, zoals van Alan Jones over japanners.. RTL Gp blijft voor mij het mooiste blad op autosportgebied 8)