Open poll: welke auto naar Singapore

Dit is ons algemene autoforum.
Zjeraaar

Re: Open poll: welke auto naar Singapore

Bericht door Zjeraaar » 06 apr 2011, 09:49

ErikMartijn schreef:Range Rover 4.2 V8 Supercharged. 8)

Afbeelding
Yep, Range Rover was ook het eerste wat mij te binnen schoot.. wellicht een diesel dan, goeie banden erop en dan kun je overal komen.

Afbeelding

Zo`n porsche cabrio lijkt me wel een uitdaging maar verre van praktisch, maakt het wel extra cool en je hebt na je reis nog mooi speelgoed over.
Laatst gewijzigd door Zjeraaar op 06 apr 2011, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 06 apr 2011, 09:53

Doe mij de auto op de volgende link maar!

Meteen wat meer spanning tijdens zo'n rit, grote USA vlag eraan en gaaaaan :mrgreen:

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bsqfwbswmifu" onclick="window.open(this.href);return false;

M@rcel

Bericht door M@rcel » 06 apr 2011, 11:03

Zou ten alle tijden voor een Toyota Pick-up gaan met camper opbouw, lekker op m'n gemak.

Kwam ooit eens in zuid Thailand een Italiaan met zijn Iveco Camper tegen, was al 3 jaar onderweg met als eindbestemming Nieuw Zeeland.....kijk, dat noem ik met pensioen gaan.

Zou het iets "anders" moeten zijn.....gaan we met een Unimog 8)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 apr 2011, 11:14

Een mooie GT a la een DB9 maar dan is 50K nogal krapjes.... Iig een dikke motor in het vooronder, kofferbak ruimte en een beetje grote brandstof tank. Een hele mooie 928 GTS of een 850CSI bijvoorbeeld 8)

M@rcel

Bericht door M@rcel » 06 apr 2011, 11:17

Niels schreef:Een mooie GT a la een DB9 maar dan is 50K nogal krapjes.... Iig een dikke motor in het vooronder, kofferbak ruimte en een beetje grote brandstof tank. Een hele mooie 928 GTS of een 850CSI bijvoorbeeld 8)
Denk dat die wagens voorbij Istanbul niet meer te repareren zijn
Laatst gewijzigd door M@rcel op 06 apr 2011, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

allen

Bericht door allen » 06 apr 2011, 11:19

Tom schreef:Auto's die genoemd worden zijn denk ik prima geschikt voor zo'n lange reis maar weinig avontuurlijk, zo is de reis van henk en mien met de caravan nog spannender :)

Ik wacht ff tot Allen hier post en zegt 17000km in een open caterham zonder deuren te willen maken (om vervolgens in nijmegen te stranden) :lol:

U riep? :mrgreen:

Ik overweeg iets voor m'n eigen sigaartje...
Afbeelding

En daarmee zou ik dan idd richting Singapore gaan. Leuk om even op bezoek te gaan bij m'n zus. Misschien dan ook maar eerst even zorgen voor een duratec conversie voor het geval ik in Nijmegen strand... :bag:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 apr 2011, 11:20

Niels schreef:Een mooie GT a la een DB9 maar dan is 50K nogal krapjes.... Iig een dikke motor in het vooronder, kofferbak ruimte en een beetje grote brandstof tank. Een hele mooie 928 GTS of een 850CSI bijvoorbeeld 8)
Allemaal prachtig hoor, maar je weet wat de bedoeling is? Of ben ik in de war en rijden we allemaal over 'Franse tolwegen zo glad' helemaal naar Singapore? :bag: :hmmm:

@Marcel:Zoiets dacht ik ook....

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 apr 2011, 11:21

Denk dat je die wagens voorbij Istanbul niet meer te repareren zijn
Tja 50K is een hoop geld maar het spul rijdende houden kost ook nog het nodige. Ik reserveer gewoon 3K voor een ticket naar Schiphol en zie dan wel hoe ver ik kom voor 47K - aanschaf :lol:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 06 apr 2011, 11:58

die auto's die destijds meededen moesten verplicht cabrio zijn en verplicht open rijden ;) 8)

kennis van me is organisator van die ritten en rijdt dus ook alles zelf mee (en vooruit om route uit te zetten) singapore deed hij met een C70 ging prima op een paar stukke schokdempers achter.

maar die auto's worden wel allemaal aangepast voor die ritten, beschermers op de bodem aangepaste dempers/veren etc etc

als je die foto's ziet, het is echt geweldig gaaf 8)

welke auto? gewoon me eigen auto 8) :banaan: beetje aanpassen en gaan :!: net als afgelopen zomer rondje Noordkaap :df:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 06 apr 2011, 12:54

Afbeelding

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 06 apr 2011, 14:59

LC is te voor de hand liggend!

Mijn keuze:

TVR :mrgreen:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 06 apr 2011, 15:13

Subaru Forester, maar dan kom je toch weer in de knoei qua brandstof vrees ik...

Afbeelding

Alpina B3 Biturbo Allrad:

Afbeelding

allen

Bericht door allen » 06 apr 2011, 15:24

Gebaseerd op vooroordelen Martijn. Rijdt al een flink aantal maanden in een Forester XT. Leuk bakkie en ondanks dat het geen zuinigheidswonder is, is het ook niet zo onzuinig als mensen je doen geloven. Gemiddelde zit altijd wel rond de 1 op 9.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 06 apr 2011, 15:37

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb er nog geen stukje over geschreven, maar ik ben in feb. maart op een 3 weken durende tocht met offroaders door Brazilie, Frans Guyana, Suriname en Brits Guyana geweest. Eén van de leden van de pack had een FJC. Dat ding is echt geweldig. Ik kende hem al, maar nog niet eerder gezien wat zo'n ding echt offroad kan. En evengoed lekker 160 cruisen op de highways. Ik ben bang dat ik ook een keer zo'n ding aanschaf.

Snipe

Bericht door Snipe » 06 apr 2011, 15:40

WTF, het gaat hier over rijden naar Singapore. Dat kan met een cabrio, is al in de openingspost te zien. Waarom komt iedereen dan aanzetten met Range Rovers en andere lompe bakken? De wegen zijn niet overal even goed tussen Almere-Buiten en Singapore, maar we hebben het ook weer niet over de binnenlanden van Afrika of zo.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 06 apr 2011, 15:43

:roll: Ben je wel eens in India, Bangladesh of Birma geweest?

Om maar even te zwijgen over het stukje voorbij Oost Turkije tot Pakistan, al ken ik dat niet van eigen ervaring.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 06 apr 2011, 15:44

http://www.autotrack.nl/tweedehands/lan ... ry/5632964" onclick="window.open(this.href);return false;
35k, 15 over om off-road klaar te maken.
Afbeelding
Zoiets dus.

@snipe: Omdat de wegen voor een GT te oncomfortabel zijn.
En er zijn plenty weggetjes waar je niet overheen hoeft, maar wel heel leuk zijn om te rijden.(met een 4x4).

Zou het trouwens ook wel met een Healey 3000 willen doen in rallytrim, en het liefst natuurlijk met zoiets:
Afbeelding

Snipe

Bericht door Snipe » 06 apr 2011, 15:52

Ravin ///M schreef::roll: Ben je wel eens in India, Bangladesh of Birma geweest?
Nee, maar in India en Bangladesh zijn ook wegen, al zijn ze misschien minder goed. In Birma hebben ze de infrastructuur ook prima voor elkaar, daar heb je zelfs een spoorlijn.
Maar waar het natuurlijk om gaat zijn prioriteiten. De een vindt het geen bezwaar om duizenden kilometers met een lompe kutbak te rijden omdat het op sommige plaatsen van pas komt. De ander rijdt liever op sommige plaatsen wat moeizamer om op andere plekken gewoon normaal te kunnen rijden. Van de 17.000 kilometer die het is naar Singapore, rijd je natuurlijk minstens driekwart op normale wegen.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 06 apr 2011, 16:01

Mijn ervaring met Indiase snelweg ri. Bangladesh, is dat je beter op de high roads kunt rijden dan je leven wagen op asfalt dat droog al glad is, laat staan bij regen. Tuurlijk kun je alles met een normale auto doen, zelfs een GT, Ferrari heeft dat ook al laten zien. Maar ik denk dat je zorgeloser rijdt in een 'lompe bak', dan in een GT. Maar einde discussie, is verder weinig relevant voor TS.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 06 apr 2011, 16:03

nou normaal.... er zitten flinke gaten in de weg hoor ;) maar er zijn wel wegen idd.

ik heb veel foto's en video's gezien van de rit, echt super gaaf 8)

Snipe

Bericht door Snipe » 06 apr 2011, 16:04

Als het dan toch een lompe bak moet zijn spreekt die Toyota die je laat zien me wel weer aan, trouwens. Dat dan weer wel.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 06 apr 2011, 16:05

Als het echt ruig/lomp is een Landcruiser 90/Hilux, als het beetje roadtrip achtig is, gewoon lekker een leuke/lichte/agiele coupe, maar daar denk ik nog even over. Z4M iig niet, eerste deel en landweggetjes top, maar op slechtere wegen beetje drama door beperkte veerweg.

Iets in me zegt dat je best wel wegen ala Top Gear Bulgarije tegen komt, liever 100km stapvoets over onverhard, dan overhellend met een jeep door de bergpassetjes :).

Tom

Bericht door Tom » 06 apr 2011, 16:08

Ravin ///M schreef:Maar einde discussie, is verder weinig relevant voor TS.
Beetje discussie kan geen kwaad toch, is leuker dan een eindeloze lijst ;)
Ik was het ook niet van plan (al lijkt het mij wel gaaf!) maar kwam toevallig weer op die site en was benieuwd waarmee de DFer zoiets zou gaan doen.
Verder eens met Snipe. Een flinke 4x4 lijkt mij ook tof maar geen noodzaak... al zal elke auto wel hoger op z'n poten gezet moeten worden en grote velgen zal ook niet handig zijn. Maar als ik dit topic doorblader denkt men dat de wegen ophouden buiten Europa :)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 06 apr 2011, 16:12

ik ga volgend jaar Oost-Europa aan doen met een, waarschijnlijk, Fiat Panda. Als ik dit topic zo eens door lees kan ik maar beter een Land Cruiser kopen. :mrgreen:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 06 apr 2011, 16:14

Laat maar, we hebben een winnaar... :mrgreen:

Afbeelding

Plaats reactie